Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Nisan 2010, 00:01
#7081
timoti adlı üyeden alıntı
Bizimki gibi v motora sahip bir araçta karbüratör ayarı yaptırmadan önce iki kere düşünmek gerekir. Bunun nedeni ise bizim motosiklerlerde iki 125'lik motorun senkronlanmış bir biçimde çalışmasıdır. İki motorun yakıt hava oranı bir şekilde aynı olmaz ise farklı devirlerde çalışacaklar ve senkron bozulacaktır. Bence gerçekten işini bilen birini bul ve çok zor olduğunu da biliyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:20 ----------
ben bugün yağ, yağ filtresi ve bujileri değiştirdim. Yağ olarak Mobil Extra 10w/40 kullandım yarı sentetik bir yağ. Fakat Castrol speed de kullanılabilir. Buji ngk CR8EIX (iridyum) taktım. GV250 de boş vitese atmak biraz alışmaya bağlı bazen de (özellikle dururken) ikinci vitese geçmeme gibi bir inat da oluyor. Fakat biraz kareket edince hemen vitese geçiyor. Yağını değiştirdikten sonra vites geçişleri biraz daha yumuşadı. Ancak tekrarlarsak boş vitese geçmemesi tamamen ayağınızın alışması ile ilgili. Son olarak ben 15/50 tavsiye etmem 10/40 bizim motorlar için ideal.
Timoti, açıklamana istinaden bir düzeltme yapmak istiyorum. V motorlarda iki adet 125 lik motor yoktur, 2 adet 125cc lik silindir vardır ve her iki silindir deki pistonlarda aynı şafta (krankşaft) bağlıdır. Dolayısı ile senkron çalışmayı istese de bozamaz kimse. Fakat yakıt-hava karışımının rölanti deki ayarının doğru yapılmaması yeterli güçte patlatma oluşturamayacağı için pistonun birindeki patlatma diğer pistondaki yetersiz patlamayı da tölere etmeye çalışacaktır. Bu durumda da olacak olan aslında asenkron çalışma değil, değişken devirli çalışmadır. Yani devir sayısı sabit kalamayacaktır.
Pistonlar zaten aynı şafta bağlı olduğu için, mekanik olarak senkron çalışmaya mecburlardır. Sadece devir (yani pistonların yol alma zamanı) değişken olur ayarsızlık durumunda.
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
Reklamlar
-
30 Nisan 2010, 00:06
#7082
canantas adlı üyeden alıntı
Timoti, açıklamana istinaden bir düzeltme yapmak istiyorum. V motorlarda iki adet 125 lik motor yoktur, 2 adet 125cc lik silindir vardır ve her iki silindir deki pistonlarda aynı şafta (krankşaft) bağlıdır. Dolayısı ile senkron çalışmayı istese de bozamaz kimse. Fakat yakıt-hava karışımının rölanti deki ayarının doğru yapılmaması yeterli güçte patlatma oluşturamayacağı için pistonun birindeki patlatma diğer pistondaki yetersiz patlamayı da tölere etmeye çalışacaktır. Bu durumda da olacak olan aslında asenkron çalışma değil, değişken devirli çalışmadır. Yani devir sayısı sabit kalamayacaktır.
Pistonlar zaten aynı şafta bağlı olduğu için, mekanik olarak senkron çalışmaya mecburlardır. Sadece devir (yani pistonların yol alma zamanı) değişken olur ayarsızlık durumunda.
haklısın tabi ben yanlış ifade etmişim düzeltme için teşekkürler.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
-
30 Nisan 2010, 04:52
#7083
Herkese iyi geceler...Adım doğukan nafis...İST...öncelikle 4 gündür burada yazılanları okuyorum ve gerçekten seviye yeni gelen birisi olsa bile gösterilen ilgi (lütfen bunu içten kabul edin)beni memnun etti. sizlerden ricam bana yardımcı olmanız. Bir gv 250 buldum ki günlerdir araştırıyorum...sanırım herkesin ilk motor alma olayında yaşadıklarını ben şimdi yaşıyorum ( hangi motor iyidir ne almalıyım , YAMAHA VİRAGO MU HONDA SHADOW MU SUZİKİ MARAUDER Mİ? vs vs...) . GV 250 İÇİN,( YENİ BAŞLAYACAK BİRİSİ SAYILIRIM 10 yıldır motor kullanmadım)...NE SÖYLERSİNİZ PARÇA DURUMU VS NASILDIR?....almayı düşündümüm motor 2007 model 20.000'de . 4500 tl... Benim için önemli olan bir diğer konuda uzun yolda nasıldır? azami hız nedir? Yorar mı ve en önemlisi yolda bırakır mı?...Cevap verecek arkadaşlara şimdiden tşklr...
-
30 Nisan 2010, 05:23
#7084
ben bugün yağ, yağ filtresi ve bujileri değiştirdim. Yağ olarak Mobil Extra 10w/40 kullandım yarı sentetik bir yağ. Fakat Castrol speed de kullanılabilir. Buji ngk CR8EIX (iridyum) taktım. GV250 de boş vitese atmak biraz alışmaya bağlı bazen de (özellikle dururken) ikinci vitese geçmeme gibi bir inat da oluyor. Fakat biraz kareket edince hemen vitese geçiyor. Yağını değiştirdikten sonra vites geçişleri biraz daha yumuşadı. Ancak tekrarlarsak boş vitese geçmemesi tamamen ayağınızın alışması ile ilgili. Son olarak ben 15/50 tavsiye etmem 10/40 bizim motorlar için ideal.[/QUOTE]
evet doğru söylüyorsun fakat shellin hellix yağlarında 10 40 ın tam sentetiği yok. castrolde var. sahibi full sentetik kullanırsan vitesleri yumuşar dedi onun için tam sennetik kullanmaya çalışıyorum. mobilin motorsiklet yağı olduğunu bilmiyordum otomobiller için de kullanılan 10 40 yağmı? benim ayağım alıştı zaten ama biri binince yani arkadaşım felen kötü motor gibi durmasını istemiyorum. bunun vitesleri ne kadar sert diyor...
i
-
30 Nisan 2010, 09:40
#7085
Benim motorun vitesleri de zor geçiyordu hatta durduğum zaman boşa almak imkansız gibiydi debriyaj ayarından şüpelendim biraz ayarını gevşettim ve şu anda boşa da diğer viteslere de çok rahat geçiyor.
Bence debriyaj ayarına bi bakın mesela çok dibte ise biraz açarsanız faydası olabilir tabi çok ta açmamak lazım.
-
30 Nisan 2010, 13:38
#7086
zaten benim açıdan bi zorluğu kalmadı alıştım. debriraj zaten sona doğru kavrıyor.
-
30 Nisan 2010, 16:17
#7087
Merhaba,
http://www.sahibinden.com/acill_cook...XQQdisplayitem
yukardaki linkteki motoru almak istiyorum. Motoru tanıyan bilen var mıdır?
yeni motor kullanıcı sayılırım yaklasık 8-9 yıldır kulllanmıyorum. Motor ve baslangıç için önerebileceginiz başka bir şey varsa veya bu motor hakkındaki yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
-
01 Mayıs 2010, 00:20
#7088
arkadaşlar motorunu kasko yaptıran var mı ? yada bu konuda bilgisi olanlar ?
-
01 Mayıs 2010, 00:33
#7089
EL_DOGU adlı üyeden alıntı
Herkese iyi geceler...Adım doğukan nafis...İST...öncelikle 4 gündür burada yazılanları okuyorum ve gerçekten seviye yeni gelen birisi olsa bile gösterilen ilgi (lütfen bunu içten kabul edin)beni memnun etti. sizlerden ricam bana yardımcı olmanız. Bir gv 250 buldum ki günlerdir araştırıyorum...sanırım herkesin ilk motor alma olayında yaşadıklarını ben şimdi yaşıyorum ( hangi motor iyidir ne almalıyım , YAMAHA VİRAGO MU HONDA SHADOW MU SUZİKİ MARAUDER Mİ? vs vs...) . GV 250 İÇİN,( YENİ BAŞLAYACAK BİRİSİ SAYILIRIM 10 yıldır motor kullanmadım)...NE SÖYLERSİNİZ PARÇA DURUMU VS NASILDIR?....almayı düşündümüm motor 2007 model 20.000'de . 4500 tl... Benim için önemli olan bir diğer konuda uzun yolda nasıldır? azami hız nedir? Yorar mı ve en önemlisi yolda bırakır mı?...Cevap verecek arkadaşlara şimdiden tşklr...
arkadaşım öncelikle hoşgeldin aramıza.keşke biraz daha geçmiş sayfaları karıştırsaydın o zaman aradığın her soruya cevap bulacaktın.neyse parça durumunda sıkıntı çekmezsin,zira kuralkan'dan ve yurt dışından yada yurt içi diğer sitelerden biraz araştırırsan parça bulamaman imkansız bence.gelelim bulduğun motora.2007 model 20000 km.bu km de olan bir motor 2007 model olduğunu düşünürsek üzerinde olan aksesuara göre 4000-5000 arası satılabilir sanıyorum.ama 20000km bizim motorlar için öyle çok fazla bir km değil.benim şahsi fikrim bakımları düzenli yapıldığı sürece bizim motorlar 100000 kmleri çok rahat görür.o yüzden için rahat olsun.birde tam olarak ikna olmak istiyorsan eğer o zaman üşenmeden birkaç gününü ayır ve gv250 başlığını baştan sona kadar oku bence..aklına takılan yada takılacak her türlü soruya cevap bulacaksın..şimdiden hayırlısı olsun..bu arada bizim motorlar uzun yolda mükemmel diyebilirim.istediğin kadar sıkıştır bana mısın demez.asıl uzun yolda kendini buluyor bizim motorlar..
diğer arkadaşlar hepinize selamlar..çopk yoğun bir dönemden geçtiğim için pek giremiyorum,yoğunluktan dolayı izin kullanamadığım için de motora gidip aldığım aksesuarları takamıyorum ama bir ay içinde hallolur diye düşünüyorum bakalım..
yasin resimler için canın sağolsun abi..ama seviyeli ve güzel bir dostsun o yüzden bizi ihmal etme olur mu?
orhan kardeşim motor koruma demirini halledelim uygun zamanda..
hakancım fotoğrafları paylaşacam aksesuarları takar takmaz..
yağ olarak bende yarı sentetik 10/40 kullanıyorum ama bulunduğumuz bölgeye bağlı olarak 10/40 yada 10/50 ideal diye düşünüyorum..
herkese tekrar selamlar..görüşmek üzere herkese kazasız sürüşler...
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
01 Mayıs 2010, 07:02
#7090
Hoş buldum...Çok tşk ederim yardımlarınıza... umarım alırım ve sık sık görüşürüz...
-
01 Mayıs 2010, 08:44
#7091
Selam arkadaslar bende aysonu islerimin yogunlugundan pek giremedim bu aralar topice. Yeni katilan ve GV almak isteyen arkadaslar hosgeldiniz dogru yerdesiniz.
Ilkercim sen ne zaman istersen hallederiz koruma demiri isini. Adami arayip bir sor bakalim elinde hazir varmiymis ona gore hareket ederiz dostum.
Bu arada dun isyerindeyke Ayhan komutanim aradi (acoskun) kendisi Istanbula gelmis bugun icin gorusecektik fakat 1 mayis oldugunden heryer kalabalik olabilecegini dusunerek gerceklestiremedik. Birde farkli yakalarda olunca bulusma daha zor oluyor elbette. Komutanim bu sefer olmadi ama bir sonrakine insallah, daha erken haberleselim ona gore plan yapalim. Hatta katilabilen arkadaslarda gelir kucuk bir GV bulusmasi bile olabilir
-
01 Mayıs 2010, 15:15
#7092
caner_54 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motorunu kasko yaptıran var mı ? yada bu konuda bilgisi olanlar ?
caner ben zorunlu trafik sigortasi yaptiriken Grupama sigortaya sordum kasko yapmiyorlarmis cunku motor ile kaza riski cok oldugundan. keske yapan olsa bende yapiricam
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:13 ----------
arkadaslar egsozunu actiraniniz varmi aranizda? tavsiye edeniniz var mi?
-
01 Mayıs 2010, 20:57
#7093
wolverineGV adlı üyeden alıntı
arkadaslar egsozunu actiraniniz varmi aranizda? tavsiye edeniniz var mi?
Önceki sayfalarda birisi bir video eklemişti eksozun en ucundaki parçayı söküyorlar o benim kafama yattı yapılabilir hatta orada normalde perçin var perçinler çıkarılıp yerlerine diş açılıp yerine civata takılabilir diye düşünüyorum istediğin zaman sökersin istediğin zaman takarsın fakat tek düşündüğüm normalde eksozların içini boşalttıklarında eksozlar aşırı ısınmadan yanıyor kromları falan sararıyor eğer öyle olacaksa istemem yani.
-
02 Mayıs 2010, 00:43
#7094
http://i775.photobucket.com/albums/y...DSC04491-2.jpg unuttum sanmayın.. ilk buluşmanızda ordayım.. foto deniyorum bilmiyorum olucakmı?
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
02 Mayıs 2010, 01:18
#7095
wolverineGV kardeşim. Ben biraz araştırdım zurich sigorta kasko yapıyor. Ayrıca ergoda kasko yapıyormuş onuda forumlardan öğrendim yaptıranlar var. allianzında yaptığını duymuştum. fiyat almaya gidicem vaktim olursa kesinlikle yaptırmayı düşünüyorum. allah korusun sadece bir ayaklık tutuyor olduğu yerde bile düşse büyük zarar ve hüsran... aşağıda verdiğim linklerden yararlanabilirsiniz. kafama takılan şeyler var . zaten 6 ay kullanıcam 6 aylık sigorta yaptırmak gibi bi düşünce var yani sezonluk. en yakın zamanda sigorta şirketine gitmem gerekiyor. herkese risksiz sürüşler dilerim...
http://www.zurichsigorta.com.tr/beni...rsikletim.aspx
http://www.sairsigorta.com/
-
02 Mayıs 2010, 01:31
#7096
vayy koray abi nerelerdesin yaa?
abi motorun fotoğraflarını mı koymaya çalışıyon yoksa?neden imageshack den denemiyon?
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
02 Mayıs 2010, 08:38
#7097
-
02 Mayıs 2010, 16:12
#7098
wolverineGV,dostum motorun cidden insanın içini ısıtıyor yakıyor.allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin..kaç km de idi motorun bu arada??
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
02 Mayıs 2010, 17:43
#7099
Vayy Korayim nerelerdesin yahu sesin solugun cikmiyor kardes ozlettin kendini, atla gel firsat bulunca ev hazir odan seni bekliyor biliyorsun dostum.
Bu arada arkadaslar bende sair sigortadan kasko icin fiyat aldim. 10000 tl lik motor teminati icin 1000 kusur fiyat verdiler. Birkac yerden daha arastirma yapicam.
Volverine kardes motorun gicir gicir duruyor Allah kaza bela vermesin.
Ilkercim koruma demiri isini ne zaman musait olursan hallederiz kardes. Ben bir cumartesi sabahtan atlar giderim senin demiri almaya tabi adamin elinde hazir varsa.
-
02 Mayıs 2010, 17:48
#7100
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)
Bu Konudaki Etiketler