Arkadaşlar elinde sol ayna olan varmı
Arkadaşlar elinde sol ayna olan varmı
Arkadaşlar GV250mi satıyorum
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...0016589/detay/
ilgilenenlere duyrulur
2.500 km de olan bir motorun, arka frenden ses gelmesi normal mi sizce ? Balata bitmiş olabilir mi ? Motor soğukken frene basınca gıyk diye ses çıkarıyor 2-3 defa dan sonra ses kesiyor. Çözemedim
Deneyip buraya yazarim
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------
Balata spreyi de işe yaramadı, fren tutma konusunda şikayetim yok ama ses sinir bozucu. Bir müddet daha idare eder değişirim artık. Kitapçığa göre balatalar ne zaman değişmeli bilen var mı ?
Arkadaşlar hepiniz e merhabalar kurban bayramı niz mübarek olsun. Eski gtr250 kullanıcısı idim. GV 250 almak istiyorum ancak parça distribütör sorunu filan vardi . Çözüldü mu bu problemler acaba?
Öncelikle herkesin bayramını kutlarım.Bu sene manisa bornova arası tünel açılırsa bir motor almak niyetindeyim.Hyosung gv250 alma niyetindeyim.Gidip gelirken beni üzmeyecek üniversite okurken beni sanayi sanayi dolaştırmayacak birşey istiyorum.yaklaşık 8k civarı bir birikmişim var sizce 2. el mi kovalamalıyım yoksa sıfır alıncaya kadar beklemeli miyim?,
Bu arada motor ilk motorum olacak o yüzden ayrı heyecanlıyım.
Ape hanger çok masraflı olur mu?
Arkadaşlar selam, 10w-40 yağlardan hangisini önerirsiniz. Gittiğim servis motul 5000 kullanıyor.
motul iyidir. kaliteli başka markalarda var. ben motoru aldığımdan beri shell advance kullanıyorum. fakat sanırım önemli olan hangi markayı kullandığın değil de sürekli olarak aynı markayı kullanman. yani motoru belli bir yağa iyice alıştırmak. usta kullanıcılarımız daha iyi bilir tabi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------
motul iyidir. kaliteli başka markalarda var. ben motoru aldığımdan beri shell advance kullanıyorum. fakat sanırım önemli olan hangi markayı kullandığın değil de sürekli olarak aynı markayı kullanman. yani motoru belli bir yağa iyice alıştırmak. usta kullanıcılarımız daha iyi bilir tabi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
selam herkese, 130 km hızdan sonra özellikle 140 km hız civarında, motosikletin titremesinin nedeni nedir. yani titremekten kastım çizgisinden çıkmaya çalışır gibi kontrolü kaybettirmeye zorlar gibi yalpalama yapması. bi müdahale yapmam gerekirse ne yapmam lazım. yoksa bizi aşar mı bu işler. motor bloğu "ben giderim abi" diyor, motosikletin kendisi "dur lan saçmalama" der gibi.
Dün kendi şom ağzımla motoruma bir güzel nazar değdirdim. 2 aydır gümbür gümbür dolaşıyoruz kendisiyle. Bak bi' arıza çıkarmadı kerata dediğim gibi akşamına durduk yere stop etti, bozuldu. Bir baktım marşa basıyorum tık yok. Marşa bastıkça çıt çıt ses geliyor ama çalışmıyor.
Tabana kuvvet vurdurup götürdüm eve. Sabahta yine aynı şekil ustaya gittim. Baktık çukura girince belki kablo falan çıkmıştır ondan oluyordur diye de yok.
Marş motoru bozulmuş. Sen bunu dedi bobinajcıya götür bi baksın. Götürdüm, buna ben bakamam dedi eski tip marş motorlarından değilmiş bizim meret. Sen bunu oto elektrikçiye götür o halleder dedi. Götürdüm bir tane dayıya aldı eline 1.5 saat falan uğraştı. Bir de buna çekiçle vuranın aklına vurayım diye sövdü. (Ben vurmadım.)
Başına gelen olursa diye yazayım dedim, arkadaşlar eski marş motorları kömürlü oluyormuş sanırım onlar arıza verdim mi çekiçle 1 tane vurup kendine getiriyorlarmış. Eski tüplü televizyonlara vurduğumuz gibi Turkish Style resmen. Aman diyim başınıza gelirse çekiçle vurmayın. İçinde plastik bir parça var ÇATIRT! diye kırılıyor hemen. Biz kırmışız. Dayı baya bi uğraşıp kırık parçayıda tamir etti. 70 TL'mi de aldı tabii. Parçaya şöyle bir göz attım 350 TL fiyat yazmışlar. Götürdüm ustaya taktı tek marşta çalıştı.
Birinin başına gelirse yardımı dokunur belki. Herkese iyi sürüşler dilerim!
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------
Bizim motorlar çıkıyor 140-150' lere de, çıkıyor diye çıkmak gerekmiyor. Ben çok gaza gelirsem yolda boşsa anca o zaman en fazla 130'a çıkıp hız zevkimi alıyorum ve bırakıyorum. Genel olarak motorun ideal gidiş hızı 100-110 km aralığı. Ben 110 dan aşağı inmiyorum uzun yolda ve her zaman 3/4 oranında durur elim gaz kolunda. Tapagaz gitmek motoru yoruyor ayrıyetten titreşimden orgazm oluyorsun zaten dediğin hızlarda. Sonuçta motor 250 cc bir cruiser. 200 kg oluyor zımbırtıları ekleyince biz. Bir de biz biniyoruz üstüne. Çıkınca o hızlara 'dur lan dur gıdıklanıyorum' diye gülmeye başlıyor motor sarsılıyor sonra.konar-göçer;
[/COLOR adlı üyeden alıntı
Live To Ride, Ride To Live
Selamlar... Yağ için motomax'in sitesine bakarken motul 5000 ile birlikte 5100 diye bir yağda gördüm. Bilginiz var mı ? hangisini alayım ?
Edit: hatta hazır onu söylemişken firen hidroliği olarak ne almalıyım onu da söylerseniz süper olur. Mevzunun biraz cahiliyim :( (Toplam tecrübe 100km olmuştur herhalde )
Yağ için 2016 kitapçığında SAE 10W/40 yağ önerilmekte bulunduğunuz bölgedeki sıcaklık aralıklarına bağlı olarakta bir tablosu mevcut bu forumdaki bir üyenin oluşturduğu ve diğer üyelerinde katkılarının bulunduğu bir blog mevcut google a "hyogv250.blogspot" olarak aratırsanız oradan yabancı kullanım kitapçığına ulaşabilirsiniz.
Hidrolik ile ilgili bir bilgim olmadığı için bir şey yazamayacağım
yağ ile ilgili henüz bir deneyimim yok ama yağ hortumu ile ilgili yaşadığımı ve uygun fiyatlı çözümü yazacağım .
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------
Delinen radyatör hortumunun Tamiratı .
Kısaca :Cumartesi arkadaşımın yanına gittiğimde motora bakarken burdan yağ damlıyor dedi . cevabım ise yine kısaca zinciri temizledim ondandır dedim dikkat etmedim .evin otoparkına vardığımda etrafına bakınırken hafif bir damlama var .her halde dedim hortum dibinden kaçırıyor . sonra yedek parça bakmaya başladım . hyosungsource dahil hortum göremedim . görsemde getirmesi bir hayli zaman alacak .
O halde ne yapabilirim sorusunun cevabını aramaya başladım bir kaç arkadaşımdan fikir aldıktan sonra bir çok radyatör tamircisi aradım nihayetinde sefaköy sanayi de buldum Pnomatik ve hidrolik hortumları tamir eden bir atölye tavsiye ettiler . Gittiğimde söküldükten sonra yapılabileceğini ifade ettiler bende tamam dedim .pazartesi günü olduğunda öğlen atölyeye gittim yağın soğumasını bekledikten sonra kenarda yağ hortumunu söktüm . ve 15 dakika gibi kısa bir zamanda eskisinden daha sağlam bir yağ hortumum oldu . Eline emeğine sağlık usta .
Fotoğraflar alt kısımda .
1-
2-
3-
4-
5-
6-eline sağlık Ahmet usta
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)