Selamlar;
Konu başlığı biraz eski içeride doğru ve faydalı çok paylaşım mevcut fakat yanlış bilgilerde oldukça fazla.
EFI motorlar için "idle control valf" yani "rölanti kontrol valfi" bazıları sensör diyor ama kesinlikle yanlış bir tabir üzerinde Siemens VDO yazan içersinde step motor olan hava akışını kontrol eden bir zama zingo. Arızalı olması, kirlenmesi veya beynin adım adım kontrol edemiyor olması sorunlara yol açıyor
- Motor yüksek veya düşük devirlerde çalışıyor
- Motor zengin beslenmeden sık sık boğuluyor
- Motor fakir beslenme yüzünden stop ediyor
Çözüm:
-Valfi arkadaşın bahsettiği gibi temizlemek yerine takmak ve beynin düzgün çalıştırmasını ummak olabilir
-Valfi yenisi ile değiştirmek. Sevgili kuralkan nedense GT250R için 400tl , GV250 için 150Tl, fiyat talep ediyor oysaki Palio 1.4 olan 30TL
-Son noktada yenilenen valfi eğer beyin kontrol edemiyor ise beyine reset attırıp motorun konum bilgisini ayarlamak
gerekiyormuş. Bunu yapabilecek kabiliyette cihazı ve bilgisi olan usta bulmak çok zor. Usta tavsiyesinde bulunan arkadaşlara kızmamak lazım.
Dip not: Hava akışını ve sıcaklığını kontrol eden "NTC" içeren sensör bu konu ile hiç alakası yok bazı yorumlar da yanlış yönlendirilmiş
Geçici çözüm önerim: hava filtresinden gelen boruyu söküp ucuna vana bağlayın ve hava akışını el ile idare ederek rölanti ayarını yapın böylelikle motorunuz kullanılabilir olacaktır. Ben akvaryum vanası bağladım, gören ustalar fikre hayran kalıyor
Ve işte benim geldiğim nokta bilgisi olanlardan bilgi alabilirmiyim?
Valfi değiştirdim beyin kontrol etmiyor. Beyine reset atmanın kolay bir yolunu bulamadım İstanbul'da bu işi yapan usta çok, burada ise nadir. Neyse bir kişi buldum yaparım dedi fakat hyosung motorların cihazları kendine özel diye duydum doğru mudur. Motoru kurcalatıp üzerinde deneyim kazanmalarını pek istemiyorum. Beyin sıfırlama ve valf kontrolü adımı hakkında bilgi verebilirmisiniz?