selam arkadaslar gv250 arıyorum temız az kılometre yapmıs ılgılenen olursa eklesın ugurakbas1981@hotmail.com telefon numaramı yazıcamda forum kurallarını pek bılmıyorum özur dılerım arkadaslar
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
arkadaşlar benim zincir bitmiş sanıyorum, daha fazla gerilemiyor. bu yüzden zinciri değiştirmem gerekiyor. geçen sene istanbul motor 200 lira fiyat vermişti de, hyosungsource'da 80 lira civarında zincir bulunabiliyor.
şimdi iki sorum olacak, birincisi bizim motorlara hangi tür zinciri almamız uygun. ikincisi ise, orta sehpa olmadan kendimizin zinciri değiştirmesi mümkün müdür acaba?
520lik 116 baklalık zincir alman gerekiyor.
DID marka, o ringli, yaklaşık 9 ay önce 154 liraya aldım.
Zinciri bence sen değiştirme, kilit sıkma aparatı vesaire lazım (öyle çekiçle vura vura ezerek olmaz).
Benim motorda da orta sehpa yok ve 1 saatte ustam değiştirdi.
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
teşekkürler Canan. geçen sene bana verdikleri 200 lira fiyattan sonra, 154 lira çok daha uygun geliyor haliyle.
ben yine bi konuşayım istanbul motorla
edit: gerçi şu adresten baktım da 200 lira gösteriyor burası da :
http://www.entelenerji.com/magaza/pc...&idcategory=20
Entelenerji DID in distribütörü.
Demekki fiyat değişmiş.
Bu durumda bulman biraz zor gibi bu fiyata...
Ama eğer fiyat değişmeden önce stoklayan varsa (eski fiyattan), belki biraz pazarlıkla düşürebilirsin.
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
teşekkürler, bi bakınacağım ben ;)
arkadaşlar herkese selam...
ben hala resim atmayı beceremedim.imageshack i sildim tekrar yükledim ama yine resim yükleyince linkinin alıp kopyalayacağım sayfa çıkmıyor..
bu arada benim motorda iş yerimin otoparkında yatıyor.karacama da bir haller oldu gibi ama daha tam olarak çözemedim.bir gün servisi kaçırınca sabah bindim karacaya ve mesaiye gittim.hiçbir sorunu yoktu.sonra üzerine bırandasını çektim ve akşam servisle döndüm.o akşam güzel bir yağmur yağmış ve rüzgar bırandayı uçurmuş.ertesi sabah mesaiye gelince bırandayı yaklaşık 100 mt. ileride buldum.sonra motorun yanına gittim ve motor yer yer ıslanmış ve çamur olmuş kısmen.sonra motoru çalıştırdım çalıştı.iki gün sonra nöbetçi iken otoparktan aldım,bir güzel yıkayıp temizledim ve güzelce kurutup silip tekrar otoparka binerek götürdüm yine problem yoktu.sonra bırandasını üstüne örtüp gittim.o akşam yine rüzgar çıkmış ve bıranda yine uçmuş ( bıranda da hiç uçmazdı lastikleri var çünkü genelde hep tutardı,şimdi rüzgarla uçuyor ) sonra ertesi sabah gidip baktığımda motoru çalıştırmaya çalıştım.marşa basıyorum marş almıyor.hiçbir ses dahi çıkarmıyor.yani "gık,tık" gibi seslerde çıkmıyor.acaba aküsünde mi problem var dedim farı yaktım far yandı,boşa alınca boş lambası da yanıyor ama marşa basında marş almıyor.sonra arkadaşlarla vurdurarak çalıştırdık çalıştı ama gaz verince yine stop etti,tabi bende tedirgin oldum ne oluyor diye.sonra yine vurdurduk yine çalıştı bu sefer çalışmış vaziyette 10 dk beklettikten sonra bindim vitesi 1 e taktım yine stop etti.yine vurdurduk yine çalıştırdım bu sefer boşa almadan direk gaza basıp hareket ettirdim,yaklaşık 40 mt falan gittikten sonra gaz verdikçe gazı kesik kesik almaya başladı alıyor sonra yığılıyor sonra tekrar alıyor derken yine stop etti.bende vaktim olmadığı için parka koyup üstüne brandayı örttüm ve uçmasın diye bıranda üzerinden iplerle bağladım karacayı..bu arada marş butonunun olduğu kısımda problem var gibi geldi,çünkü bir defasında da butona düz şekilde basında almıyor ama butona aşağı doğru bastırınca çalıştı,içini söküp oksitlenme mi var diye bakacağım,zira sol tarafta kornaya basınca normal olarak bişi çalmazken,butona aşağı doğru basınca korna çalışıyo.
yıkarken cdi ünitesine su gelmedi o şüpheleriniz varsa ona bizzat dikkat ederek kendim yıkadım.motorda benzin olmadığı şüphelerim var ama normal şartlarda 50 km kadar gidece benzinim olduğunu düşünüyorum ( en son depoyu doldurup km yi sıfırladım ve şuan 300 kmde,ama yakıt ibresi normal olarak en aşağıda boş gibi gösteriyor) yani benzin bitmiş olma ihtimali az da olsa var.akü de problem mi var desem.vakti geliyor aslında değişmesi lazım bir ara.ama böle bir durumla karşılaştım,paylaşmak istedim. yani ta antalyadan izmire geldim hiç sorun çıkarmadı ama yağış ve rüzgar motorcazımı felç etti gibi.tam olarak çıkamadım işin içinden..
şuan izinde olduğum için bir de araba aldık ( 2004 model megane scenic'im var artık ) sonra arabayı da izmire bırakıp eşimle birlikte hakkariye geldim. baya bir ihmal ettim motorumu ama gidince bakıcam bir çaresine.. bu arada bizim motorun aküleri kaç tl civarında? kuru tip akü alıcaz demi?
şimdiden bıkıp usanmadan okuyup değerli yorumlarını yapacak arkadaşlarıma teşekkürler..
herkese sağlıklı ve keyifli sürüşler..iyi günler..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Yörük Hocam Merhaba,
Bana sorarsanız merak edecek hiç birşey yok motorunuzda. Sorunlarınız şu şekilde çözülebilir:
1) WD40 ile elektrik sistemi kapalıyken marş düğmesinin etrafını temizleyin ve bu işlemi marj düğmesine basarak tekrarlayın (Korna düğmesi de arada sağa sola oynatınca çalıyorsa aynı işlemi ona da yapın). Yarım saat sonra etrafındaki yağları kuru bir bezle güzelce silin.
2) Eğer benzin mandalınız rezerv durumunda değilse rezerve getirin. Rezerv durumunda ise benzin alın. Kapalı konumda ise açık konuma getirin. Benzin sizin hesapladığınızdan daha önce bitebilir.
Anlattıklarınız bu iki temel problemi işaret ediyor. Umarım yanılmıyorumdur.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
ilker bence benzin bitmiş dostum..2 yağmur gördü diye bişey olmaz bizim motorlara ..yeni arabanı güle güle kullan.ALLAH kaza bela vermesin inşallah
İlker Hocam;
Yeni araban hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan. Motorunda bir sorun olduğunu sanmıyorum, büyük bir ihtimal benzinin bitmiştir. Saygılarımla...
Şarköy'de Sigortacı...
ilker abi araban hayırlı olsun. renault süper tercih bendede megane var motorunu dert etme en yakın zamanda çözüceğine inanıyorum. Zincir soran kardeşim kanuni servislerinde gv 250 zinciri 92tl. sonuçta 2 yıl garantili karar senin. sakaryadaki kanuni servisi kusura bakmasın ama bi. b. ka yaramaz. geçen gittim bi havalar değişik tripler gören zanneder ferrari servisi (fer-mas) bisikletciden bozma motor servisi. şimdi bu yazımı okusa reklamın iyisi kötüsü olmaz der. yarabbi şükür hesabı. anlaşıldı motorumuzu 45 km uzaklıktaki kocaelideki servise götürcez (ustalar motor ) orası tanıdık zaten adem abi var mükemmel insan babasıyla birlikte çalışıyorlar. Bunları niye yazıyorum servis konusu bence hassas. herkese servis yetkisi veriyorlar. Her firmada bu böyle dikkat etmek lazım. herkese kazasız belasız sürüşler...
arkadaşlar teşekkür ederim yorumlarınız için.konumuz dışı ama clio dan sonra scenic gemi gibi çok rahat,konforlu.araç almak isteyenlere şiddetle tavsiye ederim.herhalde 4-5 sene satmam artık.araçta yok yok.inşallah kazasız belasız kullanırım..
gelelim konumuza: şimdi bizim motorlarda kullanılan akü 12 lik mi 9 luk mu? kuru tip mi yaş tip mi?en son hazer hakan almıştı sanırım aküyü..akü için tavsiyeleriniz nelerdir?
sanırım dediğiniz gibi benzinimin bitme ihtimali oldukça ağır basıyor.ama wd 40 sıkmak istiyorum sağ ve soldaki kumanda butonlarını açıp..şu izin bitsin de varınca bakıcam artık..hala resim atamıyorum bu arada..valla kıl olmamak elde değil..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Değerli arkadaşlar Motorumu geçen ay aldım. Bugün vergisini yatırmak için e vergi sitesine gittim. sorgulama sonucunda 2 adet 39 tl lik borç çıktı. sanıyorum bunlar 2010 yılının 1. ve 2. taksidi. Ancak bir de 141 tl lik bir ödeme var ve açıklama yazmıyorBu ödemenin ne olduğu konusunda bilgisi olan varmı acaba. saygılar.
özgür kardeşim bende alalı 2 ay oldu motoru vergisini ödeyeceğim inş en yakın zamanda. 77 lira diye biliyorum vergi ama 141 nerden çıktı onu senden duyuyorum vergi dairesine sorsaydın ? cvbı öğrenirsen benide bilgilendirirsen sevinirim.
wd 40 sıkmak için butonları açmana gerek yok kenardaki boşlıklardan ve kütüğün altında delikler var oradan sıkman yeterli gelecektir.
Herkese merhaba.
Yeni bir sürücü olarak, GV-250'yi ilk motorum olarak tercih etmeyi düşünüyorum. Umarım doğru bir karar vermişimdir.
Sizlere şunu sormak istiyorum, başlangıç düzeydeki sürücülerin motorlarını düşürmesi işten bile değilmiş anladığım kadarıyla. Dolayısıyla, temiz bir GV-250 benim başlangıç motorum olarak çok hırpalanır mı? Dikkatli bir sürücüyüm ama motor hiç kullanmadım ve kendime güvenemiyorum. Böyle bir durumda, GV-250'nin tamiri için tamirhane ve parça bulmak kolay ve ucuz mu? Bunların dışında, ikinci el motorumu alırken yanımda bir usta vs. götürmek ve motoru kontrol ettirmek lazım mı? Eğer öyleyse Ankara'da önereceğiniz biri var mı? Son olarak, hangi yıl üretimini tercih etmeliyim?
Şimdiden hepinize teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)