Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Mayıs 2015, 04:49
#22521
Selamlar bir forumda gezerken gv 250'e bu aleti taktığını gördüm (http://www.alternativecruisers.com/i...p?topic=4350.0)
Ani olarak hızlanmalarda sarsıntıyı azaltıyor demiş. Fakat bu aletin tam olarak faydasını anlamadım. Vitesli bisikletlerdeki mekanizmaya benziyor.
Bilen, duyan var mı?
Reklamlar
-
22 Mayıs 2015, 10:20
#22522
zincirin boşlugunu alarak vuruntuyu azaltır ancak ses yapar tırıltı pek gerekecek bir şey değil
-
22 Mayıs 2015, 13:07
#22523
Motor Koruma Demiri ile ilgili bir tecrübemi paylaşmak istiyorum. Geçen sene 2 tane GV250 ile Şile-Kocaeli-Mudurnu-Abant-İstanbul-Şile turu yaptık. Arkadaşın motoru stabil yolda neredeyse 0-5 KM hızla yan yattı. Daha doğrusu olduğu yerde yıkıldı desek daha doğru. Motor koruma demiri hemen içe doğru yamuldu ve yağ radyatörünü deldi. Tabi motoru traktörle mudurnu sanayisine bıraktık. Benim motorla geri döndük. Sonra arkadaş Kuralkandan radyatörü sipariş edip mudurnudaki sanayiye gönderdi. Sonrada gidip aldı motorunu. Yani demem o ki motor koruma demiri traş. Koruma demiri olmasaydı motoru kaldırıp devam edebilecektik. Hoş! Benim motorumda yok mu? Var. Bu olaydan önce almıştım. Bu olaya şahit olsaydım almazdım. Fırsat bulup çıkartamadım. Sonrada güzel duruyor diye çıkarmadım. Deprem misali olayın etkisi geçince zihin eskiye döndü. Tipik Türk bakış açısı. Vakit bulursam. İlk işim demiri çıkarmak olacak. İsteyene satarım. Tavsiye etmem ama!!! :-)
NOT : Avatar'daki resim o geziden.
-
22 Mayıs 2015, 13:17
#22524
Bence yanlış olan koruma demiri değil de; Motorun kendi ağırlığına bile dayanamayıp kağıt gibi yamulan bir koruma demiri olmuş.
Motora uygun bir koruma demiri her zaman iyidir.
-
22 Mayıs 2015, 13:37
#22525
UNdocab adlı üyeden alıntı
Bence yanlış olan koruma demiri değil de; Motorun kendi ağırlığına bile dayanamayıp kağıt gibi yamulan bir koruma demiri olmuş.
Motora uygun bir koruma demiri her zaman iyidir.
Haklı olabilirsin. Fakat ben koruma demiri imalatçısı değilim. Anlamıyorum. Pırıl pırıl görünüyor. Örneğin benim demiri aldığım kişi bu komple krom dedi mesela. Gerçekten öyle mi değil mi bilemem. Gerçekliği böyle anlarda çıkıyor.
-
22 Mayıs 2015, 13:44
#22526
İzci adlı üyeden alıntı
Haklı olabilirsin. Fakat ben koruma demiri imalatçısı değilim. Anlamıyorum. Pırıl pırıl görünüyor. Örneğin benim demiri aldığım kişi bu komple krom dedi mesela. Gerçekten öyle mi değil mi bilemem. Gerçekliği böyle anlarda çıkıyor.
Koruma demiri Metal Sanatları Atölyesi'nden mi ?
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
22 Mayıs 2015, 13:57
#22527
İzci adlı üyeden alıntı
Haklı olabilirsin. Fakat ben koruma demiri imalatçısı değilim. Anlamıyorum. Pırıl pırıl görünüyor. Örneğin benim demiri aldığım kişi bu komple krom dedi mesela. Gerçekten öyle mi değil mi bilemem. Gerçekliği böyle anlarda çıkıyor.
Bu komple krom kaplama demiştir. Parlak marlak olmıştur.
Krom pahalı bir metal komple kromdan yapsa araba taşır
Demirin ya kendi kalınlığı biraz etli olacak yada; demir değil de krom veya nikel gibi sert metallerden olacak.
E tabi sonuçtada comuterler için yapılmış ürünlere göre biraz maliyetli, dolayısıyla pahalı oluyor .
ver gazı... ver çoşkuyu
-
22 Mayıs 2015, 14:04
#22528
ssates adlı üyeden alıntı
ani gaz açdığında zincirin gerilmesini sağlar sarsıntıyı ve ivlenmeyi arttırır.. ama ses yaptırır çok da gerekli değil. normalde gaz açdığında motorda bir tekleme sarsıntı oluyorsa onu yumuşatır ..
gvde öyle şeyler olucağını sanmam gereklimi bence değil.. sistemi mantığı çok basit ne elektronik ne mekanik bir şey yok maliyetide ucuz..
o kadar gerekli olsa fabrika kendi koyardı zaten..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------
İzci adlı üyeden alıntı
Motor Koruma Demiri ile ilgili bir tecrübemi paylaşmak istiyorum. Geçen sene 2 tane GV250 ile Şile-Kocaeli-Mudurnu-Abant-İstanbul-Şile turu yaptık. Arkadaşın motoru stabil yolda neredeyse 0-5 KM hızla yan yattı. Daha doğrusu olduğu yerde yıkıldı desek daha doğru. Motor koruma demiri hemen içe doğru yamuldu ve yağ radyatörünü deldi. Tabi motoru traktörle mudurnu sanayisine bıraktık. Benim motorla geri döndük. Sonra arkadaş Kuralkandan radyatörü sipariş edip mudurnudaki sanayiye gönderdi. Sonrada gidip aldı motorunu. Yani demem o ki motor koruma demiri traş. Koruma demiri olmasaydı motoru kaldırıp devam edebilecektik. Hoş! Benim motorumda yok mu? Var. Bu olaydan önce almıştım. Bu olaya şahit olsaydım almazdım. Fırsat bulup çıkartamadım. Sonrada güzel duruyor diye çıkarmadım. Deprem misali olayın etkisi geçince zihin eskiye döndü. Tipik Türk bakış açısı. Vakit bulursam. İlk işim demiri çıkarmak olacak. İsteyene satarım. Tavsiye etmem ama!!! :-)
NOT : Avatar'daki resim o geziden.
doğru yerde yapılan yada alınan koruma demiri benim motorumdaki masrafı defalarca minumuma indirdi.. şunuda belirtiyim koruma demirini heleki cruiser motorda bende sevmiyorum bana görede çirkin görünüyor cruiser motor olabildiğince bence sade olmalı yan heybeleri bile sevmiyorum.. ama gerçek varki kalitlei doğru koruma demiri türkiyede çok işe yarıyor sadece yan yatma açısından değil trafikde ibr araba sıkıştırdığında falan sürtme durumlarında falanda motorunu koruyor.
-
22 Mayıs 2015, 14:26
#22529
koruma demirinin kalitelisi her zaman iyidir kaza esnasında motoru ve sürücüyü korur ama dayanıklı metalden ve uygun şekilde yapılır monte edilirse.Sadece görüntü için profil borudan yapılıp üzeri kaplama yapılanlar koruma yapmadıgı gibi yukarıda yazdıgınız şekilde zarar verir.radyatörü deler grenajları kırar depo yamulur v.s
benim yaptırdıgım ve bir çok arkadaşa sattıgım demirler kendini çeşitli kazalarda ispat etti.
bu arada istiyen arkadaşlara koruma demirleri ve sisi bar bir parti daha imal edildi bilginiz olsun.
-
22 Mayıs 2015, 16:06
#22530
gv650i adlı üyeden alıntı
koruma demirinin kalitelisi her zaman iyidir kaza esnasında motoru ve sürücüyü korur ama dayanıklı metalden ve uygun şekilde yapılır monte edilirse.Sadece görüntü için profil borudan yapılıp üzeri kaplama yapılanlar koruma yapmadıgı gibi yukarıda yazdıgınız şekilde zarar verir.radyatörü deler grenajları kırar depo yamulur v.s
benim yaptırdıgım ve bir çok arkadaşa sattıgım demirler kendini çeşitli kazalarda ispat etti.
bu arada istiyen arkadaşlara koruma demirleri ve sisi bar bir parti daha imal edildi bilginiz olsun.
Evet radyatörü delmeyeceği konusunda kendini ispat etmiş bir koruma demiri haklısın. Zira yolda giderken kendi kendine kaynak yerinden kırılıp düşünce motora zarar veremez. Arkadan gelen araca zarar verebilir ama o konuda bir deneyimimiz olmadı henüz.
-
22 Mayıs 2015, 16:12
#22531
Selam arkadaşlar. Yeni lastik almam lazım. Sava'nın MC7 serisi mi uygun mc28 serisi mi?
-
22 Mayıs 2015, 17:29
#22532
computeus adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar. Yeni lastik almam lazım. Sava'nın MC7 serisi mi uygun mc28 serisi mi?
MC7 kullanıyorum burdaki arkadaşlar sayesinde aldım memnunum oldukça.
-
22 Mayıs 2015, 23:08
#22533
computeus adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar. Yeni lastik almam lazım. Sava'nın MC7 serisi mi uygun mc28 serisi mi?
Mc 28 serisi lastiklerin ölçüleri bizim motosikletlere uygun değil. Yanak yükseklikleri 70. Mc 7 serisi ön lastik tam ölçü arka lastik biraz dar ama arakadaşlar takıp kullanıyor.
Lastik konusunda kafam çok karışık. Lastik satan yerler Sava takma çok sert diyor, burada takıp kullanmış arkadaşlar memnun. 3000 km dir falan orijinal lastikleri kullanıyorum. Çok şükür hiç kaymadım. Islak zeminde çok fazla kullanmadım ama acaba diyorum bu stok lastik konusunda insanlar söylentilerdenmi etkileniyor. Regal kullanan birisiyle sohbet ederken motorun fabrikada akılan lastikleri kötü diyorlar falan dedim ben virajlarda korkmadan yatıyorum hiç kaymadım demişti.
-
23 Mayıs 2015, 02:49
#22534
Arenli adlı üyeden alıntı
Mc 28 serisi lastiklerin ölçüleri bizim motosikletlere uygun değil. Yanak yükseklikleri 70. Mc 7 serisi ön lastik tam ölçü arka lastik biraz dar ama arakadaşlar takıp kullanıyor.
Lastik konusunda kafam çok karışık. Lastik satan yerler Sava takma çok sert diyor, burada takıp kullanmış arkadaşlar memnun. 3000 km dir falan orijinal lastikleri kullanıyorum. Çok şükür hiç kaymadım. Islak zeminde çok fazla kullanmadım ama acaba diyorum bu stok lastik konusunda insanlar söylentilerdenmi etkileniyor. Regal kullanan birisiyle sohbet ederken motorun fabrikada akılan lastikleri kötü diyorlar falan dedim ben virajlarda korkmadan yatıyorum hiç kaymadım demişti.
O "stok" denilen lastiğimsi sıcak asvaltta güzel yapışır ama düz giderken 80 km s hıza kadar.
Sert dedikleri Sava'dan oldukça memnunum hiçbir sertliğini de görmedim.Islak zemin ve soğuk asvaltta viraj almak eziyet Shinkolar ile ayrıca düz yolda daha stabil bu Sava lar.
Biraz dar deniliyor ama öyle fena bir fark yok takılı halde yarım santim var yok ama şunu unutmamak gerek bu motorun arka aksı oldukça dar 160 takayım deseniz 150 yerine büyük ihtimalle en ufak zincir ayarsızlığında lastiğin yanını sürtecektir. 140 bu açıdan daha makul.
Hiç kafanı bulandırmana değmez. Oldukça uygun fiyata Sava nın seti artık Mitas olarak geçiyor ismi bu arada oldukça iyi. Chicken Strip denilen bir şey vardır ondan hiç kalmıyor Sava da lastiğin sonuna kadar yatırabiliyorsun ihtiyaç olunca.
Satan yer elbette çok sert diyecek Michelin set 900 TL Sava 300.
Bu arada Shinkoları 5000 km den fazla kullandım.
-
23 Mayıs 2015, 09:48
#22535
gv650i adlı üyeden alıntı
koruma demirinin kalitelisi her zaman iyidir kaza esnasında motoru ve sürücüyü korur ama dayanıklı metalden ve uygun şekilde yapılır monte edilirse.Sadece görüntü için profil borudan yapılıp üzeri kaplama yapılanlar koruma yapmadıgı gibi yukarıda yazdıgınız şekilde zarar verir.radyatörü deler grenajları kırar depo yamulur v.s
benim yaptırdıgım ve bir çok arkadaşa sattıgım demirler kendini çeşitli kazalarda ispat etti.
bu arada istiyen arkadaşlara koruma demirleri ve sisi bar bir parti daha imal edildi bilginiz olsun.
Kaya abininde dediği gibi birçok arkadaşlar arasında bende varım kalite mükemmel arkadaşlar işin erbabı söylemiş zaten.Sisybar lar desen ona keza memnun kalacağınız ürünler sağlamlık ve estetiklik bir arada
herkese güvenli sürüşler
-
23 Mayıs 2015, 11:41
#22536
reason667 adlı üyeden alıntı
O "stok" denilen lastiğimsi sıcak asvaltta güzel yapışır ama düz giderken 80 km s hıza kadar.
Sert dedikleri Sava'dan oldukça memnunum hiçbir sertliğini de görmedim.Islak zemin ve soğuk asvaltta viraj almak eziyet Shinkolar ile ayrıca düz yolda daha stabil bu Sava lar.
Biraz dar deniliyor ama öyle fena bir fark yok takılı halde yarım santim var yok ama şunu unutmamak gerek bu motorun arka aksı oldukça dar 160 takayım deseniz 150 yerine büyük ihtimalle en ufak zincir ayarsızlığında lastiğin yanını sürtecektir. 140 bu açıdan daha makul.
Hiç kafanı bulandırmana değmez. Oldukça uygun fiyata Sava nın seti artık Mitas olarak geçiyor ismi bu arada oldukça iyi. Chicken Strip denilen bir şey vardır ondan hiç kalmıyor Sava da lastiğin sonuna kadar yatırabiliyorsun ihtiyaç olunca.
Satan yer elbette çok sert diyecek Michelin set 900 TL Sava 300.
Bu arada Shinkoları 5000 km den fazla kullandım.
Michelin Set 900 TL değil, yanlış yönlendirmeyelim:
Ön lastik 110-80/16 208,88 TL
Arka lastik 140-70/15 235 TL
Yani set olarak 443,88 TL ediyor. Ben şahsen Sava yerine adı daha çok duyulmuş, kalitesi ispatlanmış Michelin'i tercih ettim. 1500 km'dir de herhangi bir sorun yaşamadım. Üstelik ıslak zeminde ve virajda yol tutuşu gayet iyi.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
23 Mayıs 2015, 12:27
#22537
arkadaşlar merhabalar sol arka amortisörün ıcındeki demır kırıldı.. amortisör lazım bulamıyorum.. bilgisi olan ?
-
23 Mayıs 2015, 13:22
#22538
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Michelin Set 900 TL değil, yanlış yönlendirmeyelim:
Ön lastik 110-80/16 208,88 TL
Arka lastik 140-70/15 235 TL
Yani set olarak 443,88 TL ediyor. Ben şahsen Sava yerine adı daha çok duyulmuş, kalitesi ispatlanmış Michelin'i tercih ettim. 1500 km'dir de herhangi bir sorun yaşamadım. Üstelik ıslak zeminde ve virajda yol tutuşu gayet iyi.
Bahsettiğin arka lastik ölçüsü ile yaklaşık % 10 luk bir hız kaybı söz konusu olur. Buda motorun daha fazla devir çevirmek zorunda kalmasını gerektirir. Bu konudaki deneyimin nedir.
-
23 Mayıs 2015, 14:56
#22539
Arenli adlı üyeden alıntı
Bahsettiğin arka lastik ölçüsü ile yaklaşık % 10 luk bir hız kaybı söz konusu olur. Buda motorun daha fazla devir çevirmek zorunda kalmasını gerektirir. Bu konudaki deneyimin nedir.
Hız kaybı mı ? Lastik çapı küçülmüyor ki, nasıl hız kaybı olsun ? Ha ama derseniz ki yanak boyları kısaldığından lastiğin çapı da çevresi de değişir, o kadar ufak değişiklikler ciddi bir etki yaratmaz. Sonuçta %10 da büyük bir kayıp değil.
Shinko ön lastikte 9,9 cm olan yanak boyu City Grip'te 8,8 cm'e düşüyor. Aynı şekilde arka lastik kalınlığı 15 cm'den 14 cm'e, yanak boyu da 12 cm'den, 9,8 cm'e düşüyor. Bu minimal değerler sürat kaybını etkilemediği gibi, benim en fazla 140-145'i gördüğüm ve Sava ile, Shinko ile de aynı sürati görebilmiş arkadaşlarla bir fark yaratmadığını gözlemledik. Kaldı ki bu makine ile 110-120'den sonrasının makul olmadığını pek çok arkadaş burada onaylayacaktır. En nihayetinde 250'lik bir cruiser altımızdaki.
Dediğiniz gibi eğer çap fazla miktarda daralsaydı, tekerleğin 1 turu daha erken biteceğinden daha yüksek devirler gerekirdi ve böyle bir etki olabilirdi. Sava'ların da orijinal boyutlara uygunu yok bildiğim kadarıyla. Her halükarda benzer durumla karşı karşıyayız. Ha benim yanlış bildiğim, ıskaladığım bir şey varsa da açıklama beklerim.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
23 Mayıs 2015, 15:42
#22540
Selam arkadaşlar,
motorum 1000 km'yi geçti (1060). İstanbul'da hangi servise götürmemi tavsiye edersiniz ?
Kemerburgaz'da oturuyorum uzaklık benim için sorun değil. Kartal hariç hepsine gidebilirim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 43 kullanıcı var. (0 üye ve 43 misafir)
Bu Konudaki Etiketler