Arkadaşlar bu arada Ada otomotive gittim gv250 için mayıs da verdiğim kaporayı aldım. Hiç itiraz etmediler ikiletmediler haftaya gelecek bekle istersen bile demediler başka konularda nasıllar bilmiyorum ama bu konuda iyi davrandilar hemen paramı aldım.
S&T kanuni Gv 250
bu sezon 2011 gv 250 piyasada zor olacak..bende sıfır alacaktım ama aldığım duyumlardan dolayı vazgeçip 2. el hyosung tercih etmiştim..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
selam arkadaşlar..
yeni arkadaşımız can aramıza hoşgeldin.motorun hayırlı olsun,kazasız belasız kullanman dileğiyle..
ben de ingilizce sınavı için izmir'e geldim arkadaşlar.buradan kayın biraderimin nişanı için bandırma'ya geçeceğim sonra yine iskenderun çukuru :(:(
neyse geçen cuma günü bujileri ve benzin filtresini değiştirdim.işte resimler..
benzin filtresi değişimi çok basit.bazı gv250 lerde benzin filtresi hiç yokmuş diye duymuştum ama bana saçma geldi..nihayetinde ben de varmış değiştirdim..
bu da eski filtre..
gelelim motorun bujilerini değiştirmeye..bu biraz zahmetli bir iş..bizim motorların en sevmediğim yönü işte bu arkadaşlar.birçok motorda bujiler silindirlerin yan tarafında olur ama nedense gv250 de silindirlerin üstünde.hal böyle olunca iki silindirin de üst tarafına ulaşabilmek için hem benzin deposunu hem de yağ radyatörünü çıkarmanız gerekecektir.
işte arka silindirden çıkan eski buji..değişme zamanı çoktan gelmiş..
şimdi sıra ön silindirde..ben yağ radyatörünün sadece vidalarını çıkarıp,bujiyi takacak kadar boşluk sağlaması için aşağı doğru kaydırdım.tamamen çıkarmadım.ha bir de koruma demiri var arkadaşlar.o da yağ radyatörüne bağlı olunca ilk başta ikisini de çıkarmak geldi içimden ama sonra uğraşmayayım diye sökmeden hafif kaydırıp yer açayım dedim ama inanın komple sökseymişim bu kadar yorulmazdım.siz komple sökün rahat rahat çalışın derim..
işte şu daracık alandan bujiyi değiştirmeye çalıştık.resimdeki arkadaşım mehmet ali 'de sağolsun bana yardımcı oldu.
bu da eski bujiler ve yeni ngk iridium buji.bu arada eski bujiler de ngk marka imiş.dandik bişi bekliyordum..
bu arada son bir hatırlatma..hatta iki hatırlatma:
birincisi yeni aldığınız bujinin takınca üstte kalan kısmında vidamsı bi parça var onu muhakkak sökün öyle takın.(resimde eski bujilerin sökülmüş,vida setleri görülmekte ama yenide yok,sökmekte fayda var..
ikincisi ise arkadaşlarım;bizim motorların buji anahtarı 16 mm olması gerekliyor.ölçümünü yaptım 16mm çıktı kalınlığı,çoğu buji anahtarları büyük geliyor,buji anahtarı alacak olanların bilgisine..benden şimdilik bu kadar ingilizce çalışmam lazım.salı günü sınavım var.herkese iyi geceler..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Bizim motorlara, arabalarda kullanılan buji anahtarı uygun oluyor. Motosiklet için olanlar zaten kısa geldiği için bujiye uysa bile kullanmak zor olur. Herhangi bir oto aksesuarcıya / parçacıya gidip buji anahtarı dediğinizde zaten 16 mm olanını verir. Bir de 21 mm var ama sanıyorum kamyon gibi büyük araçlar kullanıyor. Piyasada 10 TL'ye temin edebilirsiniz.
Örnek olması için;
http://www.hepsiburada.com/Liste/Pro...egoryId=272469
hocam gelmezse kasım-aralık ayına kadar da beklerseniz ben satarım benim karacayı size merak etmeyin motorsuz kalmazsınız ;)
bu arada arkadaşlar hemen bir foto daha koyalım.yüklü ve ful aksesuarlı hali..aslında tam ful değil.sis farları aldığım gibi kutusunda duruyor.onu da en yakın zamanda takacağım,sonra bir de ileride aküyü değiştirdim mi en az 3 yıl sorunsuz binilir hayırlısı ile
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------
slayerrr sana hemen bişi sorayım aklıma takıldı..şimdi bu benzin hortumuna paralel karbüratörün iki parçasından birer hortum çıkıyor ve bu tek bir siyah hortumda birleşim o şekilde filtreye kadar geliyor.ama ucu açık.yani bu siyah hortum devir daim hortumumu yoksa hava alması için mi konmuş çözemedim.yoksa ben yanlış mı montajladım benzin filtresini.?
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Bahsettiğin hortumları anlayamadım ama asıl soru olan benzin filtresi yerine cevap vereyim.
Benzin filtresi, benzin deposundan gelen hortum üzerinde olacak. Yani benzin deposuyla benzin pompası işlevi gören kare metal kutu arasında olması gerekiyor. Böylece depodan çıkan benzin, benzin pompası ve karbüratöre girmeden önce temizlenmiş oluyor. Ayrıca dikkat etmen gereken bir de filtrenin yönü var. Benzin filtresi üzerinde benzin akış yönünü gösteren bir ok işareti vardır. O ok işaretinin de depodan benzin pompasına doğru olması gerekiyor.
Eklediğin resimde tam olarak belli olmasa da eğer filtrenin ucundaki siyah hortum depoya gidiyorsa yeri doğru. Çünkü depodan gelen hortum, benzin pompasında senin filtreyi taktığın yere bağlanıyor (yanlış hatırlamıyorsam). Ama filtrenin yönü büyük ihtimalle yanlış. Taktığın filtrenin üzerindeki ok yönünü göremiyorum tabii ki ama hatırladığım kadarıyla filtredeki o kapak gibi olan kısım ok yönünün baktığı tarafta oluyordu. Eğer öyleyse filtrenin yönü yanlış demek oluyor.
İlker kardeşim bu kadar modifiyeden sonra illa vazgeçireceksin beni 0 motordan Neyse bu ay sonuna kadar bekleyeceğim, bakalım... 0'ı olmazsa, cillop gibi makina, sizin motordan daha iyisini mi bulacam
Az önce Kanuni motor'u aradım. Motorlar 1 hafta içerisinde gümrükte olacakmış. Acaba gümrükten hemen çekebilecekler mi motorları? Yetkilinin dediğine göre bu ay sonuna gitmeden motor elimde olurmuş... Ama burası Türkiye, hala soru işaretleri var kafamda...
.
.
.
.
benim de motorum halen satılık, Yörük'ün motor gibi olmasa da bizim ki de fena değil hani
linki burada;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...8782381/detay/
.
herkese merhabalar..arkadaslar ben izmirde bir motor begendim görünüş olarak tabi internette bu kadar oluyor.ben izmire gittğimde bnmle gelip bana yardım edebilecek birilerini bulabilirmiyim diye bi sorım dedım sızlere...
Başka bir şehirden gideceksin sanırım. Bulunduğun şehirden alman bence daha iyi olur. Boşuna gitme ihtimali de var çünkü.
Ama gidersen, birileri motora baksa bile yine de yetkili servise göster. İzmir yetkili servisleri; http://www.stkanuni.com.tr/Servisler.aspx?ilid=IZMIR
Bir de aklıma gelmişken;
Armode AR-750 çanta kullananlar (şu kilitli olan) sizdeki çantalar da çantanın amortisörlere geldiği yerler kırıldı mı? Benim çanta kırıldı hem de az bir şey de değil.
hocam gül gibi makineyi bedavaya satıyorsunuz.hele bir de dopdolu makine,içim gitti valla.ticaret ile uğraşsam alır,daha yükseğe satardım. hayırlısı tabi sizin için problem yoksa sorun da yoktur ama fiyat çok düşük cidden..
slayerrr benim çantalarda aşınma olmadı sadece izmir-antalya yaparken çok yükten hafif sarkar gibi olmuş ve egzos sıcaklığı yaklaşık 3 cm lik kısmını hafif aşındırmış ama çok şükür delik falan yok,yüzeysel olumş,onun haricinde bir sıkıntım yok.sadece boşken içe doğru esniyor gibi oluyor bende kullanmadığım zamanlar çıkarıyorum..
hoş bu yaz hiç siftah yapamadım içim gidiyo ama bebek bekliyoruz eşimle vakit geçiriyorum,daha 8000 km bile olmadı.
hayırlısı bakalım..
neyse herkese iyi geceler..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Slayerrr arkadasım ben sinoptayım ve burda ne yazık kı satılık bır gv250 yok onu gectım kullananda yok.ben bu aralar almayı düşünüyorum edirnede öğrenciyim motoruda alınca oraya getireceğim.
o sorun şehir içi hele istanbul gibi yollar delik deşik ise oluyor kanka, perşembe günü onunda çözümünü bulmaya çalışalım..ben hele iş-ev gittiğimden çanta ne kadar dayanır bilemicem çantasızda olmuyor birşeyler koyuyorum illaki..
bu arada arkadaşlar bu florya-şirinevler e-5 arasında asfalt çalışması olacak sanırsam, yolları kazmaya başlamışlar şimdiden.. dikkatli olun yol berbat durumda..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Şu an bu konu içerisinde 53 kullanıcı var. (0 üye ve 53 misafir)