Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #22601

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    tam sentetik yağ yüksek ısılara daha dayanıklıdır eksilme az olur. tam yarı fark etmez ama tam sentetik her zaman motorunun faydasınadır..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22602
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı Levent E. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum benim de bir arkadas dedi ki kuru debriyaj sahibi motosikletlere ve sukuterlere tam sentetik yag koyulur,
    BİZİM MOTORLARA ve sanzimani karterin icinde olan 4 zamanli motosikletlerin HEPSİNE
    YARI SENTETİK yag koymak gerekiyor
    burda mevzu edilen debriyaj balatalarının kaydırması ancak motorsiklet için üretilmiş tam sentetik yaglar mevcut bunlar balata mevzusunu dikkate alarak üretilmişlerdir racing makinalarda devir yükse kve ısı daha fazla oldugundan tam sentetik yaglar kullanılıyor.tabi bu iş keseye ve yaşa bakar motor çok km yapmış boşluk vermişsse gres yagına kadar gider iş

  3. #22603

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Beyler ben komili zeytinyağı kullanıyorum ama riviera olanından olacak. çok memnunum

  4. #22604
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı nines adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler ben komili zeytinyağı kullanıyorum ama riviera olanından olacak. çok memnunum
    Süzme zeytin yağı daha iyi debriyaj performansı veriyor.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  5. #22605
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı Levent E. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum benim de bir arkadas dedi ki kuru debriyaj sahibi motosikletlere ve sukuterlere tam sentetik yag koyulur,
    BİZİM MOTORLARA ve sanzimani karterin icinde olan 4 zamanli motosikletlerin HEPSİNE
    YARI SENTETİK yag koymak gerekiyor
    Kaya abi vermiş zaten doğru cevabı

    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burda mevzu edilen debriyaj balatalarının kaydırması ancak motorsiklet için üretilmiş tam sentetik yaglar mevcut bunlar balata mevzusunu dikkate alarak üretilmişlerdir racing makinalarda devir yükse kve ısı daha fazla oldugundan tam sentetik yaglar kullanılıyor.tabi bu iş keseye ve yaşa bakar motor çok km yapmış boşluk vermişsse gres yagına kadar gider iş


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------

    Alıntı nines adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler ben komili zeytinyağı kullanıyorum ama riviera olanından olacak. çok memnunum
    Hacı onunda iki tipi var sıcak sıkım ve soğuk sıkım.
    Soğuk sıkımda 5milyon km yol yaparsın :p
    computeus bunu beğendi.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  6. #22606

    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    düzce
    Motosikleti
    honda shadow vt 750 c
    ön cam taktıran varmı aranızda?givi yada kappa modellerden hangisi daha şık durur altın oran açısından tecrübe ettinizmi?bizim buralarda (düzce) yok böyle dükkanlar mecburen istanbula gelmek yada internetten almak durumundayız.

  7. #22607

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Alıntı murat81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön cam taktıran varmı aranızda?givi yada kappa modellerden hangisi daha şık durur altın oran açısından tecrübe ettinizmi?bizim buralarda (düzce) yok böyle dükkanlar mecburen istanbula gelmek yada internetten almak durumundayız.
    dalgalı model adı altında satılan iğrenç şeyi almada ne alırsan al. gerekirse camsız dolaş ama onu alma. daha önce kullandım ve rezil birşey komforsuzluk abidesi. bütün rüzgarı toplayıp kafana veriyor sonuçmu deli gibi rüzgar sesi ve boyun ağrısı
    murat81 bunu beğendi.

  8. #22608

    Üyelik
    24 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Arkadaşlar öncelikle yağ konusunda çok güzel yorumlar ve açıklamalar için herkese teşekkürler. Önceki motor için aldığım fakat kullanmanın nasip olmadığı 5100 15W-50 var elimde 1 lt, kararsızdım ama gelen yorumlardan sonra -önümüzdeki ilk seferde olmasa da 2. seferde- kullanmaya karar verdim. Tabi onu 1,5 lt'ye tamamlamak gerekecek

    Bugün yaşadığım durumu da sizle paylaşayım, aklınızda bulunsun.

    Uzun beyin fırtınaları sonucu almaya karar verdiğim Sava (artık Mitas mı desem yoksa?) lastikler perşembe itibariyle Buz Motor'a teslim edilmiş. Bugün yeni lastiklerin montajı için gittim ve egzoz sökülürken epeyce küfür ettim. Çünkü egzozu tutan 4 adet civatadan 2'si kırıldı ve egzozun içinde kaldı. Hani Buz Motor değil de başka bir yer olsa, lastikçiden şüphe edecektim ama Buz Motor'daki sirkülasyon çok fazla olduğu için suçu onlarda bulmadım. Civataların çok dandik olduğunu söylediklerini de belirteyim. Mil egzoz tarafından atılmış fakat egzoz sökülemediği için diğer civataları gevşetip egzozu esneterek lastikleri değiştirebildiler. Yeni lastikler ve egzozu tutan 4 vidadan 2'si kırık halde çıktık. Bu arada çıktık diyorum, çünkü 2 adet GV250 var ve sorun her ikisi için de aynı şekildeydi.

    İmdada MSA'dan Aslan Usta yetişti. Koruma demiri, sissy bar ve yüklük sebebiyle son zamanlarda birkaç kez ziyaret etmiştik MSA’yı. Usta dedik böyle böyle, “Getirin bakalım, bir şeyler yapmaya çalışırız”. Ve sonrasında Aslan Usta’nın işçiliğine şahit olduk, MSA’nın açılımındaki “sanat” kelimesine hak verdik. Şu an 4 cıvata birden tutuyor ve en az orijinalindeki kadar sağlam.

    Yazı uzadıkça toparlamak zorlaştı, maddeler halinde notlar & naçizane tavsiyeler yazayım:
    - Civatalardan biri MSA’da sökülürken de sıkıntı oldu, yağlayarak ve yine soğumasını bekleyerek söküldü.
    - Aslan Usta cıvataların dandik olmadığını belirtti, asıl işi bu olduğu için öncelikle O’nun söylediklerini doğru kabul ediyorum.
    - Sorunun sebebine hala emin olamamakla beraber, sıcaklık kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Egzoz dıştan buz gibi olana kadar beklememize rağmen, civatalar için ekstra beklemek gerekiyor.
    - Lastikler değiştikten sonra mili sol taraftan verdik, böylece tekrar lastiğin sökülmesi gerekirse egzoz problem çıkarmayacak.

    Alt tarafı lastik değişecek diye düşünürken, ekstra masraf yapmış ve 5-6 saat harcamış olduk. Neredeyse tüm günümüzü aldı ama en azından kafa rahat şimdi. Motorun rodajı bitti derken lastiklerin rodajının çıkması dışında sorun yok

  9. #22609
    computeus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Kartal / İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO CL-X 700 Adventure
    Geçmiş olsun hocam. Ben de lastik değiştirmek istiyorum, hangi seri lastik aldınız ve ne kadara mal oldu?

  10. #22610
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı mrka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle yağ konusunda çok güzel yorumlar ve açıklamalar için herkese teşekkürler. Önceki motor için aldığım fakat kullanmanın nasip olmadığı 5100 15W-50 var elimde 1 lt, kararsızdım ama gelen yorumlardan sonra -önümüzdeki ilk seferde olmasa da 2. seferde- kullanmaya karar verdim. Tabi onu 1,5 lt'ye tamamlamak gerekecek

    Bugün yaşadığım durumu da sizle paylaşayım, aklınızda bulunsun.

    Uzun beyin fırtınaları sonucu almaya karar verdiğim Sava (artık Mitas mı desem yoksa?) lastikler perşembe itibariyle Buz Motor'a teslim edilmiş. Bugün yeni lastiklerin montajı için gittim ve egzoz sökülürken epeyce küfür ettim. Çünkü egzozu tutan 4 adet civatadan 2'si kırıldı ve egzozun içinde kaldı. Hani Buz Motor değil de başka bir yer olsa, lastikçiden şüphe edecektim ama Buz Motor'daki sirkülasyon çok fazla olduğu için suçu onlarda bulmadım. Civataların çok dandik olduğunu söylediklerini de belirteyim. Mil egzoz tarafından atılmış fakat egzoz sökülemediği için diğer civataları gevşetip egzozu esneterek lastikleri değiştirebildiler. Yeni lastikler ve egzozu tutan 4 vidadan 2'si kırık halde çıktık. Bu arada çıktık diyorum, çünkü 2 adet GV250 var ve sorun her ikisi için de aynı şekildeydi.

    İmdada MSA'dan Aslan Usta yetişti. Koruma demiri, sissy bar ve yüklük sebebiyle son zamanlarda birkaç kez ziyaret etmiştik MSA’yı. Usta dedik böyle böyle, “Getirin bakalım, bir şeyler yapmaya çalışırız”. Ve sonrasında Aslan Usta’nın işçiliğine şahit olduk, MSA’nın açılımındaki “sanat” kelimesine hak verdik. Şu an 4 cıvata birden tutuyor ve en az orijinalindeki kadar sağlam.

    Yazı uzadıkça toparlamak zorlaştı, maddeler halinde notlar & naçizane tavsiyeler yazayım:
    - Civatalardan biri MSA’da sökülürken de sıkıntı oldu, yağlayarak ve yine soğumasını bekleyerek söküldü.
    - Aslan Usta cıvataların dandik olmadığını belirtti, asıl işi bu olduğu için öncelikle O’nun söylediklerini doğru kabul ediyorum.
    - Sorunun sebebine hala emin olamamakla beraber, sıcaklık kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Egzoz dıştan buz gibi olana kadar beklememize rağmen, civatalar için ekstra beklemek gerekiyor.
    - Lastikler değiştikten sonra mili sol taraftan verdik, böylece tekrar lastiğin sökülmesi gerekirse egzoz problem çıkarmayacak.

    Alt tarafı lastik değişecek diye düşünürken, ekstra masraf yapmış ve 5-6 saat harcamış olduk. Neredeyse tüm günümüzü aldı ama en azından kafa rahat şimdi. Motorun rodajı bitti derken lastiklerin rodajının çıkması dışında sorun yok
    Öncelikle çok geçmiş olsun.Bizzat 15w-50 yağ hiç kullanmadım.Belki kışın çok soğuk havalarda biraz sorunlu olabilir yazın herhalde sorun çıkarmaz gibime geliyor.Bizim kullanma klavuzunda öncelikle 10w-40 yağ öneriliyor o yoksa aşağıdaki tabloya göre alternatif yağ seçin diyor.Onu dışında Motul 5100 gayet güzel bir yağ.

  11. #22611
    mv400 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2013
    Şehir
    Kutahya
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750
    Hazır yağ konusu tekrar gündeme gelmişken Levent arkadaşımızın bahsettiği abimizin pylaşımlarını buldum. Merak eden bu 15w50 konusunda bakabilir:

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3140650

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3085603
    Thracian bunu beğendi.

  12. #22612

    Üyelik
    24 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Teşekkürler.

    İlk değişimde değil de bir sonrakinde 5100 15W50 koyarım dememin sebebi, ağustos sonu gibi 10-15 gün süreli bir tur düşünüyorum. Yağı geçen hafta değiştirdim, bu ay sonu gibi bir kere daha değiştirir (muhtemelen Castrol Power 1 Racing 10W40 ile) ve sonrasında 5100 koyar tura öyle çıkarım diye düşünüyorum. Hem havanın sıcaklığı, hem de nispeten daha yoğun kullanımda 15W50'nin daha iyi olacağını düşündüğüm için sıralama böyle

    Lastiğim Mitas (Sava) MC7 110/90/16 ve 140/90/15
    lastikdeposu.com'dan aldım, fiyat tek çekimde 300 TL (ücretsiz kargo). Direkt olarak Buz Motor'a gönderilmesini istedim ve orada 50 TL montaj için verdim.

    Siteyi bilmiyordum, bir kaç sayfa önce bir arkadaşın önerisi ile öğrendim. Ama şunu söyleyebilirim; Sava'nın Türkiye distribütörü ile görüşmüştüm, ve söylediği fiyat sitedekinden yüksekti. Distribütör Hadımköy'de, ve kargo istersem ücret bana ait. Lastik konusuna farklı bir mesajda ayrıntılı olarak değineceğim.

  13. #22613

    Üyelik
    01 Mayıs 2014
    Motosikleti
    YBR125/CBR125/DL650/Suzuki C800/GV250 Şimdi:DL650
    Alıntı mrka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler.

    İlk değişimde değil de bir sonrakinde 5100 15W50 koyarım dememin sebebi, ağustos sonu gibi 10-15 gün süreli bir tur düşünüyorum. Yağı geçen hafta değiştirdim, bu ay sonu gibi bir kere daha değiştirir (muhtemelen Castrol Power 1 Racing 10W40 ile) ve sonrasında 5100 koyar tura öyle çıkarım diye düşünüyorum. Hem havanın sıcaklığı, hem de nispeten daha yoğun kullanımda 15W50'nin daha iyi olacağını düşündüğüm için sıralama böyle

    Lastiğim Mitas (Sava) MC7 110/90/16 ve 140/90/15
    lastikdeposu.com'dan aldım, fiyat tek çekimde 300 TL (ücretsiz kargo). Direkt olarak Buz Motor'a gönderilmesini istedim ve orada 50 TL montaj için verdim.

    Siteyi bilmiyordum, bir kaç sayfa önce bir arkadaşın önerisi ile öğrendim. Ama şunu söyleyebilirim; Sava'nın Türkiye distribütörü ile görüşmüştüm, ve söylediği fiyat sitedekinden yüksekti. Distribütör Hadımköy'de, ve kargo istersem ücret bana ait. Lastik konusuna farklı bir mesajda ayrıntılı olarak değineceğim.


    Tavsiyeme uymuşsun tebrikler.Seveceksin Sava'yı.


    Benim aldığım yerden almışsın sağolsunlar bana da kolaylık sağlamışlardı sabırla sorularımı da yanıtladılar.

  14. #22614

    Üyelik
    24 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Alıntı reason667 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tavsiyeme uymuşsun tebrikler.Seveceksin Sava'yı.


    Benim aldığım yerden almışsın sağolsunlar bana da kolaylık sağlamışlardı sabırla sorularımı da yanıtladılar.
    Evet reason667'nin tavsiyesiydi

    Nicki hatırlayamadım, tembellik yapıp birkaç sayfa geriye gitmeye üşenince hemen yakalandık bak

  15. #22615
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı mv400 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazır yağ konusu tekrar gündeme gelmişken Levent arkadaşımızın bahsettiği abimizin pylaşımlarını buldum. Merak eden bu 15w50 konusunda bakabilir:

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3140650

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3085603
    Kaldera abi güzel yazmış ama rakamlar sıcaklığı değil viskozite derecesini gösterir.SAE ve ISO standartlarına göre viskozite dereceleri belli numaralara göre sınıflandırılmıştır.Yağları sınıflandırırken SAE 100 C sıcaklığı,ISO 40 C sıcaklığı baz alır.W olan kısım kışın soğuk havalarda motorun ortalama çalışma sıcaklığı kabul edilen 100 C deki viskozite değerleri diğeri de malum yazın sıcak havalarda motorun çalışma sıcaklığı olan 100 C deki viskozite değerleri:


    Hangi sıcaklıklarda hangi yağın uygun olduğuna öğrenmek için öncelikle kullandığımız aracın kullanma klavuzuna bakmak lazım.Motordan motora küçük farklılıklar gösterebiliyor.Ama genel olarak yağ derecelerine göre kullanılabileceği sıcaklık değerlerini gösteren şu ve benzeri bir çok tablo internette mevcut;


    Bu arada hemen belirteyim yağ konusunda öyle çok derinlemesine bilgim tecrübem olan bir kullanıcı değilim.Şimdiye kadar bütün motosikletlerime klavuzlarına bakarak yağını seçiyordum.Yaz-kış olayını yüzeysel olarak sadece rakamlar arttıkça yağın kalınlaştığını biliyordum.Bu haftaki yağ muhabetinin ve mesleğim olan kimya mühendisliğinin getirdiği merak ile biraz araştırma yapmaya başladım.

    Merak edenler için yağlarla ilgili yazılmış bir kaç makale;
    http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
    http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

  16. #22616

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    Şehir
    Eskişehir - Kütahya
    Motosikleti
    Suzuki M800
    arkadaşlar merhaba, bir süredir gv250 arıyorum şu ilandaki motor hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi lütfen?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...15291619/detay

  17. #22617

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    o para verilmez ama güzel bir uygulama..

    http://www.ebay.com/itm/Hyosung-United-Motors-Driver-Drivers-Backrest-GV250-Back-Rest-GV125-ATK-Kasinski-/171574609263?hash=item27f2a4c56f&vxp=mtr

  18. #22618

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o para verilmez ama güzel bir uygulama..

    http://www.ebay.com/itm/Hyosung-United-Motors-Driver-Drivers-Backrest-GV250-Back-Rest-GV125-ATK-Kasinski-/171574609263?hash=item27f2a4c56f&vxp=mtr
    bi 5-6 ay önce olsa düşünülebilirdi (belki) ama dolar olmuş 3 lira :D:D:D

  19. #22619

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı nines adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bş 5-6 ay olsa düşünülebilirdi ama dolar olmuş 3 lira :D:D:D
    dolarla ilgisi yok aslında çok çok basit bir şey arka sırt dayamalardan alınsa 50-60 tl ye en kralı kappa alsan tasarım bir şey 90-100 tl gibi bir şey.. yanına iki demir motorunda montajlayabiliceğin bir yer buldunmu tamamdır. tabi görsellik işçilikde güzel olmalı. ondan o para verilmez dedim basit ibr şey elinden bu iş gelenler için..

  20. #22620
    Utided - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Istanbul (Anadolu)
    Motosikleti
    2015 Hyosung GV250
    Selam dostlar muhtemelen önümüzdeki hafta bu motorlardan bir tanesini servise gösterip bir sıkıntısı yok ise alacağım.

    Motorlardan tanıdığınız ya da hakkında resimlerden yorum yapabileceğiniz, tavsiye edebileceğiniz var ise çok yardımcı olursunuz.

    motorlar bunlar:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...15306015/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...15764367/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...07542226/detay

    renk ve tip olarak 2. sıradaki gönlümdeki versiyon. Ama ilanlardan bakınca motorun durumu olarak ilk motor daha içime siniyor, fiyat farkı da var tabii arada, 750 tl azımsanacak bir fark değil malum.

    şimdiden herkese teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 60 kullanıcı var. (0 üye ve 60 misafir)

Bu Konudaki Etiketler