5100 ile 7100 arasında sıcaklık değerleri ile ilgili bir durum yok.
7100 daha çok yüksek devir çeviren motosikletlerde kullanılır. 5100 ise orta siklet motosikletlerde kullanılır.
Bu iki yağ arasında asıl farkı motorun ilk çalışmasında görürsünüz(aslında göremezsiniz :p)
Şöyle ki; Motosikletlerde iki hareketli parça birbirine deymez ama arada incecik bir yağ film tabakası bulunur.bu yağ tabakası kalktığı anda bu iki parça birbirini yer. İşte sonra motor yatak sarar piston kitler vs vs durumları olur.
Yada uzun vadede film tabakası ve koruyuculuğu düşük olan yağ kullanımı sonucu her yağ değişiminde yağ tapasında çok fazla talaş görürsünüz. Ve sonunda motor yağ yakmaya başlar çünkü aşınma sonucunda artık yağ film tabakası iki parça arasını sadece doldurmuyor karşıya yağ geçiriyordur ve yağ benzin ile beraber yanar. (Yağ yakan motor iyi gider bu arada patlayıcılığı arttığı için
)
Gelelim ilk marş mevzusuna
Motorunuz en büyük aşınmayı sokken ilk marş aldığı 1dk da alır. Yukarıda dedikya parçalar arasında bir film tabakası var diye.
Heh işte motoru akşam bıraktınız piston silindirdeki yağ süzüldü ve kartere indi.
Siz sabah gelik ilk marşa bastığınızda bir süre piston silindir yağsız çalışır. İstatistiklere göre yaklaşık 300km yol gitmeniz durumunda oluşacak silindir çiziği sadece o marş ile gerçekleşir.
İşte tam sentetik yağ farkı tam burada devreye giriyor. Tam sentetik yağ çok ince olduğu için piston ve silindirden tamamen süzülüp kartere inmez.
İncecik bir tabaka bu parçalardaki minik gözeneklerde tutunur ve ilk marşta parçalar kısmen de olsa yağlı olarak çalışmış olur ve bu ilk marş çizikleri minimum a iner. Motor ısındıktan sonra ise pist kullanımı hariç yarı sentetik ile tam sentetik aralasında neredeyse hiç bir fark kalmaz.
İşte bu sebeple yarı sentetik kullanılan bir motor bloğu 250.000km sonra yağ yakmaya başlıyorsa. Sürekli(burada süreklilik önemli) tam sentetik yağ kullanan bir motor 1 milyon km de yağ yakmaya başlar.
Bunun net durumunu Mobil Yağ firması için 3D bir animasyon yapıp fabrikalarını ziyarete giden arkadaşım orada görmüş.
İki piston sergiliyorlarmış. Birisi X km boyunca yarı sentetik, diğeri tam sentetik yağ ile çalıştırılmış.
Sonuç: Yarı sentetikte bir sürü ufak tefek çizikler varken, tam sentetikde neredeyse hiç çizik yok.
Burada soru şu oluyor.
Sen bu motorun son sahibi olmayı ve 200-250bin km kullanmayı düşünüyor musun?
Ona göre karar ver tam sentetik mi yarı sentetik mi kullanacaksın.
Motorunun yedek parça fiyatı pahalı mı ucuz mu ?
Bu kadar uzun km ler boyu tam sentetik yarı sentetik fiyat farkı ile yeni silindir alıp motoru sıfırlayacaksan gerek var mı tam sentetiğe?[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------
[/COLOR
]Milyon km hesabımızı doğrulayalım şimdi
Günde işe git gel 100km yol yapıyor olun.
Haftada 5 gün motorunuzu kullanıyor olun.
1 ayda 22 iş günü olsun.
(Günde 100km) * (22 iş günü) * (12 ay) = 25bin km yılda yol yapar. 10 yılda 250.000km yol yapmış olun ve motor yağ yakmaya başlamış olsun.
Şimdi gizli yol hesabı yapalım
(ilk marş 300km lik piston çiziği) * (22 iş günü) * (12 ay) = 80bin km gizli yol. 10 yılda 800.000km yol gitmiş kadar silindir piston çizik alır.
Toplayalım şimdi: 250.000 + 800.000 = 1.050.000km yol
Yani sürekli tamsentetik kullanılsa aynı şartlarda aslında motor yaklaşık 1.000.000km yol gidecekti