Arkadaşlar herkese merhaba. Dün itibariyle aranıza katılmış bulunuyorum hem motorda hemde gv 250 de yeni sayılırım. bilgi almak istediğim birkaç konu var ;
1) motoru çalıştırıp bir süre bindikten sonra ve/veya motor sıcakken durduğu yerde çalışır durumdayken ön taraftan sanki tıslama gibi bir ses geliyor. dün deneme amaçlı 50-60 km kadar kullandım motoru, herhangi bir sorun olmadı. sıfır olmasından kaynaklı olabilir mi yoksa götürüp göstermek mi iyi olur ?
2) zinciri ne kadar sürede bir yağlamam iyi olur (km bazında), hangi yağ benim için daha iyi olur, zincir ıslanacak kadar mı yağlamak yeterli midir ?
3) rodaj aşamasında devir saatinde 6-7 yi geçmemeye özen gösteriyorum. maksimum 70-80 yaptım. bu şekilde de devam edeceğim ilk 1000 km. dikkat etmem gereken ekstradan birşeyler var mıdır ? debriyaj kontrolünde sorunum yok. sadece motora alışamadığım için tam anlamıyla nadirde olsa kalkarken stop ettirebiliyorum
4) malumunuz havalar soğuk olduğundan kaskın vizöründe buharlanma oluyor. bunu önlemek için yapabileceğimiz herhangi birşey var mıdır ?
5) sissy bar ve yan çanta için uygun bir adres tavsiye eder misiniz ?
6) arka fren lambası frene basıldığında bana yetersiz kalıyor gibi geldi uyarı için. ayrıca öndeki lambaları da 3 lemek istiyorum. bunları da çinden almayı düşünüyorum ama "kardeş ne uğraşacan bak bizim caminin orada bi adam var baya uyguna veriyo" diyeceğiniz bir yer varsa alırım adresini
7) birkaç yorumda bujileri değiştirirsek yakıt tüketiminde olumlu sonuç getireceği yazıyordu sanki. değiştirecek olursak, hangi marka buji almamı önerirsiniz ?
çok fazla soru sordum kusuruma bakmayın dahası da var ama elzem olanlar bunlardı teşekkür ederim şimdiden.
Hayirli olsun
Bujilerini degiştirme sakin,hatta degisim zamanı geldiginde de orijinal olanları taktir kesinlikle.zaten NGK gayet iyi
Muhtemelen yakıt pompasının sesini duyuyorsun
Zincirini 300-500 de bir yaglarsin normalde ama yagmur varsa sık sık yaglasan iyi olur,zincir spreyi alıp kullan hepsi yaglama yapıyor ama iyi markalar daha az yag sicratiyor
Rodaj konusunda hıza odaklanma,daha cok devirle alakalı oluyor.yuksek devir iyi degil ama motoru bayıltacak düşük devirler daha zararli.keskin hareketlerle devir yükseltme,yokuş çıkarken 5binin altına düşmemeye çalış,sabit devirle gitme derler bir de onun nedenini bilmiyorum
Bugu yapmasın diye pinlock kullanabilirsin
Sisi bar gibi seyler icin MSA ve hyosungsource isini görür herhalde
Lambaları da yapan yok,internetten beğenip alırsın iste..
Bu arada bujiyle ilgili yorumlara kulak asma
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
Maalesef her modelde var. Ancak Kawasaki Ninja 250 kullanan arkadaşımda da var. Zamanla alışıyorsun. Belki bir çözümü vardır ama ben bulamadım.
Kore'den orta sehpa getirtme şansınız var mıdır ? Bir de tabii montajını yapabiliyor musunuz ? Bildiğim kadarıyla montaj parçalarıyla gelmiyor.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
orta sehba koreden getirmek pahalıya mal olur gerekte yok burda bazı markalarınki uyuyor onlardan temin edip takılabilir yuki lerin sehbaları uyumlu bildiğimce
4) malumunuz havalar soğuk olduğundan kaskın vizöründe buharlanma oluyor. bunu önlemek için yapabileceğimiz herhangi birşey var mıdır ?
5) sissy bar ve yan çanta için uygun bir adres tavsiye eder misiniz ?
6) arka fren lambası frene basıldığında bana yetersiz kalıyor gibi geldi uyarı için. ayrıca öndeki lambaları da 3 lemek istiyorum. bunları da çinden almayı düşünüyorum ama "kardeş ne uğraşacan bak bizim caminin orada bi adam var baya uyguna veriyo" diyeceğiniz bir yer varsa alırım adresini
hayırlı olsun motorun
kask camına bugu camı ilave edersen bugulanma olmaz
çanta demiri vs aksesuar benden temin edebilirsin
stop ve sisi lambaları çeşitli sitelerde mevcut ankarada bir arkadaş led sisi yapıyordu stoplarda yapıyor bi bak begenirsen www.msttech.biz
Debriyaji yukarıda kavrayacak sekilde ayarlarsanız bosa ve diger viteslere cok rahatca gecer aklinizda olsun
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
benim motorumda da var boşa geçmeme sorunu.debriyaj setini değiştim motul yağ koydum olmadı usta vites arttırıcı mil al dedi.onda sorun var geneli o oluyor dedi.nerde bulabilirim internette aradım ama ulaşamadım
Debriyaj setini değişmek doğru olmamış.Neden diyeceksin diye düşünüyorum.
Hyosung un en büyük forumu korider.com dur.
Gt 250R ile 125000km yapmış bir eleman var ve orjinal debriyajın 40000 km civarı yumuşadığından bahsediyor.100000km de opsiyonel olarak değiştirmiş.
Mil falan sakın almıyorsun dostum,mille vitesin ne alakası var sakın 2 numaralı hatayı yapma.
Bu motorun şanzuman kalitesi 2/5 arkadaşlar.Bunu bilerek almak lazım. Tek sorunu boşa atma da değil,yanlış boş vitesler de yapıyor.
Olabildiğince iyileştirmek için yapılabilecekler şu şekilde
1. Rölantiyi 1700 devir civarı tutmalısınız. Ayarlarken de üstten direk bakmayın cama 90 derece açıyla bakmalısınız çünkü gösterge zemini ile iğnesi arası boşluk olduğundan tam rakamı göstermemekte.
2. Debriyajı biraz daha yukarıda kavrar şekilde ayarlamalısınız.
3. Orjinal debriyaj telinin kalitesi iyi değil. OEM bir versiyonla değiştirin önerimdir. Orjinal telin demiri biraz esnek.
Ancak bunların hepsi tamamlansa bile tam anlamıyla hallolmayacak sorun. Eğer kaliteli oem bir debriyaj seti fark yapıyorsa bilemem.Orjinali yapmayacaktır diye düşünüyorum.
GT ile GV motorları aksamları hep aynı olduğundan lütfen farklı motorlar lafına girmeyelim.
@reason667 dostum debriyaj ayarını yukarı almak konusu dısında buyuk yanılgı içindesin
Orijinal teli hala alttaki levyeden ayarlamadım motor 48binde hesabını sen yap dandikliginin.
80bine gelmis iki tane Gv motoru actım ikisinin de debriyaji daha degisim ömrüne yakın degildi kumpaslar da ölçüp kontrol ettik onu da söylemeliyim.ayrica ikisinin de sanzimanda en ufak aşınma yok ki bu motorlar eksik yag ve yag degisim zamanı geçmesi yüzünden kol boşaltmış iki motorudur onu da soyleyim.
Ek bir bilgi vereyim vitesten bosa düşme konusunda;yagi boşalttığınız tapanın orda bir tapa daha var,bazıları bu tapayi yanlışlıkla acıyor,icinden düşen bos vites tutucu milinin yayini da terse koyup yerine takiyorlar ve bir bakıyorsun motor arasira vitesten çıkıyor bosa geçiyor aklinizda olsun kontrol etmekte fayda var,bunu kendi servisiniz bile yapmış olabiliyor
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
Alttan değil dostum üstten manetten ayarlamayı kast ediyorum.
Balataların aşınmaması konusuna katılıyorum belirtmiştim zaten.
Alttan ayar yapılacak duruma gelince orjinal teli koptu.42000km de başıma geldi bu olay.
Vitesten hiç boşa düşmedi motorum da dostum,hızlı vites düşürmelerinde biraz isteksiz davranması olayı var.Ama boş vitesi ilgilendiren bir durum değil,viteslerin arasında takılma gibi nadiren oldu.
Kontrolünü nasıl yapabilirim merak ettim yine de açıkçası.Muhtemelen bir sıkıntı çıkmayacaktır,sadece merak.
kontrolünü yağ değişimi yaparken açılmaması gereken tapayı açıp içinden çıkan parçalara bakıcaksın.
hızlı vites düşürmeleri yaparken aragaz vermeye özen gösterin büyük oranda rahat geçicektir.
tabi yinede şanzımanı iyi diyemeyiz, ama bana bir zararı yok biraz sert geçişleri var ve boşa geçmiyor. benim için problem değil.
Oguzcan yazmış zaten yag değiştirirken sökersin,once pimi sonra yayı takip kapatıyorsun.Gerci ikiden bosa sıkıntı yapmıyorsa sende yoktur o olay muhtemelen
Vites geçişlerinde zaten dediğin sekilde hic bir motosiklette beklediğin sey olmaz,yine oguzcanin dediği gibi aragazi verebilirsin.
Sağlam olan iyidir diye baktığımdan benim icin gayet iyi bir sanzimani var sopa kaldırıyor,debriyaj ayarını iyi yaparsanız bosa da rahat gecer
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
arkadaşlar şuan okadar çok sinirliyimki ne olur sakinleştirin. benim kendini bilmez ev sahibi kafasına göre banada haber vermeden nasılda becerdiyse yüklenmiş benim motoru yolun bir tarafından öteki tarafına çekmiş. şuan motorun marşı basmıyor korna çalmıyor oda benim henüz farkettiklerim kimbilir başka ne zarar vermiştir.
Şu an bu konu içerisinde 60 kullanıcı var. (0 üye ve 60 misafir)