analist adlı üyeden alıntı
Merhaba Değerli Motosiklet Sevdalıları,
Günler boyunca bu konu başlığı altında yayınlamış olduğunuz sayfalarca bilgiyi okudum, Hyosung GV250'yi almaya karar verdim. Mayıs 2018'de, Hyosung GV 250 Aquila 2016 Model siyah motosikleti Kadıköy'deki MotoTALSina'dan aldım. Formumuz aracılığıyla edindiğim bilgiler çerçevesinde daha kontağını açmadan Buji ve Pipo değişimini teknik serviste yaptırdım, koruma demirini taktırdım. Böylece aranıza katılmış oldum.
Ruhsatı plakayı çıkarttıktan sonra daha motosikletin ilk gününde İstanbul'dan Kuşadası'na gittim, şehir içi dolaşmalarımla birlikte yaklaşık 1300 KM yol yaptım. Daha sonra da çokça yol yaptım, şu an motosikletin 4. ayı ve ortalama olarak 1500 KM/AY yapmaktayım, çoğu uzun yol.
Motosikleti aldığımın 21. gününde, E-5'te yolculuk esnasındayken gaz teli koptu. O trafiğin ortasında gaz almayan bir motosikletle kala kaldım. Zorlukla itekleye itekleye bir tali yol çıkışı buldum ve orada bir yere park edip motoru almış olduğum MotoTALSina'yı aradım. Hiçbir şekilde sattıkları ürünün arkasında durup müdehale etmediler, yakındaki bir servisi yönlendirdiler. (Altan Motor gelip müdehale etti ve motosikleti alıp servislerine çektiler, sağolsunlar gerek muameleleri gerekse işçilikleri gayet iyi, şahsi olarak bu servisi size önermekteyim.) Kopan gaz teli için fabrikayı aradılar ve stoklarda bulunmadığını söyledi distribütör firma (ki yasal olarak on yıl boyunca stoklarında yedek parça bulundurmaları/asgari temin süresinde getirmeleri gerekmektedir). Gaz teli için garanti kaydı açıldı, emaneten bir teli gaz teli olarak kullanıp motosiklete bağlamayı düşündüler gaz teli gelene kadar ama ben güvenlik açısından bunu doğru bulmadığım için aynı motosiklete sahip arkadaşımdan yedek olarak gaz teli temin ettim. Bu yedek gaz teli takıldı ve motosiklet geçici olarak ayağa kalkmış oldu.
Orjinal yedek parça istediğim için(garanti koşullarından ötürü) gerek distribütörle gerekse MotoTALSina ile sayısız kez irtibat kurdum. Hiçbirinde kayda değer bir geri dönüş alamadım. Bu yüzden yasal yollara başvurdum ve MotoTALSina'ya ihtarname gönderdim. MotoTALSina telefonla arayıp distribitörün yedek parçayı getirttiğini, parçanın gümrükte olduğunu ve işlemlerinin yapıldığını söyledi, ertesi günü için montaj randevusu verdi.
Ertesi gün montaj için gittiğimde, kargo paketi içinde hiçbir ayrı paketlemesi olmayan, kullanılmış bir gaz teli ile karşılaştım. İşin ilginç yanı, gaz teli Hyosung GV 250'ye ait bile değildi. Yani hayatta gördüğüm binbir türlü rezilliğin üst sıralarına yerleşti MotoTALSina ve distribütörün bu ihmalkar ve dürüst olmayan tutumu. Distribütörün önerisiyle orada satışı bekleyen aynı model bir motosikletten gaz teli söktüler ve benimkine gelişigüzel bir şekilde taktılar. MotoTALSina'dan çıkıp eve gelirken sürekli bir titreşim sesi duyuyordum, park ettiğimde detaylı olarak inceledim ve gördüğüm beni çok şaşırttı, MotoTALSina'nın ustaları(!) gaz telini doğru montaj etmemişler ve depo yuvasında değil, mazallah bir çukura sertçe girsem depo yerinden fırlayacak ve kaza kaçınılmaz olacaktı.
Bir daha MotoTALSina'ya motosikleti götürmemek için kendim motosikleti söktüm ve gaz telini tekrar yuvasına oturtarak montajını gerçekleştirdim. Bu esnada motosikletin kalitesiz olan montaj elemanlarından bir vida yuvasında kırıldı. Elimden iş geldiği için bir şekilde yuvayı temizleyip sağlam bir gemi vidasıyla olayı çözdüm.
Yaklaşık 3 ay süren bu sancılı garanti serüveni bana şunu gösterdi ki, bu motosikleti sıfır olarak almanın hiçbir avantajı yok, hatta dezavantajı var. İkinci el, temiz olarak alınan motosikletlerde bu tarz birçok sorun yaşanıp giderileceği için ikinci el almak daha mantıklı geliyor.
Genel yorumlayacak olursam, motosikletin boyası çok zayıf, en ufak dış etkenden zarar görüyor, birkaç yıl kullanım sonrası boya gerekecektir diye düşünüyorum. Selesi çok konforsuz, şehiriçi yolda bunu çok hissetmeyeceksiniz ama şehirlerarası uzun yollarda mutlaka tasarımcısını anacaksınız. Motosikletin özellikle iç kısmını incelediğinizde, bağlantı elemanlarının kaliteli olmadığını, motosiklete çok fazla yüklenmemeniz gerektiğini anlayacaksınız. Bazı arkadaşlar şunu düşünebilir: "Girişte aylık ortalama 1500 KM uzun yol yapıyordun, nasıl peki?", bunun cevabı 10 seneden fazla motosikletin üstünde olmam ve tüm Batı Türkiye'de sürmemdir.
Hem kişisel güvenliğiniz, hem başınızın ağrımaması hem de motosiklet sevdasından erken soğumamanız için ben olsam bu motosikleti almam, MotoTALSina'ya yolumu düşürmem. Bu bilgileri sizlerle paylaşmayı bir borç biliyorum. Çünkü zamanında böyle bir entry okumuş olsaydım, kesinlikle böyle bir hata yapmazdım.
Umarım yardımım dokunur, güvenle ve sağlıcakla sürün, tekeriniz hep düz bassın.
Not 1: Yazılanlar tamamen yaşananların aktarımıdır, mübalağa ya da çarpıtma yoktur.
Not 2: Aydın Kardeşler / Nazilli'den de birkaç parça satın almışlığım vardır, en ufak bir memnuniyetim yoktur.