teşekkür ederim zannedersem gv 650 de uyar
Merhaba,
motorlarımızın, soğukken ve ısındıktan sonraki rolanti devirlerini yazabilirmisiniz arkadaşlar? Benim enjeksiyonlu 2009 model ve bazen ısınmış olsada 3000 devirlerde geziyor. Fakat genelde 1800 - 2000 arası seyrediyor. Bu değerler normalmidir?
Arkadaşlar K&N hava filtresi takan varmı? varsa performans değişikliği oldumu?Ayrıca benim motorum doğal olarak, soğukken çiğ benzin atıyor. Ama ısındıktan sonra da devam ediyor.Ayrıca gaz kestiğinde egsozlar fazlaca patlıyor.Haliyle bu makinede yeni olduğum için tüm bunların normal olup olmadığını bilemiyorum.İlgilenirseniz beni fazlaca memnun etmiş olacaksınız. Ayrıca alır almaz iridyum bujiler taktım. Saygılar iyi sürüşler.
Motor ısındıktan sonra da çiğ benzi atmasının bir kaç sebebi olabilir.
1- Zengin karışım. Yani hava-yakıt karışımında olması gereken yakıt miktarının daha fazla olması ve fazla olan yakıtın da yanmadan dışarı atılması. Karışımı ayarlarının tekrar yapılması gerekir (karbüratör ayarı).
2- Yanma hücresinin en üzerinde valfler bulunur. Bunlar içeriye yakıt-hava almak için ve patlama sonucu olan egzostu dışarı atmak için belli bir sıra ve zaman ile açılıp kapanırlar. Egzost valfinde bir sorun olabilir (tam kapanmıyor, kaçırıyor olabilir).
3- Bujilerinden biri kıvılcım üretmiyor olabilir (yeni değiştirdiğini söylemişsin ama kontrol etmekte fayda var. Özellikle de buji başına geçirilen kabloyu.)
4- Yakıt pompasını kontrol ettirmekte fayda var ama problemin buradan kaynaklanıyor olması çok çok zayıf bir ihtimal.
Muhtemelen yakıt sarfiyatında yüksektir. 100 km de kaç litre yakıt tüketiyorsun? Hesaplayabilir misin?
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
Bilgiler için çok teşekkürler dostum.Yakıt sarfiyatım da fazla.Daha pazar günü 125 km. yi 35 tl ye gitmişim.Sibop ayarları tamam yaptırırım ama karbüratör bakımını Kütahya da baktırmak istediğimde ustanın biri biraz da üşengeçlikle çift karb. olduğu için cihaz gerektirir o da bizde yok falandedi aklım karıştı.
Çok yüksekmiş yakıt sarfiyatı. 100km de 4 litre maximum olmalı.
Bu arada sübap sadece hava-yakıt karışımını kontrol eder. Egzost valfi (kapakçığı) de kontrol edilmeli, fakat bunun için silindirin açılması gerekir.
2007 modeller enjeksiyonlu mu yoksa karbüratörlü mü?
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
Merhabalar,
Arkadaşlar daha önce yazdığım şu sorum için banada cevap verebilecek birileri olursa sevinirim.
Saygılar.
.................................................. .
motorlarımızın, soğukken ve ısındıktan sonraki rolanti devirlerini yazabilirmisiniz arkadaşlar? Benim enjeksiyonlu 2009 model ve bazen ısınmış olsada 3000 devirlerde geziyor. Fakat genelde 1800 - 2000 arası seyrediyor. Bu değerler normalmidir?
gv 250 ust kapagı lazım bılen varmı bı yerlerde olupda elınde kalan vs ..........
Çok kafana takma normaldir,yalnız 3000 i ne sıklıkta ne sürelerde gösteriyor?Bir süre sonra düşüyor mu?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:36 ----------
Bunu ben de yapmak istiyorum,resimli olarak koyarsan çok sevirim.Hatta diyorum,bir yüklük mü kaynatsam araya?Ne dersin?
Bu arada arada kaynamış,şu vidyodakini bu haftasonu motoruma uygulayacağım;aman abi dur öyle olmaz diyen var mı?
http://www.youtube.com/watch?v=2j6db...&feature=email
Kolpa Adamları
Şöyle ki; Aldığım motor 2009 model ve 6-7 ay yatmış, akü bitmiş, alırken birkaç defa vurdurarak çalıştırdık ve artık akü toparladı ancak 1-2 günlük beklemelerde tekrar vurdurmak zorunda kaldım çünkü akü şarj tutmuyor değiştireceğim. Enjeksiyonlularda F1 ışığı var kontağı çevirdikten sonra yanar ve söner, o zaman startı verirsin. Fakat akü bitik ve vurdurma durumlarında bu devredışı oluyor ve motor 3000-4000 devirlerde çalışıyor. Bir süre yol alıp akü şarj olunca durup, kontak aç kapa yapıp, enjeksiyonun aküden beslenmesi ile çalıştırınca o zaman devir düzeliyor (1800-2000 rpm). Acaba beyine zarar verdimmi bilemiyorum.
whitehair enj. araçlar vurdurarak çalıştrlmazlar seninde bildiğin gibi. akü biterse akücüde mecbur sarj ettirilir. bence beyne zarar vermedin ama en yakın zamanda akünü değiştir iyi bir akü al. elektrik aksamında oluşan zararlar direk beyne etki ediyor. bence rolantinin yüksek olması motorun sarj tutmayan aküyü sarj etmeye çalışmasından kaynaklanıyor.
Kardeşim cevabın için teşekkürler. Son cümlene gerçekten iyi tespit diyeceğim çünkü çok mantıklı. CDİ ünitesi, düşük akımlı aküyü, sistemleri beslemesi ve şarj olabilmesi için motoru yüksek devir çalıştırıyor olabilir Teşekkürler.
merhaba arkadaşlar benim vitesler zor geçiyor bilhassa durduktan sonra boşa.... marka olarak hangi yağı kullanmam gerekiyor.... ben mesela shell de çalışıyorum shellin hellix yağları var 10 40 senntetikler 15 50 tam sennetikler. bunlar mı kaliteli yoksa castrolun ürünleri mi? veya önerebileceğiniz en kaliteli motosiklet yağı var mı?
40TL yakit ile 338 km yol yaptim hala yakit var GV m karburetorlu
ama bunun dogru kullanmayla ilgisi var arkadaslar yanlis devirde kullanmak yakit sarfiyatini arttirir... GV lerimizin degerini bilelelim mukemmel araclar
Bizimki gibi v motora sahip bir araçta karbüratör ayarı yaptırmadan önce iki kere düşünmek gerekir. Bunun nedeni ise bizim motosiklerlerde iki 125'lik motorun senkronlanmış bir biçimde çalışmasıdır. İki motorun yakıt hava oranı bir şekilde aynı olmaz ise farklı devirlerde çalışacaklar ve senkron bozulacaktır. Bence gerçekten işini bilen birini bul ve çok zor olduğunu da biliyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:20 ----------
ben bugün yağ, yağ filtresi ve bujileri değiştirdim. Yağ olarak Mobil Extra 10w/40 kullandım yarı sentetik bir yağ. Fakat Castrol speed de kullanılabilir. Buji ngk CR8EIX (iridyum) taktım. GV250 de boş vitese atmak biraz alışmaya bağlı bazen de (özellikle dururken) ikinci vitese geçmeme gibi bir inat da oluyor. Fakat biraz kareket edince hemen vitese geçiyor. Yağını değiştirdikten sonra vites geçişleri biraz daha yumuşadı. Ancak tekrarlarsak boş vitese geçmemesi tamamen ayağınızın alışması ile ilgili. Son olarak ben 15/50 tavsiye etmem 10/40 bizim motorlar için ideal.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
teşekkürler timoti.Uyarılarını dikkate alacağım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:43 ----------
Pekala bir sorum daha olacak; yeni modellerdeki beyni ve injeksiyon ünitelerini bizimkilere adapte edebiliyormuyuz? deneyen varmı?
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)