Herkeze merhaba arkadaşlar, motorumu satıyorum, ilgilenenler aşağıda verdiğim linkten inceleyebilirler.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...1212700/detay/
Arkadaşlar iyi günler uzun bir aradan sonra bu sitede yazıyorum. GV250 ön cam ve diğer aksesuarları bulabileceğim bir yer varmı birde Anadolu yakası gerçekten işin ehli beyendiğiniz bir Hyosung servisi tavsiye edermisiniz.
Arkadaslar Zincirim kopdu yardim.
Arkadaslar gun once bir GV250 aldim bugun yolda bir aksilik hissetdim,sanki zincir disli atliyor gibi tak tuk sesler geliyordu ve birden zincirim kopdu.
Zincir degisimi nasil yapilir?
Dislileride degisdirmelimiyim?
ve neden kopmus olabilir?
Bana zincir ile ilgili bir satin alma linkide atarsaniz cok sevinirim,ne alacagimi bilmiyorum.
Simdiden herkeze cok tesekkurler.
geçmiş olsun aynısı başıma gelmişti hemde sıfır takılan zincirde.
şimdi öncelikle zincir yeni ise yenisini almaya gerek yok, kopan bakla tamamlanarak motora takabilirsiniz, 1-2 bakla eksiktir muhtemelen, yedek parçacılarda bulunur zincirin markasını ve modelini söylerseniz yardımcı olurlar.
ön ve arka dişliyide kontrol etmekte fayda var yamukluk varsa kopmaya sebep olabilir.
Selamlar tüm motorcu arkadaşlarıma.Uzun bir yazı olacak fakat deneyimli arkadaşlarımdan yardım bekliyorum.Yaklaşık 3 ay önce 2013 model 7 bin kmde gv250 aldım.Şu güne kadar da yaklaşık 3bin km kullandım.Şu ana kadar hiçbir zaman gaz vermeden çalışmadı motor.Fakat son zamanlarda ilk birkaç denemede çalışmamaya,gazı tamamen köklediğimde zorlanarak çalışmaya başladı. 2.viteste giderken istop etmeye falan başladı.Benim ilk motorum olduğu için sorunları çok takmadım yolda bırakmadığından dolayı.Fakat zincir çok gevşediğinden dolayı internetten araştırdım ve yeşilyurt motora gittim.Orda artık servisi bıraktıklarını fakat parça temini dışında motorun bakımını yapabileceklerini söylediler.Oradaki Halil isimli arkadaşla motoru açıp inceledik(tabii ki ben çok birşey anlamıyorum :D ) Motorcu açtığımızda konjektöre bağlı soketlerden birinin kömür olduğunu gördük ve konjektörü değiştirmemiz gerektiğini söyledi.Ayrıca motorun km de 30 kuruş yaktığını ve bunun diğer gv250lere göre çok fazla olduğunu söyledim.Motorun tüm eksiklerini bana not çıkartarak vermesini istedim.Bunun üzerine Halil arkadaşımız motorda ciddi bir inceleme yaptı ve bana şu listeyi verdi:
1-Konjektör
2-Ön-Arka Fren Balatası (Arka fren balatasını orda değiştirdik)
3-2 Adet Buji NGK CR8E
4-Zincir dişlisi takımı
5-Debriyaj Teli
6-Yağ Filtresi-Hava Filtresi
Şimdi benim istediğim motorumun sorunsuz ve ekonomik çalışması.Bu yüzden bu parçaları değiştirmem gerektiğini düşünüyorum.Fakat siz tecrübeli arkadaşlarımın bana yardımcı olmasını istiyorum.Sizce bu parçaların tamamının değişimi gerçekten gerekli midir?(Çünkü araştırdığım kadarıyla yüksek bir mebla tutuyor ve ben de öğrenciyim çok zor bulacağım bu parayı)Nerde bakımını yaptırabilirim?İstanbul'da yaptırabileceğim bir servis var mıdır?(Zgaraj diye bir yer buldum nasıldır?)Yoksa parçaları kendim bulup yeşilyurt motorda mı değiştirmeliyim?(parçaları bulduktan sonra 100 lira gibi bir işçilik alarak değiştirebileceklerini söylediler) Bu durumda parçaları nereden bulabilirim.Gerçekten kafam çok karışık.Büyük bir hevesle başladığımı motor sevdasından neredeyse soğumak üzereyim.Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin.Tecrübeli arkadaşlarımdan yardım bekliyorum..
Selam, motorun hayırlı olsun dostum, bende 2013 modelini kullanıyorum yazdıklarım sana yol göstericektir. sıradan gidiyorum;
1. konjektörün yanması hyosunglarda kronik sorundur, orjinal konjektörü bulamazsın bulsan bile çok pahalıdır, benim tavsiyem 250cc bir motorun konjektörünü(örneğin xmax250) alıp eski konjektörün soketlerini iptal ederek kabloları birbirine direkt bağlayarak takılmasıdır. dandik soketlerden daha güvenli bir yöntemdir tabi yanmaz bantla sarılması lazım.
2. fren balatalarıda ses yaptığı için değiştirilmesi gerekiyor diye düşünüyorum, eğer maddi durumun şu anda yeterli değilse erteleyebilirsin, sonra halledilir.
3.anlattığın sorunun neden kaynaklandığını bilmiyorum ama bu durumda bujilerin değişmesi gerekli bence, bujilerle birlikte buji pipolarınında değişmesi gerekli, ilerde çatlayacak yolda kalacaksın şimdiden değiştirirsen sorun yaşamazsın.
4.motorun orjinal zinciri çok uzun ömürlü değil ancak dişlilerinin ömrü sonsuz gibi birşey, en azından motor bitmeden bitmez düzgün kullanılırsa. bu yüzden sadece zincir değiştirmeni tavsiye ediyorum, D.I.D marka olmalı, diğer zincirlere güvenmiyoruz pek.
5. debriyaj telinin hem motor, hemde debriyaj levyesindeki bağlantılarını kontrol et, eğer telde kopukluklar vs. yoksa değişmesine gerek yok. 30-40 bin gider o tel.
6. yağ filtresi her yağ değişiminde değiştirilmesi gerekiyor, ancak hava filtresi 15-20 bine kadar gider, kendinde değiştirebilirsin zamanı geldiğinde, sağdaki EFI kapağının altında 5 tane vida sökeceksin çok basit.
şimdi asıl mesele senin motorun çalışmasıyla alakalı olan mesela, çalıştıktan sonra FI ışığı yaktığı oluyor mu? eğer oluyorsa bilgisayara bağlamak gereklidir, bunun dışında sorunu tespit etmek için ateşleme sistemi gözden geçmelidir.
Değerli yorumların için çok teşekkür ederim öncelikle.
Soruna gelince , çok sık olmamakla beraber belki de 10 günde bir hareket halindeyken 30 saniye falan yanıp daha sonra sönüyor.Yani devamlı yanması gibi bir durum yaşamadım.
Artık bir sorun yaşamadan yolun keyfini sürmek istiyorum.Yetkili servise gidip alın kardeşim ne sorunu varsa halledin tertemiz bana geri verin diyesim var fakat çıkacak hesaptan korkuyorum
Arkadaşım çok sorun çıkarmaz diye tavsiye etti bu motoru bana fakat ilk gittiğim ustaya 200 lira vermekle beraber bir de 800 liralık fiyat listesi çıkarttı
FI ışığı yanıyorsa bilgisayara bağlanması gerekli, sorunu başka türlü tespit etmek zor. bilgisayarla soruna bakabilecek bir servis bulmalısın, yeşilyurt motor deneme yanılmayla bulmaya çalışmış o yüzden herşeyi değiştirmeye kalkmışlar
alın kardeşim bana motoru sağlam verin dersen, ya çok daha kötü durumda verirler yada yüklü miktarda masraf çıkar, malesef motosiklet piyasası böyledir, hyosungta eskiden sorunsuz bir motordu enjeksiyonlularda kronik problemler var ama çözülmeyecek şeyler değil.
Avcılara gidebiliyorsanız Cengiz de var cihaz. Hataları okuyup silebiliyor ve yeni yazılım atabiliyor.
Maltepedeyim ama giderim oraya sagolasin
Selamlar. Murat81 abimin sattığı motorunu ben satın aldım. İnsallah kazasız belasız sürücem. Herkese iyi forumlar
güle güle bin enes kardeşim Allah kaza dan korusun tekerine düz bassın inşallah
Tesekkurler murat abim hepimizi insallah
Günaydın arkadaşlarım ve abilerim.Ben birkaç yedek parça almak istiyorum(gv250 2013) şu an araştırma halindeyim.Öncelikle bazı sorularım var:
1-Forumdan araştırdığım kadarıyla merkez yedek parça sitesinden alınabilirmiş.Daha iyi alternatifler var mıdır?Bu site güvenilir midir?
2-Zincir olarak did zincir tavsiye edildi. http://www.merkezyedekparca.com/urunler/hyosung-gv250-zincir/8/ bunu buldum fiyatı 270 lira.Fakat 118 bakla olduğu söyleniyor ama klavuzda 116 bakla diyor.Sıkıntı yaratır mı?
3- http://www.merkezyedekparca.com/urunler/hyosung-gv250-yag-filtresi/296/ yağ filtresi doğru mudur?
4- http://www.merkezyedekparca.com/urunler/hyosung-gv250-hava-filtresi/302/ hava filtresi?
5- sitede 2 adet buji var.Biri çift tırnaklı diyor ( http://www.merkezyedekparca.com/urunler/hyosung-gv250-cift-tirnak-buji/317/ ) fiyatı 28 lira.Diğer normal olan 25 lira ( http://www.merkezyedekparca.com/urunler/hyosung-gv250-buji/316/ ).Ne farkı vardır ve hangisi tercih edilmelidir?
6- http://www.merkezyedekparca.com/urunler/hyosung-gv250-debriyaj-teli/368/ debriyaj teli doğru mudur?
Bunları sormamın sebebi ilk kez yedek parça alacak olmam lütfen yadırgamayın.Sitede karbüratörlü model enjeksiyonlu model olarak ayırmamış hiç, ben de doğruluğundan emin olmak istiyorum.Fiyat olarak da pahalı mıdır uygun mudur tam emin olamadım.Önerileriniz nedir?Düşüncelerinizi merakla bekliyorum.Herkese iyi günler keyifli yolculuklar
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
1. bu site güvenilir. birçok kere alışveriş yaptım. hesap numarası verirler o hesaba parayı havale edersiniz, aynı gün kargolarlar.
2. zincire bakla ekleme ve çıkartma işini usta yapacak. zaten alacağın zincirin bakla sayısı yeterli gelir.
3. o yağ filtresi olmaz gibime geliyor. http://www.hyosungsource.com/index.p...roducts_id=775
ben linktekini kullanıyorum. herhangi çin malı motorlara takılanla aynı. (keawey250 yağ filtresi 15 TL)
4. evet. hava filtresi doğru.
5. çift tırnak almanız daha faydalı olur. bir tırnak kıvılcım atamaz ise diğer tırnak kıvılcım atar. 5000km'de değiştiriyorsanız, çift tırnak bujiyi 10000 km'de değiştirebilirsiniz. (tabii motorun sağlık durumuna göre değişebilir)
6. sitedeki resminden pek bişey anlayamadım ama sanki bizim motorunkine benziyor. boyu ve uçlarındaki bağlantı başları önemli. önemli. arayın boyunu sorun.
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)