Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7761

    Üyelik
    08 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul - Kozyatağı
    Motosikleti
    CBR 600F
    Alıntı Key-x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    Arkadaşlar benim bir sorum daha olacak;
    Motor çalışırken boşa geçirme sorunu yaşıyorum. Nadiren boşa geçiyor. Motor çalışmadığı zaman sorunsuz geçiyor. Bu rutin birşey midir? yoksa debriyajda sorun mu var?
    Yardımcı olursanız sevinirim.
    Bu sorun kronik zaten bildiğim kadarıyla. Genelde herkesin söylediği vitesin bosa 3'ten 2 ye alır gibi alınmasının 1'den 2ye atar gibi alınmasından daha kolay olduğu. Bende yüzde 90 boşa giriyo devirsiz çalışır ya da çalışmaz durumda ama vitesi kaldırdığımda ve girdmediğinde, tekrardan aşağı alınca mutlaka giriyo.

    Bazen vites kopmuş gibi sürekli gevşek bir durumda olabiliyo. 30-40 kere basıp durursun yine 1 e inmez vites. O durumlarda debriyajı bırakıp ve tekrar sıkıp, 2 ye 3 e atıp tekrardan 1 e inmek sorunu çözüyor bende.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7762

    Üyelik
    11 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung gv 250
    Teşekkürler arkadaşlar.
    Debriyajımda sorun olmaması içimi rahatlattı
    Devir arttırıp boşa almayı deniyeceğim.
    Bakalım başarabilecekmiyim ....

  3. #7763
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı sparkhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba
    Bende 2000 km den beri gv250 kullanıyorum. forumu bayadan beri takip ediyorum. yanı başka motorlarda nasıl bilmiyorum ama evet boş vitesi bulmak biraz zor olabiliyordu ilk zamanlarda .şu an çok nadir boş vitesi bulmakta zorlanıyroum..
    Canan hocanın dediği gibi;ışıklarda vs beklerken boşa atmak isterseniz durduktan sonra deviri 3-3500 e çıkartıp sonra gazı bırakın,gösterge aşağı inerken boşa atın,çok daha kolay atıyor göreceksiniz.
    On kere yazmışımdır yine yazacağım.250-altı motorda hiçbiri doğru düzgün vites geçmez.Ya boşa atmaz ya da ikiye geçerken mutlaka boşa düşer.Ki geçen gün 750 shadow la gidiyordum,abinin bir vites düşürüşü vardı takır tukur egzoz sesi zannedersin.
    Kolpa Adamları

  4. #7764

    Üyelik
    22 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC 700 X
    Arkadaşlar bugün itibariyle bende GV 250'me kavuştum. 2009 model 7.400km'de aldım motorumu. ST Kanuni haliyle. Benim siz tecrübeli arkadaşlara bir kaç tane sorum olacak. Birincisi benim motorumda da boşa geçme sorunu mevcut, bu kadar zaman geçmesine rağmen bu sorun nasıl çözülememiş anlayamadım. Siz bu sorunu nasıl çözdünüz? Forum sayfalarında okuduğuma göre Mobil yağ koyarak bu sorunu halledenler varmış, buna karşı çıkanlarda var açıkçası kafam karıştı. Bu problemimi giderecek İstanbul'da tanıdığınız herhangi bir usta var mı?

    İkinci sorum ise, motorun bakımı sanırım 7.500km'deymiş, bakım için İstanbul Avrupa yakasında kime götürmemi tavsiye edersiniz?

    Motorumu teslim aldıktan sonra son hızını görebilmek için gaza asıldım, en fazla 140km'ye çıkabildim, yokuş aşağı bile 140'ı geçemedim. Aranızda 160'a çıkabilenler var sanırım, motorda bir problem mi var acaba, içime kuşku düştü.

    Yardımlarınız için teşekkür ederim.

  5. #7765

    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Alıntı karaeser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugün itibariyle bende GV 250'me kavuştum. 2009 model 7.400km'de aldım motorumu. ST Kanuni haliyle. Benim siz tecrübeli arkadaşlara bir kaç tane sorum olacak. Birincisi benim motorumda da boşa geçme sorunu mevcut, bu kadar zaman geçmesine rağmen bu sorun nasıl çözülememiş anlayamadım. Siz bu sorunu nasıl çözdünüz? Forum sayfalarında okuduğuma göre Mobil yağ koyarak bu sorunu halledenler varmış, buna karşı çıkanlarda var açıkçası kafam karıştı. Bu problemimi giderecek İstanbul'da tanıdığınız herhangi bir usta var mı?

    İkinci sorum ise, motorun bakımı sanırım 7.500km'deymiş, bakım için İstanbul Avrupa yakasında kime götürmemi tavsiye edersiniz?

    Motorumu teslim aldıktan sonra son hızını görebilmek için gaza asıldım, en fazla 140km'ye çıkabildim, yokuş aşağı bile 140'ı geçemedim. Aranızda 160'a çıkabilenler var sanırım, motorda bir problem mi var acaba, içime kuşku düştü.

    Yardımlarınız için teşekkür ederim.
    Merhaba,
    Hayırlı olsun motorun, güle güle kullan, tekerin düz basar inşallah.
    Önce bir tavsiyede bulunayım; huyunu suyunu, artısını eksisini bilmediğin hiç bir araçta (motor veya araba) makineyi limitlerine kadar zorlama. Neler olabileceğini kestirmek imkansız! Kendine ve makinaya birbirinizi tanımak adına biraz zaman vermelisin.
    Boşa geçirme, bir problem değil, bir alışkanlık meselesi. Kullandıkça,, makina alıştıkça boşa geçirme konusunda sıkıntın kalmayacak. Motor yağının değiştirilmesinin bir faydası olacağını düşünmüyorum.

    Servis için İstanbul daki arkadaşlar yardımcı olacaklardır...

    Hoşgeldin aramıza...
    [B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
    [B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]

  6. #7766
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Alıntı karaeser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugün itibariyle bende GV 250'me kavuştum. 2009 model 7.400km'de aldım motorumu. ST Kanuni haliyle. Benim siz tecrübeli arkadaşlara bir kaç tane sorum olacak. Birincisi benim motorumda da boşa geçme sorunu mevcut, bu kadar zaman geçmesine rağmen bu sorun nasıl çözülememiş anlayamadım. Siz bu sorunu nasıl çözdünüz? Forum sayfalarında okuduğuma göre Mobil yağ koyarak bu sorunu halledenler varmış, buna karşı çıkanlarda var açıkçası kafam karıştı. Bu problemimi giderecek İstanbul'da tanıdığınız herhangi bir usta var mı?

    İkinci sorum ise, motorun bakımı sanırım 7.500km'deymiş, bakım için İstanbul Avrupa yakasında kime götürmemi tavsiye edersiniz?

    Motorumu teslim aldıktan sonra son hızını görebilmek için gaza asıldım, en fazla 140km'ye çıkabildim, yokuş aşağı bile 140'ı geçemedim. Aranızda 160'a çıkabilenler var sanırım, motorda bir problem mi var acaba, içime kuşku düştü.

    Yardımlarınız için teşekkür ederim.

    Cruiser motorların tümünde motorun boşa geçmesi sorunu olabilmektedir. Nitekim motorunu daha önce arkadaşlarımında yazdığı gibi biraz ileri alarak yada devir yükselterek boşa geçirebilirsin ki biz de bu durumları yaşamaktayız ancak zaman ve alışman gerek. Yağını değiştirmenin çok eski yağ olmadıkca boş'u bulmana bir fayda sağlayacağını sanmıyorum. Servis olarak herhangi bir yer tavsiye edemem.

  7. #7767
    acoskun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2010
    Şehir
    Şarköy/Tekirdağ
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS650
    Karaeser Merhaba;
    Canan hocamın tavsiyelerini aynen uymanı tavsiye edeceğim, boşa alma konusunda bu motosikleti alan alışana kadar aynı sıkıntıdan det yanıyor, bir kaç dostumun tavsiyesi ile biraz gaz vererek boşa alabilirsin. Güle güle kazasız kullanırsın inşallah...
    Şarköy'de Sigortacı...

  8. #7768

    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Nerelerdesin Ayhan Hocam yaaa!
    Bu taraflara gelecektin, var mı bir gelişme?
    [B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
    [B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]

  9. #7769
    acoskun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2010
    Şehir
    Şarköy/Tekirdağ
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS650
    Canan Hocam Merhaba;
    Malum terör sebebiyle izin alamadım, çocukları gönderdim gezdiler Şarköy- Mürefte, kısmet olursa bende Kasım ayında izne ayrılacağım. İnşallah bu sefer görüşeceğiz tüm dostlarla...
    Şarköy'de Sigortacı...

  10. #7770

    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Beklerim mutlaka.
    Kasım da ben buralardayım!
    [B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
    [B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]

  11. #7771

    Üyelik
    08 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul - Kozyatağı
    Motosikleti
    CBR 600F
    Alıntı karaeser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugün itibariyle bende GV 250'me kavuştum. 2009 model 7.400km'de aldım motorumu. ST Kanuni haliyle. Benim siz tecrübeli arkadaşlara bir kaç tane sorum olacak. Birincisi benim motorumda da boşa geçme sorunu mevcut, bu kadar zaman geçmesine rağmen bu sorun nasıl çözülememiş anlayamadım. Siz bu sorunu nasıl çözdünüz? Forum sayfalarında okuduğuma göre Mobil yağ koyarak bu sorunu halledenler varmış, buna karşı çıkanlarda var açıkçası kafam karıştı. Bu problemimi giderecek İstanbul'da tanıdığınız herhangi bir usta var mı?

    İkinci sorum ise, motorun bakımı sanırım 7.500km'deymiş, bakım için İstanbul Avrupa yakasında kime götürmemi tavsiye edersiniz?

    Motorumu teslim aldıktan sonra son hızını görebilmek için gaza asıldım, en fazla 140km'ye çıkabildim, yokuş aşağı bile 140'ı geçemedim. Aranızda 160'a çıkabilenler var sanırım, motorda bir problem mi var acaba, içime kuşku düştü.

    Yardımlarınız için teşekkür ederim.

    Vites geçişi zamanla artık refleksif yapacağın birşey olcak. Bana ilk kez kırmızı ışıkta beklerken yeşil yandığında olmuştu boştan çıkaramadım panik olmuştum arkada arabalar bekliyodu yalnız değilsin yani. Daha önce de dediğim gibi birçok kişi vitesi 3 ten 2 ye alır gibi boşa geçirmenin 1 den 2 ye alır gibi geçirmekten daha kolay olduğunu söylüyor ben de öyle yapıyorum çoğu zaman. Boştan çıkmayınca da debriyajı bırakıp, sıkıp 2-3-4-5 atıyorum sonra tekrardan 1e düşüyorum düzeliyo.

    gv250 nin max hızı belli zaten, bunu redline a doğru zorlamak motora zarar verecektir. Sonuçta kapasitesi belli motorun, bunu zorlamanın anlamı yok. Zorlamak istiyosan ilerde daha büyük CC li bir motora geçersin ki bu zorlayıp hız yapacağın gv250 ye vereceğin zarardan daha ucuza gelecektir

    Ben 120-130 yaptım en fazla daha da zorlamadım hiç.

  12. #7772
    sparkhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    merhaba arkadaşlar..
    forumda hiç denk gelmediğim için soruyorum. bizim farların ayarı var mı? gece kullanırken öndeki araçların gözünü alıyordum. bu rahatsız ediyordu beni. farı sabitleyen iki cıvata vardı bugün üsttekini soktüm , biraz aşağı indirdim farı tek cıvata ile durmasıda çok mantıklı değil. başka bir formülü var mı?
    . Birde sisy bar almak istiyorum ama orjinalleri çok kısa uzun yol için çanta vs bağlanmaz gibi. gv ye uyan yada ısmarlama yapan ustalar var mı?

  13. #7773

    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Merhaba Sparkhan,
    Aşağıdaki resimde yaylara basan iki adet vida var, onlarla far yükseklik ayarını yapabilirsin.
    Sissybarı Istanbul da benim bildiğim Hamdi Usta var, Küçükyalı da. Hatta forumdan birkaç arkadaş da oradan yaptırdı sissybar ı ve dediğin amaca uygun.

    [B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
    [B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]

  14. #7774
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    iyi akşamlar arkadaşlar.
    karareser arkadaşım aramıza hoşgeldin.
    motorun 140 km/s yapması yeterli bir sürat.160 km/s yapan kullanıcı ben hiç duymadım.yapar ama gerek yok..ben 145 km/s yaptım sonra bıraktım..çünkü o hızlarda motora hakim olmakta sıkıntı oluyor motorun kendine hakim olması da sıkıntı oluyor.sadece deneme amaçlı olarak bir defa yaptım sonra 120 yi bile geçmedim hiç.zaten doğası gereği bizim motorlarda hız aramıcaksın..120 km/s üst limit olmalı bence.650cc de olsa 1300cc de olsa 100-120 km/s cruiser tarzı motorların ideal sürüş hızıdır diye düşünüyorum.kısacası senin motorunda herhangi bir sıkıntı yok..bakımları 4000 km de bir yaptırıyorsun.sıfır alırsan 1000-4000-8000-12000.... şeklinde km bakımları var diye biliyorum..seninkinin 8000 bakımı gelmiş..yağ filtresi,yağı değişecek,hava filtresine hava tutulacak.gerekirse değişecek.bujilerin,ve gaz,debriyaj,fren tellerinin kontrolü yapılacak..bildiğim kadarı ile bu kadar...

    vitesi boşa alma durumu genel bir durumdur..motorlara özgü durumlardan biridir.kafanıza takmak yerine kendinize göre bir çözüm üretin..

    birde kişisel olarak tavsiyem kırmızı ışıkta kesinlikle vitesi boşa almayın.motor viteste eliniz debriyaj manetini sıkıyor şekilde bekleyin.olası bir durumda hemen harekete geçebilmemiz ve emniyetimiz için önemli arkadaşlar..

    sisybar olarak uzun bişi lazım.zira bende orjinali var arka çanta için kısa kalıyor.uygun bir zamanda kestirip paraça ekleterek uzatacağım ve çanta taşıyıcı ekleteceğim..

    far ayarını canan abim anlatmış açıklayıcı olmuş üzerine bişi eklemek yersiz olur..herkese hayırlı ramazanlar.keyifli sürüşler..
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!

  15. #7775
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    8000 bakımında özellikle aküyüde kontrol ettirin zira akü sorunu yüzünden bir haftadır motoruma binemiyorum 8000 km bakımından sonra... bakımda kontrol edilmediği için... meğer akünün içinde su sıfırlanmış vs. vs.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  16. #7776

    Üyelik
    22 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC 700 X
    Arkadaşlar iyi dilekleriniz için teşekkür ederim, hoş bulduk 120km üzerindeki sürat gerçekten rahatsız edici, ben motorun limitlerini görmek için deneme yaptım açıkçası. Yarın Avcılarda bulunan servise götüreceğim motoru genel kontrol için, umarım başıma çok masraf açmaz rutin bakım haricinde. Açıkçası genel anlamda sıfırlanmasını da istiyorum, yolda kalmak gerçekten kötü bir tecrübe, bu sıkıntıyı yaşayıp üstüne de parayı çekicilere vermektense en ufak bir şüphede parçayı yenilemeyi tercih ederim. Mitmualim arkadaşım aküyüde kontrol etmelerini isteyeceğim.

    Bugün akşam üstü servise uğradım, usta yoktu o nedenle yarın bırakacağım motoru. O sırada oradaki arkadaşlarla biraz muhabbet ettim. Motorumda motor koruma demiri yok, orjinali ne kadar, takabilir misiniz dedim, kendisi fabrikada motor koruma demiri olmadığını söyledi şaşırdım. Motor satıyorsun, nasıl motor koruma demirini satmazsın gerçekten anlam veremedim. İstanbul'da hem sağlam hem de uygun fiyata motor koruma demiri taktırabileceğim bir yer var mı?

    Scooter motordan GV 250'ye geçtiğim için en çok aradığım kapalı bir bagaj, scooterların en büyük avantajı sele altı bagajları sanırım. Heybe çok şık duruyor ama içine birşey koysanız pek güvenli değil, arkaya scooterlardaki gibi hardcase çantada taktırmak genel görünümü bozduğundan biraz canım sıkıldı. Aranızda fikir verebilecek olan var mı? Gönlüm hardcase heybeden yana ama şık bir şey olmasını istiyorum açıkçası

  17. #7777
    sparkhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    merhaba arkadaşlar
    canantas teşekkürler ayrıntılı açıklaması için. forum sayfalarındaki bilgi paylaşımının bu kadar iyi olduğunu bilmezdim. hoşuma gitti.
    karaeser ben de çanta almak istiyorum ama karar veremedim hardcase olanlar pahalı armode heybeler var ama okuduğum kadarıyla onlar da çok iyi değilmiş.ne alacağımı senin gibi ben de bilmiyorum:(

  18. #7778
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Bende yan çanta düşünüyorum ama kappa k21 sanırım uygun olacak. Deri kaplayabilirim üzerini.

  19. #7779
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    karaeser koruma demiri çağlayandaki torna ustası bu forumdakiler genelde o yerden taktırdılar sahibinden .comda koruma demiri diye arattır çıkar karşına
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  20. #7780

    Üyelik
    19 Ağustos 2010
    ben tek bişeyi merak ediyorum bu gv250nin benzin deposuyla oynasak çok daha iri yarı gösterebilirmiyiz?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)

Bu Konudaki Etiketler