Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #22581

    Üyelik
    04 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli/Gebze
    Motosikleti
    NC 700 X
    Benim yeni zincirde ses vardı azaldıda başka bir şey keşfettim. Zinciri çevirirken bazen gevşek bazen sıkı. Muhtemelen arka dişlide çarpıklık var. Çok fazla değil ama genede var. Sormak istediğim şu; motorum 9000 de yeni dişli alsamda aynı şekilde olurmu zinciri did alacam endura marketten ama dişli orada varmıdır. dişli kaç diştir. gibi sorularım var arkadaşlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22582
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Arenli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim yeni zincirde ses vardı azaldıda başka bir şey keşfettim. Zinciri çevirirken bazen gevşek bazen sıkı. Muhtemelen arka dişlide çarpıklık var. Çok fazla değil ama genede var. Sormak istediğim şu; motorum 9000 de yeni dişli alsamda aynı şekilde olurmu zinciri did alacam endura marketten ama dişli orada varmıdır. dişli kaç diştir. gibi sorularım var arkadaşlar.
    benimde aynı şekilde yaklaşık 15 bin km dir bu şekilde kullanıyorum. son hıza etkisi var sadece onun dışında zararı yok. eğer sürüşünüzü etkilemiyorsa boşuna masraf etmeyin
    Arenli bunu beğendi.

  3. #22583
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    ben kullanırkende vardı , motorcuya sorduğumda bu gayet normal dedi hiç bir sıkıntısınıda görmedim zincir olayını.. vesselam..
    Arenli bunu beğendi.

  4. #22584
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı inanma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstediğim yağı koymakta tabii ki serbestim herkes gibi. Birileri bir dayanağı olmadan şu iyi dedi diye onu kullanacak halim yok. Gözlemsel ve fark edilir hiç bir değişiklik olmadı diyorum, benden sonra 3 kişi daha aynı şeyden bahsediyor ama hala vites geçişi yağın rengi falan diyorsun. Hepimizin sol ayağındaki sinir uçları ölmüş hissiyatsızlık var da sen mi fark edebiliyorsun sadece anlamadım. Ama tabi sanayi klişeleri vardır; en iyi yağ castrol, en iyi lastik michelin, en iyi mal benim sattığım.
    İnanma sen hangi yagı niye kullanıyorsun bilemem ama tercübe yaşla kazanılmıyor yenilen kazıkların bileşkesi tercübedir.detaya girersek teknik olatak API DEGERLERİNİ İNCELEMEN GEREKİR. bu arada çok yag var sentetik hele bazı yaglar varki arabalar için çok iyi ancak motora koydugunda mekanik olarak çok güzel yanlız debriyaj kaçırmaya başlar.
    bazı firmalar bu işe önem verip araştırma ve test yapıyorlar.Castrol da bu firmalardan ve motor sınıflarına göre yagını ayırmış endro raycıng scootor ayrı ayrı yagı var niye 10/40 al koy dememiş adam yagı kullanım sonu başı kullanırken test edip en iyiysini üretmeye çalışıyor.Ayrıca iyi kullanıcının aracında yagın getirdiği farklılıkları histmesi gerekir.
    bizimde en kestirmeden yapabildiğimiz budur.Ayrıca hiç bir firma ile ortaklıgımız yok.Benim bildigim dogru budur.
    Motorları söktügümüzde karterde kalan tortuyu görünce bile hangi yagın daha iyi olup olmadıgını kestirmeden test ediyoruz. Bunlar bize tercübe oluyor onuda inan arkadaşlarla paylaşıyoruz. İnanan yol alır inanmıyan piston kolunu alır.

  5. #22585
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı mrka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yağ olarak ne kullanıyorsunuz? Memnun olduklarınız, olmadıklarınız?

    Motul 7100, 5100, Castrol, başka bir marka? 10-40 haricinde kullandığınız var mı?
    En son kendi ellerimle Motul 5100 10-40 koydum.Sanki vites geçişleri biraz yumuşadı gibi.Genel olarak bu yağdan memnunum.Sıcak hava da 2 kişi şehir içi uzun süreli kullanımlarda herhangi bir sıkıntı yada performans düşüşü yaşamadım.Daha önceden servisin koyduğu Motorex 10-40 vardı Motul o yağa göre çok daha iyi performans verdi.
    mrka bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  6. #22586

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    gv250 ye tabi sürücüleri daha iyi bilir ama castrol 10w 40 ile motul 7100 10w 40 iyi gelir tahminim..
    kitapçıklarda genelde firmaların yağ önerisi motorun stabil 80 derecelik sıcaklık oranlarına göredir ama çok sıcak kavurucu sıcakların olduğu iklimlerde daha kalın yağlarda iyi gelir motora .. mesela mobil 1 V-Twin 20W50 gibi..

  7. #22587
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Getiri götürü olarak hesapladığında 7100 biraz pahalı gelebilir fakat tercih isteyen kullanır.
    Mesela ben

    20w50 fazla kalın sıcak mevsimlerde 15w-50 olursa daha güzel olur. Kılavuzda da zaten böyle önerilmiş

  8. #22588
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    Konjektörüm arızalandı yenisini aldım ve hatta aküyü değiştirdim.yeni konjektör ve aküyü takdım çalıştırdım ama farı yada park lambalarını açtığım zaman devir saati sapıtıyor benzin sıfırın altına iniyor gösterge tablosunda tüm lambalar yanıyor.ne yapmam gerekir.

  9. #22589
    Levent E. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung gv 650
    Alıntı isfa67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektörüm arızalandı yenisini aldım ve hatta aküyü değiştirdim.yeni konjektör ve aküyü takdım çalıştırdım ama farı yada park lambalarını açtığım zaman devir saati sapıtıyor benzin sıfırın altına iniyor gösterge tablosunda tüm lambalar yanıyor.ne yapmam gerekir.
    Boyle konular olduğu zaman kırk yıllık motorcularin yorumlarını göremiyoruz her nedense ama satılacak bisey olduğu zaman gelin yardımcı olalım oluyor.ya da kulaktan dolma bilgilerle boyle konjektor,aku falan değiştirmene yol acıyorlar iste ama biz daha çaylak ve dünkü Motorcu olarak uç bes bişeyi araştırıp öğrenip aktarıyoruz
    Dostum sen konjektoru akuyu bosuna değiştirdin sanırım,gösterge panelinin icinde bir kablon kopmuş,sasi alamıyor o yüzden yapıyor.dikkat edersen motorun çalısmasında bir anormallik yoktur,konjektor olsa duramazsın.
    Paneli sokup dağıtacaksın,muhtemelen bisey yokmuş gibi görünecek ama üzeri bantlanmis yerleri de açıp bakacaksın birleşim yerlerine ve bir de ne göreceksin;orda yerinden çıkmış bir küçük kablo var..
    isfa67, ssates, natila ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.

  10. #22590
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    Alıntı Levent E. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boyle konular olduğu zaman kırk yıllık motorcularin yorumlarını göremiyoruz her nedense ama satılacak bisey olduğu zaman gelin yardımcı olalım oluyor.ya da kulaktan dolma bilgilerle boyle konjektor,aku falan değiştirmene yol acıyorlar iste ama biz daha çaylak ve dünkü Motorcu olarak uç bes bişeyi araştırıp öğrenip aktarıyoruz
    Dostum sen konjektoru akuyu bosuna değiştirdin sanırım,gösterge panelinin icinde bir kablon kopmuş,sasi alamıyor o yüzden yapıyor.dikkat edersen motorun çalısmasında bir anormallik yoktur,konjektor olsa duramazsın.
    Paneli sokup dağıtacaksın,muhtemelen bisey yokmuş gibi görünecek ama üzeri bantlanmis yerleri de açıp bakacaksın birleşim yerlerine ve bir de ne göreceksin;orda yerinden çıkmış bir küçük kablo var..
    valla abi içimi rahatlattın.konjektör kesin bozulmuştu çalışmadı motorum söktüm konjektörü arkadan çatlamış ve beyni akmış birde orjinal değilmişti.bi sorum daha olacak abi sizlerin motorunda konjektörün yeri nerede?bende sağ kapağı açınca hemen karşımda.başka bir arkadaşımınki selenin altında doğru yeri neresidir?bu arada çok çok teşekkür ederim cevabın için.
    2007 GV 250 SATILDI
    2008 DRAGSTAR 650

  11. #22591
    Levent E. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung gv 650
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnanma sen hangi yagı niye kullanıyorsun bilemem ama tercübe yaşla kazanılmıyor yenilen kazıkların bileşkesi tercübedir.detaya girersek teknik olatak API DEGERLERİNİ İNCELEMEN GEREKİR. bu arada çok yag var sentetik hele bazı yaglar varki arabalar için çok iyi ancak motora koydugunda mekanik olarak çok güzel yanlız debriyaj kaçırmaya başlar.
    bazı firmalar bu işe önem verip araştırma ve test yapıyorlar.Castrol da bu firmalardan ve motor sınıflarına göre yagını ayırmış endro raycıng scootor ayrı ayrı yagı var niye 10/40 al koy dememiş adam yagı kullanım sonu başı kullanırken test edip en iyiysini üretmeye çalışıyor.Ayrıca iyi kullanıcının aracında yagın getirdiği farklılıkları histmesi gerekir.
    bizimde en kestirmeden yapabildiğimiz budur.Ayrıca hiç bir firma ile ortaklıgımız yok.Benim bildigim dogru budur.
    Motorları söktügümüzde karterde kalan tortuyu görünce bile hangi yagın daha iyi olup olmadıgını kestirmeden test ediyoruz. Bunlar bize tercübe oluyor onuda inan arkadaşlarla paylaşıyoruz. İnanan yol alır inanmıyan piston kolunu alır.
    Forumda yazilarini cok ciddiye alarak okuduğum biri var 'kaldera',bu abimizin yaglar konusundaki yazılarını okumanı tavsiye ederim.donen dolapları,yanlis bilinen gercekleri falan da cok guzel açıklayan,sizin yazilarinizdaki gibi ezberlenmis cümleler içermeyen cok değerli bilgiler veriyor.
    Tabi kabullenmek zor olacak ama ogrenmek araştırmak okumak iyidir,su kadar yıllık motorcuyum demek kolay ama verdiginiz bilgiler kepek ekmegi tadında malesef neyse ki sonuna Turabi cümleleri ekliyorsunuz da renkleniyor biraz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------

    Alıntı isfa67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla abi içimi rahatlattın.konjektör kesin bozulmuştu çalışmadı motorum söktüm konjektörü arkadan çatlamış ve beyni akmış birde orjinal değilmişti.bi sorum daha olacak abi sizlerin motorunda konjektörün yeri nerede?bende sağ kapağı açınca hemen karşımda.başka bir arkadaşımınki selenin altında doğru yeri neresidir?bu arada çok çok teşekkür ederim cevabın için.
    Diyorum iste konjektor olsa duramazsın
    Karburatorlulerde selenin altında hemen,benim enjeksiyonluda zincir tarafındaki kapağı açınca karsına çıkıyor.konjektor bozulduysa genelde akuyu de bozuyor iyi olmus değiştirmen bosuna masrafa girmemissin diyebiliriz
    isfa67 bunu beğendi.
    Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.

  12. #22592
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Getiri götürü olarak hesapladığında 7100 biraz pahalı gelebilir fakat tercih isteyen kullanır.
    Mesela ben

    20w50 fazla kalın sıcak mevsimlerde 15w-50 olursa daha güzel olur. Kılavuzda da zaten böyle önerilmiş
    Bildiğim kadarıyla 5100 ile 7100 arasındaki tek fark 7100 yoğun sıcaklık ve çalışma altında çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü bir yağ olması.7100,600 cc ve üstü bir motosiklet için iyi olabilir ama 250 cc bir motosiklet için hele hele cruiser gibi genelde sakin kullanılan 250 cc için fazla bir yağ.Ama sizin gibi 650 cc bir motosiklet sürsem bende 7100 kullanırdım büyük ihtimalle.Yüksek cc nin ısınması da biraz fazla olduğundan yağa verilen paraya acımamak lazım.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  13. #22593

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ben 5100 yarı sentetik 7100 tam sentetik olarak biliyorum yanlışımda olabilir. 7100 bir arkadaş pahalı demişde o kadar pahalı değil. birde 7100 10w 40 ın üstünde enduro yarış tipi motorsiklet resmi olur 20w 50 nin üstünde cruiser motorsiklet resmi olur..

  14. #22594
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 5100 yarı sentetik 7100 tam sentetik olarak biliyorum yanlışımda olabilir. 7100 bir arkadaş pahalı demişde o kadar pahalı değil. birde 7100 10w 40 ın üstünde enduro yarış tipi motorsiklet resmi olur 20w 50 nin üstünde cruiser motorsiklet resmi olur..
    Doğru söylüyorsunuz 5100 yarı sentetik,7100 tam sentetik.
    mrka bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  15. #22595
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    5100 ile 7100 arasında sıcaklık değerleri ile ilgili bir durum yok.
    7100 daha çok yüksek devir çeviren motosikletlerde kullanılır. 5100 ise orta siklet motosikletlerde kullanılır.

    Bu iki yağ arasında asıl farkı motorun ilk çalışmasında görürsünüz(aslında göremezsiniz :p)

    Şöyle ki; Motosikletlerde iki hareketli parça birbirine deymez ama arada incecik bir yağ film tabakası bulunur.bu yağ tabakası kalktığı anda bu iki parça birbirini yer. İşte sonra motor yatak sarar piston kitler vs vs durumları olur.
    Yada uzun vadede film tabakası ve koruyuculuğu düşük olan yağ kullanımı sonucu her yağ değişiminde yağ tapasında çok fazla talaş görürsünüz. Ve sonunda motor yağ yakmaya başlar çünkü aşınma sonucunda artık yağ film tabakası iki parça arasını sadece doldurmuyor karşıya yağ geçiriyordur ve yağ benzin ile beraber yanar. (Yağ yakan motor iyi gider bu arada patlayıcılığı arttığı için )

    Gelelim ilk marş mevzusuna

    Motorunuz en büyük aşınmayı sokken ilk marş aldığı 1dk da alır. Yukarıda dedikya parçalar arasında bir film tabakası var diye.
    Heh işte motoru akşam bıraktınız piston silindirdeki yağ süzüldü ve kartere indi.
    Siz sabah gelik ilk marşa bastığınızda bir süre piston silindir yağsız çalışır. İstatistiklere göre yaklaşık 300km yol gitmeniz durumunda oluşacak silindir çiziği sadece o marş ile gerçekleşir.
    İşte tam sentetik yağ farkı tam burada devreye giriyor. Tam sentetik yağ çok ince olduğu için piston ve silindirden tamamen süzülüp kartere inmez.
    İncecik bir tabaka bu parçalardaki minik gözeneklerde tutunur ve ilk marşta parçalar kısmen de olsa yağlı olarak çalışmış olur ve bu ilk marş çizikleri minimum a iner. Motor ısındıktan sonra ise pist kullanımı hariç yarı sentetik ile tam sentetik aralasında neredeyse hiç bir fark kalmaz.

    İşte bu sebeple yarı sentetik kullanılan bir motor bloğu 250.000km sonra yağ yakmaya başlıyorsa. Sürekli(burada süreklilik önemli) tam sentetik yağ kullanan bir motor 1 milyon km de yağ yakmaya başlar.

    Bunun net durumunu Mobil Yağ firması için 3D bir animasyon yapıp fabrikalarını ziyarete giden arkadaşım orada görmüş.
    İki piston sergiliyorlarmış. Birisi X km boyunca yarı sentetik, diğeri tam sentetik yağ ile çalıştırılmış.
    Sonuç: Yarı sentetikte bir sürü ufak tefek çizikler varken, tam sentetikde neredeyse hiç çizik yok.


    Burada soru şu oluyor.
    Sen bu motorun son sahibi olmayı ve 200-250bin km kullanmayı düşünüyor musun?
    Ona göre karar ver tam sentetik mi yarı sentetik mi kullanacaksın.
    Motorunun yedek parça fiyatı pahalı mı ucuz mu ?
    Bu kadar uzun km ler boyu tam sentetik yarı sentetik fiyat farkı ile yeni silindir alıp motoru sıfırlayacaksan gerek var mı tam sentetiğe?[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------

    [/COLOR]Milyon km hesabımızı doğrulayalım şimdi

    Günde işe git gel 100km yol yapıyor olun.
    Haftada 5 gün motorunuzu kullanıyor olun.
    1 ayda 22 iş günü olsun.


    (Günde 100km) * (22 iş günü) * (12 ay) = 25bin km yılda yol yapar. 10 yılda 250.000km yol yapmış olun ve motor yağ yakmaya başlamış olsun.

    Şimdi gizli yol hesabı yapalım
    (ilk marş 300km lik piston çiziği) * (22 iş günü) * (12 ay) = 80bin km gizli yol. 10 yılda 800.000km yol gitmiş kadar silindir piston çizik alır.


    Toplayalım şimdi: 250.000 + 800.000 = 1.050.000km yol

    Yani sürekli tamsentetik kullanılsa aynı şartlarda aslında motor yaklaşık 1.000.000km yol gidecekti
    Thracian, Sam@, murat81 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  16. #22596
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Gayet güzel ve ayrıntılı bir açıklama olmuş.Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    UNdocab bunu beğendi.

  17. #22597
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı Levent E. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda yazilarini cok ciddiye alarak okuduğum biri var 'kaldera',bu abimizin yaglar konusundaki yazılarını okumanı tavsiye ederim.donen dolapları,yanlis bilinen gercekleri falan da cok guzel açıklayan,sizin yazilarinizdaki gibi ezberlenmis cümleler içermeyen cok değerli bilgiler veriyor.
    Tabi kabullenmek zor olacak ama ogrenmek araştırmak okumak iyidir,su kadar yıllık motorcuyum demek kolay ama verdiginiz bilgiler kepek ekmegi tadında malesef neyse ki sonuna Turabi cümleleri ekliyorsunuz da renkleniyor biraz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------



    Diyorum iste konjektor olsa duramazsın
    Karburatorlulerde selenin altında hemen,benim enjeksiyonluda zincir tarafındaki kapağı açınca karsına çıkıyor.konjektor bozulduysa genelde akuyu de bozuyor iyi olmus değiştirmen bosuna masrafa girmemissin diyebiliriz
    lşevent haklısın kaldera baya bir detaylı teknik olarak yazmış ancak onu sen ben ve bu düzeydeki arkadaşlar anlar anlatıgını anlıyacak arkadaşların seviyesinde yazarsan anlar diye düşündüğümden bu şekilde yazdım yoksa bütün teknik detayları yazarım ama onu anlıyan zaten mevzuyu biliyor,gergi yok diye düşünüyorum.
    herkez her şeyi bilemez ama bildiğimizi paylaşmek güzel bir şey.
    Bilen zaten bilir bilmeyen bilmediğini bilirse oda bir gün ögrenir.

  18. #22598
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Nette şu şekilde ilginç bir karşılaştırma buldum;
    http://madrives.com/comparison-of-mo...00-4t-7100-4t/
    Bir de yanlış bilmiyorsam Motul'un tam madeni 3000 serisi vardı.Onu da 250 cc ye kadar olan küçük cc motosikletlere tavsiye ediyorlar.

  19. #22599
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    birde zamanında şöyle bir anket vardı bunu incelerseniz yag mevzuunda çık yazıldı çizildi merak eden okusun ankette beni dogruluyor.
    http://www.motosiklet.net/forum/anketler/44221-sizce-en-kaliteli-motor-yagi-markasi-11.html

    zaten aklın yolu birdir.

  20. #22600
    Levent E. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung gv 650
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5100 ile 7100 arasında sıcaklık değerleri ile ilgili bir durum yok.
    7100 daha çok yüksek devir çeviren motosikletlerde kullanılır. 5100 ise orta siklet motosikletlerde kullanılır.

    Bu iki yağ arasında asıl farkı motorun ilk çalışmasında görürsünüz(aslında göremezsiniz :p)

    Şöyle ki; Motosikletlerde iki hareketli parça birbirine deymez ama arada incecik bir yağ film tabakası bulunur.bu yağ tabakası kalktığı anda bu iki parça birbirini yer. İşte sonra motor yatak sarar piston kitler vs vs durumları olur.
    Yada uzun vadede film tabakası ve koruyuculuğu düşük olan yağ kullanımı sonucu her yağ değişiminde yağ tapasında çok fazla talaş görürsünüz. Ve sonunda motor yağ yakmaya başlar çünkü aşınma sonucunda artık yağ film tabakası iki parça arasını sadece doldurmuyor karşıya yağ geçiriyordur ve yağ benzin ile beraber yanar. (Yağ yakan motor iyi gider bu arada patlayıcılığı arttığı için )

    Gelelim ilk marş mevzusuna

    Motorunuz en büyük aşınmayı sokken ilk marş aldığı 1dk da alır. Yukarıda dedikya parçalar arasında bir film tabakası var diye.
    Heh işte motoru akşam bıraktınız piston silindirdeki yağ süzüldü ve kartere indi.
    Siz sabah gelik ilk marşa bastığınızda bir süre piston silindir yağsız çalışır. İstatistiklere göre yaklaşık 300km yol gitmeniz durumunda oluşacak silindir çiziği sadece o marş ile gerçekleşir.
    İşte tam sentetik yağ farkı tam burada devreye giriyor. Tam sentetik yağ çok ince olduğu için piston ve silindirden tamamen süzülüp kartere inmez.
    İncecik bir tabaka bu parçalardaki minik gözeneklerde tutunur ve ilk marşta parçalar kısmen de olsa yağlı olarak çalışmış olur ve bu ilk marş çizikleri minimum a iner. Motor ısındıktan sonra ise pist kullanımı hariç yarı sentetik ile tam sentetik aralasında neredeyse hiç bir fark kalmaz.

    İşte bu sebeple yarı sentetik kullanılan bir motor bloğu 250.000km sonra yağ yakmaya başlıyorsa. Sürekli(burada süreklilik önemli) tam sentetik yağ kullanan bir motor 1 milyon km de yağ yakmaya başlar.

    Bunun net durumunu Mobil Yağ firması için 3D bir animasyon yapıp fabrikalarını ziyarete giden arkadaşım orada görmüş.
    İki piston sergiliyorlarmış. Birisi X km boyunca yarı sentetik, diğeri tam sentetik yağ ile çalıştırılmış.
    Sonuç: Yarı sentetikte bir sürü ufak tefek çizikler varken, tam sentetikde neredeyse hiç çizik yok.


    Burada soru şu oluyor.
    Sen bu motorun son sahibi olmayı ve 200-250bin km kullanmayı düşünüyor musun?
    Ona göre karar ver tam sentetik mi yarı sentetik mi kullanacaksın.
    Motorunun yedek parça fiyatı pahalı mı ucuz mu ?
    Bu kadar uzun km ler boyu tam sentetik yarı sentetik fiyat farkı ile yeni silindir alıp motoru sıfırlayacaksan gerek var mı tam sentetiğe?[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------

    [/COLOR]Milyon km hesabımızı doğrulayalım şimdi

    Günde işe git gel 100km yol yapıyor olun.
    Haftada 5 gün motorunuzu kullanıyor olun.
    1 ayda 22 iş günü olsun.


    (Günde 100km) * (22 iş günü) * (12 ay) = 25bin km yılda yol yapar. 10 yılda 250.000km yol yapmış olun ve motor yağ yakmaya başlamış olsun.

    Şimdi gizli yol hesabı yapalım
    (ilk marş 300km lik piston çiziği) * (22 iş günü) * (12 ay) = 80bin km gizli yol. 10 yılda 800.000km yol gitmiş kadar silindir piston çizik alır.


    Toplayalım şimdi: 250.000 + 800.000 = 1.050.000km yol

    Yani sürekli tamsentetik kullanılsa aynı şartlarda aslında motor yaklaşık 1.000.000km yol gidecekti
    Dostum benim de bir arkadas dedi ki kuru debriyaj sahibi motosikletlere ve sukuterlere tam sentetik yag koyulur,
    BİZİM MOTORLARA ve sanzimani karterin icinde olan 4 zamanli motosikletlerin HEPSİNE
    YARI SENTETİK yag koymak gerekiyor
    Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler