BUjilerin ateşleme yapıyor mu,dışarı çıkartıp marşa basınca kıvılcım var mı diye bir baktir istersen,bir de voltaji ölçtür,kısa devre olabilir,ayaklik musuru ya da kontaktaki arıza da yapabiliyor arkadaslarda gördüğüm kadarıyla..
BUjilerin ateşleme yapıyor mu,dışarı çıkartıp marşa basınca kıvılcım var mı diye bir baktir istersen,bir de voltaji ölçtür,kısa devre olabilir,ayaklik musuru ya da kontaktaki arıza da yapabiliyor arkadaslarda gördüğüm kadarıyla..
Durdugu yerde devir saatinin sonuna kadar çıkıyor ve bujiler yeni değişti ondan değil sanırım.
Belli devri geçmiyor motor usta arka silindir az çalışmış gibi bir şey söyledi ama pek emin değil gibi 4 gun birakmadan once hicbir devirde ne tutukluk ne bir sey vardı. Cok şaşırtıcı
Bir zamanlar bende de benzer bir sorun olmuştu. Motor bazen çekişten düşüp 5000 devri geçmez, yokuşlarda çekmez oluyordu. Bazen de düzelip her zamanki gibi gidiyordu. Beyin (ECU) bozulduğu için silindirlerden birinde yanma olmadığını farkettiler Avcılar'daki serviste. Beyin değişince sorun da düzelmişti. Umarım sendeki sorun beyin değil de buji/buji kablosu gibi maliyeti daha düşük bir parçadadır.
Beyin maliyeti ne olmuştu ki sana dostum?
2005 karbüratör motorlu benimki beyin var mi ki bunlarda? Bozulmak için 40000 km mi beklemiş :(
benim 2009 gv 250m var. benimde beyinle alakalı sorunum olmuştu hatta beyin şuan kargoda çünkü aydında bunu yapıcak olan biri yoktu istanbulda yapıldı. sana şunu söleyeyim hiç vakit kaybetme istanbul kayalar motoru ara görüş. orada bu site üzerinden tanıştığım serkan bey var sağolsun bana baya yardımcı oldu bi format atıldı beyne bi gv250 üzerindede denendi sorunsuz çalışıyor ve kargoyla gönderdi bugün. bende çok usta gezdim fakat çözüm olmadı. senin oraya gitme imkanın varsa git imkanın yoksada en azından telefon açarak ustalarla bi görüş yardımcı olucaklarını düşünüyorum.
gerçi seninki 2005 model nasıl bi beyin var bilemiyroum dostum
Selamlar yeniden.
Dun cdi arizasi dedi servis. Bende yok olan yere gotur dene dedi. Aldim motoru cdi nin Kabloları ile oynadim biraz çıkardım taktım. Bir baktim problem yok. Sadece herkesin bildigi 5000 devirde bir defa oksurup hizlanmaya devam ediyor onu da her zaman yapmıyor. Acaba sokup cdi nin kablo tesisatı yenilesem ek fayda olur mu?
Saygilar sevgiler. Su anda motor cok daha iyi bu sekilde İstanbul dan Van a bile gidilir
Verdiğin bilgiler için teşekkürler hocam,
Biraz daha düşününce şimdilik GV250 den vazgeçmeye başladım.
Daha önce vitesli motor kullanmadım. Ehliyet sınavı için eğitimde kullanırken gayet rahat biçimde kavşaklara girebildim. Fakat cruiser hiç kullanmadım daha önce. 0km GV250 alırsam daha kendim vitesli motora yeni alışırken bi yandan rodajı olacak. O yüzden şimdilik ybr125 gibi bir motorla trafiğe ve vitesli motora alışıp 2015 te GV 250 alırım diye düşünmeye başladım.
İlk motor olsa da sorun olmaz, direk GV250 al diye gaza getirecek varsa, çok iyi olur
ergül arkadasim ilk motosiklet dersen iş biraz değişir. alet bir ybr cbf gibi hafif ve kolay degil. kalkışlarda dikkatli olunursa seni uçuracak bir ivmelenmeye de sahip degil. ben ilk motosiklet olarak kanuni tiger kullanmıştım (scooter maceralarımı saymıyorum o olay farklı) tigeri kalkış gidiş olarak hantal cbf gibi düşünebilirsin. olduğum yerde birkaç defa yere yatırmıştım. olayın doğasını algılayıp tecrübe gelişince gv250 aldım. bence de en güveniliri bir cbf yada ybr al ve sadece bir yıl kadar yoğun kullan (tahmini 10000 km gibi) o zaman buna geçmen biraz daha rahat olur. ama unutmamalı ki cruiser motosikletler diğerlerinden her yönüyle daha güvenilirdir. kim ne derse desin. tekeriniz düz bassın.
Yok yahu o kadar degil.benim de ilk vitesli motorum gv250,onceden sukuter dısında sadece deneme turları atmıştım vitesliyle,gv aldığım günden beri de trafikteyim,33bin km oldu ve sadece bir kez yürüme hızında devrildim avm otoparkindaki oto yikamacinin suyu yüzünden o kadar..
Dikkat edersen ve cok bahtsiz degilsen sıkıntı olmaz
Arkadaşlar sorunu çözdüm gelmeden uğramadan edemedim.
Cevap tabii ki ayaklık müşürü.Azıcık oynadım temizledim arkasına destek koydum.Bir kere bile daha yapmadı.Siz siz olun böyle sorun yaşıyorsanız CDI yi değiştirmeden(son gündü yarın alıyordum az kaldı) bunu deneyin.
dostum ben gönül rahtlığı ile gaz verebilirim benimde ilk vitesli motorum hatta ilk motosikletim 2014 gv 250 yaklaşık 2000 km yaptım aldığım günden bu tarafada çok rahat kullandım , hiç sıkıntı yaşamadım , çabuk alışırsın , tabi diğer arkadaşların fikirlerinede saygı duyarım , onlar daha tecrübeliler bu konuda , ama ben almanı tavsiye ederim pişman olmazsın ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
bu arada arkadaşlar bugün bir problem yaşadım sizlede paylaşayım , yaklaşık 2000 km dir kullanıyorum hiç sorun yaşamadım , ilk defa bugün 5. viteste motor 7000 devir gördüğünde gaz kesti , daha sonra diğer viteslerdede aynını yaptı , fakat sadece 7000 devirde yapıyor , gazı kesiyor kısa bi süre sonra tekrar hızlanıyor ama tam araç soladığım esnada yapması biraz canımı sıktı , yarın servise sorucam , muhtemelen sizlerinde konuyla ilgili tecrübeleri olmuştur bilgi verirseniz sevinirim.
Ayaklik musuru nu sen de kontrol et dostum. Yoksa betindi bilmemneydi cozumu 500 falan arti çözüm değil
Dün arka tekeri,on tekeri sökup yürüyen aksamı kontrol edelim,gerekenleri degistirelim dedik;
Rulmanlari,jantlari,dişlileri,arka balatayi,salıncağı kurcaladık hepsi gayet sağlam durumdaydı..
Virajlarda biraz dalma yapıyordu,teker rulmanlari ve gidon rulmanlari degisecekti,ön fren sıvısı iki kez degisip havasını aldırmamıza rağmen rezalet haldeydi,üst merkezi değiştireyim diyordum,
Arka balata bitik oldugundan değişecekti
Arka balatanin yarısı gitmemiş daha,yerine takip ayarlandi
Rulmanlarda hic boşluk çıkmadı
Ön frende hala hava var imiş,aklinizda olsun üst taraftaki pistonun orda gizleniyormus,havası alınınca tas gibi oldu simdi..
Arka dişli saniyorum bir bukadar daha gidecek ki yakinda yeni zincir ve yağlama aparati takacaz,o da rahatlar
Virajda ve düşük hızlarda yaşadığım sorun da gidon rulmanlarinin fazla sıkı olmasıymış,tekerlek yokken saga sola çevirdiğimizde orta noktaya her geldiginde tık ediyordu,ona bir ayar çekildi ve simdi virajda çizgi bozulmuyor,rahatladım..
Sadece yag değiştirebildik malesef
sonunda motorum sorunsuz hale geldi. bulunduğum ildeki ustalar onca efsane sölemişlerdi ama hiç biri değilmiş. beyine bi format atıldı şimdi herşey ilk günkü gibi. bu sitede bana yardımcı olan yazılarımı cevapsız bırakmayan herkese teşekkür ederim sorunumu site üzerinden tanıştığım kayalar motor çözdü onlarada ayrıca teşekkürler.
sentec beyinli gv 250 kullanıcıları sizler benim yaptığım hatayı yapmayın motorunuzu sakın vurdurarak yada takviyeyle çalıştırmaya kalkmayın
herkese sorunsuz sürüşler...
Merhaba arkadaşlar
Uzun zamandan beri aranızda olsamda çok aktif olduğum söylenemez. 2010 34 binde GV250 kullanıyorum. Zincir dişli takımını değiştirmek istiyorum. Daha önce arka dişli capını küçülten arkadaşlar olmuştu,forumda aradım ama bulmadım. Değiştiren arkadaşlar:
Orjinal arka dişliyi hangi capta dişli ile değiştirdiler.
Arka dişlinin çapı küçüldüğü için zincir ebatı değişiyor mu(112 yerıne 100 gibi)
Bu dişliyi nereden temin edebilirim.
yardımlarınız için simdiden teşekkürler...
Aşağıdaki çantaları aldım. Lastikleri aldığım yer taktı ama en fazla bu kadar geriye takılabiliyor diyerek baya bir öne doğru takmışlar. Arkaya oturan ayaklarını koyması gereken yere koyamıyor. Sadece topuklarını koyabiliyor. Bu çantadan alan arkadaşlar bu sorunu çözdünüz? Yardımcı olabilecek var mı?
http://www.feyizoglu.com/AR-750-Deri-canta_45518.html#0
Merhaba arkadaşlar
ar-750 model çantalardan ben de aldım, bizim selenin altındaki vidaların 2-3 cm uzununu bulabilir miyim? kaçlık vidadır bunlar?
bu çantayı alanlar nasıl çözdüler süspansiyona gelme sorununu? şimdiden çok teşekkür ederim.
İstanbul anadolu yakasında veya daha iyisi kocaelide doğru dürüst bir servis var mı? Motor 110u geçince çekişten düşüyor, duvara çarpmış gibi gaz kesiyor, 110a kadar sorun yok gibi, benzin tüketimi de coştu, 5-6 litre gidiyor en az. Tam gaz verince var bu sorun, gazı tam açmayınca 120 civarına çıkabiliyor. Beyinle alakalı bişey herhalde diye düşünüyorum. Bujiler değişti, debriyaj balataları değişti.Saçma sapan servislerde boşu boşuna uğraşmaktan bıktım.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)