Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Haziran 2010, 23:56
#7521
arkadaşlar bir süredir yazamıyordum kusuruma bakmayın.
canan hocam motoru satmaya karar vermene üzülsem de almayı düşündüğün motoru görünce senin adına sevindim gerçekten görünüşü çok güzel.
acoskun hocam sizin fotoğraflarınıza nereden ulaşabiliriz bir ara konu açmayı düşünüyordunuz açtınız mı? (Hocam kalp kalbe karşıymış buna denir heralde ben mesajı yazarken siz fotoğrafları yüklemişsiniz ne güzel olmuş )
YÖRÜK hocam bizim aküler 12V olmalı bir de akü kapasitesi diyebileceğimiz Ah değeri var. Bir başka anlatımla, 12V 8Ah ya da 12V 9Ah gibi açıklamalarla satılıyor aküler. siz daha yüksek bir Ah değerli akü alacaksanız benim bildiğim kadarıyla sigortayı da ona göre takmanız gerekir fakat canan hocam benden daha iyi bilebilir bu konuyu bir de ona danışalım isterseniz.
Geçen hafta süper fotoğraflar çektim bir ara paylaşırım. Fotoğraflarım kadar süper tehlikeler de atlattım. Malumunuz benim sürekli kullandığım ilçe yolu cahil cühela dolu. Cahillik yalnızca cahile mutluluk getirdiğinden çevreye mutsuzluk saçıyor maalesef. Hatalı sollamaların, abuk subuk hareketlerin bini bir para. Ben de fotoğraf makinamı tripot için yapılmış vidalama yerinden yararlanarak, motosiklete monte etmek sureti ile bu densizleri kaydedip, jandarma vasıtasıyla ceza almalarını sağlamayı kendime görev edindim. Yakında bu projeyi hayata geçireceğim.
Son olarak yeni gelen arkadaşlar hoşgeldiniz. Motosikletlerinizle mutlu mesut günler geçirirsiniz umarım.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
Reklamlar
-
29 Haziran 2010, 23:57
#7522
caner_54 adlı üyeden alıntı
Birkaç gün önce yakın zamanda motorumda FI (arıza lambası) yandı. sakaryadaki ve izmitteki servisler yapamadı uzun uğraşlar sonucu (detaya girmicem). Aynı olay forumda gt250r ı olan başka bir arkadaşın başına gelmiş ve ordaki tavsiyeyle üşenmeden 186 km İSTANBUL AVCILAR MOTOPARk'a gittim. Erdal usta saolsun açtı baktı söktü taktı
ve yarım sa. içinde yaptı. çok iyi ve efendi bir insan işinide çok iyi ve titizlikle yapıyor (diğer servislerle göre). Hatta kanuni servisi olmasına rağmen 600rr ı toplıyordu şaşırdım. Borcum n kadar dedğimde ise borcun yok zahmet edip gelmişsin cevabını aldım. Ustaya dedimki ya sen sakaryaya gel yada ben avcılara taşınayım böyle olmayacak
. İstanbulda oturan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim. Şunu öğrendim servis değil usta önemli. saygılar...
caner FI yanınca motorun rolanti devirindede artış oldumu?
-
30 Haziran 2010, 00:16
#7523
whitehair kardeşim artış olmadı ona çok dikkat ettim. artış olursa hava ve ısı sensörü bozuk oluyormuş ya garantiden değişiyor yada 30tl. değiştirenler var gt250r cılardan
-
30 Haziran 2010, 11:19
#7524
İlker, Hakan, Ayhan, Mustafa... Hepinize iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Akü konusunda Hakan ın da belirttiği gibi iki adet elektriksel büyüklük var dikkat edilmesi gereken. Birincisi akünün ürettiği gerilim, Volt cinsinden ifade edilir. Bizim motorlar 12V akü ile donatılmıştır, dolayısı ile motor üzerinde bulunan bütün elektrik aksam da (lambalar, marş motoru vesaireee) 12V çalışırlar.
Diğer büyüklük ise akünün 1 saatte sağlayabileceği akım değeridir (şarj olmadan), Ah (ampersaat) olarak belirtilir. Akü seçilmeden önce bütün yüklerin hesabının (her lambanın kaç amper akım çekeceği gibi....) yapılması gerekir ve çıkan sonuç üzerine bir de güvenlik faktörü konularak (yani %15 gibi bir rakamla çarpılarak) akım değeri bulunur. Bunu zaten motorun üreticisi yapmış durumda.
Motorun üzerine ilave ettiğimiz her elektrikli ekipman, akünün yüklenmesine sebep olur. Bir noktaya kadar güvenlik faktörü bu yüklenmeyi kaldırır ama sonrasında artık akü problem yapmaya başlar (yüklerin çektiği akım, akünün ampersaatinden fazla ise şarj dinamosu sürekli çalışıp aküyü şarj etse bilr akü tam şarj olamayacaktır).
Dolayısı ile akünün amper saatini yükseltmemiz gerekir. Aslına bakacak olursanız akünün fiziksel boyutu aynı kalmak koşulu ile en yüksek amper saati vereni almak gerekir bence.
Ampersaati yükselttikten sonra kesinlikle yapılması gereken bir işlem daha var, o da aküden çıkan kabloların kesitlerinin büyütülmesi. Farklı kalınlıklardaki kabloların akım taşıma kapasiteleri farklıdır. Olması gerekenden ince bir kablo kullanılırsa, hem gerilim düşümünden dolayı son noktaya gerilim olması gerektiği gibi iletilemeyecek, hem de kablonun ısınmasına sebep olup yanmasını ve de yangın çıkmasını tetikleyecektir.
Kablo kesiti de değiştirildikten sonra, Hakan ın da dediği gibi, aküden sonraki sigortanın akım değerinin yeni yük durumuna göre seçilip değiştirilmesi gerekir. Sigortanın 2 adet görevi vardır, birinicisi kabloyu yanmaktan korumak, diğeri de yükü korumak.
İyi bir elektrik ustası, yukarıdakileri hakkı ile yapar... Ama eğer gerekirse buradan hesapları yapabiliriz, ustaya da sadece şu malzemeyi kullanarak bu işleri yap diyebiliriz
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
-
30 Haziran 2010, 11:28
#7525
Ayhan abi verdiğin linkleri açamadım acaba bende mi bir problem var yoksa linkler mi hatalı bir bakarmısın göremedim fotoğrafları.
Sis farları çok amper çekiyor bildiğim kadarı ile gerçi ampulüne göre değişir ama bundan
önceki motoruma bir çift takmıştım yaktığım zaman kablolar ısındı sonrasında sigortası atmıştı ben de sadece süs olarak kullanmıştım canan abinin dediği gibi kablo da çok önemli kalın kablolar kullanmak gerekli.
-
30 Haziran 2010, 11:50
#7526
Merhaba Arkadaşlar;
Fotoğraf boyutu 640*480 boyutunu geçmesi sebebiyle Mt Yönetimi tarafından fotoğraflar silinmiş, ben bu akşam tekrar yükleyeceğim arkadaşlar...
Şarköy'de Sigortacı...
-
30 Haziran 2010, 15:09
#7527
caner_54 adlı üyeden alıntı
Birkaç gün önce yakın zamanda motorumda FI (arıza lambası) yandı. sakaryadaki ve izmitteki servisler yapamadı uzun uğraşlar sonucu (detaya girmicem). Aynı olay forumda gt250r ı olan başka bir arkadaşın başına gelmiş ve ordaki tavsiyeyle üşenmeden 186 km İSTANBUL AVCILAR MOTOPARk'a gittim. Erdal usta saolsun açtı baktı söktü taktı
ve yarım sa. içinde yaptı. çok iyi ve efendi bir insan işinide çok iyi ve titizlikle yapıyor (diğer servislerle göre). Hatta kanuni servisi olmasına rağmen 600rr ı toplıyordu şaşırdım. Borcum n kadar dedğimde ise borcun yok zahmet edip gelmişsin cevabını aldım. Ustaya dedimki ya sen sakaryaya gel yada ben avcılara taşınayım böyle olmayacak
. İstanbulda oturan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim. Şunu öğrendim servis değil usta önemli. saygılar...
selam arkadaşlar
size daha öncede anlatmıştım erdal ustayı polatı...
gerçekten çok temiz insanlar ve temiz iş yapıyorlar.
Burdan herkeze tavsiye ederim. Ben avcılardayım. Şu an değil ama cumartesi günü yanlarına uğrayacağım sorunuz varsa sorun bende onlara sorarım.
Ha uzun olmasın yanlız ona göre
ben gv min tüm bakımlarını erdala yaptırmıştım. Şimdi suzukim var gene erdala yaptıracağım
her motordan anlıyor. Kendisi aslında önce araba tamircisiymiş sonradan motor olayına girmiş.
enjoy your ride
and enjoy forever
-
30 Haziran 2010, 23:11
#7528
-
01 Temmuz 2010, 22:41
#7529
acoskun hocam fotoğraflara notlar da eklemişsiniz daha güzel olmuş teşekkürler.
ben de şu an baraj altında kalan Kumçelteği Köyünde çektiğim fotoğraflardan birkaçını yayınlayayım.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
-
01 Temmuz 2010, 22:52
#7530
Merhaba Timoti,
Harika fotoğraflar olmuş, motosikleti onun için çok seviyorum, her gezdiğin yerde fotoğraf çekme imkanınız oluyor. Kimi zaman fotoğraf çekmek için motorumla çıkıyorum, kimi zaman motorumla çıktığımda fotoğraf çekiyorum...
Şarköy'de Sigortacı...
-
01 Temmuz 2010, 22:58
#7531
acoskun adlı üyeden alıntı
Merhaba Timoti,
Harika fotoğraflar olmuş, motosikleti onun için çok seviyorum, her gezdiğin yerde fotoğraf çekme imkanınız oluyor. Kimi zaman fotoğraf çekmek için motorumla çıkıyorum, kimi zaman motorumla çıktığımda fotoğraf çekiyorum...
Gerçekten de öyle ben arabaya binip şuraya gideyim buraya gideyim diye hiç düşünmezdim. Mesela bu Cumartesi Amasya'ya gitmeyi düşünüyorum. Umarım işim çıkmaz
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
-
01 Temmuz 2010, 23:11
#7532
slm arkadaşlar. bu baraj altında kalan yer eşkiya filminde bahsedilen yer mi ?
motorunun plakasını değişik yere takan var mı yada küçüğünü yaptıran ?
ayrıca bizim motorlar 1lt yağ mı alıyor ? 1.5lt mi ?
mobil 1 mi ? castrol mu ? çok soru sormadım inş...
-
01 Temmuz 2010, 23:28
#7533
caner_54 adlı üyeden alıntı
slm arkadaşlar. bu baraj altında kalan yer eşkiya filminde bahsedilen yer mi ?
motorunun plakasını değişik yere takan var mı yada küçüğünü yaptıran ?
ayrıca bizim motorlar 1lt yağ mı alıyor ? 1.5lt mi ?
mobil 1 mi ? castrol mu ? çok soru sormadım inş...
Hocam başım döndü çok fazla çeşit var sorularında sırayla cevaplıyorum:
1) Eşkiya ile ilgisi yok Çorum'un Kumçelteği Köyü.
2) Motorunuzun plakasını hayal gücünüze göre ve görünür olması şartıyla istediğiniz yere takabilirsiniz. Fakat ben bunu beğenmedim küçüğünü yaptıracağım diyemezsiniz. Bununla beraber illere göre motosiklet plakalarının boyutları değişiyor. Mesela benim Çorum plaka küçük ve kibar.
3) 1,5 litre civarında alıyor ama küsüratına bakmak lazım kitapçığında yazıyordur.
4) Ben Mobil'in bu
http://www.motoliz.com/index.php?p=s...kn=Motor+Ya%F0
yağını kullandım (bu siteden mi aldım hatırlamıyorum) ama castrolun da 4 zamanlı motorlar için güzel yağları var fiyat ta yaklaşık aynı.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
-
01 Temmuz 2010, 23:46
#7534
timoti adlı üyeden alıntı
Hocam başım döndü çok fazla çeşit var sorularında sırayla cevaplıyorum:
1) Eşkiya ile ilgisi yok Çorum'un Kumçelteği Köyü.
2) Motorunuzun plakasını hayal gücünüze göre ve görünür olması şartıyla istediğiniz yere takabilirsiniz. Fakat ben bunu beğenmedim küçüğünü yaptıracağım diyemezsiniz. Bununla beraber illere göre motosiklet plakalarının boyutları değişiyor. Mesela benim Çorum plaka küçük ve kibar.
3) 1,5 litre civarında alıyor ama küsüratına bakmak lazım kitapçığında yazıyordur.
4) Ben Mobil'in bu
http://www.motoliz.com/index.php?p=s...kn=Motor+Ya%F0
yağını kullandım (bu siteden mi aldım hatırlamıyorum) ama castrolun da 4 zamanlı motorlar için güzel yağları var fiyat ta yaklaşık aynı.
Çorum'da bizim İstanbul plakalarını yeniletme şansımız var mı?
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
02 Temmuz 2010, 00:49
#7535
draggy adlı üyeden alıntı
Çorum'da bizim İstanbul plakalarını yeniletme şansımız var mı?
Plakanız yalnızca, Çorum plaka olursa benimki gibi küçük oluyor. Zaten 34 plakayı Çorum'da bastıramazsınız. Sorduğunuz şey 19 olan plaka alabilir miyim ise maalesef o da mümkün değil. Adres kayıt sisteminde nerede kayıtlı iseniz plakanızın da oradan çıkarılması gerekiyor. Bunun hilesi var 2. adres olarak Nüfus Müdürlüğüne gidip istediğiniz bir yerin adresini veriyor sonra da noter satışını O adresi kullanarak üzerinize alıyorsunuz ama uğraştığınıza değmez.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
-
02 Temmuz 2010, 00:55
#7536
timoti adlı üyeden alıntı
Plakanız yalnızca, Çorum plaka olursa benimki gibi küçük oluyor. Zaten 34 plakayı Çorum'da bastıramazsınız. Sorduğunuz şey 19 olan plaka alabilir miyim ise maalesef o da mümkün değil. Adres kayıt sisteminde nerede kayıtlı iseniz plakanızın da oradan çıkarılması gerekiyor. Bunun hilesi var 2. adres olarak Nüfus Müdürlüğüne gidip istediğiniz bir yerin adresini veriyor sonra da noter satışını O adresi kullanarak üzerinize alıyorsunuz ama uğraştığınıza değmez.
Sağolasın
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
02 Temmuz 2010, 01:47
#7537
arkadaşlar merhaba.ben sonunda gittim motoru çalıştırdım,hemen ilk marşta aldı.sanırım akü biraz daha idare edecek gibi.yalnız şöyle bir problemim var.motor boşta iken sorunsuz çalışıyor ama vitese takar takmaz hemen stop ediyor.defalarca farklı kombinasyonlar deneyerek vitesi 1'e,2'ye takarak denedim,gazi az verdim,çok verdim ama her defasında stop etti.acaba karbüratörde mi sorun var? Ayhan abi resimler çok hoş eline sağlık. Canan abi akü bilgin çok açıklayıcı olmuş.teşekkürler.
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
02 Temmuz 2010, 01:54
#7538
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba.ben sonunda gittim motoru çalıştırdım,hemen ilk marşta aldı.sanırım akü biraz daha idare edecek gibi.yalnız şöyle bir problemim var.motor boşta iken sorunsuz çalışıyor ama vitese takar takmaz hemen stop ediyor.defalarca farklı kombinasyonlar deneyerek vitesi 1'e,2'ye takarak denedim,gazi az verdim,çok verdim ama her defasında stop etti.acaba karbüratörde mi sorun var? Ayhan abi resimler çok hoş eline sağlık. Canan abi akü bilgin çok açıklayıcı olmuş.teşekkürler.
Ayaklıktaki sensörde sorun olabilir mi?
Ayaklıktaki sensör ayaklıgın kapalı oldugunu algılamıyorsa bu bahsettigin sorunları yapar.
-
02 Temmuz 2010, 09:35
#7539
ELINT adlı üyeden alıntı
Ayaklıktaki sensörde sorun olabilir mi?
Ayaklıktaki sensör ayaklıgın kapalı oldugunu algılamıyorsa bu bahsettigin sorunları yapar.
Sanırım cok doğru bir tespit.
Birçok kez bu arızadan dolayı motor ındırıldıgını duydum artık tamırcılerın ılk baktıgı sey bu sensorler oluyor. Debrıyajda ve ayaklıklardakı switchler bozulmus olabılır.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
02 Temmuz 2010, 12:09
#7540
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba.ben sonunda gittim motoru çalıştırdım,hemen ilk marşta aldı.sanırım akü biraz daha idare edecek gibi.yalnız şöyle bir problemim var.motor boşta iken sorunsuz çalışıyor ama vitese takar takmaz hemen stop ediyor.defalarca farklı kombinasyonlar deneyerek vitesi 1'e,2'ye takarak denedim,gazi az verdim,çok verdim ama her defasında stop etti.acaba karbüratörde mi sorun var? Ayhan abi resimler çok hoş eline sağlık. Canan abi akü bilgin çok açıklayıcı olmuş.teşekkürler.
ELINT adlı üyeden alıntı
Ayaklıktaki sensörde sorun olabilir mi?
Ayaklıktaki sensör ayaklıgın kapalı oldugunu algılamıyorsa bu bahsettigin sorunları yapar.
Merhaba İlker,
Bilgi paylaştıkça değerlenir, o yüzden bildiğimi tamamı ile yazmaya çalışıyorum. Hatta o yüzden yazılarım biraz uzun da oluyor, ama açıkta bir şey kalmasın istiyorum. Yarım bilgi, ileride yanlış seçimler yapmaya sebep olabiliyor...
Elint in de dediği gibi problem yan ayaklığın müşürü olabilir. Bir iki şeyi kontrol edersen problemi kesin bulursun!
1- Öncelikle motoru 1.vitese alırken yan ayaklığın tam kapalı olduğundan emin ol.
2- Yan ayaklığın yayı gerginliğini yitirmeye başlamışsa ayaklığı tamamı ile yukarı çekmeyecektir, bu da müşürün yanlış bilgi göndermesine sebep olabilir. Yayı kontrol et ve gerekiyorsa değiştir, oto sanayilerdeki parçacılarda yay bulabilirsin. Kanuniye gitmene gerek yok.
3- Müşürden CDI ünitesine giden kablo hasarlanmış olabilir. Depoya kadar kablo açıktan, şaseye klipslenmiş şekilde gider. Gözle ve elle kablo kontrolünü yap.
4- Bu kablonun diğer ucu CDI ünitesinde, soketle bağlanmış durumda. O sokette gevşeme varsa müşür çalışsa bile CDI bilgiyi doğur olarak algılayamayacağı için motor stop eder. CDI ünitesine giren soketlerin sıkılığını kontrol et... Gevşek olan varsa sıkılaştır.
Yukarıdaki kontrollerden sonra eminim sorun düzelecektir...
Bu arada hala resimleri eklemedin...
Bari resimleri bana mail ile gönder, ben ekleyeyim
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler