yağmur değil kar altında da kalsa olmaması lazım,
Merhabalar ;
Dün sorun halloldu. Takılan buji fabrikasyon hatalı çıktı ve yuvadayken ucu kırılmış. Kırılan parça buji yuvasından üst kapağın içine girmiş.Orada yüksek ısıdan dolayı kaynama yapmış.O da Allah'tan pistonlara kadar inmemiş. 3 milyonda 1 olabilecek bir sorun bu başıma gelen. Buji yuvasına bağlı alt tarafta kaynayan yeri tekrar açabilmek için tornacıda oraya kılavuz açıldı. Sonra tekrar motor toparlanıp kapatıldı.şu an çift silindirde güzel bir rolantide çalışıyor.Subaplar felan bana oturaklı geldi ses olarak. Lakin üst kapağı kapatırken muhtemelen tam oturtamadı ya da conta sıyırdığı için motor çalıştığında aşırı yağ atıyor. Egsozdan felan da yağ dumanı çıkıyor(içinden değil üst krom kaplamanın oralardan) yağ seviyesi yarının altına indi. Yağı tamamlayıp ustaya bir daha götüreceğim.Motora yatak sardırmakta istemiyorum. Motoru alalı henüz 2 gün oldu ama şanssızlıklar serisi beni buldu. Tek tesellim motorun içinin (kellenin) hiç açılmamış olması.İlginize tekrardan teşekkür ederim.
Merhaba Arkadaşlar,
Bende sıfır bir gv250 aldım ve kendisi ilk motorum. Şuan 1400 km oldu, 1000kmde rodaj bakımını yaptırdım, yağ ve yağ filtresi değişti.
1100. kmden beri şöyle bir sorunum var, en büyük sorun, yolda gidiyorum 4. ve ya 5. viteste, kırmızı ışık var, yavaşlıyorum, frene basıyorum, sonra debriyajı çektiğim anda stop ediyor, kırmızı ışık için hadi neyse diyorsun ama bazen bu şerit dğeiştirirken oluyor ve o zmn sıkıntılı oluyor biraz
Birde 2. vitesten 1. vitese geçmeme sorunu başladı, 4-5 kere basınca anca birinci vitese geçiyordu.
Bugün servise götürdüm, 1. vitese geçmeme olayı için soldan bir darbe almış, vites çubuğunu biraz içeri sokmuş ondan 1e geçmiyor dedi, düzeltti, gelene kadar bir sıkıntı yaşamadım bu 1. vites olayı ile alakalı. Ama diğer sorun aynen devam ediyor, hala stop ediyor alet, iki sorunuda söyledim, asıl olayı sallamadı hiç. Serviste aldığım yer olarak kullandım ama başka bir servise götürüp bir göz attırsam ya da bu sorunu bilen arkadaşlar yönlendirirse şahane olur. Servis olayında da, ne kitapcık güncel nede uniteks sitesinde bilgi var, o yüzden gv250lerini güvenerek götürdüğünüz sevisleri paylaşırsanız sevinirim. Yer istanbul, avrupa yakasındayım ama çok farketmez anadolu yakasındanda olur.
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Rölanti sensörünü diagnostik cihazı olan bir serviste ayarını yenilerseniz bu sorun ortadan kalkacaktır. Aynısını bizzat ben yaşamıştım. Ataşehirde bir servis vardı ismini hatırlayamadım. Ellerinde diagnostik cihazı var. Motorun CDI ünitesini (beynini) bu cihaza bağlayarak sensör ayarlarını güncellemeniz gerekiyor. Bu işlem geçen sene bana 50 TL'ye mal olmuştu. Şimdi ne kadardır bilmiyorum. Kazasız belasız kullanmanız dileğimle, motosikletiniz hayırlı olsun.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Arkadaşlar merhaba, 2005 yılında a2 ehliyetimi aldım, bu konudaki ilk başlığı ben atmıştım.
Bugüne kısmet oldu, 2013 model 9200km de bir hyosung gv250 almış bulunuyorum, henüz sadece bir deneme sürüşü yaptım, yarın binicem inşallah. Çok güzel bir duyguymuş, Allah herkese nasip etsin.
Çoluğumuz çocuğumuz var diye gittim full koruma takım aldım. Resimleri de atıcam ama motor henüz bende değil ve çok bakımsız ve kirli
selamlar, biraz içinizi rahatlatmak istedim bende ikinci el olarak alıp ilstanbuldan bursaya getirdim motoru bursada şehir içinde trafikteyken daha 1000 km lik D.I.D zincir koptu ve aşırı moralim bozulmuştu bu durumdan dolayı. elimde zincir öyle kalakaldım halletmem 4 saatimi falan aldı. en büyük şansım şehir içinde yaşanmış olmasıydı. bu tür sorunlar hallediliyor ve daha sonra motorunuzu keyifle kullanacaksınız.
yağ kaçırmayla ilgili söylemek istediğim; en kısa zamanda baktırın ve yağ seviyesini takip edin. contanın değişmesi gerekebilir.
Merhaba. Motosikletimle turlamaya başladım. Bakıma ve temizliği ihtiyacı var...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:12 ----------
2 saatlik temizlik sonrası Hiç bakmamış bir önceki sahibi...
metalman ön camı beğendim hayırlı olsun
Sağolasın. On cam güzel ama malesef iki yerinden çatlamış. Sokecegim sanırım.
Merhaba ;
Talihsizlikler dizisi peşimi birakmadi malesef. Tavsiyeniz uzerine NGK CR8E buji takilmasini istedim motoruma. Ama usta CR9E takmis. Digerini bulamadigi icin ust model bu demis parcaci ve bunu takmis. Motorada 10w40 koyacaklarina yaz aylari oldugu icin 20w40 yag koyuldu. Sorunlarim ;
1) motosiklet gaz yememeye basladi atikligi gitti. Gaza yuklendigimde keserek gaz aliyor ve seri sekilde hareket edemiyor. Racing motorlar gibi 10.000 rpm de vites istiyor. Gaz verdigimde tam şahlancakken vaz geciyor ve gazi kesiyor. Bujiden diye dusunuyorum. Ve 180 km de 1 depo benzin tuketti.
2) vites gecisleri zorlasti.Motor boguluyor gibi oluyor.
Bugun goturdum tekrardan. Bujilerin degismesini istedim. Bizzat kendim CR8E siparisi versim internetten.
Sorum şu :
Bu durum motor uzerinde agir ya da hafif hasar birakmis midir ? Bujiler ve yagi tekrar degisince hersey eskisi gibi tekrar duzelir mi ?
geçmiş olsun, siz motoru her nereye götürüyorsanız bir daha o dükkanın önünden dahi geçmeyin. vites geçişlerinin sertleşmesi yağdan dolayı, gv 250 türkiye şartlarında 20-50 yağ istemez. ancak çok uç örnekler hatayda falan yaşıyorsunuzdur hava 50 derece oluyordur o zaman 20-50 kullanabilirsiniz. Her zaman 10-40 tam sentetik tavsiye ediyorum. kitapçıkta yazanda bu zaten.
buji seçimide yanlış, bu konuya çok hakim değilim ama sizin motora takılan bujinin boyutu bile farklı, yok böyle bir cahillik ustayım diye geçiniyorlar birde...
soruyu cevaplamayı unutmuşum, kısa vadede problem olmaz içiniz rahat olsun.
Siz hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama şehrinizde başka usta var ise hemen ustanızı bırakın. 20w40 oldukça kalın bir yağ. Aşırı ısınan bloklarda bile tercih edilmez. Çünkü 20w demek kışları -20 dereceye kadar olan sıcaklıklar için demek. Motosikletin KULLANIM KILAVUZUNU okuyun. Okumaktan zarar gelmez. Her zaman yapılan hata. Ustaya da okutun. Bu motosiklete çok kalın yağ koyarsanız yeterli soğutmayı yapamaz ve motor hararet yapıp boğulur. Çünkü bu YAĞ SOĞUTMALI bir motosiklet. En aptal usta bile yağ soğutmalı motosiklete mal gibi gidip de kalın yağ koymaz. Çabuk ısınıp çabuk soğuyacak standart bir yağ kullanır. Vites geçişlerinin zorlaşmasının da kuvvetle muhtemel sebebi uygun yağ kullanmamanız ve yağ değişimi ile birlikte yağ filtresini değiştirmemiş olmanız .
Önereceğim yağlar şunlar: Ekim-Mayıs arası Motul 5100 10w40; Mayıs-Ekim arası Ipone V-Twin 15w50. Ben bu şekilde kullandım, çok faydasını gördüm.
Şu an kullanılan bujileri ve buji pipolarını derhal değiştirin. Hangi bujiyi kullanmanız gerektiği de yine KULLANIM KILAVUZUNDA yazar. Gaz yememe probleminiz de bundan kaynaklı.
Bu durum motor üzerinde hasar bırakır kesinlikle ancak hızlıca müdahale ettiğinizde çok ciddi bir şey olacağını sanmıyorum. Gerekli değişiklikler yapılınca yüksek ihtimalle düzelecektir. Bu durumda iken motosikletinizi kullanmamanızı öneririm.
Lütfen okuyun, okuyun, okuyun ve okuduklarınızla ustanın önerdikleri arasında örtüşmeyen bir şey var ise okuduklarınıza güvenin. Geçmiş olsun.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Ben İstanbul dayim hocam. Ve gercekten gv 250 den bu son yasadiklarimdan dolayi sogudum.dolayli yollarla yasadigim bu sorunlar beni üzdu ve gercekten artik bence de b*ku çıkti.bana duzgun bir usta onerebilir misiniz ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:51 ----------
Ilginize gercekten tesekkur ederim.zincir olayi uzucu olmus. Bir an evvel ustami degistiriyorum istanbul da yasiyor iseniz öneriniz varsa ogrenmeyi isterim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:54 ----------
Birde buji piposu hiç bir yerde bulamıyorum. Burada bir tane buldum ama bizimkinden mi emin olamadım. Aradığımda satan kişide emin değil. Adam onlarda buji piposu mu var diye sordu :D Ürün sizce bu mu ?
http://www.deltamotorluaraclar.com/h...%C5%9Fl%C4%B1k
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
Yağ filtresi de bu oluyor sanırım. Ondan da emin değilim.
https://www.motobakkal.com/hyosung-s...g-filtresi-376
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:03 ----------
[QUOTE=yubaka;3896563]Ben İstanbul dayim hocam. Ve gercekten gv 250 den bu son yasadiklarimdan dolayi sogudum.dolayli yollarla yasadigim bu sorunlar beni üzdu ve gercekten artik bence de b*ku çıkti.bana duzgun bir usta onerebilir misiniz ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:51 ----------
Ilginize gercekten tesekkur ederim.zincir olayi uzucu olmus. Bir an evvel ustami degistiriyorum istanbul da yasiyor iseniz öneriniz varsa ogrenmeyi isterim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:54 ----------
Birde buji piposu hiç bir yerde bulamıyorum. Burada bir tane buldum ama bizimkinden mi emin olamadım. Aradığımda satan kişide emin değil. Adam onlarda buji piposu mu var diye sordu :D Ürün sizce bu mu ?
http://www.deltamotorluaraclar.com/h...%C5%9Fl%C4%B1k
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
Yağ filtresi de bu oluyor sanırım. Ondan da emin değilim.
http://www.hudsonderi.com/?urun-1406...sung-gt-gv-250
Ya anladığım kadarıyla pek araştırmayla aranız yok. Bakın Hyosung servislerinden size uygun olanları şu linkten görebilirsiniz: https://www.motorcular.com/tr/motosi...eri/hyosung/63
Avrupa Yakası'nda Avcılar Moto-Park'ı (Cengiz Çolak), Anadolu Yakası'nda ise Ataşehirdeki Motostar'ı öneririm. Bunun dışında genel onarım ve tamirat işleri için Anadolu Yakası Kadıköy Hasanpaşada Technic Motor Selahattin Usta; Avrupa Yakası Maslak Oto Sanayii'nde Teknisyen Oto Levent Ustayı tavsiye ederim.
Bujisi olan her araçta buji başlığı (piposu) vardır veya en kötü ihtimal kablosu vardır. Gönderdiğiniz linkteki uyar büyük ihtimalle, çünkü RT125 de NGK CR8E kullanıyor. Ayrıca ille Hyosung'un buji piposunu değil de NGK'nınkilerden de alabilirsiniz.
Evet, yağ filtresi de doğru.
Valla işinizi direkt olarak ustaya teslim ettiğinizden zora sokmuşsunuz. Motosikletinize biraz daha özen gösterin. Burada yaşadığınızın sorunların tek sebebi ustanız bilmem farkında mısınız ? Bu arada yerini ve ismini paylaşın da buradaki insanlar da yanlışlıkla gidip çile çekmesin.
Geçmiş olsun tekrardan.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Yok araştırdım internetten ama antipati oluştuğundan dolayı,sizlerin tavsiyesi ile bir yere gitmek istedim. Netten bulduğum ve hakkında çok bir bilgiye sahip olmadığım bir yere değil..
Olayın ben de farkındayım.Buji hakkında bana böyle saçma sorular sorulmasını ben de anlamlandıramadım. İlginize tekrardan teşekkür ederim iyi günler dilerim.
Merhaba Sevgili gv 250 ailesi. yeni motorumla 3 ayı doldurdum sanırım gayet keyifli seyahatler oldu, en sonuncusu geçtiğimiz hafta sonu ist-ereğli-ist 700 km yaptım 2 günde kapanışı yağmurlu olsada hem teknik hemde keyif anlamında gayet başarılıydı. uzun yol için kesinlikle yormayan gayet keyifli bir motora sahibiz. yola çıkmadan önce yağ değişimi ve genel kontrol amaçlı ustama götürdüm. işinin ehli birisi olmasına karşın gv 250 tecrübesi malesef yok.
sizden ricam tecrübe ettiğiniz bir ustanız varsa kontağı çevirdiği anda motorun aldığı nefesi bile tanıyan bir isim götürüp içimi rahatlatmak istiyorum çünkü vites kutusundan gelen bir tıkırtı var çözülemedi ayrıca hareket halindeyken bir hışırtı duyuyorum ve beni rahatsız ediyo. ayrıca kontağı çevirdiğimde f1 ışığı sönmesine karşın bikaç saniye çıkan o ses bazen bikaç dakika devam ediyor vs bunlar için gerçekten gv 250 için uzman birine göstermek istiyorum.
ilginize teşekkür ederim. keyifli sürüşler dilerim.
Merhaba ;
Bir önceki sayfada bu konuda tecrübeli arkadaşlar benim için usta tavsiyesinde bulunmuşlardı. Onu deneyebilirsiniz. Onun dışında ataşehir sevpa motorda,motosikleti bilgisayara 40 liraya bağlıyorlar.Çıkan arızaları gösteriyor. ve duruma göre beyni resetliyorlar. Orayı da deneyebilirsiniz.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)