Merhaba gv250 motor icin hangi ampulu takmalı bi arkadasim araba icin olan h4 olmaz dedi dogrumu motosiklet icin farkli ampulmu oluyo
Merhaba gv250 motor icin hangi ampulu takmalı bi arkadasim araba icin olan h4 olmaz dedi dogrumu motosiklet icin farkli ampulmu oluyo
Arkadaşlar hız problemi çözüldü. Çok ilginç dir Balıkesir Burhaniye de bir usta tavsiye ettiler. Karbüratör ler i söktü temizledi. Sonra cihaz a bağlayarak ayar yaptı. Bayağı uzun sürdü bu işlem. Ayardan sonra deneme yaptım 170 kmh a ulaştım. Artık zincir dişli modifiye gerek kalmadı. Maşallah. Çok iyi oldu
İyi günler bir sorum olucak nisan sonu gibi bir kaza yaptım ve kazada km saatim ön çamurluğum farım ve bir kaç küçük parça olmak üzere hasarım var.Motorumu servise götürdüm eksper falan geldi o süreçleri atlattım parçalarımda geldi türkiyeye motoran üstünden fakat km saatimi göndermek için kazalı olan km saatimi istediler bunun anlamı nedir?Servise sorduğumda onlarda bilmediklerini söylüyolar 2 gündür motorana ulaşmaya çalışıyorum cevap yok telesekreterli bir kurum nasıl telefonu açmaz onuda anlamıyorum bir bilgisi olan varsa lütfen yardım etsin şimdiden teşekkürler
Merhabalar, yanlış anlamayın ama asıl zor olan süreci atlatmışsınız. Parçalarını gelmiş, servis takacak motorunuzu tamir edicek, bence ne istiyorlarsa verin km bilgisi için olduğunu sanmam öyle olsa tüm markalar isteyecektir. Eğer motorana ulaşamazsanız ve km saatiniz sağlamsa kırın öyle gönderin olsun bitsin Herkes rahat etsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------
Herkese merhabalar, nasılsınız arkadaşlar? Geçtiğimiz yıllarda burada oldukça aktiftim. 2 tane gv 250 sahibi oldum birisi 2006 birisi 2013 model, ikisini de hakkıyla bolca kullandım dağ bayır, uzun yol, şehir içi, kumsal, çakıl, arazı aklınıza ne gelirse bana mısın demedi. Bence motoru ve yürüyeni çok güzel bir motor, ancak elektrik sıkıntıları beni bezdirdi ve kafam atınca da sattım gitti. Motoru çok kuvvetli, rampaları 5. vitesle çıkar, cbr ile hızlanma konusunda kapışabilecek bir motor. Çok severdim çok
Motoru tanımayan arkadaşlara tavsiyem, akünüzü en çok 2 yılda bir değiştirin, orıjınal yada japon motosikletlerin gv 250 ye uyumlu konjektörlerini kullanın. Motorunuza elektrik çekecek ekstra donanımlar bağlamayın. Motorunuzun şarj durumunu sıklıkla kontrol ettirin, konjektörün yanmasını beklemeyin.(Bu yüzden iki defa yolda kaldım.)
Neyse, buralara uğrayıp içimi dökmek istedim. Gv 250 den sonra bir süre motorsuz kaldım ve bir kaç ay sonra pulsar aldım, 4-5 ay kadar pulsarı da her şartta kullandım, bana mısın demedi güzel motormuş. Ancak yüksek hacimli motor alacak bütçem olmaması ve pulsarın da uzun yolda yetersiz kalmasından dolayı pulsarımıda satıp kendime benimle neredeyse yaşıt sayılabilecek bir araba aldım, Renault Europa R19, şimdilik memnunum, rüzgar yemeden seyahat ediyorum ve basınca gidiyor.
Bu arada Gv 250 ile ilgili bir çok bilgi bulabileceğiniz bir blogum var, zamanında bol vakitte böyle bir şey yapmıştım. Motorun bir çok şeyini kendim söker takardım, tamircilerin yaptıkları işler aslında çok basit, sizlere de elimden geldiğince anlattım.
https://hyogv250.blogspot.com
Adresi yukarıya bıraktım, sağlıcakla kalın.
Arkadaslar merhaba gv250 alma arifesindeyim alacagim yer aksesuarda satiyor. Sizce aksesuarli bu fiyat nasil? Bu aksesuarlari daha ucuza Ankara icinde elde etmem mumkun mudur? Kalite farki oluyor mu bu aksesuarlarda?
Motorda sadece bunlari istiyorum ben o sebeple bu aksesuarlar icin fiyat aldim saticidan.
Motor sifir 15.000 fiyat verdiler. Aksesuar fiyatlari ise su sekilde:
Aks koruma demiri 390₺
Sırt dayama ve arka canta demiri 600₺
Yan cantalar 285₺
On cam 420₺
Bende ara ara girip bakıyorum buraya..
Gv250 konusunda cidden anlamadığım bazen çok şeyler oldu..
Mesela ben her hacim motor kullanmış birisiyim hali hazırda şu anda piaggio x10 um var.. gv im hiç olmadı ama çok sürdüm bursa istanbul uzun yol bile yaptım..
Anlamadığım husus niye bu motora yeni başlıyan motoru derler..
Anlamadığım bir diğer husus bu motor Cruiser bir motor hatta üstündeki motorun gt250 gibi super sport bir motorda kullanıldığını düşünürsek sport cruiser bile diyebiliriz bu motora..
cruiser motor yüksek sürat gazlamak spor kullanım için tasarlanmamışdır tork merkezli gezi seyahat için tasarlanmış keyifçi adamın motorudur..
Bende zamanında 800cc lik intruder vardı Kadranda son hızı 110 mildi iç kısmındada km hızı vardı 180km idi.. 800cc lik cruiser makinadaki son hız buyduki kaldıki Gv dede hatırladığım 160 falandı 100 mildi öyle anımsıyorum.. Kaldıki biri 210 kiloluk bir makina biri 150 kiloluk bir makina..
Yani demeye çalışdığım cruiser makinanın 800cc liğinide alsan 600 lüğünüde alsan kadranda görüceğin rakamlar uçarı kaçarı astronomik Gv den çokda farklı olucak rakamlar değil biri 100 mildir diğeri 110 mildir 120 mildir ama ona görede diğerinin ağırlığı falan daha fazladır.. bir yerden biri diğerini dengeler..
o zaman bu milletin bu motora hız endeksli yada başlangıç motoru olarak bakmasındaki mantık nedir hiç anlamış değilim..
gezmeyi seviyorsan süratle işin yoksa bu motora ömürlük binersin..
insanların gerçekden anlamadığı bu motorun üstündeki makine yani engine piyasadaki sembol bir makina piston başına 4 valflik harika bir paralel çift silindirli dohc motor.. japonlarda zaten düşük hacimde bu tip bir motor yok olanda türkiyeye yollanmıyor.
ve küçük oynamalarla misal suzuki fx150 pistonuyla ufak bir bore polish çalışmaısyla doğru ustanın elinde avrupada bu motoru 300cc yapan çok insanlar var.. hyo nun yeni neisl 300cc liğide zaten bundan farklı değil gene yapısal mühendislik olarak birebir aynı motor sadece emisyon olaylarından ötürü mecburi hacmi yükselttiler yoksa hacmi sabit tutsalar motorun gücündne veriminden kesiceklerdi..
@logaritma Gt250r ile aynı blok evet şanzuman vs de aynı ağırlıkları yakın bir zincir oranları farklı bir de doğası gereği aerodinamsi farklı. Youtube üzerinden denk geldiğim eski bir gt250r kullanıcısı olan alpha motovlog bloğun üzerinde gv250 yazdığına bakmayın yakıt haritasının farklı vs olduğundan bahsetmişti tam detayları bilmiyorum tabi.
Gv250 ler kadran olarak 160 çeviriyor evet ama kadranın gösterdiğine oranla %10 daha yavaş gidiyor makine kadran tam ayarlı değil yani 160 gösterirken 144 gidiyor.
Peki bir başlangıç motoru mu? Orası tartışılır tabi, ülkemizdeki cruiser piyasası biraz kötü o durumdan parıldıyan bir seçenek olarak insanlar başlangıç motoru gösteriyordur belki, bir de ülkemizde düzgün öğrenilmesi için düşük ccden başlanması tavsiye ediliyor yüksek cc cruiserlara geçmek isteyenler için giriş olarak iyi bir tercih gibi duruyor gv250, evet yeni başlayanlar için ağır bir motosiklet ama bunun bir artısı oluyor o da ağırlığına alıştığınızda üst cc cruiserlarda ağırlıktan bocalama daha az olur diye düşünüyorum.
İnsanların bu tip bir motordan hız beklemeleri saçma bence. Sonuçta muscle cruiser değil veya hotrod a çevirebilinecek bir cruier da değil.
tabiki o kadarda değil dir gidip ss deki sürüş tarzını direk cruiser makinaya koymazlar .. map de oynamayı ona göre yapmışlardır.. sonuçda biri beygir hp sürat bir diğeri tam tersi tork ağırlıklı motor tarzları..
Benim demek istediğim cruiser makinada beklentiyi sürat ve hacim merkezli tutmak yanlış.. cruiser makina keyif aracıdır zevk aracıdır ..
ben 600 lük yada 800 lük cruiserda alsam yapıcağım sürat 110-140 arası falan olucak 250 likde alsam bu olucak.. hiç bir cruiser yada choppercı 160 ı göriyim 180 i göriyim 240 yapıyım diye binmez motora.. zaten motorlarda ona müsade eden izin veren motorlar değil..
ve hep diyorum bu makinalarda gerçekden suzukinin sanatını döktürdüğü bir mühendislik çalışması var silindir başı 4 valf toplamda 8 valflik 21.37Nm tork varki şu anda 320cc lik R3 de 29.6nm tork var.. kıyaslamayı ordan yapsın insanlar.
ilerde ne olucak onuda diyim .. bu euro4 emisyon muhabbetlerinden ötürü zaten bir kaç seneye piyasada firma sayısı çok azalıcak öyle çinden firmalar eskisi gibi çar çöp motor getiremiycek euro4 motorlarda pahalı olduğu için az motor gelicek..
işte o zaman bu ikinci elde değeri bilinemiyen bu tür daelim hyo türevi motorlar değere binicek.. heleki hyocu takım hyo hastası kesim avrupadaki gibi 250 lik hyoları 300- 350 cc yapmaya başladımı birde bu işleri yapan ustalar proflaşıp arttımı bu motorlar gene yıldızları parlayıp çok değere binicek..
Her at sahibine göre kişner derler bu durumda her motosiklet sürücüsü zevkine göre motor sürüyor dememiz yersiz kaçmaz. Normal bir cruiserdan üst seviye hız beklemek mantıksız evet ama insan olarak bazen mantık sınırlarının dışına çıkıyoruz.
Mesela ben aşırı olmasa da hız seven birisiyim ve klasik araçları da seviyorum, bunun karışımı olarak stage modifiyeli bir sürü harley motosikletler mevcut sürücüsü ben bunu istiyorum gidebildiği kadar da hızlı gitsin diyordur.
Düşünceniz doğru ama biraz kalıplaşmış gibi, mesela bir tır'ı yarışlara sokmak saçmadır çünkü üretim amacı yük çekmektir, hız yapmak değil. gelin görün ki insanlık olarak çok fantastik davranabiliyoruz
olur neden olmasın var o tipde motorlar oladabilir ama sürülebilirliliği tartışılır yani o tip bir motorla uzun yola çıkarsanız kol bilek bel göğüs herhalde hiç bir şey kalmaz...
ben olmaz diye demedim ama cruiser yada chopper tarzı motorlarda bende intruder 800 lük vardı vn900 vulcan vardı bunlar süratli gittikçe sana keyif veren motorlar değildi tam aksine tır tır ağır ağır o gürleme motorun sesi altındaki gücün hissi homurtu insanların sana bakışı cruiser chopper tipi motorların olayı bu yoksa gaz açdınmı cruiser yada chopper makinada gider ama çok yorar ve parçalar adamı zevk vermez..
bir gün yüksek hacim bir chopper yada cruiser makina alırsanız şöyle 160 falan çıkdınızmı ne demek istediğimi anlıycaksınız kendiniz hızı otomatik kesiceksiniz yoksa bildiğiniz çok sağlam 3 adam tarafından sağlı sollu önlü arkalı dayak yemişe dönüyorsunuz ..
zaten ondan diyorum işte en başdada dedim normalde 800-900cc lik bir makinaya adamlar 260 hatta isteseler 300 kadran bile koyarlar ve o makina o hızı görür ama iş chopper cruiser tipi motorlar oldumu genelde son hızlar hep standart ve bellidir.. 100 mil ile 110 en kralı 1000 lik 1200 lük makinelerde 120 mil falan oluyor..
Ekstrem örnekleri bir köşeye koyarsak cruiser makina adından belli cruise gezmek amaçlı alınan bir makina belli ihtiyaçları karşılıycak gücü hızıda varsa ki ben gv250 ile bursadan istanbula geldim o dağ yollarında kamyonların yanından gazı açdığımda motor gayet güzel sincap gibi kaçıyordu hızlanması ivmelenmesi çok iyiydi .. tabii artçılı ve yüklü nasıl olur onu bilmem.. yeterli bir makina ..
çok hızda istenirse motorla biraz oynanabilir koririders forumlarında hatırlıyorum 3-4 sene öncesinde 300cc - 350cc yapanlar vardı.. 300cc demek o motorun yaklaşık 35-36 beygir olması demek buda çok rahat 160 km hızlara çıkması stabil olarakda şu anda stabil son sürati 110-120 ise çok rahat 140-150 lere ulaşması demek ki bence fazla fazla yeterli..
Son 1-2 senedir gv250 ile daystar 250 fiyatlarını sürekli takip ediyorum. bayilerde satılamayan çok fazla 2016 gv250 olması nedeniyle şu an gv 250 fiyatları halen çok düşük. O kadar vergiler geldi döviz arttı hala 15000'e taksitle satılıyor (şimdi batım 14890'a var). Bence şu ekonomide tam bir alım fırsatı. ABS'li daystara 20000 yazıyor distribütörde. ABS'siz 2016 larda 16000 falan olmuştu yannış hatırlamıyorsam.
Aslında GTr 250 ile aynı motor, mapping falanda yok. GTR grenajdan dolayı rüzgar direnci düşük olduğundan kadranda 178e kadar çıkabiliyor. Oda eğimde. GV 250de kadranda eğimde 160a kadar çıkabiliyor. tork beygir aynı. Dişli oranları aynı. Bu büyük hacim tamamen zevk meselesi. Ben 3 yıldır gv250 ondan öncede 2 yıl Regal 250 kullandım. Regalden sonra gerçekten spor otomobile geçmiş gibi oldum ki regal zayıf kalıyordu. GV 250 de otoban hızlarında dahi rahatlıkla gidiyorum. İhtiyaçlarımı karşılıyor ve 3,5 - 4 litre arası yakıtı ve yoğun trafikte kolay manevrası, hafifliği işime geliyor. Ancak 800 cc lik bir cruiser daki ne ses , ne tork mevcut değil. Kalkışta seri kalkıyor ama onlar gibi değil kesinlikle. Dolayısıyla daha büyük hacim benim için uzun yolda keyfi arttırmak için geçerli, ve o torku hissetmeyi düşündüğümde geçerli. Yinede ihtiyaçlarımı GV 250 den daha fazla karşılayamayacak. Şehir içinde hergün sürmesem daha büyük bir cruisera geçmeyi isterdim.
Merhaba 2015 model gv 250 kullanıcısıyım. bir sorum olacak daha önce başına gelmiş veya konuya hakim arkadaşların yardımını rica ediyorum. ön çamurluğum ikinci kez abuk subuk nedenlerden dolayı kırıldı ilkinde orjinal parça ile değiştirmiştim. Ancak parça iki buçuk ay gibi bir sürede geldi. ön çamurluk gibi bir parçanın distiribitörde olmayışı ayrı bir rezilliktir zaten. Neyse yardıma itiyaç duyduğum konu ise alternatif bir ön çamurluk var mıdır? Hem ucuz hem kolay bulunabilecek bir başka motorun ön çamurluğunu takma ihtimalimiz bulunmakta mı? Şimdiden teşekkürler...
Merhaba arkadaşım parçaları duruyor ise sağlam bir şekil de yapıştır a biliyorum. Hangi şehirde sin?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)