Hyosung/S&T Kanuni Gv250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Nisan 2014, 01:21
#20961
bozanaki adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar geçen FI ışığımın yandığını ve sonrasında nasıl düzeldiğini yazmıştım çözüm geçici oldu asıl arıza konjektörde imiş bugün buldum.Geçenki arızanın aküyü şarj ettikten sonra bir haftadır biniyordum fakat bugün gene aynı şekilde motorum yolda giderken boğulur bir şeklide gaz yemeyerek stop etti.Sonrasında arızanın aküyü şarj eden ve bujiler için voltaj üreten konjektörde olduğunu buldum diğer adıyla voltaj regülatörüm yanmış.Konjektörü yerinden söktüğümde arkasında ki plastik kısmın yandığını gördüm.
Arkadaşalar forumda birçok sayfa okudum fakat göremedim konjektör alacağım hyosung orijinal olanı mı alayım yoksa daha iyi bir marka bilen bu konuyla ilgili bilgisi olan varmı.Konjektörü daha kaliteli olduğu için Suzuki nin kini takanlar olduğnu duydum doğruluğunu bilen varmı?
eğer sorun sadece konjektörde olsaydı motorun stop etmemesi lazımdı, statörede baktırın bence. benimde konjektörüm aynı şekilde yandı arkasında plastikte aynı dediğiniz gibi erime ve yarılma şeklinde iz oldu. ama benimki 7 yaşındaydı ömrünü tamamlamış hayvan. değiştirdim bir daha sorun yaşamadım umarım sizde kısa sürede çözersiniz
bu arada hemen dipnot çekeyim konjektör motordan gelen enetjiyi sabit bir voltaja düşürüp aküye iletir, bozulduğunda statörden üretilen elektrikle bujiler vs çalışır dolayısıyls motorda çalışır ama akü boşaldığı için korna ve ışıklar güçlü çalışmaz.
Reklamlar
-
08 Nisan 2014, 12:35
#20962
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
eğer sorun sadece konjektörde olsaydı motorun stop etmemesi lazımdı, statörede baktırın bence. benimde konjektörüm aynı şekilde yandı arkasında plastikte aynı dediğiniz gibi erime ve yarılma şeklinde iz oldu. ama benimki 7 yaşındaydı ömrünü tamamlamış hayvan. değiştirdim bir daha sorun yaşamadım umarım sizde kısa sürede çözersiniz
bu arada hemen dipnot çekeyim
konjektör motordan gelen enetjiyi sabit bir voltaja düşürüp aküye iletir, bozulduğunda statörden üretilen elektrikle bujiler vs çalışır dolayısıyls motorda çalışır ama akü boşaldığı için korna ve ışıklar güçlü çalışmaz.
Ikinci dip not ta ben ekleyim dediğiniz gibi motorum çalışması lazım fakat o karbürötürlü modellerde mümkün onlarda bobin olduğu için motor çalışınca statorün elektriği bobin tarafndan yükseltilin ateşleme oluyor fakat benimki 2011 model efı elektronik ateşleme olduğu için konjektör den 5 çıkış var bunlardan 2 si ateşleme sistemine gidiyor ve bujilerin elektriğini sağlıyor.beni yanıltanda bu oldu yani motor çalışırken susması başka şeyler düşündürdü bana konjektörü söküp çıkışlarına bakınca anladım.Ayrıca aküm bittiği işinde şarj ettirmiştim bu akü ile de yaklaşık 50 km civarı yol yaptım yani buji için akımı sadece aküm sağladı eğer akü ölmüş olsa bu kadar dayanmazdı diye düşünüyorum.Yorumlarınız için çok tesekkürlerr.yanlış bildiğim şeyler varsa da düzeltirseniz sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------
Levent E. adlı üyeden alıntı
Emrah hayirli olsun motorun..
@bozanaki konjektor değiştireceksen kannuninin sitesinde iki tip var,buyuk olandan takarsan daha iyi olur.ustamiz yazmış zaten;kısa devreyi kontrol ettir mutlaka,ayrıca dediği gibi muhtemelen aku de gitmiştir,eger öyleyse konjektor tekrar yanacak akudeki kısa devreden dolayı,şişme falan varsa mutlaka akuyu de degistir.statoru de kontrol etmek lazım,servis bilir nasil olacağını.
Hocam aküde şişme yok şarj olmadığı için bitti tekrardan ama geçen sefer şarj ettiğimde konjektörüm bozuk olduğu için yaklaşık 50 km sonra tekrar bitti.bu kadar şarj olmadan bujileri besleyen akü sağlamdır diye düşünüyorum ama kısa devre olayı aklımı karıştırıyor onu nasıl kontrol ederim bilemiyorum.cevabınız için teşekkürler.kazası belasız sürüşler dilerim.
-
08 Nisan 2014, 18:45
#20963
Bujiler akuden alıyor elektriği bildigim kadarıyla,cunku konjektorsuz ve statorsuz de gidebilirsin zaten yasamışsin bu durumu..ateşleme gercekten cok az akım çekiyor,bitmiş ve marşı çeviremeyen akuyle bile 1km gidebildim,sarj ettikten sonra da cok uzun km gidebilir far açmazsanız,ki son yaşadığım arızada konjektorun ve statorun kablolarını kesip akuyle gitmiştim servise.
@oguzcan motorun boğulması ve gaz yememesi,stop etmesi normal cunku konjektor o sırada kısa devre yapıp tüm akımı uzerine çekmeye çalışıyor,düşük devirde gazı bıraktığında stop ediyor hemen,devrini cok zor toparlıyor.
Bu arada akuyu kontrol altında tutmak lazım,cok buyuk ihtimal kısa devre vardır icinde,diger yerleri de kabloları takip edip kontrol edin,ezilen ya da sıyrılan kablo-soket,daha once islem gören yer var mı diye,voltmetre uzerinde de kısa devreyi kontrol edebileceğin ayar da var,onunla da bakarsın..
Gitmek istedikten sonra her yer yakındır.
-
08 Nisan 2014, 19:49
#20964
siperlik için ilan sahibini aradım ellerinde kalmadığını ve tekrar getirmeyeceklerini söylediler :( motorumu teslim almaya mersine gitcem.. ankaraya 580 km yolum var bütün rüzgarı göğüslemek istemiyorum.. bildiğiniz satan bi yer yada biri var mı? ayrıca motor koruma demiri de almak istiyorum.. önerileriniz var mı?
-
08 Nisan 2014, 20:04
#20965
Levent hocam Teşekkürler yarın kısa devre olayını bir inceleyin aküyü de kontrol edeyim tekrar bakalım ne çıkacak gelişmeleri bradan tekrar paylaşırım.Başka tavsiyesi ola arkadaş varsa yorumlarını bekliyorum.
-
08 Nisan 2014, 20:41
#20966
bozanaki adlı üyeden alıntı
Ikinci dip not ta ben ekleyim
dediğiniz gibi motorum çalışması lazım fakat o karbürötürlü modellerde mümkün onlarda bobin olduğu için motor çalışınca statorün elektriği bobin tarafndan yükseltilin ateşleme oluyor fakat benimki 2011 model efı elektronik ateşleme olduğu için konjektör den 5 çıkış var bunlardan 2 si ateşleme sistemine gidiyor ve bujilerin elektriğini sağlıyor.beni yanıltanda bu oldu yani motor çalışırken susması başka şeyler düşündürdü bana konjektörü söküp çıkışlarına bakınca anladım.Ayrıca aküm bittiği işinde şarj ettirmiştim bu akü ile de yaklaşık 50 km civarı yol yaptım yani buji için akımı sadece aküm sağladı eğer akü ölmüş olsa bu kadar dayanmazdı diye düşünüyorum.Yorumlarınız için çok tesekkürlerr.yanlış bildiğim şeyler varsa da düzeltirseniz sevinirim.[COLOR="Silver"]
doğru ya ben hep karbratörlüden düşünüyorum kusura bakma
levent abi valla ben senin dediklerini yaşamadım akü bitmişti konjetör ne zaman yandı bilmiyorum ama motor sorunsuz gidiyordu. sonra servisin önünde stop ettim daha çalışmadı
-
09 Nisan 2014, 02:36
#20967
-
09 Nisan 2014, 11:49
#20968
emrah006 adlı üyeden alıntı
siperlik için ilan sahibini aradım ellerinde kalmadığını ve tekrar getirmeyeceklerini söylediler :( motorumu teslim almaya mersine gitcem.. ankaraya 580 km yolum var bütün rüzgarı göğüslemek istemiyorum.. bildiğiniz satan bi yer yada biri var mı? ayrıca motor koruma demiri de almak istiyorum.. önerileriniz var mı?
Binerek getirmek zorunda değilsin. Bazı küçük otobüs firmaları motorları bagaj olarak kabul ediyorlar. Yalnız sadece 403 ve adını hatırlamadığım bir marka otobüsün bagajı o kadar geniş. Aynaları sökmen ve içeride güzelce bağlaman yeterli.
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır!
-
09 Nisan 2014, 16:37
#20969
emrah006 adlı üyeden alıntı
siperlik için ilan sahibini aradım ellerinde kalmadığını ve tekrar getirmeyeceklerini söylediler :( motorumu teslim almaya mersine gitcem.. ankaraya 580 km yolum var bütün rüzgarı göğüslemek istemiyorum.. bildiğiniz satan bi yer yada biri var mı? ayrıca motor koruma demiri de almak istiyorum.. önerileriniz var mı?
Emrah selamlar sıkıntı olursa otobüs ile taşınabilir.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/120238-merak-edenlere-motosiklet-otobus-ile-nasil-tasinir.html
Ben ocak ayında aldım. Soğuk ve sis nedeniyle otobüs ile taşıdım. Sıkıntı olmadı. Aynaları söktüğünde 403'ün altına çok rahat giriyor.
-
09 Nisan 2014, 17:46
#20970
emrah006 adlı üyeden alıntı
siperlik için ilan sahibini aradım ellerinde kalmadığını ve tekrar getirmeyeceklerini söylediler :( motorumu teslim almaya mersine gitcem.. ankaraya 580 km yolum var bütün rüzgarı göğüslemek istemiyorum.. bildiğiniz satan bi yer yada biri var mı? ayrıca motor koruma demiri de almak istiyorum.. önerileriniz var mı?
bence her motorun bir macerası olmalı ben olsam giderdim havada donulacak kadar soğuk değil zaten ama şöylede bişey var motoru yeni aldığınız için eğer bir sorun çıkacak olursa ortada kalırsınız motoru iyice tanımadan yolada çıkmamak lazım
-
10 Nisan 2014, 15:48
#20971
arkadaşlar egzoza müdale etmek istiyorum sesi acmak için shadowlar bağırıyorya pata pata diye o kdar olmasada dizel araba gibi ses çıkarmasından iyidir :D ufak bir müdahaleden bahsediyorum bu son susturucuyla oynuyorlar ya o tarz bişey yapan var mı yapsak nasıl olur kaça patlar... bir de havalar guzellesti bir konvoy yapalım :D
-
10 Nisan 2014, 22:05
#20972
Arkadaşalar 2011 model için konjektör alacağım fakat farklı farklı fiyatlar var nereden alayım daha önce alan yardımcı olabilecek kimse varmı?birde bunların 3 adet farklı parça numarası var benimki 32800HN9110 5 girişi olan.
-
10 Nisan 2014, 23:54
#20973
herkese slm lar arkadaşlar forumu sürekli takip ediyordum ve üye olmaya karar verdim bende.ismim volkan.32 yaşındayım. dokuz aydır kayseride yaşıyorum fakat aslen eskişehirliyim.2010 model enjeksiyonlu gv250 motorsikletim var.yararlı paylaşımlar diliyorum herkese
-
11 Nisan 2014, 00:36
#20974
-
11 Nisan 2014, 11:17
#20975
arkadaşlar herkese selam,
benim gv250 2014 model selesi baya ısınıyor.
geçen yarım saatlik bir sürüş sonrası baya bir terledi alt kısım
var mı bunu başka yaşayan? yoksa normal midir?
yeni aldığım ve ilk motorum olduğu için bilemiyorum maalesef yanlış bir durum olup olmadığını..
-
11 Nisan 2014, 18:55
#20976
Merhaba arkadaşlar,
GV20 için arka çanta, yan çanta seçeneklerini görebileceğimiz bir dükkan var mı İstanbul'da? Diğer yedek parça ve aksesuarları görmek de güzel olurdu.
teşekkürler.
-
11 Nisan 2014, 20:01
#20977
seytantuylu adlı üyeden alıntı
arkadaşlar herkese selam,
benim gv250 2014 model selesi baya ısınıyor.
geçen yarım saatlik bir sürüş sonrası baya bir terledi alt kısım
var mı bunu başka yaşayan? yoksa normal midir?
yeni aldığım ve ilk motorum olduğu için bilemiyorum maalesef yanlış bir durum olup olmadığını..
Mayıs ayı gibi bende bu motoru almayı planlıyorum. Sana toplam masrafı ne kadar oldu? plaka- ruhsat - sigorta vedaha bilemediğim diğer masrafları.
-
12 Nisan 2014, 01:23
#20978
-
14 Nisan 2014, 01:13
#20979
cam harbi çok yakışmış nerden temin ederiz kaça malolur acele cevap
-
14 Nisan 2014, 18:19
#20980
Suanda kendi motoruma yan canta demiri yapiyorum , bir tane fazladan yapicam , ihtiyaci olan varsa ozel mesaj atabilir.
8 mm paslanmaz krom dolu cubuktan olucak . Montaj icin gereken civatasina kadar fazladan aldim.
Bitince resim eklerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler