Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Aralık 2009, 00:58
#5641
[QUOTE=nightshift;1881092]arkadaşım o senin motorunun rölanti ayarını yapar sıkarsan yavaşlar çözersen hızlanır [COLOR="Silver"]
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:48 ----------
teşekkürler...benim motordaki boşa dönüyor rolantiye etkisi olmuyordu...tuttum çektim hortumu komple çıktı dışarı çok çevirerek karburatördeki ucunu boşa çıkarmışlar..taktım şimdi yerine işlev görmeye başladı
Reklamlar
-
03 Aralık 2009, 09:35
#5642
2007 model gv-250lerde rölanti ayarı varmı?Varsa hız açıldıkça yakıt tüketimini nasıl etkiler?Sonuçta öğrenciyiz abi millet scootera 1 sefer benzin koyuyor biz 3 sefer sonuçta çok buyuk olmasa bile güçlü tork üretebilen makine.
-
03 Aralık 2009, 14:20
#5643
vardır kardeşim olmazmı???
benimde kafamı karıştırdın şimdi
Benim bildiğim her karbüratörlü araçta rölanti ayarı vardır.
enjeksiyonlularda da vardır mutlaka ama bilgisayar ile yapılıyor.
hazer
enjoy your ride
and enjoy forever
-
04 Aralık 2009, 14:48
#5644
DeJaVu_91 adlı üyeden alıntı
2007 model gv-250lerde rölanti ayarı varmı?Varsa hız açıldıkça yakıt tüketimini nasıl etkiler?Sonuçta öğrenciyiz abi millet scootera 1 sefer benzin koyuyor biz 3 sefer sonuçta çok buyuk olmasa bile güçlü tork üretebilen makine.
Rolanti ayarı var. Geçen benim yukarıda bahsettiğim problemle ilgili servise gittiğimde usta kaşla göz arasında yapmış rolanti ayarını. Sordum sonra "bunun rolantisi değişmiş" diye, ustada çok yüksek olduğu için bilerek azalttığını söyledi.
Bu arada arkadaşlar geçen yazımda benzin pompası yarın (perşembe)değişecek demiştim ama pompa ancak bugün elime geçti, yarın değiştiricem. Sonuçlardan sizi haberdar edecem demiştim, haberdar edemememin nedeni budur.
İyi günler..
-
04 Aralık 2009, 15:17
#5645
Peki ben şöyle bir soru sorsam siz şuan için ustalarla haşır neşir olduğunuzdan dolayı öğrenme şansınız daha yüksek; rölantı ayarını maximum seviye tutarsak ne olur ya da minumum seviyeye indirirsek ne olur?Hızı, güçü, ürettiği torku, vibrasyonu arttırırmı düşürürmü?
-
04 Aralık 2009, 18:05
#5646
DeJaVu_91 adlı üyeden alıntı
Peki ben şöyle bir soru sorsam siz şuan için ustalarla haşır neşir olduğunuzdan dolayı öğrenme şansınız daha yüksek; rölantı ayarını maximum seviye tutarsak ne olur ya da minumum seviyeye indirirsek ne olur?Hızı, güçü, ürettiği torku, vibrasyonu arttırırmı düşürürmü?
282. sayfada rolanti ayar vidasının resmini koyup bu nedir diye sormuştum..benim aldığım motorda vidayı fazla çevirip boşa çıkardıkları için işlev görmüyordu.nightshift'de sağolsun cvp vermişti rolanti ayarı diye...motorun sol tarafında biraz yukarda kalan bir plastik vida...resme bakabilirsin...boşta olan ucunu yerine takıp işlev görür hale getirdim...tavsiyem deviri 1500 olacak şekilde ayarla...yakıt tasarufu için söylenecek şey sen hız yaptığında zaten 1500 devirin üstüne çıktığın için rolanti ayarı ile alakalı bir durum olmayacaktır yada torkunu etkilemeZ.rolanti ayarını en yüksek seviyeye çıkarırsanda bu sefer boşta çalışırken yada debriyaja basıp beklerken yüksek devirde çalışacağından boşa fazladan benzin yakar motorun..BOŞA ATTIĞINDA YADA DEBRİYAJI SIKIP BEKLEDİĞİN ZAMANLARDA FAZLA BENZİN YAKMAMASI VE STOP ETMEMESİ İÇİN GEREKEN DEVİR 1300-1500 GİBİ OLMASI EN MANTIKLISI OLUR gibime geliyor...1000 devire düşürürsen bazen stop edebilir motorun..benden daha deneyimli arkadaşlarında fikirlerini almak lazım tabiki
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 ----------
arkadaşlar resimdeki orjinal sissy bara uyan çanta aparatından arıyorum..nereden bulabileceğime dair bilgisi olan varmı acaba
-
04 Aralık 2009, 18:10
#5647
HAZER adlı üyeden alıntı
282. sayfada rolanti ayar vidasının resmini koyup bu nedir diye sormuştum..benim aldığım motorda vidayı fazla çevirip boşa çıkardıkları için işlev görmüyordu.nightshift'de sağolsun cvp vermişti rolanti ayarı diye...motorun sol tarafında biraz yukarda kalan bir plastik vida...resme bakabilirsin...boşta olan ucunu yerine takıp işlev görür hale getirdim...tavsiyem deviri 1500 olacak şekilde ayarla...yakıt tasarufu için söylenecek şey sen hız yaptığında zaten 1500 devirin üstüne çıktığın için rolanti ayarı ile alakalı bir durum olmayacaktır yada torkunu etkilemeZ.rolanti ayarını en yüksek seviyeye çıkarırsanda bu sefer boşta çalışırken yada debriyaja basıp beklerken yüksek devirde çalışacağından boşa fazladan benzin yakar motorun..BOŞA ATTIĞINDA YADA DEBRİYAJI SIKIP BEKLEDİĞİN ZAMANLARDA FAZLA BENZİN YAKMAMASI VE STOP ETMEMESİ İÇİN GEREKEN DEVİR 1300-1500 GİBİ OLMASI EN MANTIKLISI OLUR gibime geliyor...1000 devire düşürürsen bazen stop edebilir motorun..benden daha deneyimli arkadaşlarında fikirlerini almak lazım tabiki
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 ----------
arkadaşlar resimdeki orjinal sissy bara uyan çanta aparatından arıyorum..nereden bulabileceğime dair bilgisi olan varmı acaba
O resmi gördüm ama benim motor zaten 1.500 de rolantisi yani motor kendi kendine bi 10 dakka çalışsın rolantisi 1500de sabitleniyor.Zaten chopper bu yola çıkmadan en az bi 5 dakka boşta çalıştırmak gerekiyor silindirlere eşit benzin dağılsın giderken tekleme yapmasın diye eğer çalıştırır çalıştırmaz yola çıkarsam motor tekliyor ama bi 5-10 dakka bekleme aralığından sonra yola çıktıgım zaman motor maxiumum devire kadar çıkıyor, yorumunuz için teşekkür ederim sonradan da olsa anladım davayı
-
04 Aralık 2009, 18:38
#5648
maksimum devire kadar çıkıyor derken bir süre sonra 1500 deviri gaz vermediğin zamanlarda geçiyor anlamındamı söyledin?motor ısındıktan sonra deviri 1500 civarı olacak şekilde ayarla..ilk çalıştırmada cikleyi yarım açıp çalıştır...motor ısındığında cikle kapatılınca,sabit 1500 devirde kalacak şekilde ayarlı olursa benzin tasarufu sağlarsın
-
04 Aralık 2009, 18:42
#5649
Küçükyalı yan yolda Hamdi Usta, Orpa nın yanındaki sokakta.
Resimdeki Sissy bar çanta aparatı onun yaptığına çok benziyor. Benimkini de o yapmıştı.
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
-
04 Aralık 2009, 18:48
#5650
HAZER adlı üyeden alıntı
maksimum devire kadar çıkıyor derken bir süre sonra 1500 deviri gaz vermediğin zamanlarda geçiyor anlamındamı söyledin?motor ısındıktan sonra deviri 1500 civarı olacak şekilde ayarla..ilk çalıştırmada cikleyi yarım açıp çalıştır...motor ısındığında cikle kapatılınca,sabit 1500 devirde kalacak şekilde ayarlı olursa benzin tasarufu sağlarsın
Cigleyi kapattıktan sonra motor 1.500 devire geliyor yani normal fabrika ayarında.Maxiumum derken motor ısındıktan sonra kısmını anlatmaya çalıştım yani ısındıktan sonra istediğim performansı alıyorum.
-
04 Aralık 2009, 18:56
#5651
canantas adlı üyeden alıntı
Küçükyalı yan yolda Hamdi Usta, Orpa nın yanındaki sokakta.
Resimdeki Sissy bar çanta aparatı onun yaptığına çok benziyor. Benimkini de o yapmıştı.
teşekkürler hemen araştıracağım
DeJaVu_91 adlı üyeden alıntı
Cigleyi kapattıktan sonra motor 1.500 devire geliyor yani normal fabrika ayarında.Maxiumum derken motor ısındıktan sonra kısmını anlatmaya çalıştım yani ısındıktan sonra istediğim performansı alıyorum.
o zaman hiç elleme ayarlarını..en verimli hali şuan zaten
-
04 Aralık 2009, 18:59
#5652
motor iyice ısındıktan sonra rölanti ayarı yap 1000i fazla geçirme ilk çalıştırdıktan sonra 1300-1500vs civarı ayarlarsan motor ısındıktan sonra çok yükselir 2000i geçmeye başlar düşük rölantiyle başta daha zor çalışır bi süre jigle yapmazsan istop eder ama normali budur bu şekilde normalden yüksek jigleden iyidir yüksek rölantiyle daha yumusak kullandıgını zannedersin ama alakası yoktur kullandıkca anlarsın
Now the world is gone. Im just one.
-
04 Aralık 2009, 21:31
#5653
-
05 Aralık 2009, 17:37
#5654
Yasoe adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Yukarıda motorumdaki sorundan bahsetmiştim. Dün tamirciye götürdüm, bujiye falan baktı ama birşey çıkmadı. Aldığım yerdeli ustayla konuştum, sorunun benzin pompasından kaynaklaabileceğini söyledi. Bunun üzerine tamirci pompayıkontrol etti ve harbiden orada arıza buldu. Karbüratöre hava besleyen hortuma da benzin gidiyormuş, silindir de fazla benzinden boğuluyormuş. Hatta benzinin bir kısmı eksoza gittiğinden ve orada yandığından eksoz sararmış.
Servis parçayı bugün kargo ile gönderecek. Yarın takıldıktan sonra nasıl olacak bakalım motor..
Bu arada benzin pompası öncesine benzin filtresi takmayı düşünüyordum ama motorun orjinalinden varmış zaten. Yarın motor (inşallah) hallolursa, parçanın fotoğrafını çekip burada da yayınlarım. Sizde de böyle bir problem olursa en azından nereye bakacağınızı bilirsiniz.
Görüşürüz..
Merhaba arkadaşlar,
Size yukarıda sorunumdan bahsetiştim. Bugün benzin pompası değişti ve motorum yine canavar gibi oldu. Yağmur iyice başlıyana kadar dolaştım 20-30 km. Sökülen pompanın yerine takılan pompa 2008 model karbüratörlü GV250 nin pompası. 2008 de karbüratörlü yokki diyebilirsiniz fakat varmış, az gelmiş Türkiye'ye. Neyse, yukarıdaki olaylar motorunuzda görürseniz bilinki nedeni bezin pompası olabilir.
Benzin pompası ve motoruun resimlerini burada yayınlayacağım. Ne yazıkki şu an yağmur yağdığından resimlerini çekemedim.
İnternetten bizim motorun servis manual ini buldum. Burada verilmiş miydi bilmiyorum. İsterseniz buraya upload edebilirim. Birde bizim motorun parçalarının yerine diğer markaların hangi parçalarının uyduğu konusunda bir kaynak var. Verilmediyse onu da paylaşabilirim. Verildiyseler tekrar olmasın diye soruyorum...
Görüşürüz.
-
05 Aralık 2009, 17:56
#5655
Yasoe adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Size yukarıda sorunumdan bahsetiştim. Bugün benzin pompası değişti ve motorum yine canavar gibi oldu.
Yağmur iyice başlıyana kadar dolaştım 20-30 km. Sökülen pompanın yerine takılan pompa 2008 model karbüratörlü GV250 nin pompası. 2008 de karbüratörlü yokki diyebilirsiniz fakat varmış, az gelmiş Türkiye'ye. Neyse, yukarıdaki olaylar motorunuzda görürseniz bilinki nedeni bezin pompası olabilir.
Benzin pompası ve motoruun resimlerini burada yayınlayacağım. Ne yazıkki şu an yağmur yağdığından resimlerini çekemedim.
İnternetten bizim motorun servis manual ini buldum. Burada verilmiş miydi bilmiyorum. İsterseniz buraya upload edebilirim. Birde bizim motorun parçalarının yerine diğer markaların hangi parçalarının uyduğu konusunda bir kaynak var. Verilmediyse onu da paylaşabilirim. Verildiyseler tekrar olmasın diye soruyorum...
Görüşürüz.
hadi geçmiş olsun diyalim o zaman..güle güle kullan...bahsettiğin bilgileri paylaşırsan sevinirim
-
05 Aralık 2009, 21:48
#5656
Selam arkadaşlar,
Yukarıda sözünü ettiğim Service Manual 'i aşağıdaki linkle veriyorum. Tek kötü yanı ingilizce olması. Fakat dili pek ağır değil ve çok ayrıntılı. Ben çok beğendim. Bakımların nasıl yapılacağı, parçaların nasıl değiştirileceği falan gayet güzel anlatılıyor.
http://www.upload.gen.tr/d.php/s4/ve...anual.pdf.html
Aşağıdaki dökümanda ise GV 250 nin bazı parçaları yerine kullanabilecek diğer firma parçalarının listesi mevcut.
http://www.upload.gen.tr/d.php/s4/4g...uyumu.doc.html
İyi günler..
-
05 Aralık 2009, 22:53
#5657
Yasoe adlı üyeden alıntı
teşekkürler
-
05 Aralık 2009, 23:48
#5658
Yasoe adlı üyeden alıntı
Abi motoru bizden sonra aldın bizden önce piri oldun çok sağol uyumlu parçalar çok işime yarıcak gibi
-
06 Aralık 2009, 22:48
#5659
Birşey değil yaw...
lafımı olur..
-
06 Aralık 2009, 23:59
#5660
Merhaba Yasoe,
Sanırım ikinci link yani muadil parçalar dökümanı oldukça faydalı olacak. Fakat indiremiyorum bir türlü... Tekrar upload etme şansın var mı acaba? Şimdiden teşekkürler...
[B][COLOR="Navy"]Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel[/COLOR][/B]
[B][I][U][COLOR="Red"]Canan Taş[/COLOR][/U][/I][/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 87 kullanıcı var. (0 üye ve 87 misafir)
Bu Konudaki Etiketler