Calibrede devir kesici varmı ?
Calibrede devir kesici varmı ?
Ey insan ! Yalnızlıktan şikayet etme sakın ! Öyle bir dostun var ki; şah damarından yakın...
Da okumadığımı kim söyledi Calibre takip ettiğim bir model oldugu için 4 sayfayı 2-3 kez okumuşumdur ama gözümden kaçmış sanırım.Yada bir çok model ve marka takip ettiğim için karıştırmışta olabilirim.
Benim gözümden kaçmış olması normaldir , insanlık hali ama sizin , sayfaları okuyup okumadığımı bilmeden okumuş olmadığımı düşünmeniz normal değil
---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 21:11 ----------
Koskoca ''2. DEVİR KESİCİ BULUNMAMASI. '' yazıyormuş pardon
Ey insan ! Yalnızlıktan şikayet etme sakın ! Öyle bir dostun var ki; şah damarından yakın...
Aaa bizim viper'ın egzozu mu düşmüş yine
Biz motoru inceliyoruz orada. Mondial de ki işçiliği çözemiyoruz . Farkındaysanız büyük bir ilgi söz konusu...
Önce emniyet, sonra hareket...
Viper sana kötü bi haberim var o kırmızı etiketler bi süre sonra pembeye dönüyo sahibinden.com'daki ilanlardaki MX'lerin hepsinin kırmızısı pembeye dönmüş.
Devir kesici yok.Ancak redline'da motor uzun bir süre kalabiliyor.Zaten topspeed testlerine bakarsak cbr250 ninja250 ve gt 250 hep max süratlerini redline'da gerçekleşiyor.Sanmayalimki motorlar yüksek devirlerde saatlerce gidecek.
Bumoto Calibre 250 RR ile ilgili olarak paylaşımlarıma Şunu ilave etmek istedim.Bumoto Calibre 250 RR akselerasyonda iken 2 ve 3 de çok seri hizlanmakta 4. ve 5. viteste muazzam torku hala hissediliyor 175- 178 ve 6. Viteste 187 km hız da seyrediyor.En kısa sürede topspeed lerimi video ve foto olarak ekleyeceğim.
Redline da kalabiliyor derken? Bir süre sonra kendiliğinden düşüyor mu devir? Yani benim bildiğim senin istediğin kadar redline da kalabilir motor
Bir de top speed denemende GPS kullanmadığın sürece bir anlamı yok. Benim de devir göstergem dijital. Küçük hacimli motorlarda hele ki çinlilerde ciddi sapmalar oluyor. Kendim de yaşadım. Başkalarında da gördük. Ben de %20 den fazla sapma vardı, barizdi. Sonra kendiğinden düzeldi. Demem o ki bu motorun ~160 civarı yapacağı aşikar, onu bende tahmin edebiliyorum. Ancak tam son sürati öğrenmek için GPS kullanman en mantıklısı, çünkü senin de farkında olmadığın ~%5'lik sapma bile 8~10 km lik sapma yaratacaktır.
#sürenadam
abi o işinde cılkı çıkıyo.
gps in hassasiyet zımbırtısı var.
ben VW Caddy 2008 araba ile ölçtüm Htc Sensation telefonumla. 3 - 5 km düşük gösteriyordu.
Kendi motorumla da aynı ölçüde düşük gösteriyordu.
Hassasiyet - sapma oranı en süper pahalı alette bile olabilecekken, bu değerlendirme çok ta gerçek olmayacaktır.
Bu işi adam akıllı yapabilmek için çok pahalı aletler lazım ki bende hiç gerek yok.
o yüzden bence 2 - 3 tane elde olan ( telefondur felan ) gps li aletlerle ölçüm yapmak. hepsinde aynı sonucu veriyorsa tamam demektir...
Ben de telefonu kastediyordum zaten yav yoksa öyle özel gps aletleri felan değil. Bu sıradan yön gösterici gps ler (çok pahalı olmayanlar) ve telefonlar en azından uydu üzerinden bağlantı kuruyorlar. Sapma elbet vardır onlarda da ama bırak da okadarı sapsın artık diyorum ben Ve evet, arabalar da doğru göstermiyor çoğu zaman. Bir de araba ile yan yana gelip "ölçüşme" huyumuz vardır. Adam seni solar felan, o sırada "abi 150yle gidiyodum, sen de en az 160 vardın.." gibi cümlelerle ölçeriz hızımızı biz
Yanlız telefondan gps kullanılınca aynı hızda belli bir süre sabit gitmek gerekiyor. Çünkü gps çok çabuk güncelleyemiyor bilgileri. O yüzden düz bir yol şart
#sürenadam
180 gidiyormu bu moto hocam gpste kaç gösterio max düz yolda ?
pardon bu başlıkmış o başlık http://blog.trmoto.com/genel/gps-ile...cumu-hakkinda/
Redline da biz değil motor istediği sürece kalabiliriz anlamında söyledim.Bu tüm motorlar için devri kesen kesmeyen farketmez.Redline da görülen hızın benim için hiç önemi yok.Whiteline Redline sınırı önemli motorun saglıgı acısından.Diger bir konu Gps ile kontrol kısmı.Bumoto Calibre 250 RR in dijital göstergesi çok hassas,motoru bostayken geri geri yürüttüğünüzde bile hemen ekranda km artmaya başlıyor.Ancak hala tatmin olmazsanız arabasi olan bir arkadasınız ile boş yolda yanyana giderek de ekran hızı ile yaninizdaki aracın hızını karşılaştırmanızi onerebilirim.BUMOTO- BM CALİBRE 250CC
FİYAT * : * * 7.785 TL
TEKNİK ÖZELLİKLER *
* *
SİLİNDİR HACMİ : 249.2 CC
MOTOR TİPİ : Tek silindir 4Zamanlı 4 Subaplı (DOCH)
SOĞUTMA SİSTEMİİ : Su Soğutmalı
MOTOR GÜCÜ : 29Hp
ŞANZIMAN : 6 İleri
MARŞ SİSTEMİ : Elekrtrik
ATEŞLEME TİPİ : CDİ
YAKIT KAPASİTESİ : 19 Lt
AKTARMA SİSTEMİ : Zincirli
UZUNLUK : 1990mm
GENİŞLİK : 700mm
YÜKSEKLİK : 1200mm
BOŞ AĞIRLIK : 142Kg
ÖN FREN : Çift Disk
ARKA FREN : Disk
ÖN LASTİK : 110/70-17
ARKA LASTİK : 150/60-17
ÖN AMORTİSÖR : Ön iki
ARKA AMORTİSÖR : Arka Tek
AKÜ : 12V-12AH
TAŞIMA KAPASİTESİ : 195Kg
MAKSİMUM SÜRAT : 210Km
GARANTİ SÜRESİ : 2 Yıl
Dostum merhaba öncelikle. Aramıza hoş geldin.
Motorla ilgili yorumlarını dile getirmişsin. İyi hoşta, çokta abartıya kaçmamak lazım. Motosiklet seri, bir cbr 250r'dan yavaş değil. Fakat yavaş olmamasının en büyük nedenlerinden biri, 163 kg.'lık bir ıslak ağırlığa sahip olması. Örneğin GT 250R ile Calibreyi kıyasladığım da, GT 250R'ın (yeni kasa) alt devirler de daha istekli hızlandığını söylebilirim. Top speed konusun da 180 km. hızlara çıkmaz demiyorum fakat o hızlara ulaşmak ancak aşağı meyilli ve fazla rüzgar olmayan ortamlar da olabilir. Şu ana kadar 140 km. hızlara tırmandım, daha fazla zorlamadım motosikleti. Şahsi görüşüm 160 km. lere gayet stabil ulaşabileceği. Aslında son hıza fazla takılmamak lazım. Rakiplerini de işin içine dahil ettiğimiz de, hepsinin limitleri belli. Bence bu motosiklette dikkat edilmesi gereken husus son sürat değil, kullanıcısına sunduğu özelliklerdir.
Diğer yandan belirtilmemiş olsa da, deneyimlerimden yola çıkarak, motosikletin maksimum torkunun 25 olduğunu tahmin ediyorum. Cbr 250R bir önceki motorum olmakla beraber, GT 250R'ı da deneyimlemiş biriyim.
Teknik veriler de yanlışlıklar mevcut. Bunlar;
1. Gerçek beygir değeri 9.500dd 25 HP.
2. 210 km. hıza ulaşması mümkün değil.
Sanırım o kısımları dikkat çekmek adına yazmışlar.
İleri de vidyo paylaşımlarını bekliyorum. Arada resim de koyarsanız, beni forum da yanlız bırakmamış olursunuz.
Saygılar.
Önce emniyet, sonra hareket...
Bukadar hassas olmaya gerek yok.Gps'e güvenme ,yanyana arabanın süratine güvenme,motorun ekranına güvenme eeeee neye güvenelim.Ben tecrübe ettigim tüm motorlarimin hızını yanyana araba hızı ile kontrol etmisimdir.Benim için yeterli bir teyittir.
Artık yavaş yavaş firmalara güvenmek zorundayız.Eskisi gibi değil artık hicbirsey.Kullanilan malzemeler eskiden gercekten kalitesiz yamruyumru seylerdi alırken bile bile lades derdik ve kaderimize boyun egerdik.Simdi öyle değil Çin den kaliteli mallar gelmeye başladı.Acilan davalar firmalara kusurlu mallardan dolayı ciddi tazminatlar odetti.Ornek olarak Yamaha YBR 125 nerde üretiliyor.Kawasaki,suzuki ve hondanin birçok model ve parçalarının üretim yeri Çin dir.Arastirabilirsiniz.Cep telefonları icinde en pahalı ve en kaliteli olanı nedir dediğimizde pek cogumuzun aklına IPHONE gelir.Nerde üretiliyor.Çinde.Sony ericcson nerde üretiliyor Çin'de.Anlatmak istediğim şu aslında; Artık hiçbir şey eskisi gibi değil.Bedelini öderseniz kaliteli malı alırsınız.Ön yargılarımızı bir kenara bırakıp gözümüzün gördüğü seylere inanalım.Ortalikda insanları dolandiran simsar firmalar Halkın Japona duydugu güveni öyle bir kullanmaya basladilarki yurt dısında 3600 dolar olan motoru Türkiye'de 7000 Euro ya satacak kadar bu halkı keriz yerine koyuyorlar.Eger Bumoto'nun Calibre 250RR modeli Japonlar tarafından pazara sunulsaydı tahmini Fiyati en az 5000 Euro olurdu.eksileri var elbet.Benim gördüğüm tek eksisi uzun kısa anlık selektor tuşu olmaması.Direk olarak uzun kısa yapılması biraz rahatsızlık veriyor.Ancak firmaya yazılır ve bu eksik giderilebilir.Tum motorların ömrünü belirleyen faktör temelinde ilk kullanıcıda gördüğü muamele gibi duruyor.Gercekten Rodaji iyi yapılan ilk 300 ve 500 km de sabır li olan kullanıcıların motorları markası ne olursa olsun çok yüksek performanslar gösteriyor. Ben cross yaparken aynı zamanda birlikte aynı markayı alan arkadasım 700 km sonra motoru eline aldı.Benim tüm ikazlarım rodaj konusunda bir ise yaramadı ve motorunu zarara verdi.Bu makina Çin kökenli bir makinaydi.Ayni arkadasım birdaha Çan Çin almam dedi ve tarz değiştirdi Japon chopper 650 dragstar aldı.yaz sezonu 600 kmde eksoz deli gibi duman atmaya başladı.Silindirler söküldü pistonlar şişmiş hem piston hemde silindir değişti.Tekrar Racing tarzına gecti.Calibre 250 RR aldı ve rodaj boyunca özellikle 500 km boyunca 60-80 arasi kullandı.Ve benim kanıma girdi bende Calibre 250 RR aldım.Arkadasim forum sitelerine güvenmez kendi deneyimlerine güvenir.Ben takip ederim.benim makinam 187 km gördü Arkadasim okadar korktuki henüz 165 in üstünü asla zorlamıyor.Bu ornekler aslında cogaltilabilir.İlk yabancı arabam 98 yılında 98 model yeni kasa Opel Astra idi.1500 km sonra Düzce Kervan Opel Servisi'ne eksozdaki duman şikayeti ile bir girdik aman Allah'ım 1 ay araba yattı.Komple motoru indirdiler dağıttılar ve sonra enjektor arızası imiş deyip topladılar ve bana arabamı teslim ettiler o anda ilk aklıma gelen arabayı orada balyozla parçalayıp cinnet geçirmek oldu.Neyse kendimi toparladım ve kanuni yollara başvurdum.Sonuc ne oldu biliyormusunuz ben hatalı çıktım benzin kalitesizmis benzini hep aynı istasyondan almak gibi bir huyum vardır.Nekadar temiz bir istasyon olduğunu herkes bilir.Ve benzinleri her zamn denetlenir.Sanirsinizki sadece benim arabama has benzin koydular ne komik...eniştemin hiç sonmeyen Japon marka aracının airbag ışığı hala yanıyor alıştık artık yokmuş gibi davranıyoruz.Yani anlicaniz birazda nasip bu isler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:02 ----------
Aslında forum sitelerinde doğru bildigimiz ve en onemliside doğru gördüğümüz seyleri doğru ve dürüst olarak anlatmak olmalı.Bu yazılanlar insanları etkiliyebiliyor.Rodajini iyi yapmış her 250 cclik Racing bahsettigin 160 km yi rahatlıkla görür.benim bahsettigim konu ve benim için önemli olan Redline sınırında motorun kaç yaptıgı çünkü önemli olan gösterge o.Yapilan topspeed ler hep Redline da iken 1,2 dakikalık sürüşler.Bunu kast ettigim için topspeed orneklerini verdim.Gercek olan 250cclik motorların Racing ler için başlangıç olarak tecrübe kazanmak maksadıyla kullanilmasidir.Performans istenirse 600 lük ve 1000 lik makinalar tercih edilmeli.Ama bunlara ulaşırken kullandığın makina çok önemli.Benim tecrübem Calibre 250 RR in bu segmentte ki en iyi Racing motoru olduğu yonundedir
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)