Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
Hocam Fi lambası yanarken makineye bağlarlarsa arızayı görürler,yuksek sarj arizasi gösteriyorsa ya konjektor gitmiştir ya da kisadevre vardır genelde.
Eger akun bozuksa kendi icinde de kisadevre yapıyor haberin olsun,sonunda da konjektou yakıyor ama konjektoru değiştirdikten sonra da yine ayni sorun olabiliyor voltaji olcerek. Sağlam bir akuyle denemene fayda var,keza konjektor baska bir sebepten dolayı bozulursa bir zaman sonra akuyu bozuyor ve yine konjektor bozuluyor ve Gv cok sorunlu motor oluyor bunlar aklında olsun ki denemeleri ve ölçümleri aklı basında bir servise yaptir ve adım adım kontrol ettir.
Senin arızaya gelince,bunu kontaktaki temassizlik ya da ayaklik musuru ya da kırmızı dugmedeki temassizlik da yapabilir,devir artarken titreşim de artar,temassizlik da artar ve duzgun atesleyemezse boğulur stop eder ve/veya Fi lambası yanar.bunlardan olabileceği gibi oksijen sensörün bozulunca da bu tepkileri verebiliyor yakıtı duzgun ayarlayamayinca gaz yemiyor,bogulup stop ediyor da diyebiliriz..baska sensorlerden veya beyinden de olabilir belki ama pek sanmıyorum muhtemelen bunlardan biridir.
Eger fi yanarken yakalayamazsan servisteyken motorun voltajini ölçtür,14,5v civarı olması lazım çalışırken.gaz verdiginde devir yuksekken ve/veya far açtığında 13lere dusuyorsa bir yerde kisadevre vardır ya da konjektor gitmiştir.yalniz bu ölçümü sağlam aku ve sağlam konjektorle ayrı ayrı tekrar yapmak lazım ki sorun akude mı,konjektorde mı yoksa baska yerde mı bir kisadevre var net olarak anlayabilirsin o zaman.
Ayaklik musurunu de öncelikle kontrol etmek lazım haberin olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
Ukalalik olarak alma ama o parçanın plastik olması iyi dostum,ben de iki kez kırdım onu malesef gevsek zincirim yüzünden hatta bol bol sovdum ama senin yaptığını yapan bir arkadas geçenlerde komple lastigi yardi,baska zararlar da verebilirdi özellikle artciya ya da kaza yapabilirdi zinciri koparıp,cunku malesef gevsek zincir ya da araya giren bir taş onu da kirabiliyor.
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
Güzel kardeşim bu motorun en bilinen kronik sorunu olan ayaklık müşürüne rica etsem 5 tl ye alacağın pas sökücü yağlayıcı spreyi sıkıp tekrar dönüş yapsan.
Aynı sorunu yaşadık aynı şekilde çözdük.
Şaka gibi geliyor ama bir dene.
Edit: bak kaç kişi uyarmış levent de aynını demiş,ki kendisi epey bilgilidir,sana paraya da mal olmayacak ayaklık müşürü tam olarak bu bahsettiğin sorunu yapar ya spreyle ya iptal et.
pazartesi günü götürcem servise sonra burada paylaşırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------
[QUOTE=Levent E.;3584965]Hocam Fi lambası yanarken makineye bağlarlarsa arızayı görürler,yuksek sarj arizasi gösteriyorsa ya konjektor gitmiştir ya da kisadevre vardır genelde.
Eger akun bozuksa kendi icinde de kisadevre yapıyor haberin olsun,sonunda da konjektou yakıyor ama konjektoru değiştirdikten sonra da yine ayni sorun olabiliyor voltaji olcerek. Sağlam bir akuyle denemene fayda var,keza konjektor baska bir sebepten dolayı bozulursa bir zaman sonra akuyu bozuyor ve yine konjektor bozuluyor ve Gv cok sorunlu motor oluyor bunlar aklında olsun ki denemeleri ve ölçümleri aklı basında bir servise yaptir ve adım adım kontrol ettir.
Senin arızaya gelince,bunu kontaktaki temassizlik ya da ayaklik musuru ya da kırmızı dugmedeki temassizlik da yapabilir,devir artarken titreşim de artar,temassizlik da artar ve duzgun atesleyemezse boğulur stop eder ve/veya Fi lambası yanar.bunlardan olabileceği gibi oksijen sensörün bozulunca da bu tepkileri verebiliyor yakıtı duzgun ayarlayamayinca gaz yemiyor,bogulup stop ediyor da diyebiliriz..baska sensorlerden veya beyinden de olabilir belki ama pek sanmıyorum muhtemelen bunlardan biridir.
Eger fi yanarken yakalayamazsan servisteyken motorun voltajini ölçtür,14,5v civarı olması lazım çalışırken.gaz verdiginde devir yuksekken ve/veya far açtığında 13lere dusuyorsa bir yerde kisadevre vardır ya da konjektor gitmiştir.yalniz bu ölçümü sağlam aku ve sağlam konjektorle ayrı ayrı tekrar yapmak lazım ki sorun akude mı,konjektorde mı yoksa baska yerde mı bir kisadevre var net olarak anlayabilirsin o zaman.
Ayaklik musurunu de öncelikle kontrol etmek lazım haberin olsun[COLOR="Silver"]
Kontakta bir temassızlık var bazen kontağı açtığımda elektrik gelmiyor biraz oynatmam gerekiyor sorun onla ilgilimi çok bi bilgim yok. Pazartesi günü servise götürcem Ankara 4.44 motora götürcem. Motorda titreşim sanki normale göre fazla ben daha az titreşim bekliyodum arıza ile ilgili olabilirmi ya da bütün gvler bu şekildemi bilemiyorum. Ayaklık müşürü benim motorda sanırım iptal edilmiş yani ayaklık açıkkende motor çalışıyor. Pazartesi servisten sonra burayada yazarım. İlginiz için teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------
Benim motorumda ayaklık müşürü sanırım iptal edilmiş yani ayaklık açıkkende çalışıyor motor
Titreşim de arızadan dolayı fazladır.kontaktan olabilir o ariza evet,devir yükseldiğinde ariza yaptığından temassizlik o zaman ortaya çıkıyorsa ateşlemeyi de o zaman etkiler dolayısıyla fi o zaman yanar ve duzgun temas ettiginde de soner tekrar.tabi bunlar hep varsayım iste hepsini tek tek kontrol etmek lazım,ayaklik musuru iptal olduguna gore kontaktan başlamak lazım
Selamun aleyküm değerli iki teker dostları,
Havalar artık ısınmaya başlıyor ve uzun yolculuklar yapmak için sabırsızlanıyoruz. Fakat yolculuklarımızda bize yoldaş olan ve biz sefasını sürerken o (motorumuz) cefamızı çekiyor yükümüzü taşıyor.
O zaman ne yapmalı, motorumuz ne olursa olsun çin,kore,japon vs her daim bakımlı ve kullanılabilir durumda hazır tutmalıyız ki gideceğimiz yerlere sorunsuz şekilde ulaşabilelim.
Gelelim bugün yaptıklarıma;
- Sağ ve sol kumanda kabloları
- Hidrolik yağı kablosu
- Fren ve debriyaj kabloları
- Motora giden ve hassas ana kabloları
ve diğer korunması gereken kabloları kablo korucu hortum ile hepsini elden geçirdim.
Mekanik olarak bakım ve temizlik isteyen bütün yerleri temizledim onardım.
- Yeni PHILIPS marka 12V 55/60 W ampül takıldı (%130 fazla ışık veriyor)
- Arka sırtlık süngeri değiştirildi.
- Sürücü sırtlığı yıpranmıştı.Yeni deri ve sünger ile yapıldı.
- Ön siperlik camı bağlantı aparatları yenilendi ve sağlamlaştırıldı.
- Arka dişli temizlendi.
- Ön dişli ve dişli çevresi motor blok kısmı kirlerden arındırıldı.
- Arka jantta ki çıkmayan lekeler temizlendi.
- Arka çanta demirine bağlı olan yan ayaklık demirler söküldü. (ilerleyen zamanlarda çanta demiri yapılacak)
- Zincir detaylı temizliği yapıldı, yerine takıldı ve yağlandı.
Kullanılan malzemeler;
- Yarım litre gaz yağı ( zincir, jant ve dişlileri temizlemek için)
Gaz yağını sanayiden buldum aldım, litresi 7 tl ve 1.5 litre pet şişe tam 10 tl ye aldım.
- Yanmış yağ (zinciri yağlamak için)
Sanayide çoğu yerde var, bir selam verdiniz mi zaten sohbet muhabbet derken para bile almıyorlar
- Kablo koruyucu boruları sanayiden aldım elektrikçilerde bulunuyor. Metresi 2 tl.
- Yetecek kadar bez
Geri kalanı da zaten takım çantasında görünmektedir.
Buyurun fotoğraflar iyi seyirler
************************************************** ****************************
Sanayiden ampulü aldım ve hemen taktım.
Motoru aldığım zaman sahibi söyledi kappa marka ön cam varmış kırılmış, ama aparatlar sağlamdı onları aldım bende camın üzerinden yeni aldığım camda ki aparatlar basit olduğu için en azıdan gidon bağlantıları şu an taş gibi oldu
(internetten baktım o gördüğünüz iki tane kappa aparat 100 tl civarıydı )
Sağdaki sırtlık bildiğiniz gibi standart olarak takılan arka sırtlıktır.
Fakat çanta takımı alınca eski sırtlık boşa çıktı. Zaten yıpranmış yırtıktı.Bende yenilettim başka şekilde değerlendireceğim.
Soldaki ise gördüğünüz gibi çantayla birlikte kullanılan sırtlıktır fakat içi çok çok sertti o da süngerle değiştirildi.
Kabloların hepsi plastik cırt ile gidona bağlıydı bende kötü görüntüyü yok etmek için hepsine aynı şekil ve düzen verdim hemde korucu olması için bu şekilde yaptım.
Önden görünüş kablolar ve ön siperlik.
Ön siperlik far üstü eğri gibi görünüyor fakat eğri değildir poz hatası diyelim
Motor bloğundan gelen ve ön dişli zincir kısmında olan kablolar onarıldı temizlendi.
Sigortaya gelen kabloya koruyucu takıldı.
Stop, sinyal vs arka çamurluğa giren elektrik kabloya korucu takıldı.
Eski sahibi alarm takmıştı ve bir sürü kablo karmaşası vardı hepsini söktüm çıkardım.
Akü beyin ve çevresi wd40 ile temizlendi.
Evet gelelim ince işe zincir ve dişli temizliğine
Ellerim yağlı pis olduğu için adım adım resim çekemedim, bu kadar çektik işte şükredin
Ön dişliye, zincire ve dişlinin çevresine motor bloğuna iyi bakın birazdan aradaki farkı göreceksiniz.
Motoru orta sehpaya aldıktan sonra zincirin üzerinde lokmalı pim yerlerini söküyoruz ve zinciri çıkarıyoruz.
Daha sonra zincirin sığacağı bir kaba yarım litre gaz yağını döküyoruz. Zincirin pislik durumuna göre daha az kullanabilirsiniz.
Zincir gaz yağının içindeyken fırça yardımı ile güzelce yıkıyoruz.
Biraz bekledikten sonra diğer tarafı çevirip aynı şekilde temizliyoruz.
Pis gaz yağını dökmeyin çünkü ön ve arka dişliyi o gaz yağı ile temizleyeceğiz.
Zinciri dışarı çıkarıp aralarını güzelce temizliyoruz.
Sonra rahatça temizlemek için bir yere asıyoruz benim hemen yanımda kamyon vardı ona astım temizledim.
Sert telli fırça ile gaz yağına batırıp güzelce zincirin aralarını siliyoruz daha sonra bez ile zinciri güzelce kurulayıp temizliyoruz.
Kalan pis gaz yağı ile arka dişi ve jant da ki çıkmayan zift leke vs onları silip temizliyoruz.
Motor bloğu ana kabloları pis ve emniyetsiz durumdaydı temizledim ve bantladım.
Kalan pis yağı ile zincir muhafazasını ve ön dişli muhafazasını temizledim çamur aktı resmen bilen bilir o kısımların nasıl pislendiğini.
Ve sonunda temizlik bitti. Çok çok detay olmasa da parmağımın girmediği yerleri bezi tornavidanın ucuna sardım ve gaz yağı ile temizledim. Sanırım eski haline göre bu hali kat kat şükürlük
Zincir takıldı ve yağlandı.
Bunlarda çalışma arkadaşlarım
Bu benden olsun.
Dolunay bulutların arasında süzülürken.
Hadi sağlıcakla kalın. Herkesin her şey gönlünce olsun.
Ara sıra yol da yap ibo,durdugu yerde sagını solunu kurcaliyorsun cok kahrını çekiyor hakkaten yazık hayvana yürüsün azcik
Moralim bozuluyor arkadasım benim motor pislikten gorunmuyor seninki maşallah domestos reklamı gibi yahu
arkadaşlar merhaba gv 250 liyi alalı yaklaşık bir ay kadar oldu sürekli f1 ışığı yanıyor bu konuda bana yardımcı olabirimisiniz istanbul ümraniyede oturuyorum
Biniyorum be abi o kadar da degil ama agir bakimlarini bitirdim gercekten kafam rahat oldu.
Ukalalik olarak alma ama o parçanın plastik olması iyi dostum,ben de iki kez kırdım onu malesef gevsek zincirim yüzünden hatta bol bol sovdum ama senin yaptığını yapan bir arkadas geçenlerde komple lastigi yardi,baska zararlar da verebilirdi özellikle artciya ya da kaza yapabilirdi zinciri koparıp,cunku malesef gevsek zincir ya da araya giren bir taş onu da kirabiliyor.[/QUOTE]
ne alaka anlamadım dostum benim taktığım muhafaza metal yani kırılma yada lastiği yarma olayı olmaz
yanlış anlamışsınız birbirinizi sen muhafazanın malzeme kalitesinden bahsetmişsin yani plastik değilde krom metal v.b olabilirdi daha şık dururdu anlamında.. arkadaş muhafaza olup olmaması olarak anlamış..
Diyorum ki o muhafazanın ayakları metal olsa da araya giren taş ya da gevsek olan zincir bağlantılarını koparabiliyor.demir oldugundan parcalanip düşmediği ve sağlam olduğu icin yamuluyor ve rastgele bir yana doğru çıkmaya calisiyor.bizim arkadasın yaşadığı olayda lastiğe doğru yamulup lastigi yardi,dis tarafa doğru olursa artcinin bacağına da gelebilir,araya sıkışıp zinciri de koparabilir sonucta gayet güçlü sekilde donüyor tekerlek.
Size basit gelebilir ama benim icin korkulacak bir durum bu.plastik olan hep kırıldığından ve metal bir parca takmayı riskli gördüğümden(ki krom malzemeden kendi zevkime gore guzel ve sağlam bir sey de yapabilirim aslında)
muhafazasız kullanıyorum diye görüşümü aktardım aklinizda olsun diye,yolda bırakabilecek bir olaya yol açabilir diye dusunuyorum cunku..
Arkadaşlar F 1 ışığı konusunda yardımcı olacak arkadaş yokmu
Dostum fi bir cok sebepten dolayı yanabilir en guzel yolu servise götürüp cihaza bağlayıp baktirman.bunun dısında da motorunda hissettiğin anormallikler varsa onları anlatırsan arkadaslar da yorum yapabilir
öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam bu gün motoru satın aldığım arkadaşla görüştüm sorun egzoz sensörlerinden kaynaklanıyorumuş çok önemli değil dedi ama ben yinede göstereceğim istanbulda buna bakan servisleri biliyormusunuz
Biraz interneti doğru amaçla kullanmaktan sorun çıkmaz:
http://www.hyosung.com.tr/servisler
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
hocam servislere bende baktım ama her serviste yokmuş tek tek arayıp sormak lazım o yüzden yinede teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------
hocam servislere bende baktım ama her serviste yokmuş tek tek arayıp sormak lazım o yüzden yinede teşekkür ederim
istanbul ümraniye hocam
Merhaba, ben de yeni bir GV 250 alarak aranıza katılmak istiyorum. Malum distribütor değişikliği nedeni ile piyasada sıfır Hyosung modelleri bulunmuyor. Bugün Uniteks firmasını arayarak bilgi almaya çalıştım. Verdikleri bilgiye göre Türkiye'ye Hyosung'un 5 modeli getirtilecek ve yeni motosikletler Mayıs ayında geliyor. GV 250 RC (?) modelinin fiyatı ise 14.201 TL olarak gözüküyormuş. Yani verilen bilgi doğru ise (ve GT 250R ile karıştırmadılar ise) yaklaşık 1500 liralık bir artış gözüküyor fiyatta. Yakında Hyosung için bir internet sitesi hazırlanacağını öğrendim; siteden daha sağlıklı bilgi almak mümkün olur sanırım. Bu konuda bilgi edinen arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa çok sevinirim. Herkese iyi günler dilerim.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)