gv250 nin lastiği yok lastik ölçüsü yok deniyorda buda çok büyük bir balon..
Lastikde bir boy düşük bir boy büyük olur. ne sürüşe etki eder ne yol tutuşa olumsuz bir etkisi olur.. misal 140/60/14 lastik ortadaki 60 lastiğin yükseklik değeridir bu 50 olsa motor 1 - 1.5 cm düşük görünür 70 olsa 1-1.5 cm yüksek görünürki bu iki dediğim şeyide gözle anlamanıza imkan yoktur.. sürüşede etki etmez..
en fazla belki çok yük binerse arkaya artçı valis çantalar falan oturursa oda belki dragstarlarda olurdu o yüksek profil alınmışsa lastik çamurluğa sürte bilir o kadar..
geçen bakdım bütün markalarda gv nin önde arkada lastikleri var.. önde zaten bütün markaların birebir aynı ölçüde lastikleri var önde bir sorun yok..
arkada'da bir sorun yok birebir aynı olan modellerde var profil ölçüsü lastik genişliği 150 değilde 140 olanda var yada lastik ölçüsü tam olup yükseklik profiili 80 değilde 90 olanda var ikiside olur en ufak bir sorun çıkartmaz..
Yani gördüğünüz gibi lastikde en ufak bir sorun yok.. bazı forum ve sözlüklerde öyle bir yazılmışki sanırsın dünyada bir bu motora özel lastik üretilmiş hiç bir şekilde motora uyabilicek lastik yok.. sanki dünyada hiç bir fabrika lastik üretmiyor ..
ön lastik : 110/90/16
arka lastik : 150/80/15
ön için
Pirelli 110/90-16 M/C 59V TL Spor Demon
Metzeler 110/90-16 59S TT Perfect
Metzeler 110/90-16 Lasertec M/C 59V TL
Continental 110/90-16 59V TKV 11
Bridgestone 110/90-16 59V Battlax BT-45
Michelin 110/90-16 City Grip
Dunlop 110/90-16 TT 59P D404
Not : irc,mitas,billas,anlas,Boss gibi aynı ölçüde lastik markalarıda var ..
Arka Lastik İçin
Dunlop 150/80-15 70V K555
Bridgestone 150/80-15 70H Exedra Max
Metzeler 150/80B15 ME880 marathon M/C 70V TL
Maxxis 150/80-15 70H M6011 Classic
yükseklik 90 olanlar 1.5 cm biraz yükselir o kadar gözle anlaşılmaz..
Continental 140/90-15 M/C 70H TL Conti Milestone 2
Michelin 140/90B15 76H Commander II
Michelin 150/90B15 74H Commander II
Pirelli 150/90-15 M/C 74H TL ROUTE MT66
Pirelli 140/90-15 M/C 70H TL ROUTE MT66
Not : Lastikler türkiyede satılan lastiklerdir yurtdışı lastiklerini baz almadım onları alsam zaten michellinin commander 2 seriside var 150/80/15 olan ama türkiyede yok..
Birde Maxxis ekledim listeye maxxisi bilenler bilir eski kaliteli bir markadır genelde büyük arazi araçları için lastik üretirler o alanda nam salmışdır lastikleri birde driftçiler iyi bilir drift dünyasındada çok tutar maxxis lastikleri.. türkiyede genelde taksiciler uygun fiyatı suda kaygan zeminde sağlam yol tutuşundan çok tercih eder eksisi sert lastikdir gürültülüdür biraz konforsuzdur araba için diyorum ama işlevini on numara güzel yapar zaten taksiciler dandik mal almaz.. Maxxis amerika menşeili bir firma öyle kore çin falan değil.. bunu bildiğim için motordada kötü lastik üreticeklerini düşünmüyorum.. maxxis benim kafamda hep brigestone ayarında bir lastik olarak kalmış.. bu bilgiyide yazıyımda maxxis ne ya diyenler kesin çıkıcaktır..
Arkadaşlar merhaba uzun zamandır foruma katılamıyordum ve yine buradan hareketle ve canlı olduğunu görmek beni Beni çok mutlu etti.
2011 model 26.000'deki motorum bana uzun zamandır fi ışıgı yakıyordu ancak ne çekiş problemi nede hızlanmada sorun yaşatmıyordu. Geçen yaz sonu,motorla yine öğleden sonra işe geldim ve 15 dakika sonra kontağı açmak istediğimde tüm elektrik donanımları tam güç çalışmasına ragmen marş düğmesi kesinlikle marş basmıyırdu. Benzin pompası çalışmadan önce vıııjj diye ses verir ya o da yoktu. 1 saati geçtiğinde motoru gölgeye çekmiştim ve motor kısmen sogumuştu ve marş aldı rahatlıkla. Geceleri 10 km tam hız yol alıp eve geldiğimde de sorun yoktu ama sıcak havada 4-5 km gitsem bile gazı kestiğim an motor sessizleşip susuyordu. Uzun zaman akü sökük halde yatıyordu motor (malum servislerden çekincem ve maddi imkansızlıklar) hata kodlarını motordan kendim bularak kaydettim ve ekteki resimde kodları yazdım. Bazıları için kitapçık oksijen sensörünü kontrol et demiş. Sizden yardım istiyorum tek başıma mekanikten pek anlamam. Bu arada aküyü takıp yaklaşık 35-40 dakika motor rölantide çalıştı ama ışık yakmadı. Anca yola çıkıp 1 km gidince ışık yanıyor. Sensörleri çıkarıp benzinle temizledim. Beyni sıfırlamadım daha ancak neden ısınınca motor susuyor sizce? Bir de ekstra bir sorum olacak; ilk motor çalıştırınca benzin pompası ısınana kadar çok sesli emişyapma sesinden ayrı bir cırıltı yapıyor ama farları açınca o ses gidiyor,kapdıgım anda yeniden geliyor ses. Sizde de benzer durum var mı?
Benzin pompası arızası gibi görünüyor. Biraz birikim yapıp servise gitmelisin. Ola ki pompada arıza var ise tüm ateşleme sistemine mikrop gibi bulaşacak ve daha büyük sorunlara neden olacaktır kanaatindeyim.
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ
Merhaba değerli arkadaşlar, sizlere bir sorum var yardımcı olaiblirseniz çok sevinirim. Geçtiğimiz gün seyir halindeyken zincirim koptu ve o hızda koptuğu için zincir korumayı parçalayarak kendini attı. Yeni zincir taktırdım ancak zincir koruma bulamadım. Öneriniz var mıdır satan yer veya gv250 ye uyan başka modelin zincir koruması vs. Herkese iyi forumlar.
kori riders forumlarında gv250 üstünde güzel aplikasyonlar yapanlar var türkiyede o kadar çok satmasına rahmen pek bir şey yapan olmadı motora .. mesela bür uygulamada arka stop değiştirmişler su damlası şu 2004 modellerdeki vt750 deki gibi bir stop takmışlar güzel durmuşdu farklı durmuş.. açık hava filtresi falan uygulaması yapanlar var.. zincir yerine kayış aktarma yapan gördüm.. ilginç ilginç farklı şeyler yapanlar olmuş..
Merhabalar
Depo kapağım kırıldı ve yenisini almam gerekiyor Delta motor da buldum orası güvenilir midir?
Bir de 2006 model için koruma demiri almam gerekiyor ancak sanırım yeni modelle arasında fark var eski model olanı araştırdım güvenilir bir yer biliyor musunuz alabileceğim?(Ankara'dayım kargo ile alacağım)
Zinciri sormak istiyorum.
Motorunuz kaç model, zincir orjinal olanmıydı, kaç km.de koptu, bakımını nasıl yapıyordunuz?
Vereceğiniz yanıtlar çok kişinin işine yarayacaktır.
Plastik koruma için yapacak fazla birşey yok. Birkaç yedek parçacıya bakın, uydurulabilecek plastik muhafaza var ise üzerinde işlem yapılabilir. Elinizden geliyor ise aleminyum levha kullanarak eğip büküp falan kendinizce bişeylerde yapabilirsiniz. En azından hoşça vakit geçirirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------
[
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------
mertakar bey,
Depo kapağı nasıl kırıldı ?
Bin küsur sayfada ilk defa rastladım bu soruna, kaza bela değildir umarım.
Benim başıma geldiği için ben yazayım;
Zincir kopması çok nadirde olsa yaşanabilmekte, bu yüzden biz gv 250 için kesinlikle D.I.D zincir tavsiye ediyoruz. En kaliteli zincir olduğu için, benim zincirimde d.i.d üstelik takılalı 1000 km olmasına rağmen geçen yıl koptu. Bazen zincirin bağlandığı baklada ya fabrikasyon hata yada takılırken servisin yaptığı bir hatadan kaynaklı kopabiliyor.
Yedek parçacıdan zincirin ölçüsünü söyleyip tek bakla satın aldım D.I.D 16 TL (yuh.) usta sağolsun o baklayı zincire taktı ve 12 bin km dir sorunsuz biniyorum.
Kopmadan önce hiçbir belirtisi olmaz, belki kopmadan saniyeler önce çaat diye bir ses duyabilirsiniz
Arkadaşlar merhabalar, yine bir kaç sorum olacak sizlere.
Yaklaşık 550 km yol yaptım aldığım gv 250 ile ve deneyimlerimi aktarıp sorularıma geçmek istiyorum.
1)Titreşim devam etmekte. 1000 bakımından sonra azalır diye umuyorum. Sizlerdeki titreşim diğer motorlara kıyasla nasıl? Başka kullandığınız motorlarla kıyas yapabilir misiniz?
2)Uzun yol yapmamama rağmen oturuş pozisyonundan ötürü kasıklarımda ağrı oluyor. Bunu nasıl engelleriz? Sizlerde de ağrı oluyor mu?
3)Yine uzun yol yapmamama rağmen oturuş pozisyonundan ötürü belimde biraz ağrı var. Sizlerde de ağrı oluyor mu? Ayrıca shadow lara takılan sürücü sisy barı gv250 içinde var mı? Görseli paylaşıyorum.
kori riders forumlarında bu tip custom uygulamalar yapanlar var.. olur niye olmasın ama resimdeki seledeki sissy bar seleye sonradan takılmamış komple bütün .. komple sele değişmiş..
Merhabalar, 1000 bakımından sonra azalıcaktır. İçindeki rodaj yağı değiştikten sonra bunu tekrar konuşuruz. Rodajdaki motorda böyle bir titreşim olabilir. Servisle bu konuyu konuştunuz mu?
Uzun süre motor kullanmadığınız halde beliniz, sırtınız, bacaklarınız vs. ağrıyorsa motor kullanıyorken kendiniiz kasıyorsunuz demektir. Kullanırken kendinizi salın eller bacaklar serbest olsun... Bu arada boy kaç ? 2 metre boyunuz varsa bunlar olabilir
Shadow gibi sisy bar takılabilir ama özel yapım olması gerek, özel yapım olmasa bile sürücü selesine takmak özel bir işçilik ister, çünkü takılabilecek yer yok. Customcüler yapar.
Merhaba arkadaşlar herkese iyi günler dilerim sizlere bir sorum olacak.
2015 Model Hyousung GV250 ile ben de aranıza katılmış bulunuyorum. Sizlere sormak istediğim şey aslında herkesin korkulu rüyası.
Ben İstanbul - beşiktaşta oturuyorum, evime bundan 7 ay önce hırsız girdi. Çevre binalarada hala hırsızlar deneme yapıyor haberini alıyoruz. Kısacası bulunduğum mevkii hırsız kaynıyor ve benim bu motoru gece kilitleyebileceğim kapalı bir garajım yok. Otoparkta yok ücretli verebileyim bir tane var biraz uzaklıkta o da yer kalmadı diyor.
Evimin tam önünde bir sokak lambası ve kaldırım var. Sokak lambasını sökebileceklerini sanmıyorum. Demirden çünkü
Sizce motorumu nasıl muhafaza etmeliyim. Bu konu da para harcayabilirim sonuç olarak 10.000 motora verdik bi 1000 lira da koruması için harcıyabilirim.
http://www.motosikletaksesuarlari.com/ABUS-8077-12KS120-BL-LOOP-zincir-kilit_21673.html bu zincir ve disk kilidi alsam, bir de üstünü örtsem sizce yeterli gelir mi ?
Ya da üstünü örteyim mi sizce ? Altında daha büyük daha pahalı bir motormuş gibi gösterir mi ?
Sizce bu önlemler yeterli gelir mi, fikirlerinize ve tavsiyelerinize ihtiyacım var.
İyi günler dilerim.
Not: Şuan da motor arkadaşımın evinin garajında, bakım yapıyorduk orada bıraktım bu sorunu çözümleyene kadar.
Merhabalar, hayırlı olsun.
Motoru güzel bir zincirle şaseden bir direğe bağlayabilirsiniz fakat zincirin yerde olmaması gerek,(Yerden kuvvet alarak makasla kesemesinler diye.) Şaseden dediğimde sağ veya sol ayaklıkların oradan zincir geçecek kadar şasede yer mevcut.
Disk kilidi takmalısınız. Alarmlı olmasına gerek yok alarmlılar genelde baş belası oluyor.
Dışarıda duracaksa branda kullanmanızı tavsiye ederim yağmurda çamurda zarar görmez.
Başkada önlem gelmedi aklıma, motora alarm ve gps takabilirsiniz. Abus güzel kilit ama 1000 tl çok geliyor bana, bütçeniz varsa alın tabi...
Bizim motor bir R25 kadar popüler olmadığı için çok fazla çalınmaz ama rahat uyku uyumak için önlem almak şart
Cevabınız için teşekkür ederim, boyum 1.84. Aslında kendimi kastığımı düşünmüyorum. R25 de çok daha fazla kasılıyordu vücut, virajlarda yada yüksek hızda. Bu motorla zaten sakin bir kullanım söz konusu. Hız olarakta rodajda olduğu içim 90 civarı gidiyorum. Ama bacaklarım fazla açıldığı için sanırım kasıklarım ağrıyor, oturuş pozisyonundan da belim ağrıyor gibi geldi.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)