HAZER az yakmasını istiyorsan 5. viteste 100 km den daha az hızda gitmen lazım bence dostum. Bunlar benim toplamda yaptığım 1500 km lik tecrübem yani çok aydınlatıcı olamayabilirim biliyosun yeni aldım ama motoru satın aldığım arkadaş devir 4000, 5000 i geçmessen bu motorlar daha az yakıyor bi dene sen de şaşıracaksın demişti. işte 100 km ye falan ulaşınca devir zaten 5000 i çoktan geçmiş oluyor. ben de senin gibi biraz devirli kullanıyorum 4.0 ile 4.5 arası yakıyor. ama tahminimce uzun yolda motoru yormassam 3.5 i görürüm gibime geliyor.
bu arada arkadaşlar 10W40 yağ alıcam Castrol dan ama bu sentetik olayını tam anlamadım. Semi-sentetic yazıyor geçen almaya yeltendim de vazgeçtim.. bugün kısmet olursa değiştirmeyi düşünüyorum yağı.. biraz bakım yapacağız racer200'le.. yağ konusunda ve diğer konularda önerileriniz varsa seve seve dinlerim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:21 ----------
hoşgeldin dostum. yeni motorun hayırlı olsun keyifli ve kazasız sürüşler
hocam yeni motor aldığım için konuya yeni dahil oldum ama daha önceden de bazı konularda bilgim vardı özlelikle alırken bayii önemli bir konunun yağ ve lastik havaları olduğunu soyledi yap için sentetik ve 10 40 yağ kullan mutlaka dei ve ekledi castrolün sadece adı var dedi...
Sex Speed Money...
4000-5000 devirde motoru kullanmak zor olur, hatta 100km/h hıza yaklaşık 7000 devirde gelirsin. Motorda zaten maksimum torku 7000-9000 devir arasında üretiyor. Yani 4000-5000 arasında düşük tork, düşük devirde verimsiz bir kullanım oluyor. Tavsiyem, 7000-9000 devir arası kullanım hem tork hem de yakıt anlamında optimum aralıktır.
Yağ konusunda kulaktan dolma bilgilere inanmayın arkadaşlar. Hiç bir usta yağın kalitesini ölçme yetisine sahip değildir bence (teknik olarak). Özellikle sentetik ya da yarı sentetik yağların. Sentetik özellikli yağlarda polikarbonların moleküler bağlarının kuvveti sıcaklıkla değişkenlik gösterir ve hatta farklı sıcaklıklarda farklı viskozite değerleri ile molekül bağ kuvvetleri farklı değerler gösterir. Konu tamamı ile polimer teknolojisine dayanır. Bu sayede yazın ve kışın farklı viskozite değerlerinde doğru bağ kuvvetleri yakalanmış olur (oldıkça özet bir şekilde anlatmaya çalıştım. 10W40, kış ve yaz için verilen viskozite değerleridir). Sentetik olmayan yağlarda ise tek bir viskozite ve tek bir bağ kuvveti vardır.
Tavisyem, tam sentetik 10W-40 ya da 15W-40 yağ kullanman.Marka konusunda ise ben olsam ustanın dediğine değil, teknolojinin dediğine güvenirdim.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:26 ----------
Hoşgeldin arkadaşım. Sanırım motorun GT 250, o başlığa da yaz mutlaka. Özellikle teknik bilgi alışverişin orada daha rahat olur. Bu başlığa da yazmanda bir sakınca yok elbette
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
teşekkürler canantas.
Rica ederim, ismim Canan.
Canan demen yeterli.
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
Peki Canan yardımcı olduğun için teşekkür ederim. bugün yağı değiştirdim racer200 ün yardımıyla. Daha doğrusu ben izledim o değiştirdi.2 litre 15w40 Castrol Power yağ aldım şimdilik memnunum.
Bu arada arkadaşlar dönüşte küçük bi kaza yaptım düşüp kaydım, kıyafet korumalarının faydasını görmüş oldum. motor sağa yattı, egzosda boydan bi çizik var, bi de gidonun sağı sürttü hafif orda çizik var. koruma demiri yoktu. resimleri ana sayfada başlık açıp atarım.
http://www.motosiklet.net/forum/konu...da-kaydim.html
konu dışında başlık açtım merak edenler için resim koydum
Merhaba Arkadaşlar; Ben Ayhan, bu gün bende nihayet bir Gv250 sahibi oldum. 2006 model 18.000 km. civarında. İlk motorum, herkesin yardımına ihtiyacım olacak. Şimdiden teşekkür ederim...
Yeni motor alanlara hayırlar diliyorum güzellik içinde sürmelrini diliyorum..
motorun devri konusunda da cananın dediklerine aynen katılıyorum en verimli kullanım hangi vitestre olursa olsun 7000 ile 9000 devir arasında oluyor ,yakıtıda en verimli bu aralıkta yakr .düşükdevir kullanım zevkide vermez bilmiyorum amam motorada teknik olarak zarar erebilir mi diyede düşünmeden edmiyorum..
yakıt miktarıda en ekonomik olanı 3,8 lt ile 4,5 lt 100 kmde daha aşağıay biraz zor gibi..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
herkeze merhaba beyler
yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim ama foto isteriz. Fotosuz olmaz. hem arkadaşlar herkez foto koysunda topic neşelensin canlansın biraz arkadaşlar
ben dedim ama şimdi koyamıcam çünkü iş yerindeyim artık eve gidince
bir arada buluşma ayarlayalım ya böyle yaz babam yaz olmaz. Biz geçen hafta bi kaç kişi buluştuk çok güzeldi gaz açmak
enjoy your ride and enjoy forever
arkadaşlar küçük bir sorum var..
Mayıs 2009 da aldığım GV 250 de 3 viteste 5000-6000 devir arası motor gaz kesiyor.. Şu anda 3500 km'de ve garantisi devam ediyor ne önerirsiniz ? nedir siz ce problem ? Servise götürdüm fakat pek ilgilenmediler.. bu olay başına gelen var mı ?
Merhaba Arkadaşım,
Sorunun detaylı olarak bu forumun ilk 100 sayfasında konuşuldu. Kıssadan hisse, sonucu veriyorum : CDI üniteni garanti kapsamında değiştirmen tavsiye olunur.
Fakat bir detay, bahsi geçen problem karbüratörlü, yani Global Motorun getirdikleri modeller (2007 ve öncesi) de var. ST Kanuni olanlarda yok. Bilgine...
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
Canan arkadaşımıza ilavetende çok da büyütülecek bir sorun değil. nerdeyse herkez bu problemi yaşamıştır gv 250 sahipleri. ama cananın dediği şu cümle çok önemli
, bahsi geçen problem karbüratörlü, yani Global Motorun getirdikleri modeller (2007 ve öncesi) de var. ST Kanuni olanlarda yok
2009 model ise eğer bunu bi araştır derim
enjoy your ride and enjoy forever
hoşgeldin aramıza, eminim motorundan memnunsundur..
___________________________________________
Arkadaşlar Castrol 15W 40 yağ koydum motosiklete verimi falan güzel ama durduğum zaman devir düşük oluyor ve boşa zor geçiyor tam anlayamadım. yani 1. viteste debriyaja basıyorum deviri yükseltiyorum öyle geçiyor boşa. size de ooluyor mu böyle birşey?
____________________________________________
bu da kazadan sonra sağ gidonun hali. ordaki gaz ve marş butonu bölmesi sabit değil bantladım şimdi idareten ama neden böyle oolduğu hakkında bilgisi olan var mı? vidaları sıkı, gidonun sağında 10 numara anahtarla açmaya çalıştım açılmıyor, korktuğum şey gidonda iç çatlama, yamulma veya mukavemet azalması.
___________________________________________
birz da poz verelim forum canlansın
Sabit durmayan kısmın altına ince kağıt koy sıkışsın hareket edemesin, benimkisinde ince ıslansada yırtılmayacak şekilde bi kağıt var.
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)