http://www.hyosungturkiye.com adresinde gelişmeler var, sayfa yeni açıldı sanırım göz gezdirin derim.
teknik verilere bakınca enjeksiyonluya oranla karbüratörlü almak daha avantajlı gibi enjeksiyonlu 25 beygir ve 175 kilo karbüratörlü 28 beygir 155 kilo .. sadece ağırlık farkından ikiside gene aynı berygir olsa ağırlık farkından ötürü daha hantal kalıcakdır enjeksiyonlu..
bu ağırlık farkının nedeni ne acaba.. 20 kilo az bir fark değil motorda özellikle 250cc gibi her bir beygirin ve kilo ağırlığının çok çok değerli olduğu küçük hacimlerde..
selamlar, düşündüm düşündüm bulamadım ben bu farkı. Heryerde 155 kilogram yazıyor ama delinin birisi seneler önce kuyuya bir taş attıysa hala 155 kilogram diye biliniyor olabilir. Bence eski modellerde en az 170 kilo vardır. Bu kadar kilo farkını oluşturacak bir şey yok ben motorun heryerini biliyorum.
Bence 155 kg. boş ağırlık olabilir ama eskiler ve yeniler arasında güç ve ağırlık olarak pek bir fark olduğunu düşünmüyorum.
Merhaba, bugün lastikleri değiştirelim dedim demez olaydım. Eksoz mile denk geldiği için sökülmesi gerekti, valla usta mı kabiliyetsizdi yoksa gerçekten mi bu kadar zordu anlamadım, eksozu gevşetip biraz aşağı aldı, anca öyle mil çıktı dışarı, sonra mili ters taraftan taktık bir daha yaşanmayacak böyle birşey.
Bu kadar zor mu olmalıydı bilemedim. 2 saatin üzerinde sürdü montaj
teknik verilere vakdım gene eskiler 6 kilo az ve 2 beygir fazla..
2005 170 kg 27 beygir (19.6 kW)) @ 9200 RPM
2014 176 kg 25 beygir (18.2 kW)) @ 10000 RPM
http://www.bikez.com/motorcycles/hyosung_gv_250_aquila_2005.php
http://www.bikez.com/motorcycles/hyosung_gv250_2014.php
Merhaba arkadaşlar, aranıza Hyousung GV250 2014 modeli ile katıldım, fakat büyük bir problemim var yardımcı olursanız çok sevinirim.
Öncelikle tecrübesiz biri olduğumu 5 sene kadar önce sadece 4-5 ay küçük bir ilçede scooter bindiğimi bilmenizi isterim.
Şimdi istanbulda yaşıyorum, ve motor sürmeyi yeni öğreniyorum Ehliyetimi yeni aldım. Korumalıklarımı vs. de aldım öğrenmeye hazırım diye düşünüp motoru aldım. Unutmadan beşiktaşta oturuyorum.
Gelelim probleme :
2014 model hyosung'u aldığımda tek problemi arka fren'in balatasıydı, arkaya doğru yatıyordu. Yeni balata gerekiyordu ben de kadıköy'deki istanbulmotor ile görüşüp gün aldım, çünkü aldığım eleman da bu şekilde öğrenirsen yanlış alışkanlık edinirsin diye belirtti. Ben de motoru otoparkta 1 ay kadar beklettim.
Dün motorun sahibi ile kadıköy kızıltoprağa götürüp motoru bıraktık, iş çıkışında gittiğim için geç oldu ve motoru orada bırakmak zorunda kaldım ertesi gün tek başıma gidip motoru aldım. Ön + arka balata değişmişti, arka fren gayet sağlam görünüyordu.
Ben de bir cesaret ve biraz da tecrübe ile (ehliyet aldığım zamandan) motoru kadıköyden beşiktaşa köprüden geçirerek götürdüm 3-4 saatleriydi ve neredeyse hiç trafik yoktu.
Şimdi problem şu, arka fren. Arka fren ayak pedalına o kadar yakın ki ayağınızı arka frenin'in üstünde tutamıyorsunuz tutmak isterseniz 90 derecelik bir açı gerektiiriyor, e haliyle ayak 90 derece açıda duramayacağı için motor frenle beraber ilerliyor ayağını çektiğimde ise ani hızlanmayla ileri atılıyordu, güç bela ayak freni olmadan beşiktaşa getirdim motoru.
Otoparkta oturdum iyice baktım, motoru sürerken ayak freni kullanmak istiyorsanız, ayak pedalından ayak frenine geçmek için dizinizi yukarı kaldırmanız gerekiyor, normalde ayağımın altında olması gerekmiyor mu ? Pedala rahatça fren basabileceğim şekilde koyduğumda fren pedalı üstte kalıyor.
Resimleri atıyorum bilen arkadaşlar biraz göz atabilir, yolda gördüğüm diğer chopperlarıda inceledim bu şekilde değil.
Bunu aşağı indirmemin bir yolu var mıdır ? Ayarı nasıl yapılır.
Şimdiden teşekkürler (Bu ayarı yapmadan sürmeyeceğim, çünkü gerçekten hem kaza yapabilir hem de yanlış öğrenebilirim)
1
2
Merhabalar, fren pedalinın pozisyonu normal, bir sıkıntı yok. Cruiser motosikketlerin frenleri bu şekildedir.
Frene ihtiyaciniz oldugunda ayaginizi kaldirir ve frene basarsiniz. Ayrica yakinda ayaginiz alisir çok uzun olmamakla birlikte ayaginiz sürekli pedalda kullanailiyorsunuz motoru.
Eğer pedala dokunur dokunmaz frene basiyorsa arka tekerleğin oradan boşluğunu artirabilirsiniz. Böylece dokunur dokunmaz frene basmış olmazsiniz.
Ayaklığın altında görünen fren pedalının oradaki vidayı gevşeterek pedalı istediğiniz pozisyona alın ve öyle sıkın. Eğer boşluk çoksa yada hiç boşluk yoksa ogzcngdk'in söylediği gibi arka kampanın yanında kampanaya bağlanan vidadan ileri geri ayarlayarak boşluğu kendi kullanım biçiminize göre ayarlayın. Ben pedalı daha aşağıda ayarladım ve biraz da boşluk bıraktım. Böylelikle ayağım hep fren pedalının üzerinde duruyor ama kampana sıkıştırmıyor. Hemde daha çabuk tepki verebiliyorum hem rahat oluyor.
Oğuzcan hocam, ayağım bu şekilde hiç rahat değil çok kasılmış şekilde duruyor ayağımı bu şekilde pedalın üstünde götürmem söz konusu değil ve evet dediğiniz gibi bastığım anda hemen tepki veriyor.
Siyahus hocam kendime göre ayarlasam çok daha iyi olacak çünkü hiç rahat değil, alışılacak gibi değil yani ayak yapım mı farklı anlayamadım ama. Arka fren pedalı tamamiyle ayak pedalına dayalı resimde görüldüğü gibi arada hiç boşluk yok.
Sizce bu şekilde alışmalı mıyım yoksa kendime göre ayarlasam ileride bir problem olur mu ?
Hiç rahat bir arka fren şekli değil, beşiktaş tarafında olan varsa yardımcı olabilirim diyen çok sevinirim, ustaya vereceğim ücreti ona bile verebilirim.
o şekilde dizimi yukarı kaldırıp ani arka fren ya da yavaşlama freni yapsam da, yokuş yukarı durmam gerektiğinde tek ayakla çok zor olacak gibi. Zaten yokuşta dur kalk olayına henüz adapte olabilmiş değilim.
Yorumlarınız benim için gerçekten değerli, eksik olmayın.
Siyahusun dedigi gibi yapiliyorsa süper, ben bilmiyordum yeni birsey öğrenmiş oldum.
Kendinize göre indirebilirsiniz o zaman.
scooter kullandım demişsiniz. ayak frenine alışkın değilsiniz o zaman. resimdeki ayak freni açısı normale yakın. zaten arka tekerden fazla açı ayarı yapamazsınız. çok aşağı aldırmanız halinde ise fren kabiliyetinizi düşürür. şöyleki pedalın aşağıda olduğunu düşünün. nasıl basacak sınız? daha zor olacaktır. bir an önce ayak freninin üzerinde ayağınızla sürüş şeklini bırakmalısınız. bu şekilde sürüş daha yorucu olacaktır. arka frene fazla güvenip güvenli duruş düşünmeyin bi anda arka tekeri yanınızda görebilirsiniz. aniden yavaşlamak gerektiğinizde ön ve arka freni aynı oranda sıkarak yavaşlamak en güvenlisidir. ayrıca arka frenin balata değişimi ön balata değişiminden daha zahmetli. ben bu sebeplerden dolayı mümkün olduğunca arka freni kullanmamaya dikkat ederim, hele yağmurlu günlerde bir de arka balataya su kaçtığında kampana kitleme yapıyor. aman dikkat.
Tekleme sorunumu çözemedim bir türlü dostlar fakat birşey sormak istiyorum kısa farlarım sönüyor arada sırada tekrar yanıyor bunu sürekli yapmaya basladı acaba neden olabilir?
far kontak anahtarını sağlam farzedersek, elektrik tesisatında sıkıntı var demek. kablo soketlerinde oluşan korozyondan dolayı temassızlık kontrolü. kopuk veya kopmaya yakın kablolar. daha sonra akü+konjektör+statör ölçümleri yapılacak. akü tam dolu vaziyetteyken 12,5-13V değerler arası (akü ömründen dolayı şarj tutmayabilir-değiştirilmeli). konjektör kontrolü: motor deviri 4500-5000 devirde akü uçlarındaki gerilim 14-14,8V DC olacak. rolantide 13-13,5V DC olacak. statör ölçümü: konjektöre giden 3 sarı kablo statörden gelir. bu sarı kablolar ikişerli olarak farklı kombinelerde değiştirilerek 5000 devirde max.60V AC ölçülecek.
motorunun düzensiz rolanti ve çekişten düşmesi elektrik sıkıntısından da olabilir.
Arkadaslar selam, hangi hizdan sonra titresim hissetmeye basliyorsunuz?
Ben bu şekilde kullanıyorum. Şimdi balata eridikçe boşluk arttı. Arkatekerin orada görünen vidadan boşluğu azaltacağım. Böylelikle sürüş esnasında ayağım sürekli fren pedalı üzerinde duruyor ama fren yapmıyor. İstediğimde bastırıp öyle frenliyorum. Hem rahat hemde tepki süresi minimuma düşmüş oluyor.
Sol taraftaki kapağı söktüğünüzde içinde soketlerin olduğu siyah renkli yumuşak plastik bi kablo koruması var. Onun içindeki soketleri bi kontrol edin.
Yağ yeni değiştiyse 110 dan sonra , eskiyse 100 den sonra başlıyor. Aslında hız doğru olmadı gibi devir olarak söylersek eski yağla 6500 devir yeni yağla 7000-7500 devirden sonra başlıyor.
Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...
arkadaşlar merhaba gv 250 mi satıyorum bir gv 650 için ilgilenenler olursa buyrun: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hyosung-3000-km-aksesuarli-gv-250-432162936/detay/ bir miktar pazarlık yapabiliriz.
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)