Bende de benzin ibresinin çeyrek deponun altına düşmemesi şeklinde bir sorun var. Ama hiç bakmadım bile sorun ne diye çözümü kolay. Her benzin aldığımda depoyu doldurup km sıfırlıyorum 300 km geçince biliyorum ki 2 lt civarı benzinim var, en kısa zamanda doğru benzinciye.
Benzin göstergesi kırmızıya değdiği andan itibaren tahmini 40km daha yol gidebilirsiniz.Tecrübeyle sabittir
iyi akşamlar arkadaşlar.
ben bu sıralar pek aranızda olamıyorum kusura bakmayın ama iş işte..
iskenderun'da başladım göreve.alışma ve koşturma safhasındayız.en yakın zamanda aranızda olmaya çalışacağım..
ayhan abi yolun açık olsun,kazasız belasız gezini tamamlaman dileğiyle..
yeni gelen mehmet arkadaşım hoşgeldiniz..
gv250 ye alternatif olacak bir motor soran bir arkadaş vardı.alternatif olamaz ama daha ucuza bulunabilecek ve tafsiye edeceğim aynı tarz motor,öncelikli olarak roadstar250, o olmazsa raptor250 diyebilirim..
herkese kazasız belasız seyirler..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Değerli GV 250 kullanıcısı arkadaşlarım, yakında emekliye ayrılacağım ve beni üzmeyecek doğru düzgün bir motosiklet'e terfi etmek istemekteyim. Bu maksatla sizlerin tecrübelerinizden kaynaklanan bilgi ve görgünüze başvurma durumu hasıl oldu.
Öncelikli olarak tercihimin GV 250 olacağını belirteyim. Sorun şu ki önümde; Hyosung ve S/T Kanuni gibi iki seçenek var. Motor teknisyenliği geçmişim nedeniyle aralarındaki karbüratör ve enjeksiyon farklılığı + Ekzos değişikliğini biliyorum. Lakin S/T'lerle ilgili bir kaç olumsuzluk, özellikle metal aksamda oksitlenme, şanzıman arızası gibi problemlerin olduğunu takip ettiğim diğer forumlarda okudum. Bende onların yalancısıyım. Doğru veya yanlış bilmiyorum.
Şimdi sizlere soruyor ve danışıyorum; Neyi, nasıl ve neden tercih etmeliyim. Yoksa okuduklarım bir kaç tevatürden mi ibaret. Saygılarımla.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
:) geçmiş olsun ben de korkup aldım bugün ya gösterge çalışmıyosa diye anca 7litre aldı yarısı bile değil bu depoda daha cesaretli olcam inşallah:D
bu arada herkese yine yeniden hoşbulduk, güzel günleri paylaşmak dileğiyle;)
en iyisi motoru sağa sola hafif sallamak benzin şırıltısını duyarsak sorun yok demektir
yörük hoşbulduk arkadaşım saol
Aynen öyle.Çok takılma.Ben çok üstün teknolojik bir motor olmadıkça karbüratörlü olsun derim;benim tercihim bu tabii ki.Artı karbüratörlü eski modeller ikinci elde daha ucuz.
Benzin işinde bir yorum da ben yapayım.İlk aldığımda ben de panik atak halindeydim.Zamanla hesaplamayı biliyorsunuz;15 liralık benzinle 100 km yi aşıyor mesela.
Ben depoyı fulleyip göstergeyi sıfırlıyorum sonra da 300 km e yakın benzin alıyorum.Uzun yolda 250 den önce almaya özen gösterin;mok gibi kalıyorsunuz benzinci bulamayınca.
Genelde 310-320 civarı benzin bitiyor(mevsim,kullanım koşulları,karbüratör ayarı vs değiştirir),teklemeye başladığı vakit ben kenara alıp motoru durdurup(buna gerek varmı ki acep) res yani reserve kısmına alıyorum.
Kolpa Adamları
Fullerken motoru dik tutarım her zaman,yandan tutarım eğer üstünde değilsem de.Bir de hava yapıyor depo,sonunda doğru yavaş yavaş ekleyerek mümkün olduğu kadarıyla fullüyorum.
Benim motor şehir içinde 3.7 falan yakıyor 100 km de.En azından yazın öyleydi,şimdi artmıştır.
Kolpa Adamları
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
Bu yakıt konusu çok farklı sonuçlarla burada zaman zaman konuşulur,benimki 2009 gv enjeksiyonlu, kısa aralıklarla durmak zorunda kaldığım( ortlama 5-10 km) bir şehir içi kullanımında en son dolum raporu aynı istasyon aynı pompa 144 kmde 6,63 lt 24 tl,buda %4,6 ya yani bugünkü fiyat ile 0,16 tlye geliyor bakımıve buji ve filtrelerde 500 km önce dğişti yani,% de 3,6 yı görünce bayğı şaşırdım doğrusu
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Kesinlikle katılıyorum. Benzin deposunun içerisinde taşmaya karşı önlem amaçlı konulmuş bir hortum var. Bu hortum, deponun üst seviyesine yakın bir yerde. Yakıt seviyesi o seviyenin üzerine çıkarsa o hortum vasıtası ile fazla benzin dışarı akıtılır. O hortumun diğer ucu yağ karterine yakın bir yerdedir. Dolayısı ile benzini alırken motorun yan ayaklıkta olması dik olmasına nazaran daha iyidir. Düz iken depoyu doldurduğunuzda motoru yan ayaklığa alırsanız benzin tahliyesinin olması muhtemeldir arkadaşlar.
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
Arkadaşlar Herkese Merhaba;
Van Muradiye ilçesinden başladığım yolculuğuma şu an Ankara'dayım. Dualarınızında etkisi ile sağ sağlim gelebildim. İlk gece Erzincan'da ertesi günü Nevşehir Terlemez Köyünde, dün akşam'da Ankara'ya geldim. Burda salı gününe kadar kalacağım. Salı günü kısmet olursa, Sungurlu ve Osmancık. Sonrası devam...
Arkadaşlar, hava çok soğudu, her ne kadar önlem alsanda soğuk çok etkiliyor. Dün yağmur içime işledi. Ama sağ sağlim geldim. İnşallah internet buldukça yazmaya devam edeceğim...
Herkese selamlar...
Şarköy'de Sigortacı...
Hocam emin misin?Ben nerdeyse depo boğazına kadar fullüyorum;iniyor iniyor bir yerden sonra azalmayı kesiyor çünkü.Benzini bir yerden tahliye etse görürdüm diye düşünüyorum.
Tam olarak nerede o borunun çıkışı söyleyin de bir ara kontrol edeyim.Keriz gibi biz de hava yaptı depo diye geziyoruz.
Benim motor karbüratörlü ve uzun yolda 3.6 nın altında kalıyorum.Km saati mi yanlış diye kontrol ettim onda da sorun yok.Yazın en son 52 liraya dolduduğum depo ile 360 a yakın gitmiştim(benzinci bulamadım ki apayrı bir maceradır)144 de 6,63 gerçekten fazla bir değer.Bu yakıt konusu çok farklı sonuçlarla burada zaman zaman konuşulur,benimki 2009 gv enjeksiyonlu, kısa aralıklarla durmak zorunda kaldığım( ortlama 5-10 km) bir şehir içi kullanımında en son dolum raporu aynı istasyon aynı pompa 144 kmde 6,63 lt 24 tl,buda %4,6 ya yani bugünkü fiyat ile 0,16 tlye geliyor bakımıve buji ve filtrelerde 500 km önce dğişti yani,% de 3,6 yı görünce bayğı şaşırdım doğrusu
Şöyle bir durum da var.Benim motor rüzgarsız düz yolda 135 e zor çıkıyordu.Beraber gittiğim gv ler tam gazda benden azıcık daha hızlı.
Kolpa Adamları
Az önce dedim ki kendime, havalar soğudu, Ayhan napıyor yollarda. Elim telefona gitti, aramadan önce foruma bir bakayım dedim Kalp kalbe karşıymış İyi olmana sevindim, ama dediğin gibi havalar çok da iç açıcı değil. Dikkatli ol üstat, riske atma kendini. Bu arada az önce haberlerde dinledimi Abant ta 10cm kar olmuş. Bu tarafa geldiğine telefon bekliyorum
Boru değil, plastik hortum. Motorun altına eğilip baktığın zaman yağ boşaltma cıvatasına yakın bir yerden gözüküyor. Şeffaf bir hortum sadece.
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
herkese iyi akşamlar.
nasılsınız umarım herşey yolundadır.ben aynen çalışmaya devam motoru bu sene biraz erken kış uykusuna yatırdım ama iskenderunda çok fazla etkili kış olmuyormuş.acaba gidip getirsem de işe falan giderken kullansam mı diye düşünüyorum.havalar soğudu ama sahilden gide gide antalya-iskenderun yapabilirim diye düşünüyorum.
bu arada ayhan abiden haber alan varmı?şuan neredeymiş neler yapıyormuş?
yakıt olayını tartışmışsınız.ben depoyu motorun üzerindeyken fulledim şimdiye kadar hep.ve km sayacını sıfırladım,300 km gittikten sonra tekrar yakıt aldım ve şimdiye kadar problem yaşamadım.ama dediğiniz tehlikeler başgösterebilir,bundan sonra dikkat etmekte fayda var..
herkese iyi akşamlar tekrardan ve kazasız seyirler..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
arkadaşlar ben motora geçen se de ondan önceki senelerde de kar yağmadığı sürece hep bindim. tabi yaz gibi sık sık hergün değil ama gene de baya bindim yani. aramızda var mı yaza kadar motora kontak kapatan
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)