tam sentetik yağ yüksek ısılara daha dayanıklıdır eksilme az olur. tam yarı fark etmez ama tam sentetik her zaman motorunun faydasınadır..
tam sentetik yağ yüksek ısılara daha dayanıklıdır eksilme az olur. tam yarı fark etmez ama tam sentetik her zaman motorunun faydasınadır..
burda mevzu edilen debriyaj balatalarının kaydırması ancak motorsiklet için üretilmiş tam sentetik yaglar mevcut bunlar balata mevzusunu dikkate alarak üretilmişlerdir racing makinalarda devir yükse kve ısı daha fazla oldugundan tam sentetik yaglar kullanılıyor.tabi bu iş keseye ve yaşa bakar motor çok km yapmış boşluk vermişsse gres yagına kadar gider iş
Beyler ben komili zeytinyağı kullanıyorum ama riviera olanından olacak. çok memnunum
Kaya abi vermiş zaten doğru cevabı
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------
Hacı onunda iki tipi var sıcak sıkım ve soğuk sıkım.
Soğuk sıkımda 5milyon km yol yaparsın :p
ver gazı... ver çoşkuyu
ön cam taktıran varmı aranızda?givi yada kappa modellerden hangisi daha şık durur altın oran açısından tecrübe ettinizmi?bizim buralarda (düzce) yok böyle dükkanlar mecburen istanbula gelmek yada internetten almak durumundayız.
Arkadaşlar öncelikle yağ konusunda çok güzel yorumlar ve açıklamalar için herkese teşekkürler. Önceki motor için aldığım fakat kullanmanın nasip olmadığı 5100 15W-50 var elimde 1 lt, kararsızdım ama gelen yorumlardan sonra -önümüzdeki ilk seferde olmasa da 2. seferde- kullanmaya karar verdim. Tabi onu 1,5 lt'ye tamamlamak gerekecek
Bugün yaşadığım durumu da sizle paylaşayım, aklınızda bulunsun.
Uzun beyin fırtınaları sonucu almaya karar verdiğim Sava (artık Mitas mı desem yoksa?) lastikler perşembe itibariyle Buz Motor'a teslim edilmiş. Bugün yeni lastiklerin montajı için gittim ve egzoz sökülürken epeyce küfür ettim. Çünkü egzozu tutan 4 adet civatadan 2'si kırıldı ve egzozun içinde kaldı. Hani Buz Motor değil de başka bir yer olsa, lastikçiden şüphe edecektim ama Buz Motor'daki sirkülasyon çok fazla olduğu için suçu onlarda bulmadım. Civataların çok dandik olduğunu söylediklerini de belirteyim. Mil egzoz tarafından atılmış fakat egzoz sökülemediği için diğer civataları gevşetip egzozu esneterek lastikleri değiştirebildiler. Yeni lastikler ve egzozu tutan 4 vidadan 2'si kırık halde çıktık. Bu arada çıktık diyorum, çünkü 2 adet GV250 var ve sorun her ikisi için de aynı şekildeydi.
İmdada MSA'dan Aslan Usta yetişti. Koruma demiri, sissy bar ve yüklük sebebiyle son zamanlarda birkaç kez ziyaret etmiştik MSA’yı. Usta dedik böyle böyle, “Getirin bakalım, bir şeyler yapmaya çalışırız”. Ve sonrasında Aslan Usta’nın işçiliğine şahit olduk, MSA’nın açılımındaki “sanat” kelimesine hak verdik. Şu an 4 cıvata birden tutuyor ve en az orijinalindeki kadar sağlam.
Yazı uzadıkça toparlamak zorlaştı, maddeler halinde notlar & naçizane tavsiyeler yazayım:
- Civatalardan biri MSA’da sökülürken de sıkıntı oldu, yağlayarak ve yine soğumasını bekleyerek söküldü.
- Aslan Usta cıvataların dandik olmadığını belirtti, asıl işi bu olduğu için öncelikle O’nun söylediklerini doğru kabul ediyorum.
- Sorunun sebebine hala emin olamamakla beraber, sıcaklık kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Egzoz dıştan buz gibi olana kadar beklememize rağmen, civatalar için ekstra beklemek gerekiyor.
- Lastikler değiştikten sonra mili sol taraftan verdik, böylece tekrar lastiğin sökülmesi gerekirse egzoz problem çıkarmayacak.
Alt tarafı lastik değişecek diye düşünürken, ekstra masraf yapmış ve 5-6 saat harcamış olduk. Neredeyse tüm günümüzü aldı ama en azından kafa rahat şimdi. Motorun rodajı bitti derken lastiklerin rodajının çıkması dışında sorun yok
Geçmiş olsun hocam. Ben de lastik değiştirmek istiyorum, hangi seri lastik aldınız ve ne kadara mal oldu?
Öncelikle çok geçmiş olsun.Bizzat 15w-50 yağ hiç kullanmadım.Belki kışın çok soğuk havalarda biraz sorunlu olabilir yazın herhalde sorun çıkarmaz gibime geliyor.Bizim kullanma klavuzunda öncelikle 10w-40 yağ öneriliyor o yoksa aşağıdaki tabloya göre alternatif yağ seçin diyor.Onu dışında Motul 5100 gayet güzel bir yağ.
Hazır yağ konusu tekrar gündeme gelmişken Levent arkadaşımızın bahsettiği abimizin pylaşımlarını buldum. Merak eden bu 15w50 konusunda bakabilir:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3140650
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3085603
Teşekkürler.
İlk değişimde değil de bir sonrakinde 5100 15W50 koyarım dememin sebebi, ağustos sonu gibi 10-15 gün süreli bir tur düşünüyorum. Yağı geçen hafta değiştirdim, bu ay sonu gibi bir kere daha değiştirir (muhtemelen Castrol Power 1 Racing 10W40 ile) ve sonrasında 5100 koyar tura öyle çıkarım diye düşünüyorum. Hem havanın sıcaklığı, hem de nispeten daha yoğun kullanımda 15W50'nin daha iyi olacağını düşündüğüm için sıralama böyle
Lastiğim Mitas (Sava) MC7 110/90/16 ve 140/90/15
lastikdeposu.com'dan aldım, fiyat tek çekimde 300 TL (ücretsiz kargo). Direkt olarak Buz Motor'a gönderilmesini istedim ve orada 50 TL montaj için verdim.
Siteyi bilmiyordum, bir kaç sayfa önce bir arkadaşın önerisi ile öğrendim. Ama şunu söyleyebilirim; Sava'nın Türkiye distribütörü ile görüşmüştüm, ve söylediği fiyat sitedekinden yüksekti. Distribütör Hadımköy'de, ve kargo istersem ücret bana ait. Lastik konusuna farklı bir mesajda ayrıntılı olarak değineceğim.
Kaldera abi güzel yazmış ama rakamlar sıcaklığı değil viskozite derecesini gösterir.SAE ve ISO standartlarına göre viskozite dereceleri belli numaralara göre sınıflandırılmıştır.Yağları sınıflandırırken SAE 100 C sıcaklığı,ISO 40 C sıcaklığı baz alır.W olan kısım kışın soğuk havalarda motorun ortalama çalışma sıcaklığı kabul edilen 100 C deki viskozite değerleri diğeri de malum yazın sıcak havalarda motorun çalışma sıcaklığı olan 100 C deki viskozite değerleri:
Hangi sıcaklıklarda hangi yağın uygun olduğuna öğrenmek için öncelikle kullandığımız aracın kullanma klavuzuna bakmak lazım.Motordan motora küçük farklılıklar gösterebiliyor.Ama genel olarak yağ derecelerine göre kullanılabileceği sıcaklık değerlerini gösteren şu ve benzeri bir çok tablo internette mevcut;
Bu arada hemen belirteyim yağ konusunda öyle çok derinlemesine bilgim tecrübem olan bir kullanıcı değilim.Şimdiye kadar bütün motosikletlerime klavuzlarına bakarak yağını seçiyordum.Yaz-kış olayını yüzeysel olarak sadece rakamlar arttıkça yağın kalınlaştığını biliyordum.Bu haftaki yağ muhabetinin ve mesleğim olan kimya mühendisliğinin getirdiği merak ile biraz araştırma yapmaya başladım.
Merak edenler için yağlarla ilgili yazılmış bir kaç makale;
http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
arkadaşlar merhaba, bir süredir gv250 arıyorum şu ilandaki motor hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi lütfen?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...15291619/detay
o para verilmez ama güzel bir uygulama..
http://www.ebay.com/itm/Hyosung-United-Motors-Driver-Drivers-Backrest-GV250-Back-Rest-GV125-ATK-Kasinski-/171574609263?hash=item27f2a4c56f&vxp=mtr
dolarla ilgisi yok aslında çok çok basit bir şey arka sırt dayamalardan alınsa 50-60 tl ye en kralı kappa alsan tasarım bir şey 90-100 tl gibi bir şey.. yanına iki demir motorunda montajlayabiliceğin bir yer buldunmu tamamdır. tabi görsellik işçilikde güzel olmalı. ondan o para verilmez dedim basit ibr şey elinden bu iş gelenler için..
Selam dostlar muhtemelen önümüzdeki hafta bu motorlardan bir tanesini servise gösterip bir sıkıntısı yok ise alacağım.
Motorlardan tanıdığınız ya da hakkında resimlerden yorum yapabileceğiniz, tavsiye edebileceğiniz var ise çok yardımcı olursunuz.
motorlar bunlar:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...15306015/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...15764367/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...07542226/detay
renk ve tip olarak 2. sıradaki gönlümdeki versiyon. Ama ilanlardan bakınca motorun durumu olarak ilk motor daha içime siniyor, fiyat farkı da var tabii arada, 750 tl azımsanacak bir fark değil malum.
şimdiden herkese teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 60 kullanıcı var. (0 üye ve 60 misafir)