Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #24101

    Üyelik
    11 Ekim 2016
    Şehir
    çankırı
    Motosikleti
    hyosung gv250 2015
    selam herkese,
    gaz telim elciğin ordan koptu.
    buralarda bulabileceğimi sanmıyorum zira koca çankırı'da bi bende var bu motor. internet üzerinden sipariş vereceğim ama değiştirme işini nasıl yaparım bilemedim karışık geldi gece gece. iki tane çıkışı var falan..
    var mı önerisi olan, elcikten itibaren olan kısmını değiştirme şansım falan var mı mesela uygun bi tel bulup da...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #24102
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı konar-göçer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam herkese,
    gaz telim elciğin ordan koptu.
    buralarda bulabileceğimi sanmıyorum zira koca çankırı'da bi bende var bu motor. internet üzerinden sipariş vereceğim ama değiştirme işini nasıl yaparım bilemedim karışık geldi gece gece. iki tane çıkışı var falan..
    var mı önerisi olan, elcikten itibaren olan kısmını değiştirme şansım falan var mı mesela uygun bi tel bulup da...
    valla hiç tecrube etmedim ama karbratörlüden farklı olacağını sanmıyorum sistem yine aynı fakat 2 tane gaz kelebeği var.

    belki ufak bir senkron ayarı olabilir.

  3. #24103

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    daystarı ve gv rakip değil aslında iki firma korede kardeş firmalar ortak argeleri var zaten kore kültüründe rekabet yok.. dayanışma var firmalar arasında.. birbirlerini baltalamıyorlar..

    Gelelim Daystar gv arasındaki temel farklara.. teknoloji farkı var buda çok doğal ..

    gv 250 2005 den beri çok büyük teknolojik yenilik yapılmadan üretildi ve üretimden kaldırıldı.. Gv ler artık 300c.c olarak üretiliyor aslında daystara denk olan bu gv300 dür teknolojik olarak.. gv300 lerde türkiyeye yollanmıyor hacimden ötv farkından ötürü ...

    olsa zaten daystar yarışamazdı Gv300 ile çünkü en başda abs gibi benim için devasal büyük bir fark var..

    Gv 250 ile Daystar karşılaştırılırsa daystarın işçiliği daha iyi bu bir gerçek.. daystar tek silindir daha az yakar ön arka frenler disk ve su soğutmalı.. eksisi biraz cılız duruyor..

    şahsi fikrimi sorsan onca iyi yana rağmen gv250 bana daha çok chopper gibi geliyor daha kaslı heybetli duruyor yani gv yi bilmeyen dışardan bakdımı 600 lük bir makine zanneder.. v motor çift silindir benim için yeterli bir neden almak için.. üstünde custom sade ama doğru oynamalar yapılırsa çok can yakıcıda olabilir görsel olarak .. misal demin arkadaş paylaşmış adam avrupada krom kaplamış motoru çok şık duruyor .. Türkiyede pek yapan yok bobber falan yapan olduda yada çaylak gidon takan ben pek beğenmedim..

    avrupada falan çok güzel işler çıkartanlar var gv250 ile.. benim en çok beğendiğim gv üstünde modernizasyon çalışması yapanlar.. yani motorun teknolojisini yükseltenler..

    gv300 ile gv250 nin şaselerinin ve pek çok kompenantının aynı olduğunu düşünüyorum şekilleri farklı gibi dursada.. samimi söyliyim hysoungun çok büyük teknik olarak değişiklikler yaptığını düşünmüyorum şase kasa belki elektrik sistemi ve diğer kompenant ve bileşenler bile gv250 ile ortak aynı olabilir..
    misal gv300 deki abs bence çok rahat gv250 ye adepte edilebilinir sadece farazi konuşuyorum.. yada gv300 de bulunan diğer teknolojik unsurlar..

    gv250 üstünde fazla çalışma yapan yok ama bence çok ideal bir motor sadece yeni başlayanlar için değil yakıtta ekonomi arayan ve motor sürme keyfininde tadını doya doya çıkartmak isteyenler için.. bugün 600 lük motorlar 6 litreden aşağı yakmaz ortalama sorsanız hepsi kağıt üstünde 4-5 litre yakar o ayrı ama sadece kağıt üstünde realiteler çok farklı. 600 üstü zaten 7-8-9 yakarda yakar hacme ve ağırlığa göre.. bir motor 3-4 litre yakıyorsa bu çok iyi bir değerdir..

    biri a noktasından b noktasına 100 tl lik yakıtla gider biri 200tl lik yakıtla gider biri 300 tl lik yakıtla gider ama hepsi gider.. şuda var artık hız kontrolleri çok sıkı uzun yolda bile gişeden girdiğiniz an çıkış vakdiniz belli ondan erken çıkarsanız radar cezası yiyiceksiniz.. yani otobana çıkıyım bir gazlıyım devride bitti ..

    Sen dersin plakayı kapatırız sıkıntı yok o daha büyük bri risk artık kameralar var ve plakasız geçdiğiniz az bütün güzergahınızı kameralardan takip ediyorlar illaki yakalnırsınız bir olmaz iki olmaz üçde belki.. köprü gişelerinden bir sürü plakası kapalı geçenler bu yollarla yakalandı...

    sen gişeden geçip normalde 2 saatlik yolu 30 yada 45 dakkada gidip diğer gişeden çıkarsan çıkdığın zamanı ortalama yol saatine bölüyorlar ve hızın ortaya çıkıyor misal 45 dakkada çıkdıysan bu adam 140 ile gitmiş yolu 30 dakkada çıkdıysan bu adam 160 ile gitmiş denicek.. sonra arkanızdan artık kaç bin tl lik ceza gelir bilinmez..

    üstelik chopperlar sürat motoruda değildir keyif motorudur 1000cc lik chopperdada 180 kadran vardır 600 c.c likdede aynı kadran vardır hız için yapılmamışlardır cruiser dırlar yani gezi motoru keyif motoru.. 90-100 bilemedin 110-120 gidiceksin bu motorlarla ister 1000c.c olsun ister 600 ister 250.. kaldıki gv ufak bir iki oynama ile rahat 150-160 ları görebilicek bir motor.. bunu neye dayanarak söylüyorum aynı motor gt250 lerdede var onlarda oynıyanlar çok var ve 150-160 gibi rakamları görüyorlar..

    o yüzden ben gv ye hiç bir zaman acemi motoru yada giriş sınıfı bir motor gözüyle bakmıyorum.. türkiyede benzin olmuş nerdeyse 6 tl .. bu yakıt fiyatlarında çok ideal bir motor profesyönel motorcu için bile..

    km olayınıda kendi bilgilerimce yazıyım bir gv ci olarak değil nerdeyse 30 yıldır motor süren biri olarak.. gvim falanda yok bu arada..

    chopper motorlar hacmi farketmez şehir içinde yorar sürüşü bazısı az yorar bazısı çok yorar bazısı deli yorar adamı canından bezdirir.. şehir içi chopper motoru bir scooter naked commuter gibi kullanamazsınız zor olur..

    o yüzden zaten choppercılar genelde km yi uzun yolda yapar. chopperın keyfide yani cruiserın uzun yolda çıkar zaten.. adından belli cruiser ağır ağır gitmek demek manzarayı seyrede seyrede ..

    o yüzden km leri az olabilir doğaldır bu sadece gv için değil genelde chopper yada cruiser siz ne derseniz tipi motorların çoğunda km düşüktür bir enduro,naked,commuter akranlarına göre .. ilanlara bakın mesela 10 yaşında chopperlar vardır 30 binde 40 binde ..

  4. #24104
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    logaritma çok güzel yazmışsın ancak servis ve yedek parça sıkıntısından hiç bahsetmemişsin, motora zaten kimse bişey demiyor... ancak servis acayip sıkıntı... distribütör sorunu var,hyosungu satan adamlar hyosungu tanımıyor bilmiyor... fuarda standına gittim st7 çok güzel makine neden getirmiyorsunuz dedim... adam o ne ya dedi, bilmiyorum o modeli dedi... hyosung bu servis ve distribütör mantığıyla türkiyede kullanılacak makine değil... istanbulda bu makinadan anlayan 1,2 usta var kim ne derse desin... bi de gv250 nin elektrik aksamı sıkıntılı oynanırsa,sis vb şeyler takılırsa yolda bırakıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------

    bu arada yedek parçası benim için sıkıntı değil internetten getiriyorum diyen arkadaşlara da kolay gelsin diyorum.

  5. #24105
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250- GV 250 - Yamaha MT-25
    benim motor 2013 model 27.000 km de. Şehir içi de dışıda kullanıyorum. Geniş gidon, koruma demiri arka çantalar yüzünden aralardan geçmek biraz sıkıntı. Ama kontrolü çok kolay olunca trafikte sorun olmuyor. Debriyaj biraz sert, uzun süreli sıkışık trafik kullanımında sol elde ağrı oluyor. Uzun vadeli sürüşlerde totoda ağrı oluyor. 2007 yılından beri motor kullanıyorum, bir kaç sene motorum olmadan geçti. Hala 250 cc deyim. Yükseltmememin bir kaç sebebi var. Birincisi motorun nisbeten hafif olması (150 küsür kilo), az yakması (3,4-3,8 gibi), benim hız ihtiyacımı karşılaması, tehlikeden kaçmak için torkunun ve hızlanmasının yeterince iyi olması, tipini sevmem . Şimdi gidip 750 shadow alsam ses olur ki çok ses sevmem , görüntü harika olur, uzun yolda rahatlık 10 numara olur, şehir içinde eziyet olur, benzine 2 katı para veririm, yedek parçasına 3 kat para veririm. Bel fıtığım iyice pörtler, havam artar. Yolda daha çok araç yol verir. (cruiser kullanmayan pek bilmezde bize biraz daha fazla yol veriyor araç sürücüleri). Çok şükür buji piposu, buji, akü, zincir, yağ dışında hiç bir şeye ihtiyacım olmadı bu güne kadar. Olmayacağı anlamına gelmiyor ama olmaz inşallah. 27bin de iyi bir performans bence bu sınıfta bir motor için. Şöyle bir avantajımız da var. burada 1200 sayfa bilgi, face grubunda çok hızlı ve süper bir paylaşımımız ve çok tecrübeli, soru sorabildiğimiz dostlarımız var. İstanbul da bir kaç iyi ustamız var. Sorun tüm güney kore üretimi motorsikletlerinde olduğu gibi distrübitör sıkıntısı. Modelleri bitiren yeni motor getirmeyen yedek parça getiremeyen saçma sapan adamlar bunlar. Kymco venox böyle bitti, hyosung böyle bitiyor, hatta daelim de bitiyor. Yeni Japon yok zaten artık piyasada.
    rumelian bunu beğendi.

  6. #24106

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı natila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    logaritma çok güzel yazmışsın ancak servis ve yedek parça sıkıntısından hiç bahsetmemişsin, motora zaten kimse bişey demiyor... ancak servis acayip sıkıntı... distribütör sorunu var,hyosungu satan adamlar hyosungu tanımıyor bilmiyor... fuarda standına gittim st7 çok güzel makine neden getirmiyorsunuz dedim... adam o ne ya dedi, bilmiyorum o modeli dedi... hyosung bu servis ve distribütör mantığıyla türkiyede kullanılacak makine değil... istanbulda bu makinadan anlayan 1,2 usta var kim ne derse desin... bi de gv250 nin elektrik aksamı sıkıntılı oynanırsa,sis vb şeyler takılırsa yolda bırakıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------

    bu arada yedek parçası benim için sıkıntı değil internetten getiriyorum diyen arkadaşlara da kolay gelsin diyorum.
    benim aldığım motorların hepsi ikinci el olduğu için hiç resmi servise götürmedim o yüzden servis kısmını pek önemsemedim yazarken.. elektrik aksamı kablodur o arıza vermez bu motorun konjektör sıkıntı oda değişir yüksek hacim bir motorun konjektörü ile halolur gibime geliyor.. aküsü biraz yüksek amper akü ile değişir oda güzel olur..

    ben koririders gibi forumlara genel olarak bakıyorum gv leride severim onlarında bölümlerine ara sıra bakıyorum çok uygulama yapanlar var türkiyede uğraşan yok.. mesela yazdım işte K&N firmasının gv için hava filtresi ve yağ filtresi var kullanan oldumu diye tahmin ettiğim gibi cevap gelmedi.. yabancı forumlarda misal arka stopun içini komple led li yapmışlar ön fara mercek uygulaması yapıp xenon takan olmuş sele ısıtma sistemi yapan olmuş yani modernizasyon yapanda çok var.. chip tunning beyindeki yazılımla oynıyanlar kitler yapanlar bile var.. geçmiş sayfalarda paylaşmışdım bir iki yıl önce..

    yedek parçaya gelince zaten chopper bir motor bu grenaj falan yok .. desenki yan yattı koruma demiride yok diyelim kaldıki olmayan gv nerdeyse görmedim .. depo hasar aldı.. hani servisi iyi olsa misal yedek parçada sıkıntı olmasa gene misalen .. gene öyle bir durumda depo gibi büyük maliyetli parçaları hiç bir servis yedekde bulundurmaz illaki sipariş geçerdi ... gene beklerdiniz.. aynı kapıya çıkardı.

    Er6n için minnacık yan kaplama parçası için 2 ay bekledik..

    hysoungun şöyle takdir ettiğim güzel bir yanı var fabrikaya direk bağlı perakende satış siteleri var bu çok iyi bir fikir olarak düşünülmüş.. hyosungsource.com .. bu sitede komple hysoungun bütün modellerinin a dan z ye her tür parçasını satıyorlar..

    parasını bilmem ama parçada en azından sıkıntı yok.. çünkü bazen paranla bile parça bulamassın yurtiçini geçdim yurtdışında bile bunu yaşadık capanord da...

    motorun varsa internet kullanmak elzem bir şey her tür ekipman için sadece motor parçası için değil.. motor ekipmanları kıyafetleri falan içinde.. eğerki eski üsul dükkan dükkan gezip parça ararım diyorsa insanlar valla esas bana zor gelen o esas o insanlara kolay gelsin.. bir tıkla çayını kahveni yudumlayıp parça sipariş etmek var.. bir parçanın peşine düşüp istanbulun yarısını gezmek varki 90 lılarda biz bunu hep yaşıyorduk.. hele şimdi trafiği bir dert oraya gir oradan çık başka bir dert..

    yanlış anlaşılmasın gv im falanda yok.. ama severim keşke hysunoung firması hem gv300 üretse hemde bizim gibi ötv sorunu yaşıyan orta gelirli ülkeler için gv250 yi modernize edip misal abs ,led stoplar v.b .. türkiyeye yollamaya devam etselerdi..

    benzin rakamları artık cidden inanılmaz arkadaşın varederoyla bir beykoz levent git gel yapdım ayıp olmasın dedim bir 30 tl lik atıyım yakıt.. yahu altı üstü 5 litre yakıt aldı.. bune yahu dedim eskiden 30 tl ye depo yarılanırdı.. hatta fullenirdi.. yahu motorun benzin ibresi kımıldamadı bile .. onlarda zaten 25 litre yakıt deposu var..

    benzin fiyatları ülkenin içinde bulunduğu bu ekonomik sıkıntılarla 6 tl yi bulucak rahat hatta uzun vadede bence 6 yıda geçer.. o yüzden ülke konjektüründe gv gibi motorlar avantajlı görüyorum..

    bu tip motorlarda ben 2 avantaj görüyorum hem az yakan bir motor sürüyorsun hemde 600 lük motorun heybeti görüntüsü olduğu için onunda egosunu keyfini yaşıyorsun..

    yakında insanlar motorlarını garajdan çıkartırken bile km hesabı yapıcaklar nereye ne kadar yakarız ne kadara döneriz.. o zaman ne motor ruhu kaldı ne motor keyfi kaldı .. taksicilğe döndü iş o zaman işte..

    motor sürmek spontane bir şeydir bir yer görürsün dalarsın bir yer vardır durursun yolu uzatırsın hiç hesapda olmıyan bir düzergahdan gidersin motor özgürlükdür .. yakıtı düşünmessin.. onun bunun hesabını kitabını yaptınmı ne özgürlüğü kalır ne başka bir şey..

    artık üzülerek gezi yazılarını okuyorum eskiden gezi yazılarında insanlar yakıtlarını pek yazmazlardı kimsede sormazdı tek tük arada soran olursa o zaman söylenirdi ama ana konuda yazmazdı insanlar genelde gezzdiklerini gördüklerini motorla olan birebir tecrübelerini yol güzergahı hakkında yazarlardı..

    şimdi gezi yazılarına bakıyorum rahat çeyrek sayfa şuraya şukadar yakdım şurdan dönüşde benzin aldım depo şu kadara doldu şu kadar yol km giderim falan filan.. biz eskiden gezi yazılarında böyle şeyler görmediğimiz için bana tuhaf geliyor ama bu bile yakıtın ne kadar git gide artık önemli olduğunu gösteriyor..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------

    Alıntı siyahus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun vadeli sürüşlerde totoda ağrı oluyor.
    onun gv olmuş olmamış pek bir ilgisi yok selesi çok konforlu motorda iyi değildir adamı mayıştırır.. benim vulcanımda oldu 900 lük en500 imde oldu silverwingimde oldu en son tdm850 im vardı hepsi bir noktadan sonra totoyu ağrıtıyordu .. ağrı olmasın istemiyorsan sana iki basit çözüm söyliyim ya seleni modifiye ediceksin yapan vardı forumda başka motorlara yaptıranlar olmuşdu.. yada daha basit seleyle uğraşmıycaksın bende yıllardır airhawk var uzun yolda olmassa olmazımdır .. her motora kullandığım için büyün avantaj.. tavsiye ederim..

    bunun dışında aklıma geldi misal bu motora lastik yok deniyor onuda anlamadım hiç çözemedim fabrika o kadar safmı gidip motora olmıyan yada çok aşırı nadir bir lastik taksın .. bunu mühendis olmaya gerek yok kimse yapmaz..

    kaldıki ben geçen konulardada yazdım hemen hemen her markanın lastiği de var aynı ölçülerde gv için..




    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gv250 nin lastiği yok lastik ölçüsü yok deniyorda buda çok büyük bir balon..

    Lastikde bir boy düşük bir boy büyük olur. ne sürüşe etki eder ne yol tutuşa olumsuz bir etkisi olur.. misal 140/60/14 lastik ortadaki 60 lastiğin yükseklik değeridir bu 50 olsa motor 1 - 1.5 cm düşük görünür 70 olsa 1-1.5 cm yüksek görünürki bu iki dediğim şeyide gözle anlamanıza imkan yoktur.. sürüşede etki etmez..

    en fazla belki çok yük binerse arkaya artçı valis çantalar falan oturursa oda belki dragstarlarda olurdu o yüksek profil alınmışsa lastik çamurluğa sürte bilir o kadar..

    geçen bakdım bütün markalarda gv nin önde arkada lastikleri var.. önde zaten bütün markaların birebir aynı ölçüde lastikleri var önde bir sorun yok..

    arkada'da bir sorun yok birebir aynı olan modellerde var profil ölçüsü lastik genişliği 150 değilde 140 olanda var yada lastik ölçüsü tam olup yükseklik profiili 80 değilde 90 olanda var ikiside olur en ufak bir sorun çıkartmaz..

    Yani gördüğünüz gibi lastikde en ufak bir sorun yok.. bazı forum ve sözlüklerde öyle bir yazılmışki sanırsın dünyada bir bu motora özel lastik üretilmiş hiç bir şekilde motora uyabilicek lastik yok.. sanki dünyada hiç bir fabrika lastik üretmiyor ..


    ön lastik : 110/90/16
    arka lastik : 150/80/15

    ön için

    Pirelli 110/90-16 M/C 59V TL Spor Demon
    Metzeler 110/90-16 59S TT Perfect
    Metzeler 110/90-16 Lasertec M/C 59V TL
    Continental 110/90-16 59V TKV 11
    Bridgestone 110/90-16 59V Battlax BT-45
    Michelin 110/90-16 City Grip
    Dunlop 110/90-16 TT 59P D404

    Not : irc,mitas,billas,anlas,Boss gibi aynı ölçüde lastik markalarıda var ..


    Arka Lastik İçin

    Dunlop 150/80-15 70V K555
    Bridgestone 150/80-15 70H Exedra Max
    Metzeler 150/80B15 ME880 marathon M/C 70V TL
    Maxxis 150/80-15 70H M6011 Classic


    yükseklik 90 olanlar 1.5 cm biraz yükselir o kadar gözle anlaşılmaz..

    Continental 140/90-15 M/C 70H TL Conti Milestone 2
    Michelin 140/90B15 76H Commander II
    Michelin 150/90B15 74H Commander II
    Pirelli 150/90-15 M/C 74H TL ROUTE MT66
    Pirelli 140/90-15 M/C 70H TL ROUTE MT66


    Not : Lastikler türkiyede satılan lastiklerdir yurtdışı lastiklerini baz almadım onları alsam zaten michellinin commander 2 seriside var 150/80/15 olan ama türkiyede yok..

    Birde Maxxis ekledim listeye maxxisi bilenler bilir eski kaliteli bir markadır genelde büyük arazi araçları için lastik üretirler o alanda nam salmışdır lastikleri birde driftçiler iyi bilir drift dünyasındada çok tutar maxxis lastikleri.. türkiyede genelde taksiciler uygun fiyatı suda kaygan zeminde sağlam yol tutuşundan çok tercih eder eksisi sert lastikdir gürültülüdür biraz konforsuzdur araba için diyorum ama işlevini on numara güzel yapar zaten taksiciler dandik mal almaz.. Maxxis amerika menşeili bir firma öyle kore çin falan değil.. bunu bildiğim için motordada kötü lastik üreticeklerini düşünmüyorum.. maxxis benim kafamda hep brigestone ayarında bir lastik olarak kalmış.. bu bilgiyide yazıyımda maxxis ne ya diyenler kesin çıkıcaktır..

    Yani demek istediğim birileri minnacık bir kar topunu atıyor o kartopu yuvarlana yuvarlana dev bir çığa dönüşüyor.. Gv içinde bu geçerli..
    tarık dik, siyahus, rumelian ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #24107
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    @logaritma Çok güzel ve açıklayıcı bir şekilde her şeyi anlatmışsınız neredeyse. Bir çok soru ve merakımın cevabını aldım. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler bir çok kişinin işine yarayacaktır kesinlikle.
    Ayrıyetten lastik fiyatları da baya bir pahalı imiş. Bu beni biraz üzdü.

  8. #24108

    Üyelik
    11 Ekim 2016
    Şehir
    çankırı
    Motosikleti
    hyosung gv250 2015
    hiç uğraşmayım dedim yeni tel siparişi verdim gelene kadar bekliyoruz.
    lakin bir mevzu daha var; hatırlarsın yeni aldım sayılır motoru şuan 3200 km de falan. bahsettiğin buji piposu çatlama sorunu henüz yaşamadım ama elim değmişken o işi de hallediyim dedim ve pipo siparişlerini de verdim hatta ve hatta dur bi çift de yeni buji alayım dedim. lakin sorun şu ki, standart tip cr8e yerine cr9e yani soğuk tip siparişi vermişim. kafama takıldı bunun ne gibi bi avantajı ya da dezavantajı olur değiştirince. her ne kadar kullanma kılavuzunda önerilen tipler arasında olsa da aklımda soru işareti kaldı.
    haa bir de motor yağını da değiştircem tam olarak ne önerirsiniz bana. benden önceki sahibi castrol koydurduğunu söylemişti 1000 bakımında.yine castrol den yardıyım mı ben de.
    hazır yazmışken bişey daha var :D bana orta sehpa lazım sıkıntı çekiyorum zincir yağlarken falan. hadi zincir yağlama neyse de iki ay önce arka lastiğim patladı da burnumdan geldi tekeri sökene kadar kriko falan baya uğraştım. elinde sağlam güzel bişey olan var mı ya da almamı tavsiye edebileceğiniz uygun bir yer.

  9. #24109
    Senior78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung Gv250
    Merhabalar bende yaklasik bi haftadir gv250 kullaniyorum ilk vitesli motorum bundan once mondial 150zat kullaniyordum. Motor sanki cok isiniyor gibi geldi bana hatta 15 km bi yola gitmistim gittigim yerde bi abim motor ustune oturdu bacagi yag kutusunun oldugu yere degdi yandi hafif sizce bu kadar isinmasi normalmi motorun bu kadar kisa mesafelerde bi kac hafta sonra canakkaleye gitmeyi dusunuyorum istanbuldan bu kadar isiniyosa uzun yolda cok daha fazla isinir nasil uzun yola gidicez bu motorla? Birde facebook grubundan soz ediliyo nasil uye olabilirim whatsapp grubu falan varsa dahil olup tecrubeli arkadaslarin bilgilerinden faydalanmak isterim. Simdiden tesekkur ederim

  10. #24110
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Senior78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar bende yaklasik bi haftadir gv250 kullaniyorum ilk vitesli motorum bundan once mondial 150zat kullaniyordum. Motor sanki cok isiniyor gibi geldi bana hatta 15 km bi yola gitmistim gittigim yerde bi abim motor ustune oturdu bacagi yag kutusunun oldugu yere degdi yandi hafif sizce bu kadar isinmasi normalmi motorun bu kadar kisa mesafelerde bi kac hafta sonra canakkaleye gitmeyi dusunuyorum istanbuldan bu kadar isiniyosa uzun yolda cok daha fazla isinir nasil uzun yola gidicez bu motorla? Birde facebook grubundan soz ediliyo nasil uye olabilirim whatsapp grubu falan varsa dahil olup tecrubeli arkadaslarin bilgilerinden faydalanmak isterim. Simdiden tesekkur ederim
    bir dakika sakin, adamın ayağı motora değdi diye çok ısınıyor demek komik değilmi?

    motor bu ısınacak elbette, yağına bakın eksik değilse problem yoktur. sıkışık trafikte 15 dakika beklerseniz fazla ısınmanın ne olduğunu görürsün.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    Alıntı konar-göçer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç uğraşmayım dedim yeni tel siparişi verdim gelene kadar bekliyoruz.
    lakin bir mevzu daha var; hatırlarsın yeni aldım sayılır motoru şuan 3200 km de falan. bahsettiğin buji piposu çatlama sorunu henüz yaşamadım ama elim değmişken o işi de hallediyim dedim ve pipo siparişlerini de verdim hatta ve hatta dur bi çift de yeni buji alayım dedim. lakin sorun şu ki, standart tip cr8e yerine cr9e yani soğuk tip siparişi vermişim. kafama takıldı bunun ne gibi bi avantajı ya da dezavantajı olur değiştirince. her ne kadar kullanma kılavuzunda önerilen tipler arasında olsa da aklımda soru işareti kaldı.
    haa bir de motor yağını da değiştircem tam olarak ne önerirsiniz bana. benden önceki sahibi castrol koydurduğunu söylemişti 1000 bakımında.yine castrol den yardıyım mı ben de.
    hazır yazmışken bişey daha var :D bana orta sehpa lazım sıkıntı çekiyorum zincir yağlarken falan. hadi zincir yağlama neyse de iki ay önce arka lastiğim patladı da burnumdan geldi tekeri sökene kadar kriko falan baya uğraştım. elinde sağlam güzel bişey olan var mı ya da almamı tavsiye edebileceğiniz uygun bir yer.
    cr9e buji problem olmaz, 10w-40 her hangi bir yağ olur, castrol, motul, ipone, mobil vs.
    mtL bunu beğendi.

  11. #24111

    Üyelik
    11 Ekim 2016
    Şehir
    çankırı
    Motosikleti
    hyosung gv250 2015
    herkese merhaba,

    tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum, gaz telini çok kolay bi şekilde değiştirdim. o kadar da zor bir iş değilmiş. asıl işin canı taktıktan sonraymış...

    taktıktan sonra motoru çalıştırıp eve geldim. tahmin edebileceğiniz gibi motor bi garipleşti. arka taraftaki kafa ön taraftakine göre daha soğuktu eve geldiğimde(4 km). bunun da nedeni tabiki o senkron ayarında. şimdi benim asıl sormak istediğim ben bunu nasıl ayarlayacağım?
    aklımda bi fikir oluştu ama sizden yardım almak istiyorum. yardım ederseniz çok sevinirim.

    aklımdaki fikri de şöyle açıklayayım, gaz kolunu sonuna kadar çekip iki tarafı da en son noktaya gelene kadar gerdirmek, daha doğrusu arka kafanın ordaki kelebeği son ayara getirmek kii o teldeki ayar zımbırtısı o tarafta.bu sayede gaz kolu sonuna kadar çekildiğinde iki tarafta eşitlenmiş oluyor ve bırakıldığında da eşitlik devam ediyor(şuan tamamen bi tarafımdan uyduruyorum bunu). daha sonra gaz kolunu bırakıp boşluğunu ayarlamak. saçma geldiyse tecrübesizliğime verin

  12. #24112
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı konar-göçer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese merhaba,

    tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum, gaz telini çok kolay bi şekilde değiştirdim. o kadar da zor bir iş değilmiş. asıl işin canı taktıktan sonraymış...

    taktıktan sonra motoru çalıştırıp eve geldim. tahmin edebileceğiniz gibi motor bi garipleşti. arka taraftaki kafa ön taraftakine göre daha soğuktu eve geldiğimde(4 km). bunun da nedeni tabiki o senkron ayarında. şimdi benim asıl sormak istediğim ben bunu nasıl ayarlayacağım?
    aklımda bi fikir oluştu ama sizden yardım almak istiyorum. yardım ederseniz çok sevinirim.

    aklımdaki fikri de şöyle açıklayayım, gaz kolunu sonuna kadar çekip iki tarafı da en son noktaya gelene kadar gerdirmek, daha doğrusu arka kafanın ordaki kelebeği son ayara getirmek kii o teldeki ayar zımbırtısı o tarafta.bu sayede gaz kolu sonuna kadar çekildiğinde iki tarafta eşitlenmiş oluyor ve bırakıldığında da eşitlik devam ediyor(şuan tamamen bi tarafımdan uyduruyorum bunu). daha sonra gaz kolunu bırakıp boşluğunu ayarlamak. saçma geldiyse tecrübesizliğime verin
    Benim gaz teli de kopmuştu.Değiştirirken tek dikkat ettiğim şey gaz kolunu çevirmeye başladığımda iki tarafta da aynı anda hareket verilecek şekilde ayarlamıştım.Yani ikisininde gerginliği aynı olacak şekilde.Bunu gaz kolu sonuna kadar çeviriliyken değil gaz kolunu çok az çevirip boşluk bitiminde yapmıştım.Yazı ile pek güzel ifade edemedim gerçi.

    Onun dışında bir ihtimal,bir silindirin özellikle arka silindirin daha soğuk olması buji yada buji piposundan kaynaklı olabilir.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  13. #24113

    Üyelik
    11 Ekim 2016
    Şehir
    çankırı
    Motosikleti
    hyosung gv250 2015
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim gaz teli de kopmuştu.Değiştirirken tek dikkat ettiğim şey gaz kolunu çevirmeye başladığımda iki tarafta da aynı anda hareket verilecek şekilde ayarlamıştım.Yani ikisininde gerginliği aynı olacak şekilde.Bunu gaz kolu sonuna kadar çeviriliyken değil gaz kolunu çok az çevirip boşluk bitiminde yapmıştım.Yazı ile pek güzel ifade edemedim gerçi.

    Onun dışında bir ihtimal,bir silindirin özellikle arka silindirin daha soğuk olması buji yada buji piposundan kaynaklı olabilir.
    hocam cevapladığın için teşekkür ederim öncelikle,
    evet ilk yazdığım gibi olmadı zaten ben de anlatmış olduğunuz gibi yaptım

    aslında canımı sıkan şey gaz telinin kopmuş olmasına denk geldi bu arka silindirin tuhaflaşması. anlamak güç oluyor o yüzden. pipolar falan elimde her şey hazır ama fırsatım olmadı henüz değiştirmeye. bu arada sorun şu; arka silindir öndekine göre daha soğuk oluyor çalışınca ve alışık olmadığım bir ses tonunda çalışıyor motor. ayrıca titreşim de arttı ve hızlanması da düştü.belli bi devirden sonra atağa geçiyo motor. şimdiye kadar yazmış olduklarınızdan anladığım kadarıyla bütün oklar buji piposunu işaret ediyor. en kısa zamanda değiştirip gaz teli ayarına da son bi kez tekrar bakacağım.

  14. #24114
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı konar-göçer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam cevapladığın için teşekkür ederim öncelikle,
    evet ilk yazdığım gibi olmadı zaten ben de anlatmış olduğunuz gibi yaptım

    aslında canımı sıkan şey gaz telinin kopmuş olmasına denk geldi bu arka silindirin tuhaflaşması. anlamak güç oluyor o yüzden. pipolar falan elimde her şey hazır ama fırsatım olmadı henüz değiştirmeye. bu arada sorun şu; arka silindir öndekine göre daha soğuk oluyor çalışınca ve alışık olmadığım bir ses tonunda çalışıyor motor. ayrıca titreşim de arttı ve hızlanması da düştü.belli bi devirden sonra atağa geçiyo motor. şimdiye kadar yazmış olduklarınızdan anladığım kadarıyla bütün oklar buji piposunu işaret ediyor. en kısa zamanda değiştirip gaz teli ayarına da son bi kez tekrar bakacağım.
    Normalde bizim motorların kronik buji piposu sorununda buji düzgün ateşleme yapmıyor,bazen ateşliyor bazen ateşlemiyor.Sonuç olarak rolanti devrinde düzensizlik,normalden yüksek rolanti devri,zor çalışma gibi sorunlar ortaya çıkıyor.

    Ama silindirlerden biri soğuksa o silindirde ya hiç yada çok az ateşleme yapılıyor,o silindir çalışmıyor demektir.Motosikletinizde normalin üstüne titreşim olduğu zamanlar büyük ihtimal tek silindir çalışıyor demektir.Baştan gaz telinin ayarında bir sorun olmadığına emin olun.Sonrasında buji,buji piposu ve pipo kablolarını kontrol edin.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  15. #24115
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    Motoru almadan önce halen daha okuyup araştırmaya devam ederken egzoz muhabbetlerine fazla denk gelemedim. Gördüğüm kadarıyla karbüratörlü modellerde ki sesi enjeksiyonlu makinelerde almanın zor olacağından ya da yapılamayacağından bahsedenler olmuş. Berlin Custom Choppers'ın GV 250 için yaptığı özel egzozlara göz attığımda çok güzel seslerin elde edildiğini de gördüm. Ayrıyetten egzozun şekil olarakta bu motorda çok hoş bir hale getirilebildiğini görünce sormak istedim.
    Bu işlemler enjeksiyonlu GV 250'ye de yapılabilir mi? Yapılırsa motorda güç düşüşü ya da yakıtta bir artış söz konusu olur mu? Veya bu tip işlemlerin bir sakıncası var mıdır?

    Tabii ki 250 CC bir makineden 750, 1000 cc'lik bir ses alamayız. Fakat benim test edebilme şansını yakaladığım 2013 model gv 250' de ses bile yoktu. Bahsettiğim gibi işleri de görünce ve bu konu hakkında da pek bir açıklama bulamayınca merak ettim.

  16. #24116

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ses demek yakıt demekdir bunuda unutma.. bu motorlar ekonomi bazlı tasarlandıkları için ses gibi aksesuar unsurlar önemli görülmemiş..

  17. #24117
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ses demek yakıt demekdir bunuda unutma.. bu motorlar ekonomi bazlı tasarlandıkları için ses gibi aksesuar unsurlar önemli görülmemiş..
    Yani açıkçası bu motorların ekonomi bazlı üretildiğini düşünmüyorum. Sonuçta adamlar bir Cruiser makine üretmişler, Cruiser/Chopper severlerin ilgisini çekecek bir alet. Cruiser/Chopper deyince de akla ne gelir? Pata pata giden, rahat, heybetli görünüm ve ses. Bu tarzda motor kullanan insanların çoğunluğu -herkes demiyorum vardır elbet sesten fazla hoşlanmayan- o pata pata sesin verdiği keyifle sürmekten hoşlanır.

    Ekonomiden kasıt motorun fiyatı, yakıt tüketiminin azaltılması, yüksek cc motorlara para veremeyen insanların bu motorlara yönelmesi -ki bende onlardan biriyim- gibi unsurlar sebebiyle bu motorlarda sese önem verilmiyorsa ya da dediğiniz gibi, 'ses yakıt demek' ise anlarım.
    Ama fabrika çıkışı 250 cc bir cruiser alete ekonomik koşullar el verdiği halde, düzgün bir ses verilebilecekse eğer ve bunu yapmıyorlarsa, benim buradan çıkartabileceğim tek sonuç bu motorun cruiser ruhu ile yapılmadığıdır. Yani sadece görüntü ve satışa yönelik üretimdir.

    Yanlış anlamayın motoru kesinlikle kötülemiyorum. Gv 250' nin piyasada ki alınabilecek en iyi ve kalıp olarak en hakkını veren 250 cc' lik makine olduğunu düşünüyorum. Öyle de zaten. Benim kıllandığım tek durum ses muhabbeti.

    Özet olarak fabrika çıkışında bu motor ekonomik koşullar göze alındığında, hoş ve tok bir sesiyle birlikte üretilemez miydi ? Bence üretilirdi ve daha çok ilgi çekerdi kanımca. Çünkü motorda o kapasite var yani verebiliyor. Sonuç ne olurdu 17 kuruş değilde 20 kuruş yakardı belkide ama cruiser tadını daha çok alırdı insanlar bence.

  18. #24118
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı OgulcanMC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru almadan önce halen daha okuyup araştırmaya devam ederken egzoz muhabbetlerine fazla denk gelemedim. Gördüğüm kadarıyla karbüratörlü modellerde ki sesi enjeksiyonlu makinelerde almanın zor olacağından ya da yapılamayacağından bahsedenler olmuş. Berlin Custom Choppers'ın GV 250 için yaptığı özel egzozlara göz attığımda çok güzel seslerin elde edildiğini de gördüm. Ayrıyetten egzozun şekil olarakta bu motorda çok hoş bir hale getirilebildiğini görünce sormak istedim.
    Bu işlemler enjeksiyonlu GV 250'ye de yapılabilir mi? Yapılırsa motorda güç düşüşü ya da yakıtta bir artış söz konusu olur mu? Veya bu tip işlemlerin bir sakıncası var mıdır?

    Tabii ki 250 CC bir makineden 750, 1000 cc'lik bir ses alamayız. Fakat benim test edebilme şansını yakaladığım 2013 model gv 250' de ses bile yoktu. Bahsettiğim gibi işleri de görünce ve bu konu hakkında da pek bir açıklama bulamayınca merak ettim.
    ben karbratörlü modeli açık egzozlu kullandım, rölantisi ve ilk 4 bin deviri çok keyifliydi ancak yüksek devirde racing motor gibi oluyor ve uzun yollarda hem baş ağrısı hemde kulaklarda hasara sebep oluyor. enjeksiyonlu motorda egzoz olmaz diyenlerden bir taneside benim, en başta rölanti ayarı yok soğukken 2 bin devirde çalışıyor, ısınınca 1.500-1.600 gibi çalışıyor bu iki devirdede güzel bir ses yok. üst devirlerde yine 4 bin devire kadar güzel olur ondan sonra bozar.

    enjeksiyonlu modellere egzoz takmak mümkün, dilerseniz oksijen sensörlerini iptal edip boğazdan egzoz yaptırırsınız, isterseniz sensörlerden sonraki tek boruyu söktürüp onun yerine 2 tane tüp taktırırsınız güzel bir işçilikle güzelde gözükür ayrıca.

    sensörleri iptal etmeden yapmak mümkün, yeni takılan egzoza birer tane delik açıp sensörler için vida açmalısınız.

    sensörleri iptal edince beyine sürekli sabit voltaj göndermesini sağlayacak bir şeyler takılmalı. yoksa motor çok yakar boğulur ve gitmez. (0,5 V)

    buda benim eski karbratörlü motorum;

  19. #24119
    OgulcanMC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200 (Eski) Hyosung GV250 (Şimdi)
    Şeytan diyor git 2006 model al 1 tane hiç uğraşma böyle şeylerle. Ses fena değil, koruma demirlerine bayıldım. Eski motorunuz çok güzelmiş. Keşke 10 sene geride olsaydık teknoloji geliştikçe şekillerde bozuluyor.
    Dediğiniz gibi enjeksiyonlu makinenin rolanti ve en düşük devirlerinde güzel bir ses yoksa ne verilecek paraya ne de yaptırmaya değer o zaman.
    Ben en iyisi iyice bir düşüneyim.

  20. #24120
    avrasya09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2014
    Motosikleti
    CRUİSER 250 ,MT 25,GV 250, Marauder vz 800
    Alıntı OgulcanMC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani açıkçası bu motorların ekonomi bazlı üretildiğini düşünmüyorum. Sonuçta adamlar bir Cruiser makine üretmişler, Cruiser/Chopper severlerin ilgisini çekecek bir alet. Cruiser/Chopper deyince de akla ne gelir? Pata pata giden, rahat, heybetli görünüm ve ses. Bu tarzda motor kullanan insanların çoğunluğu -herkes demiyorum vardır elbet sesten fazla hoşlanmayan- o pata pata sesin verdiği keyifle sürmekten hoşlanır.

    Ekonomiden kasıt motorun fiyatı, yakıt tüketiminin azaltılması, yüksek cc motorlara para veremeyen insanların bu motorlara yönelmesi -ki bende onlardan biriyim- gibi unsurlar sebebiyle bu motorlarda sese önem verilmiyorsa ya da dediğiniz gibi, 'ses yakıt demek' ise anlarım.
    Ama fabrika çıkışı 250 cc bir cruiser alete ekonomik koşullar el verdiği halde, düzgün bir ses verilebilecekse eğer ve bunu yapmıyorlarsa, benim buradan çıkartabileceğim tek sonuç bu motorun cruiser ruhu ile yapılmadığıdır. Yani sadece görüntü ve satışa yönelik üretimdir.

    Yanlış anlamayın motoru kesinlikle kötülemiyorum. Gv 250' nin piyasada ki alınabilecek en iyi ve kalıp olarak en hakkını veren 250 cc' lik makine olduğunu düşünüyorum. Öyle de zaten. Benim kıllandığım tek durum ses muhabbeti.

    Özet olarak fabrika çıkışında bu motor ekonomik koşullar göze alındığında, hoş ve tok bir sesiyle birlikte üretilemez miydi ? Bence üretilirdi ve daha çok ilgi çekerdi kanımca. Çünkü motorda o kapasite var yani verebiliyor. Sonuç ne olurdu 17 kuruş değilde 20 kuruş yakardı belkide ama cruiser tadını daha çok alırdı insanlar bence.
    ben egsoz yaptım tüp olarak hatta çift yaptım (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-4000-km-de-servis-bakimli-432162936/detay/) burdan görebilirsin. krom borudan elyaflı delikli borulu falan yaptım hemde uğraştık biraz. şehir içinde düşük devirlerde (ben aydın-nazillide yaşoıyorum) max 6bin devire kadar sıkıntı yok. ama şehir dışında tam bir baş ağrısı ve sıkıştırma olmadığı için güç kaybı çok fazla hissediliyor. 6 binin üzerinde o ses uzun yolda mahvediyor. tatlı ve güzel bir ses değil. ivleneme çok yavaşlıyor motor atılmıyor ileriye. ama yinede sen bilirsin. 2015 model motorum. 500 cc altına bence egsoz yapılmamalı sesi de geçtim güç kaybı çok.
    Aydın Kardeşler Motosiklet Yedek Parça İmalatı www.aydinkardesler.org
    https://www.facebook.com/osmanyaman.avrasya
    RKS Titanic 150, RKS CRUİSER 250, YAMAHA MT 25, HYOSUNG GV 250, SUZUKİ VZ800 MARAUDER.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 48 kullanıcı var. (0 üye ve 48 misafir)

Bu Konudaki Etiketler