Servislere çok takılma bence. Zira ben de artık servise götürmüyorum motosikletimi. Çünkü hem gereken ilgiyi göremiyorum, hem de bildiğim güvendiğim ustama yaptırınca, motosikletim daha sağlıklı oluyor. En sonra 1.000 km. bakımında götürmüştüm servise. Yağı bile zor koydurdum. Sanki bedava koyuyorlar... Hiç kontrol edilmiyor vs. Ben onların ilgisizliğinin kurbanı olamam...
Parçalar bir şekilde sağlanır bir yerlerden.
Önce emniyet, sonra hareket...
Önce emniyet, sonra hareket...
Herkesin yenili yılını kutlar, sağlık, huzur, barış ve bereketli bir yeni yıl olmasını temenni ederim.
Önce emniyet, sonra hareket...
nice senelere arkadaşlar...
olacak olacak...
Merhaba sonpol. Konuyu baştan sona okudum. Bulunduğum şehirde 1 tane calibre var 2. nesil yani senin motorundan. fiyatı 4.900 tl. Motorun bi sorunu yok tamamen ihtiyactan düşürmüş. Sormak istediğim almaya gittiğimde nerelerine dikkat ediyim ? satıcıya neler sormam gerekir ? bilgilendirirsen sevinirim.
normal bir 2nci el motorsiklet alınırken nelere dikkat edilmesi gerekiyorsa onlara dikkat etmelisin kendinin yapabilecegi ufak tefek şeylerde var egsoz duman rengi motor sesi zincir seviyesi ve dişliler fren diskleri ve balataları vites geçişleri farlar sinyaller unuttgum birşey varsa eklersiniz arkadaşlar. zaten detaylı bilgi almak istiyosan bu konuda forumda açılmış 2nci el motorsiklet alınırken dikkat edilmesi gereken diye konular var. sonerin yapabilecegi birşey yok anlıyacagın :D
Hayırlısı olsun şimdiden.
motorun sıfır nakit 7.250 hatta zorlanırsa 7ye bile alınabilir. motorun piyasasının bu kadar düşük olmasının birçok sebebi var marka tanınmıyor güven servis agı yada bu motora yapılacak olan risk..
bm 250 calibreyi tanımıyan biri 2nci el piyasasında hyosung 5-6bintl ( 2006-2008) honda cbr 250 7-8 gibi bi 2nci el civarında seyrederken calibrenin 2nci el fiyatıda 6 olamaz. honda cbr 250 piyasayı çok etkiledi düşmüş 2nci eli 7 bin tlye hyocular gelsinde satsın şimdi hyolarını 7bin tlye bu kadar türkiyede honda sevdalısı varken..
hocam merak etme sen hyo bütün bıçkın gençlerin hayalini süsleyen bi heybete sahip oldugundan motorsiklet fuarı biter bitmez hyo nun ve diğer motorların fiyatları tavan yapıyor yinede mok gibi satıyorlar bizim insanımız bu kadar kalıp görüntü merakı oldukca 250cc de honda hyoyu bitiremez :D he şuan için konusuyosan haklısın motor alıcak olsam bu günlerde alırdım piyasa en kötü zamanında
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Gökhan kardeşim merhabalar.
Öncelikle geç cevap verdiğim için özür dilerim. Calibre'nin ikinci nesillerin de her hangi bir kronik problem bulunmamaktadır. Benim başıma gelenler, tamamen kendi yaptıklarımla alakalı bir durumdur. Radyatör de çatlak oluşmuştu. Daha önce ki yazılarım da okumuşsundur. Bu sorunu ufak bir kaynakla halettik. Hatta hiç bir para bile vermedim bu işe. Çünkü basit bir sorundu. Radyatörü değiştirmem tamamen kendi tercihimdir. Zorunluluk yoktu yani .
Ben motosikletin orjinal haliyle, bir hayli uzun yol yaptım. Artçılı ve artçısız. Diyeceğim şu dur ki; Hiç bir şekilde hararet problemi ile karşılaşmadım. Fakat ne zaman ön dişli değişimi vs. yaptık, o zaman radyatör sıkıntısıyla karşılaştım. Üstünde ki radyatör ve fan gayet yeterli gelmektedir. Bu konu da için rahat etsin. Aslında işin özeti şudur: Ben motosikletin radyatörünü değiştirtmeyip, kaynaklı bir şekilde sorunsuz da kullanabilirdim. Yaptırmam da ki en büyük amaç, aslında benden sonra bu motosikleti alacak kişinin, hiç bir şekilde sorun yaşamasını istemeyişimdir.
Senin özellikle dikkat edeceğin bir şey yok. Eğer motosikletin rodajı sıkıntız tamamlanmış ve bakımları aksatılmadan yapılmışsa, zaten her hangi bir sorun yaşamayacaksındır. Diğer kullanıcı arkadaşların sorun yaşadığı husus, ön led farları. Bazı arkadaşlarımızın bir süre sonra gündüz ledleri bozulmuş. Benim de bozulmuştu. Fakat daha öncesin de açıkladığım gibi, bozuk akü takılmasından dolayı konjektör arızasından olmuştu bu olay. Olay bana akü yüzünden ceyran etse de, bu sorun kronik bir sorun da olabilir elbette. Kesin bir cümle kuramıyorum şu anda. Öyle bir sıkıntı başına gelirse, konjektörü 100 tl gibi bir rakama değiştirmen mümkün. Ben şu an her hangi bir sıkıntı yaşamamaktayım.
Bu arada 4.900 TL iyi bir rakam. Ben şahsen o fiyata vermem. Hoş gerçi, 3.000 TL'lik masraf yaptık. Bu sebeple o fiyatlara vermem zaten olanaksız .
En önemli unsur, kullanıcının motosiklete nasıl bir muamele yaptığıdır. Maalesef ki buradan fikir yürütmem çok zor. Bu nedenle, yanında bilen birinin olması, daha da önemlisi, iyi bir ustaya motosikleti göstermen daha sağlıklı olacaktır. Yalnız bazı ustalar da ön yargılı yaklaşıyorlar ya, orası da ayrı bir konu :D. Örneğin ben motosikletime değişiklik yapmadan evvel, başka güvendiğim bir ustam daha vardı. O bana diyordu ki: Ne gerek var buna masraf yapmaya, sat, daha iyi bir model al diyordu. Yahu ben seviyorum motosikletimi, sen tüm parçaları indirdin mi de konuşuyorsun diyorum, ses seda çıkmıyor .
Radyatör ve diğer dişli değişimleri olurken, benim mevcut ustam motosikleti incelemiş ve genel olarak başarılı bulmuştur. Bu sebeple motosiklet hakkında şüphen olmasın.
Biz her hangi bir sorun da veya kafana takılan her hangi bir sorun karşısın da elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız. Bu konu da şüphen olmasın. Farkındaysanız, her şeyi sizinle paylaşmaktayım. Ve paylaşmaya devam edeceğim.
Neyse, fazla uzattım sanırım . Aklına takılan şeyler olursa sorarsın.
Saygılarımla.
Önce emniyet, sonra hareket...
İlgi ve alakandan dolayı teşekkür ederim. Ön ledlerin biraz apaçimsi görüntüsü olduğundan çalışsa bile iptal ederdim. Fakat bozulan ledler olur da şaseye neden olursa o zaman sorun teşkil eder. İptal etmek en güzeli Bulunduğun şehir İzmir'di sanırım. Oradaki ustalar bile böyle konuşuyorsa işimiz var. Burası küçük şehir olduğundan ne servis var ne bayii. En yakın Konya var o da 100 km. Motorun sahibi de bakımlarını Konya ya gidip gelerek yaptırmış. Burada motoru bi ustaya götürsem diyeceği tek şey alma parana yazık git honda al vs. Ustaya götüremeyeceğim ve motordan anlayan arkadaşım olmadığı için sana sormak istedim.
Fan sorunu da ilk nesillerde oluyordu yanlış hatırlamıyorsam ? ama bu motora çift fan takılmış nedenini bilmiyorum... İkinci nesil olduğunu siyah şeritlerden başka nereden anlayabiliriz ? Olur ya doğan görünümlü şahin havası vermişlerdir
Tek takıldıgım detay devir kesici.
Galiba elimin ayarı yok engelleyemiyorum kendimi bu yaz ehliyeti alıcam almışken sıkıntısız olsun ama bumoto alacagım cekiyor beni
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)