öncelikle kendi yazım hatamı düzelteyim. arka değil, ön blokta bulunuyor (kimse görmemiş). motorun sol tarafından daha iyi ulaşılabilir. adı Engine Temperature Sensor (ET Sensor) diye geçer. resimde görüleceği üzere üzerinde tırnaklı beyaz renk soket buluyor. bu soketi çıkarmak biraz zahmetli. çok küçük tırnağı var. çıkarırken kırmamaya zedelememeye dikkat etmek gerekir. siyah olan plastik kısım ise prinç malzemesinden yapılmış motor bloğunun içine saplanmış olan aparata silikonlu su geçirmez bir şekilde vidalanmıştır. bu siyah plastiği çıkarmaya çalışmayın. sensöre zarar verirsiniz. beyaz soketi çıkardıktan sonra sensörü lokma anahtar ile çıkartabiliriz. sensörün bulunduğu konum dar olduğundan açık ağız veya yıldız anahtar ile sökmek çok uğraştıracaktır. sensörü söktükten sonra avometrenin konumunu 10K-20K değerine getirip sensörü ölçüyoruz. oda sıcaklığında yaklaşık ~8,5-11-5K civarlarında değer almalıyız. ok bu değeri aldık. peki randumanlı çalışıp çalışmadığını nasıl anlayacağız? küçük bir cezvede su kaynatıp sensörün ince ucunu kaynar suya daldırıp tekrar ölçüm yapıyoruz. avometre değeri yükseliyorsa sensör çalışıyor demektir. aynı şekilde buzlukta bir süre beklettikten sonrada ölçüm yapabiliriz. sensör soğuk iken ise 10K değerinin altında değerlere ulaşması gerekir. Kısaca bu sensör motorun sıcaklığını ölçerek gerekli bilgileri beyine gönderip beyinin benzin-hava ayarı yapması sağlanıyor. Bu sensörü sökmeden kesinlikle çalışıp çalışmadığını şöyle de anlayabiliriz: Motoru durduğu yerde veya biraz gezintiden sonra iyice ısınmasını sağlayın. Motor kontak kapalı iken sensör üzerindeki küçük beyaz soketi çıkartın. Motoru çalıştırmaya çalışın. Çalışmayacaktır. Çünkü ısı bilgisi beyine gitmediği için beyin motorun çalışmasına izin vermeyecektir. Bu vaziyette motorun iyice soğumasını bekleyin (sensör soketini takmadan). Motor soğuduktan sonra marş basın. Motor çalışacaktır. Fakat FI lambası arıza yakacaktır (sönmeyecektir). Motor hafif ısınmaya başladığında kendi kendine stop etmeye başlayacak. İşte bu durum sensörün kesinlikle bozuk olduğunun kanıtıdır.
ET sensörün kendileri
https://yadi.sk/i/ajpOwY6Y3H3GEN
Öncelikle bu değerli vaktinizi ayırıpta bu yazıyı yazıpta anlattığınız için ellerinize sağlık, en kısa sürede deneyeceğim soğukken motorum sorunsuz çalışıyor teklemiyor rolanti düzensizleşmiyor fakat önceki yazımdada yazdığım gibi yaklaşık 30km yolculuk sonrası ve buna havanında sıcak olmasını katalım motorum baya bi ısındı sıcaklık ayaklarıma vuruyordu o derece eve gelip stop edip tekrar çalıştırayım dedim 3,4 defa marş bastım çalışmadı hiç bir türlü bende fazla zorlamiyim dedim biraz soğuduktan sonra çalıştı.
Ben farkettim. Fakat yazmaya vaktim olmadı, kısaca şöyle özetleyeyim arkadaşa gerçi sizde anlatmışsınız ama;
ETS ile ilgili bilgileri aşağıda linkini verdiğim siteden enjeksiyonlu model service manuel'i indirip bulabilirsin.
http://hyogv250.blogspot.com.tr/2017...c-kitapcg.html
Bugün sıcaklık sensörünün jackini cikartdim oylece calistirdim motoru blok isinmaya baslayinca rolanti duzensizligi devam etmeye basladi yani sensorde sorun yok.
1. sensör jakı çıkılı vaziyette motor yüksek sıcaklıktan sonra FI lambası yakacaktı, yandı mı?
2. FI lambası yanıp yüksek sıcaklıklara geldikden sonra motor kendi kendine stop edecekti, stop etti mi?
eğer bunlar gerçekleştiyse sensör sağlam demektir. bu sensörün en önemli görevi çok yüksek sıcaklıkta motoru stop ettirerek ve soğumadan motorun çalışmasını engelleyerek korumadır.
buji pipolarını orjinallemi değiştirdiğiniz? ya da ikinci el falan çıkma mı taktınız? NGK buji piposu taksaydınız daha iyi olurdu. ayrıca buji kabloları da kaliteli kablo ile değiştirilecekti. kablo olayı hep es geçiliyor. pipolar sıfır varsayarsam buji kablolarını ve buji ateşleme bobinlerini kontrol ettirin daha sonra rolanti sensörüne baktırınız. rolanti sensörü arızası, ara sıra veya sürekli rolantide dengesizlik kendi kendine yüksek devir veya düşük devirler verir. bir diğer hususa değinmek isterim. benzin markanızı değiştirin. ucuz benzin almayınız. defalarca söyledim. türkiyede doğru dürüst temiz benzin bulmak zor. benzine katkı maddesi koyuyorlar. dikkat ediniz.
Merhabalar, 2 gün önce 2010 model s&t gv 250 motor aldım, motor 22.000km'deydi. Osmaniyeden mersine motorla gelirken hızım ortalama 115 km idi, bir ara otobanda 120-125i görürken motor çekişten düşer gibi oldu, sağa çektim, stop edip 5 dk bekledikten sonra yola devam ettim, çekiş düşüklüğü yoktu. Sonrasında bir düzlükte motoru denemek istedim, gazı sonladım, 2-3 dk öyle gittikten sonra motordan cızırtı sesi geldi ve çekiş düştü, tek silindire düştüm, motoru sağa çektikten sonra oksijen sensöründen duman geldiğini gördüm. Motor da yağ kaçırıyordu. Yine 5 dk bekledim, ama tek silindir olarak devam etti, petrole girerek yağ aldım, yarım lt yağ aldı motor. Sonrasında 50-60 km hızla mersine kadar geldim.
Ustam bugün motoru açtı, arka silindir pistonu erimiş bir şekildeydi fotodaki gibi;
http://i.hizliresim.com/LyNnGa.jpg
ustam arka silindir setinin değişimini öngörüyor, ama parçayı bulmakta zorlandık bugün. Parçayı bulabileceğim bir yer önerme şansınız var mıdır acaba? Ya da alternatif bir çözüm önerisi?
Arkadaşlar, çanta olayını halledemedim bir türlü, elimde armode çanta vardı amortisöre sürtmekten parçalanmışlardı, onları attım. ar-750 model önerdiler onu da sipariş ettim firma temin edemedi, ben de iptal ettim. armode çanta ile önceki tecrübemden zaten biraz mesafeliyim. Yok mudur başka bir alternatif? yolda bırakmayacak sağlam birşey olsun bir kez alayım?
https://www.hyosungwholesale.com/pro...gs-black-gv250
Bir de böyle ürünler var. kafam karıştı çanta konusunda.
Arkadaşların dediği gibi çanta demiri önemli ölçüde sürtmeyi azaltır.Önceki motosiklette çanta demiri olmadan çanta takmıştım.Çanta parçalanmıştır.Sonrasında yırtık yeri tamir ettim ve kendim çanta demiri yaptım sorun çözüldü.Geçenlerde şöyle bir çantaya denk geldim tipi hoşuma gitti belki bizim motosikletlerde hoş durabilir.
http://www.hepsiburada.com/tex-92-de...pm-ottex92dhct
Geçmiş olsun, sanirim motorun yağsız calistirilmasindan dolayi arka silindir aşırı ısınmıs ve pistonu eritmiş.
Asagida verdigim linte 4 adet yedek parca sitesi var o sitelete bir bakin önce delta motorlu araclara bakin.
http://hyogv250.blogspot.com.tr/2017/03/yedek-parca-temini.html?m=1
Arkadaşlar merhaba,Motor kullanmayı hiç bilmiyorum ama öğrenmek istiyorum,şimdi ehliyet kursuna da yazılıcam.Motor olarakta gv 250 almayı çok istiyorum ama kafamda şu soru var acaba hayatında hiç motora binmemiş biri için bu makine uygun mudur? Çünkü çoğu kişiye superlight'ı sorduğumda(hem daha uygun hem de kilo olarak daha hafif) çin malı alma yada alacaksan 250 'lik bir motor al diyorlar.Sizin yorumunuz nedir yardımcı olabilir misiniz?
Bugün gv 250 kitapçığını okurken farkettim, filtre birlikte yağ değimişinde 1.500ml yazıyor. Servis 1.650ml koymuştu, 150ml fazlalık sıkıntı yaratırmı. Yağ tapasını açmadan üstten şırıngayla çekilirmi fazlalık sizce ?
Merhabalar bizim motora bu buji gidermi acaba bir kaç kişi daha iyi olur dedide birde siz değerli dostların fikrini almak istedim çift tırnaklı buji
http://urun.n11.com/yedek-parca/ngk-...tail_crosssell
linkteki video senin sorularına tam yanıt...
https://www.youtube.com/watch?v=_B2SGhyAx9U
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
şu an benim kullandığım bujinin kendisidir. çift tırnak olması daha iyidir. ayrıca tek tırnak NGK ların çok sahtesi var. en azından çift tırnaklarda sahteleri az.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)