Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Nisan 2009, 01:37
#3661
Arkadaşlar allah ağız tadınızı bozmasın. Ancak bugün motosikletim ile ciddi bir tecrübe yaşadım ve sizler ile paylaşmak istedim.
Bugün saat 14:00 sularında eve gelmek için havalimanından yola çıktım. Evim bulvar üzerinde yani anacaddede.. Bende doğal olarak anacadde üzerinde yolun sağında yaklaşık 70 km lik bir hızla seyr ediyorken tali yani benim caddeye tam dik giren ara yoldan bir beyaz R9 Broadway göründü. Aramızda epey (en az 200 m kadar) mesafe varken anayola girmedi durdu! Tabi bende doğal olarak (kusura bakmayın) değnek bekliyo dedim ve gazı kesmedim. Muhtemelen 5 km daha hızımı artırarak bir an önce önünden geçeyimde adamda bulvarı kat edip karşı tali yola girsin diye hızımı 75 km yaptım. Hay yapmaz olaydım. Dingil; aramızda yaklaşık 30m varken tam önüme bir atladı.. Allahım, o an ön freni sıkmadım tamamen pedala yüklendim. Kampana kilitledi ve arka lastik kayarak solumdan gelmeye başladı. Direksiyonu çok sert tutuyordum. Bırakmadım. Direksiyon düz fakat arka taraf soluma resmen geldi ve yaklaşık 6 yada 7 metre kaydık. Sonra araç ile olan mesafem yaklaşık 10 m nin altına gelince ön freni tamamen sıktım ve motorsiklet düzeldi ve araca yaklaşık 1,5m kala durabildim. Antende hiçbişey olmamış gibi karşı tali yola girdi ve yoluna devam etti. Benim elim ayağımın titremiş müthiş tecrübe yaşamıştım. Burada öğrendiğim şey bizim arka fren durmak amaçlı değil. Tamamen yavaşlama amaçlı. Ön disk ise tamamen durmak için. Ama ön freni sıkmak için uygun ana kadar beklemek gerek yoksa kafa kırıp sizi metrelerce fırlatabilmekte. O sebeble lütfen kampana sisteme fazla güvenmeyin. Anlamadığım bi'şey 30 HP gibi 400cc lik bir motorun ürettiği gücü üreten GV250 lilere kampana takılması. Gerçekten ben bugün disk frenin ne demek olduğunu öğrendim. 2. motorumda kesinlikle çift disk özellik arayacağım. Kampana motosiklet için zayıf ve güvensiz kalmaktadır. Bu kadar seri güçlü bir motor ve kampana sistem. Zaten balatalar ısındımı frenleme ortadan zayıfa geliyor. O sebeble Hyosung GV250 liler için şahsım adına arka freni zayıf ön freni iyi ilan ediyorum. O sebeble yeni alacaklara arka frenin disk olması özelliğini aramaları öğüdünü vermek istedim. Lütfen önümüzdeki aracı sanırım motor ile geçmek kolay zor olan sizinle beraber 250 kg yükü saatte 110 km/h hız ile lastikleriniz yol ile sadece ön lastik 1 cm arka lastik 1 cm lik ortak temas alanı varsa 10 m ilerisindeki kamyon şak diye durur ise siz durabilirmisiniz? diye soru sorunuz teşekkürler...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Reklamlar
-
11 Nisan 2009, 01:44
#3662
selçuk çok çok geçmiş olsun.. dediklerin düşündürücü.. umarım birdaha böyle bişey yaşamazsın ve yaşamayız.. tekrar geçmiş olsun..
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
11 Nisan 2009, 01:49
#3663
Teşekkür ederim Koray.. Amacım bu olayı sizlerede okurken yaşatabilmek ki gerçeğini yaşamayın. Ama gerçekten frenleme araba gibi değil. Tekerlerimizin yol ile temas yüzeyi bence en fazla 1 cm. Oysa arabalar öyle değil.. Arabanın dört tekeri var ve temas yüzeyi çok. Birde sıkıştırma kampana oldumu? Bence önümüzdeki aracı çok dikkatli ve mesafeli takip edin derim ben .. Bugün kaza yapmadım ama bu profesyonel olduğum için değil panikten ön diski kullanabilirdim ama şans eseri herşeyi doğru yaparak yaklaşık 80 ile giden motorumu bence 30 m de kıl payı durdurdum. Anlamadım ama işler yaver gitti. O yüzden aman dikkat.. İyi geceler..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
11 Nisan 2009, 02:12
#3664
Selka çok geçmiş olsun, benzeri kaymaları bende birkaç kere yaşadım, birinde artçımda vardı, allahtan tecrübeli bir artçı hiç hareket etmeden sadece motorun hareketine uydu bende ayaklarımlada destek alarak 100 ile girdiğim virajda 50 lere düşerek dönmeyi başardım, ama iyi bir tecrübe birdaha aynı durumda çok çabuk önlem alabiliyor insan bir kere yaşadıktan sonra
Emekkoray tanışalım tabii ben şu egsozları bir halledeyim hiçbir geziyi kaçırmam, birkaç hafta sonra motorum tamamen yaza hazır hale gelecek
Garipçe gezisinde hepinize iyi eğlenceler , güzel sürüşler arkadaşlar, tadını çıkartın
[B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]
-
11 Nisan 2009, 02:19
#3665
Selçuk geçmiş oldun, sevindim herhangi bir kaza olmadan atlatmana. Dediğin gibi arka fren kesinlikle yavaşlamak ve hız kesmek için. Bunu bende bir kere yaşadım ve allahtan senin gibi düşmeden durumu toparlayabildim.
Koray'ım gelemiyeceksin demek Garipçeye sağlık olsun kardeşim. Ankaradan kardeşin gelmiş bırakıp gelmek olmaz zaten.
Murat sen gelecekmisin abi, Garipçe'ye? Ona göre seni beklerim buluşur birlikte geçeriz Kadıköye.
-
11 Nisan 2009, 02:47
#3666
Selçuk abi çok geçmiş olsun.Arka frenin disk ve önde 2. bir disk frenin olması gerçekten çok fark ettiriyor.Benim en büyük korkum acaba arkadan benim gibi çabuk duramayan olurda bana vurabilirlermi oluyor.Ama şu da bi gerçek klasik cruiser anlayışında hep kampana ağır basmıştır malesef...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
11 Nisan 2009, 11:32
#3667
-
11 Nisan 2009, 14:18
#3668
Selka adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar allah ağız tadınızı bozmasın. Ancak bugün motosikletim ile ciddi bir tecrübe yaşadım ve sizler ile paylaşmak istedim.
Bugün saat 14:00 sularında eve gelmek için havalimanından yola çıktım. Evim bulvar üzerinde yani anacaddede.. Bende doğal olarak anacadde üzerinde yolun sağında yaklaşık 70 km lik bir hızla seyr ediyorken tali yani benim caddeye tam dik giren ara yoldan bir beyaz R9 Broadway göründü. Aramızda epey (en az 200 m kadar) mesafe varken anayola girmedi durdu! Tabi bende doğal olarak (kusura bakmayın) değnek bekliyo dedim ve gazı kesmedim. Muhtemelen 5 km daha hızımı artırarak bir an önce önünden geçeyimde adamda bulvarı kat edip karşı tali yola girsin diye hızımı 75 km yaptım. Hay yapmaz olaydım. Dingil; aramızda yaklaşık 30m varken tam önüme bir atladı.. Allahım, o an ön freni sıkmadım tamamen pedala yüklendim. Kampana kilitledi ve arka lastik kayarak solumdan gelmeye başladı. Direksiyonu çok sert tutuyordum. Bırakmadım. Direksiyon düz fakat arka taraf soluma resmen geldi ve yaklaşık 6 yada 7 metre kaydık. Sonra araç ile olan mesafem yaklaşık 10 m nin altına gelince ön freni tamamen sıktım ve motorsiklet düzeldi ve araca yaklaşık 1,5m kala durabildim. Antende hiçbişey olmamış gibi karşı tali yola girdi ve yoluna devam etti. Benim elim ayağımın titremiş müthiş tecrübe yaşamıştım. Burada öğrendiğim şey bizim arka fren durmak amaçlı değil. Tamamen yavaşlama amaçlı. Ön disk ise tamamen durmak için. Ama ön freni sıkmak için uygun ana kadar beklemek gerek yoksa kafa kırıp sizi metrelerce fırlatabilmekte. O sebeble lütfen kampana sisteme fazla güvenmeyin. Anlamadığım bi'şey 30 HP gibi 400cc lik bir motorun ürettiği gücü üreten GV250 lilere kampana takılması. Gerçekten ben bugün disk frenin ne demek olduğunu öğrendim. 2. motorumda kesinlikle çift disk özellik arayacağım. Kampana motosiklet için zayıf ve güvensiz kalmaktadır. Bu kadar seri güçlü bir motor ve kampana sistem. Zaten balatalar ısındımı frenleme ortadan zayıfa geliyor. O sebeble Hyosung GV250 liler için şahsım adına arka freni zayıf ön freni iyi ilan ediyorum. O sebeble yeni alacaklara arka frenin disk olması özelliğini aramaları öğüdünü vermek istedim. Lütfen önümüzdeki aracı sanırım motor ile geçmek kolay zor olan sizinle beraber 250 kg yükü saatte 110 km/h hız ile lastikleriniz yol ile sadece ön lastik 1 cm arka lastik 1 cm lik ortak temas alanı varsa 10 m ilerisindeki kamyon şak diye durur ise siz durabilirmisiniz? diye soru sorunuz teşekkürler...
Çok geçmiş olsun. Allah daha kötüsünden saklasın.
İYi Günler
Merhabalar,
Bugün itibariyle 2008 model GV 250 yi aldım. Hemde sıfır buldum ve çok içime sindi. Faturası adıma kesilecek ve ilk sahibi olacağım. Bu benim ilk motorum olacağı için yine tecrübelerinize iki konu'da ihtiyacım var.
1-) Bu motorlarda rodaj süresi var mı ? ve bu sürede dikkat etmem gereken önemli uyarılarınız olur mu ?
2-) Fethiye - Antalya arasında yayla yolundan gitmiş olanınız var mı ? Bu yolda dikkat edilmesi gereken önemli bir bölüm biliyormusunuz ?
Zira aldığım motor Fethiye'de önümüzdeki hafta plaka ruhsat çıkınca gidip alacağım. Çok uzun bir yol olmadığı için 2-3 saatlik motora alışmaya müteakip eğer bir sıkıntı yaşamazsam Fethiye'den Antalya'ya gelmeyi planlıyorum.
Dragstar kullanıcısı olan bir arkadaşım saolsun bana montunu, pantolonunu ve kaskını verecek. Eğer cesaret edemezsem bir komyonet veya kamyo ile anlaşıp getirteceğim. Ama gönlüm sürerek yavaş yavaş gelmekten yana.
Hepinize selamlar ve iyi sürüşler
Herkeze sağlıklı ve keyifli sürüşler
Mesut Sevinç
-
11 Nisan 2009, 20:50
#3669
Selçuk bey geçmiş olsun hasarsız atlatman sevindirici,
Şu bir gerçek bizi gerçekten araç yerine koyan yok,ben böyle durumlarda güçlü bir kornanın çok işe yaradığını gördüm,Adam beni görmüyor bile yavaş yavaş yola çıkacak gibi oluyor güçlü bir korna sesi adamı frenletiyor... ama yinede gözümüzü öndeki ve yandaki araçlardan ayırmamak gerekiyor...
-
11 Nisan 2009, 21:21
#3670
Selka adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar allah ağız tadınızı bozmasın. Ancak bugün motosikletim ile ciddi bir tecrübe yaşadım ve sizler ile paylaşmak istedim.
Bugün saat 14:00 sularında eve gelmek için havalimanından yola çıktım. Evim bulvar üzerinde yani anacaddede.. Bende doğal olarak anacadde üzerinde yolun sağında yaklaşık 70 km lik bir hızla seyr ediyorken tali yani benim caddeye tam dik giren ara yoldan bir beyaz R9 Broadway göründü. Aramızda epey (en az 200 m kadar) mesafe varken anayola girmedi durdu! Tabi bende doğal olarak (kusura bakmayın) değnek bekliyo dedim ve gazı kesmedim. Muhtemelen 5 km daha hızımı artırarak bir an önce önünden geçeyimde adamda bulvarı kat edip karşı tali yola girsin diye hızımı 75 km yaptım. Hay yapmaz olaydım. Dingil; aramızda yaklaşık 30m varken tam önüme bir atladı.. Allahım, o an ön freni sıkmadım tamamen pedala yüklendim. Kampana kilitledi ve arka lastik kayarak solumdan gelmeye başladı. Direksiyonu çok sert tutuyordum. Bırakmadım. Direksiyon düz fakat arka taraf soluma resmen geldi ve yaklaşık 6 yada 7 metre kaydık. Sonra araç ile olan mesafem yaklaşık 10 m nin altına gelince ön freni tamamen sıktım ve motorsiklet düzeldi ve araca yaklaşık 1,5m kala durabildim. Antende hiçbişey olmamış gibi karşı tali yola girdi ve yoluna devam etti. Benim elim ayağımın titremiş müthiş tecrübe yaşamıştım. Burada öğrendiğim şey bizim arka fren durmak amaçlı değil. Tamamen yavaşlama amaçlı. Ön disk ise tamamen durmak için. Ama ön freni sıkmak için uygun ana kadar beklemek gerek yoksa kafa kırıp sizi metrelerce fırlatabilmekte. O sebeble lütfen kampana sisteme fazla güvenmeyin. Anlamadığım bi'şey 30 HP gibi 400cc lik bir motorun ürettiği gücü üreten GV250 lilere kampana takılması. Gerçekten ben bugün disk frenin ne demek olduğunu öğrendim. 2. motorumda kesinlikle çift disk özellik arayacağım. Kampana motosiklet için zayıf ve güvensiz kalmaktadır. Bu kadar seri güçlü bir motor ve kampana sistem. Zaten balatalar ısındımı frenleme ortadan zayıfa geliyor. O sebeble Hyosung GV250 liler için şahsım adına arka freni zayıf ön freni iyi ilan ediyorum. O sebeble yeni alacaklara arka frenin disk olması özelliğini aramaları öğüdünü vermek istedim. Lütfen önümüzdeki aracı sanırım motor ile geçmek kolay zor olan sizinle beraber 250 kg yükü saatte 110 km/h hız ile lastikleriniz yol ile sadece ön lastik 1 cm arka lastik 1 cm lik ortak temas alanı varsa 10 m ilerisindeki kamyon şak diye durur ise siz durabilirmisiniz? diye soru sorunuz teşekkürler...
Geçmişoslun Selka. Ayrıca memlekete hoşgeldin.
Fren konusunda birkaç şeyde ben soylemek istiyorum.
Frenin kampana yada disk olması ile ilgili. Senin yorumun oldukca yanlış. Yıllardır 2 tekerli 4 tekerli araç kullanırım Kampanalı da oldu disklide.
Diskle kampanın arasında gerçekten cok buyuk fark var. Bazı durumlarda disk bazı durumlarda da kampana daha faydalıdır.
Önde kesinlikle disk derim. ( ABS Olsa ne guzel olur ) Disk olmayan bir motor kullandığınızda bunu anlarsını.
Arkada da kesinlikle Kampana derim.
Ama yeni cıkan Fren sistemlerinde de sanırım tercihim her iki tarafta da disk olurdu. Henuz oyle bir araç kullanmadım. ( %70 Ön %30 Arka olacak şekilde çalışıyor sanırım )
Ama en kısa zamanda fren kullanımını değiştirmen gerekli Selka.
Arka tekerleği ikilitleyecek frenleme asla yapmamalısın
Motosiklette etkili frenleme Aynı anda Ön ve Arka frenin kullanılması ile olur.
Sorun kesinlikle kampana frende değil.
Bu konuda yanıltıcı olmak istemıyrum daha fazla yazmayacağım uzmanlarından bilgi almak daha faydalı olacaktır.
Saygılarımla..
Otomobillerde de
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
11 Nisan 2009, 21:39
#3671
Draggy flanşlar paslanmazdan kesilecek ve paslanmaz elektrot ile kaynak yapılacak, gerekirse parlatmak için polisajcıya vereceğim.Maliyetini 100 TL civarında olacağını tahmin ediyorum.Umarım yanılmıyorumdur.
Mitmuallim pazar günü müsaitsen tanışalım.
Selka geçmiş olsun.Özelikle şehir içinde diğer sürücüler ile göz teması kurmaya çalışırım, eğer diğer sürücünün yapacağı manevradan emin değilsem durmayı yada yol vermeyi tercih ederim.Frenleride kombine kullanırım.Panik frende arka ve ön freni tekerlekleri kilitlemeyecek son noktaya kadar sıkarak durmam gerekiyorsa durmaya çalışırım, manevra yapmam gerekiyorsa manevra hızına düştüğümden emin olduktan sonra manevra yaparım.Ön yada arka frenin tek başına kullanılmasının motosikleti durdurmaya yetmeyeceğini düşünüyorum.
Orhan gelemeyeciğim sanırım.Bugün çalışmam gerekti ve akşam 19.00 da ancak işim bitti.Yarın dinleneceğim.Önümüzdeki hafta için sen ne düşünüyorsun?
Burak Öznur 'uda alıp gel abi.İzmit 'i görmüş olursunuz beraber.
mstsvnc motosikletin hayırlı olsun.Sıfır motosiklete binmek çok keyifli olacaktır.
!! DİKKAT !! EJDERHA ÇIKABİLİR
-
11 Nisan 2009, 21:50
#3672
Arkadaşlarım bilgiler için teşekkür ederim. Draggy frenlemeyi belki doğru yaptım ama bilinçli değildi; harbiturk kardeşim belki de senin dediğin gibi yanlış frenleme yaptım. Gerçekten bilmiyorum. Bildiğim şey araç ile önümdeki mesafe en fazla 30 m idi ve benim hızımda 80 km civarı idi ve ben devrilmeden 1 m kala durup iki ayağımı yana koymuştum. Bence doğru frenleme çok önemli emin olun bu olayı her motorsever yaşadı yada yaşıyacaktır. Draggy nin dediklerine katılıyorum. Anlatınca anladım. Mesela o Broadway a bodoslama vurmuş olsam en az 50 m üzerinden uçardım. Bence bazen olay imkansız ise yatmalı ve yatarken motora şiddetli bir tekme atıp yerdeki hızımızı mümkün olduğunca azaltmalıyız. Bunun yapamayabilirim ama draggy nin ne anlatmaya çalıştığını anladım. Amacım size bu olayı hatırlatmak ki gerçekten bu olay yaşanılınca gerçekten böyle bi'şey yaşamak istemiyorsunuz.
Bu arada R_E_B_E_L Orhan, khazid-hea HeruNolweo mitmuallim Mrock iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Mstsvnc yeni motosikletinizde hayırlı olsun.. İyi tercih.. Kazasız sürüşler dilerim.
Bu arada buluşma resimlerinizi bekliyorum......
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
12 Nisan 2009, 00:39
#3673
R_E_B_E_L adlı üyeden alıntı
Orhan gelemeyeciğim sanırım.Bugün çalışmam gerekti ve akşam 19.00 da ancak işim bitti.Yarın dinleneceğim.Önümüzdeki hafta için sen ne düşünüyorsun?
Anladım Murat sağlık olsun, dinlen yarın bi güzel Önümüzdeki hafta için söz veremiyorum kardeşim, belki nişanlımada korumaları alabilirsem haftaya birlikte gelmek isterim. Ama dediğim gibi kesin bişey yok şimdilik. Hazırlıkların sonuna yaklaştık 1 aydan daha az kaldı
-
12 Nisan 2009, 00:54
#3674
oğlan bizim kız bizim hey hey hey
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
12 Nisan 2009, 01:32
#3675
devrim internet bile bulmuşsun.. çorludasınız dimi? yoksa devammı ettiniz?
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
12 Nisan 2009, 02:11
#3676
arkadaşlar garipçeye malesef bende gelemiyorum çok yoğun bir hafta geçirdim ve acayip yorgunum daha şimdi eve geldim gideceklere bol eğlenceler şimdiden kazasız belasız
iyi geceler
enjoy your ride
and enjoy forever
-
12 Nisan 2009, 13:32
#3677
selka, büyük geçmiş olsun yahu.
-
12 Nisan 2009, 13:40
#3678
queequeg teşekkür ederim....
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
12 Nisan 2009, 19:06
#3679
arkadaşlar nerede bizim gv250ler garipçede ayrı bir gv konvoyu yapacaktık hani .kötü başladı ama güzel geçti bitti gv,cilerden orhan arkadaşımızla tanıştık ve iki gv takıldık .sizlerlede en kısa zamanda tanışmak isterim. http://www.facebook.com/groups/edit....id=71049883705
-
12 Nisan 2009, 19:10
#3680
bu motorun en rahat kullanım devri nedir?
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)
Bu Konudaki Etiketler