Arkadaşlar bizim motorun aküsü 12 Volt kaç amperdi? bir yerde 12 volt 12 ah okudum başka yerde 12 volt 10 ah. birde akü tavsiyelerinizi alabilirmiyim.
ek olarak buji içinde tavsiye alabilirsem çok makbule geçer.
Şimdiden teşekkürler.
Arkadaşlar bizim motorun aküsü 12 Volt kaç amperdi? bir yerde 12 volt 12 ah okudum başka yerde 12 volt 10 ah. birde akü tavsiyelerinizi alabilirmiyim.
ek olarak buji içinde tavsiye alabilirsem çok makbule geçer.
Şimdiden teşekkürler.
Hyosung blogspot'a bak yeter. Herşeyi anlarsın. Enjeksiyonlu modeller için 12 amperlik akü daha faydalı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------
Arkadaşlar bu arada dişli arayışlarım nerdeyse nihayetine erdi. Öncelikle arka dişliyi bulmak neredeyse imkansız. Hadi buldunuz diyelim, kesinlikle farklı diş seçeneklerini bulamıyorsunuz(46 yerine 44 falan). Zincir olarak zaten konuşmuştuk, 520-116,118,120 farketmez bakla çıkararak motora uydurulabilir, önemli olan 520 ölçüsü. Son olarak ön dişliye de el attım. Ön dişli bulmak çok daha kolaymış. Bizimkinin orjinal ön dişlisi JTF 1554-14T. Ali ekspreste zibil gibi seçenek var. Utanmasalar 14 buçuk diye bile dişli satacaklar yani... neyse ben buldum 15T ön dişli (hem de 15 tl 44 kuruşa kargo dahil), verdim siparişi bakalım ne zaman gelcek. Ön dişli değişimi ile radikal bir %7'lik fark yaratacak herhalde. Umarım umduğum gibi olur... gelişmeleri sizinle de paylaşırım...
Respect
Benim enjensiyonlu 2013 model GV 250 nin üstünden 10 amperlik akü çıktı.Yerine Varta'nın 12 amperlik aküsü koydum.12 amperlik aküler ucu ucuna denk geliyor,1 mm daha yüksek olsa akünün - kutup başı şaseye temas edecek.10 amper de olur 12 amper de olur.Ben motosikletin fabrika çıkışı 10 amper aküsünü 5 yıl kullandım herhangi bir soru ile karşılaşmadım.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Arkadaşlar acil bir şey sorucam enjeksiyonu 2015 model motorda rölanti ayarı varmı yoksa kendisini ayarlıyor benim hep rölanti 1.5 la 2 arasında duruyor ve motorumun son hızı 130 iyi midir nasıldır bilen varsa bı yardımcı olsun
Herkese merhaba,
Acil bir sorum olacaktı. Fakat, daha önce foruma yazma fırsatım olmadığı için kendimi kısaca tanıtmak istiyorum öncelikle:
İstanbul'da yaşıyorum, 41 yaşındayım, gemi inşa mühendisiyim. 2016 model GV250 motorum bulunmakta. Motorumu geçen sene sıfır olarak aldım ve aranıza katıldım.
Sorum şu: Akünüz bittiğinde hangi yolu takip ediyorsunuz? Yetkili servisi arayıp adam mı çağırmak lazım? (garanti devam ediyor bu arada)
Yada aküyü söküp herhangi bir yerde şarj ettirmek ya da yenisini mi alıp takmak lazım? Motor daha 500 km de, ama uzun süre yatmak zorunda kaldı.)
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Madem mühendissiniz aküyü yuvasından çıkarın, saf suyu plaka üzerine az gelecek kadar (işareti vardır)doldurun ve akımın 1/10 değeri ile otomatik şarj kesme özelliği olan bir makina ile şarj edin, şarj için max 1 amperi geçmeyin, şarj kesme özelliği yoksa 5-6 saati de geçmeyin, bende yuasa var, orijinali, taş gibi derler ya, eğer sizde de yuasa varsa %99 kurtarırsınız, zaten 2016 model motorunuz var, akünüz eski değil, su arıtma cihazı evinizde varsa onu da saf su niyetine kullanabilirsiniz, ben yapıyorum, sorun yok, anahtarı üzerinde unutunca şarjı bitmişti, yoksa uzun süre sürmesemde sorun yok, tek marşta alıyor, yuasa yatan motorlar için iyi...
Eğer motosikletinizi uzun bir süre kullanmayacaksanız akünün kutup başlarını söküp o şekilde bırakın.Kış aylarında soğuklarda motosikletim 2-3 ay yatmasına rağmen aküyü tekrar taktığımda hala marş basıyordu.Kaliteli bir akü doğru kullanılırsa bu şekilde uzun yatışlarda bile 4-5 yıl civarı ömrü vardır.2013 te 0 km aldığım motosikletimin aküsünü uzun süreler yatmasına rağmen ilk kez bu yıl 2018 de değiştirdim.Eğer akünüz uzun süre kullanılmadığında marş basmıyorsa bir kere şarj ettirin yada takviye kablosu ile motosikleti çalıştırıp biraz dolaşın.Hala şarj tutmuyorsa ve marş basmıyorsa anca o zaman değiştirin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
Abi,GV 250 lerde fabrika çıkışı halk arasında bakımsız akü olarak bilinen SLA (Sealed Lead Acid) tipi akü var.Yani su tamamlama işlemi yapılmıyor.Genelde de akü değişimlerinde bakımsız akü takılması öneriliyor.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Tüm cevaplarınız için teşekkürler. Motor'u vurdurarak çalıştırdım ve bir müddet kullanarak şarj ettim. Şimdilik normal görünüyor durum. Ama kış sezonunda mutlaka söküp evde barındıracağım.
Arkadaşlar merhaba 2016 model gv250 efi kullanıyorum. 4000-6000 devir arasında ayak ve gidonda titreşim hissediyorum ancak 6000-7500 devirde kesiliyor. Sizde de durum böyle midir? Yoksa bir anormallik söz konusu mu?
Herkese Selamlar,
Aranıza yeni katıldım, ilk motorumu almak için arayış içindeyim. Motor tecrübem hiç yok. Genelde superlight, regal, falcon gibi modellere bakarken bir arkadışımın tavsiyesiyle gv 250'yi incelemeye başladım. Arada çok fiyat farkı da yok.
Bu modeller için kafama takılan bazı soru işaretleri var, sizlerin düşüncülerinin çok yardımcı olacağını düşünüyorum.
8000 TL civarında bütçem var, dolayısıyla 2007 civarı model ve 40.000 civarı km olan motorları alabiliyorum. Alırsam;
1. Bu motorlar daha ne kadar kullanılabilir, kaç km'ye kadar motor sıfırlamadan gidebilir?
2. Bu motoru alsam 60000'de makul fiyatla satabilir miyim?
3. 2007 model motor için yedek parça problemi yaşar mıyım?
Genel olarak olumlu/olumsuz düşüncelerini yazabilirseniz çok sevinirim. Başka model önerilerinize de açığım.
Şimdiden çok teşekkürler,
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz.
1-Düzgün kullanılır ve düzgün bakımı yapılırsa 100.000 km yi rahat deviriyor.Forumda da 80 binler de olan vardı.Ama çok zorlanırsa bakımları da düzgün yapılmazsa 40 bini zor görür.
2-60.000 km de motosikleti mecburen daha düşük fiyatlara satabilirsiniz.Malum ülkemiz insanının yüksek km ye alerjisi var.Satışında biraz zorlanabilirsiniz.
3-Yedek parça pek sorun olmuyor.Bir kaç farklı site var.Gerekirse yurtdışından bir şekilde sipariş ediliyor.Sadece yurtdışından gelecek ürünleri tedarik süreci biraz uzun olabiliyor.
kişisel tavsiyem bütçenizi 10.000 TL civarına çıkarıp en az 2013 model enjeksiyonlu düşük km bir GV 250 almanız.
Hoşbuldum, teşekkür ederim yorum için.
Bütçeyi zorlayayım desem de İzmir'de 2013 model üzeri ilan hiç yok. Aslında motorun üretiminin artık olmaması da kafamda yine soru işareti yaratıyor.
Siz de enjeksiyon deyince, karbüratör konusunun da kafamı karıştırdığını söylemem lazım. Karbüratörlü olmasının bir zararı yok diye biliyorum, ama genelde karbüratörlü motorların tercih edilmemesi yönünde bir eğilim var, bunun sebebi nedir, sadece eski teknoloji olması mı?
Şu an ilgilendiğim ilan şu;
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...54395203/detay
Aslında düşük km superlight, falcon freedom, regal ve yüksek km gv 250 arasında öneri de bulunsanız sanırım daha iyi olur bütçeyi de fazla sarsmayalım.
Biraz daha yeni model almak her zaman daha iyidir.Daha az yıpranmış olur,daha yeni teknoloji olur.
Karbüratör ile enjeksiyonlu modellerin bir birine göre avantajları dezavantajları var.
-Karbüratörlü genelde daha fazla yakıt tüketir.Hele bir de benzin-hava ayarı bozulmuşsa araba kadar yakabilir.Enjeksiyonlunun yakıtı sabittir,benzin hava yarı istemez.
-Karbüratörlülerin sesi genelde daha güzel yada bana öyle geliyor.
-Karbüratörleri tamir etmesi kolaydır.Enjeksiyonluları bilen bir ustaya götürmek gerek.
-Enjeksiyonluların elektriksel sistemleri biraz daha hassas.
-Enjeksiyonlu kasalar da ufak tefek görsel değişiklikler var ; dijital yakıt ve toplam km göstergesi,düz siyah renk vb...Genel olarak enjeksiyonlu versiyonlar çok daha yakışıklı gibi.
Superlight, Falcon Freedom, Regal ve yüksek km GV 250 arasında kalsam dediğim gibi biraz daha para biriktirip düşük km GV 250 alırdım.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Yukarıda detaylıca avantaj ve dezavantajlar açıklanmış, bahsettiğin markalara göre de f/p olarak GV250 iyidir.
Freedom'un malzeme kalitesi düşüktür, yıpranmaya pek müsait.
Superlight görsel olarak hoşuma gitmiş olsa da 100-110 hız limitiyle şehirlerarası maalesef işlevsel değil. Sürekli dip-gaz gitmek de superlight'lara her motor gibi zarar veriyor, eğer şehirlararası gezmeyi planlıyorsanız tavsiye etmem.
Regaller güzel alternatif ancak 2. el alacaksanız temizini bulmaya dikkat etmeniz gerekli, üzerinde oynamalar GV250'ye göre daha kolay(maddi sebeplerden ötürü) olduğundan ötürü, üzülmüş bir makineye denk gelme olasılığınız daha yüksek. Ancak yine de kaliteli ürünler, özellikle sıfır almaya gücünüz var ise, karbüratörlü olduğundan ve egzoz yaptırmaya da enjeksiyonlu GGV250'ye nazaran daha müsait olduğundan tercih edebilirsiniz.
4bin km superlight 200den sonra satıp gv250 aldım. superlight son hız 120 görse bile stabil gittiği hız 80-90km/h, gv250nin stabil gittiği hız 110-120km/h, superlightın titreşimi 6bin devirden sonra belli ediyor. gv250de 7500 devirden sonra hafif hissediliyor. superlight 3-3.5lt yakıyor gv250 3.5-4.5lt arası yakıyor.
regal raptor büyük bir soru işareti şanzımanı kronik problemli, plastik aksamları çok kötü, sıralı çift silindir titreşimli deniyor.
bunların arasına rks blackster 250'yi ekleyin derim.
Şu an bu konu içerisinde 105 kullanıcı var. (0 üye ve 105 misafir)