Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2010 BMW GS Trophy

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    F800GS'ler üzerinde on takımın mücadele ettiği, 13 ülkede yedi gün süren, %70'i off-road yollarda gerçekleşen 2000millik, dayanıklılık ve yeteneklerin test edildiği, unutulmaz bir deneyim...

    İşte 2010 BMW GS Trophy'den kareler...





























































    Kaynak
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gsx1300r hayabusa 2010
    aralarında 1-2 tane gs1200 de var. benım anlamadığım tr de f800 lerden bayağı başı ağrıyan biliyorum.çok kişi sorun yaşadı. bu adamlar ise motoru en zor şartlarda kullanıyor ve sıkıntı yok. bizim ülkeyemi sorunlu olanları gönderirler anlamadım gitti.

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı blue white adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aralarında 1-2 tane gs1200 de var. benım anlamadığım tr de f800 lerden bayağı başı ağrıyan biliyorum.çok kişi sorun yaşadı. bu adamlar ise motoru en zor şartlarda kullanıyor ve sıkıntı yok. bizim ülkeyemi sorunlu olanları gönderirler anlamadım gitti.
    Bizim ülkemizdekiler motor kullanmayı bilmiyor olmasın sakın?

  4. #4
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Resimler ve etkileri mükemmel...

    Ama şu BMW-Güvenilirlik/Dayanıklılık çelişkisini hala çözemedim... Bir yanda Dakar efsanesi var, dünya çapında sağlamlığı ile ün yapmış bir marka olması var... Ama bir yanda da daha ilk aldığı 1200GS'in burnundan geldiği, tekrar tekrar servise götürdüğü insanlar veya diğer modellerde bir türlü tam olarak giderilemiyen bazı kronik sorunlar var... Evet motorlarda bu tarz sorunlar olabilir, bişey demiyorum ama BMW sağlamlığı ile ün yapmasına rağmen sanki bu tür sorunlar ile fazla karşılaşıyor gibi... ~1950 model bir motorun hala kullanılabilir olduğu nadir markalardan aynı zamanda...

    Bir arkadaşım da 2.el F 650GS almıştı, sonra çıkardığı sorunlardan illalah edip sattı motoru. Ama sorduğumda hala "Bak gücün yetiyorsa BMW den şaşma, üstüne tanımam" diyor. Ve bu arkadaşımın başına gelen çok çok nadir bir durum değil. Ha aynı zamanda hiç sorunsuz kullananlar da var.

    Şimdi, sonuç olarak durum böyleyken nasıl oluyorda bu firma dünyanın en sağlam motor üreticisi yakıştırmasını alabiliyor...Denklemde bir bilinmeyen eksik ama ne...

  5. #5
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    bizimkiler girmez böyle yola, borusan'ın sattığı kompakt çamur paketlerinden satın alıp sürerler motorun sağına soluna
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  6. #6
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Öncelikle fotoğraflar harika. Bir noktaya kadar insan keşke diyor. (aslanlı fotoğrafın olduğu nokta
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resimler ve etkileri mükemmel...

    Ama şu BMW-Güvenilirlik/Dayanıklılık çelişkisini hala çözemedim... Bir yanda Dakar efsanesi var, dünya çapında sağlamlığı ile ün yapmış bir marka olması var... Ama bir yanda da daha ilk aldığı 1200GS'in burnundan geldiği, tekrar tekrar servise götürdüğü insanlar veya diğer modellerde bir türlü tam olarak giderilemiyen bazı kronik sorunlar var... Evet motorlarda bu tarz sorunlar olabilir, bişey demiyorum ama BMW sağlamlığı ile ün yapmasına rağmen sanki bu tür sorunlar ile fazla karşılaşıyor gibi... ~1950 model bir motorun hala kullanılabilir olduğu nadir markalardan aynı zamanda...

    Bir arkadaşım da 2.el F 650GS almıştı, sonra çıkardığı sorunlardan illalah edip sattı motoru. Ama sorduğumda hala "Bak gücün yetiyorsa BMW den şaşma, üstüne tanımam" diyor. Ve bu arkadaşımın başına gelen çok çok nadir bir durum değil. Ha aynı zamanda hiç sorunsuz kullananlar da var.

    Şimdi, sonuç olarak durum böyleyken nasıl oluyorda bu firma dünyanın en sağlam motor üreticisi yakıştırmasını alabiliyor...Denklemde bir bilinmeyen eksik ama ne...
    Bir kaç nedeni olabilir.
    1. BMW gibi üretici bir modelden yılda binlerce motosiklet üretip satıyor. Bu şekilde çoklu üretim bantlarında ne kadar sıkı bir kalite denetiminiz olur ise olsun mutlaka arada hatalı üretimleriniz de çıkacaktır. Bu kaçınılmazdır. (toyota'nın son yıllarda yaşadığı problemleri takip ettiniz mi bilmiyorum.)

    2. Bu tür organizasyonlar sonuçta bir ekip işi. Yani yoldan geçen birinin hadi bende katılayım deyip solo katıldığı bir yarış değil. O yüzden yarışa katılanların bir günlük(blog) sitesi olsa ve orada yazılanlar, karşılaştıkları sorunlar okunsa farklı şeyler çıkabilir.

    3. Bu motorların her şeyi ile standart olmadığını düşünüyorum. Kemal Merkit'in dakar için yazdıkları var mesela. katılmadan önce motosiklet üzerinde yaptıklarını da detaylı anlatır. Bu motosikletlerde de sanırım bu tür değişiklikler yapılıyor.

    4. Sonuçta bu f800gs etkinliği.

    5. Türkiye'nin BMW açısından sorunu bence borusan. Hala bu firmanın sanayi ve ticaret bakanlığından nasıl yetki alabildiğini çözebilmiş değilim.

    6. Kullanıcı da büyük etken. Bakımları zamanında yaptırma, orjinal parça kullanımı, usta gibi sorunlarda var.

    bunun gibi şeyler
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    @Ante

    Aslında Toyota örneği güzel bir örnek. Çünkü Toyota da BMW gibi hatalrını servislerinde genllikle garanti kapsamında giderme yolunu seçtiler.Bol bol geri çağırmalar oldu benim de takip ettiğim kadarıyla. Yani HONDA gibi yağ yakan motorlarını prestij adına reddetmekk yerine servise çağırıp gerekeni yaptılar. BMW de bence türkiye hariç diğer ülkelerde bu şekilde hizmet veriyordur elbet(buradaki tek fark borusan adlı firma)

    Bu tür işlerin Bakanlık yada yetkili mercilerden nasıl geçtiğni inan öğrenmesen daha mutlu olursun. Genellikle sende bende bol miktarda bulunmayan ve yeri geldiğinde "...talks!" yapabilen şeyler...

    Bir de böyle organizasyonları gördükçe BMW nin sağlam olduğunu düşünmüyorum. Yani sebep bu tür şeyler değil. BMW hakkında genel kanı o yönde. Ama çok sıkıntılı motorlar da var. O yüzden bence en sağlam değil de en çelişkili(Şaibeli:D) motor üreticisi...

    Birde yarışmalarda tabiki motorda çok ciddi değişiklikler yapılıyor...Ama bir araç efsane olabilmişse mulaka ve mutlaka alt yapısı sağlamdır diye düşünüyorum

    Aslında bukadar uzun uzadıya yazdım ama bakıyorumda "yazdıklarına katılıyorum" diye de özetleyebilirmişim meğer :D:D:D


    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizimkiler girmez böyle yola, borusan'ın sattığı kompakt çamur paketlerinden satın alıp sürerler motorun sağına soluna
    Bu kompakt paket olayını da anlayamadım sevgili MİRA...?? Açıklar mısın benim için, yoksa kendinle birlikte gömecek misin bu sırrı

  8. #8

    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    Canakkale
    Motosikleti
    F800GS
    f800gs kullaniyorum daha yeni 20,000 km'ye geldim. Aldigimda 13,000 idi. Motoru Bursa'dan aldim, ilk sahibi motorda hic bi sorun olmadigini soyledi. Gerci olsa da BMW bunlari hallederdi diye dusunuyorum, nitekim BMW motorlarda ilk baslarda sorun cikma ihtimali yuksekmis.

    Benim motor 2008 model. Ingilizce forumlarda BMW'nin motora koydugu zincir'in cok kotu oldugu yazili. Gecenlerde tam gaz araba sollarken benim zincir de koptu. Neyse ki baska bi hasara yol acmadi, ugrastim hallettim zincire yama yaptim yurur hale getirdim motoru. BMW'yi aradim motorun garantisi bitmis olmasina ragmen motora hic ucret almadan gel yeni zincir-disli seti takicaz dediler. (Bursa Teknik Oto) Aksiyon mu ne varmis Zincir-disli ile ilgili, yani BMW burada bi hata oldugunu tespit etmis ve degistiriyormus.

    Zincir disinda ingilizce forumlarda Jant ve Aku'nun cok fazla sorun yarattigini soyluyolar, henuz bunlarda bi sikinti yasamadim.

    Bu ilk motorum ve motoru cok seviyorum. Ustundeki lastikler Anakee olmasina ragmen baya bi off road yapiyorum. Sadece cok islak/yumusak zeminde sorun oluyo. Bikac kez yumusak zeminde dustum artik camurlar kuruyana kadar sert zeminde geziyorum.

  9. #9
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Ante

    Aslında Toyota örneği güzel bir örnek. Çünkü Toyota da BMW gibi hatalrını servislerinde genllikle garanti kapsamında giderme yolunu seçtiler.Bol bol geri çağırmalar oldu benim de takip ettiğim kadarıyla. Yani HONDA gibi yağ yakan motorlarını prestij adına reddetmekk yerine servise çağırıp gerekeni yaptılar. BMW de bence türkiye hariç diğer ülkelerde bu şekilde hizmet veriyordur elbet(buradaki tek fark borusan adlı firma)

    Bu tür işlerin Bakanlık yada yetkili mercilerden nasıl geçtiğni inan öğrenmesen daha mutlu olursun. Genellikle sende bende bol miktarda bulunmayan ve yeri geldiğinde "...talks!" yapabilen şeyler...

    Bir de böyle organizasyonları gördükçe BMW nin sağlam olduğunu düşünmüyorum. Yani sebep bu tür şeyler değil. BMW hakkında genel kanı o yönde. Ama çok sıkıntılı motorlar da var. O yüzden bence en sağlam değil de en çelişkili(Şaibeli:D) motor üreticisi...

    Birde yarışmalarda tabiki motorda çok ciddi değişiklikler yapılıyor...Ama bir araç efsane olabilmişse mulaka ve mutlaka alt yapısı sağlamdır diye düşünüyorum

    Aslında bukadar uzun uzadıya yazdım ama bakıyorumda "yazdıklarına katılıyorum" diye de özetleyebilirmişim meğer :D:D:D



    Bu kompakt paket olayını da anlayamadım sevgili MİRA...?? Açıklar mısın benim için, yoksa kendinle birlikte gömecek misin bu sırrı
    aloa verali camur paketleri var bmw'nin fren balatasi dostu besleyicili ondan bahsediyo herhalde
    "yorgunum cok yorgun"

  10. #10
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı n61l adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aloa verali camur paketleri var bmw'nin fren balatasi dostu besleyicili ondan bahsediyo herhalde
    89 döşmark + %20 özel bavyera vergisi.
    aloe vera opsiyonel.
    teslimat süresi 6 ay.
    depo çiziği stikırı hediyeli
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  11. #11
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    89 döşmark + %20 özel bavyera vergisi.
    aloe vera opsiyonel.
    teslimat süresi 6 ay.
    depo çiziği stikırı hediyeli
    hiii bildim tamam
    "yorgunum cok yorgun"


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler