Devrim,
www.ngk.com.tr sitesinde E-LEARNİNG isminde bir bölüm var.Burada HOT (sıcak) COLD (soğuk) ön ekli bujilerin anlamları tam olarak aşağıdaki cümlelerle anlatılmış;
SICAKLIK DEĞERİ VE ISI KAYBI BÖLGELERİ
Bujinin sıcaklık değeri, aldığı yanma sıcaklığı dışarıya atma yeteneğini belirtir.Bu ısının yaklaşık %75 'i vidalama dişi ve sızdırmazlık halkası üstünden silindir kapağı üzerine geçer.Genel kural olarak, "soğuk" olarak tabir edilen bujiler yüksek ısılara maruz kalan motorlarda (yarış motorlarında) kullanılırken "sıcak" bujiler düşük ısılara maruz kalan motorlar için uygundur.
(Buji seçiminin sıcak-soğuk kuramına göre seçilmesinin önemini ise şöyle anlatıyor.)
DEĞİŞEN SICAKLIK DEĞERLERİ
450 derecenin altındaki sıcaklıklarda buji kendi kendini temizleyemez, buda kurumlanmasına sebep olur.Optimum sıcaklık aralığı 450 ve 850 derece arasındadır.
850-1000 derece aralığında bir güvenlik aralığı vardır.
1000 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda buji hasar göreceği için ciddi motor arızaları meydana gelebilir.
Bu anlatımdan benim anladığım; uygun sıcaklık değerindeki buji seçimi yapılmaz ise ya düşük sıcaklıkta çalışan buji kendini temizleyemeyecek çabucak kurum bağlayacak ve yanma verimi düşecek yada buji yüksek sıcaklıkta zarar görecek ve motorada zarar verecek.
Gv250 için HOT (sıcak) ön ekli buji seçiminin uygun olduğunu düşünüyorum.