ee şey kontağı marş konumuna getirdim zaman parklar yanıyor çalışdırdığım zaman motor(rölantide çalışırken) kısalar yanıyor istersen uzunlarıda yakarsın beatte activada nasılsa bendede öyle yuvarlak gibi uca doğru sivrileşiyor
ee şey kontağı marş konumuna getirdim zaman parklar yanıyor çalışdırdığım zaman motor(rölantide çalışırken) kısalar yanıyor istersen uzunlarıda yakarsın beatte activada nasılsa bendede öyle yuvarlak gibi uca doğru sivrileşiyor
12V-30/30W beyaz ampul arıyorum todaye? varmıdır uyarmı? bi yardım ederseniz
Değerli Kardeşlerim,
Elektrik konusunda basit açıklamalar yapmaya çalışacağım.Motorsikletler büyük bir çoğunlukla 12 volt akü ile çalışıyor.Güç hesaplama formülü şöyledir:
Watt(güç) = Voltaj X Akım(amper)
Örnek: 18W=12x1,5
Far ampullerinin Watt değeri zaten üzerinde yazılıdır.Bu değeri Voltaj'a bölerseniz kaç Amper çektiğini bulursunuz.
Formül : Amper = Watt / Voltaj
Örnek: 55 Watt'lık bir far ampulü 55/12= 4,58 amper çeker.60 Watt'lık 5 amper
çeker.
Akünüz 6 amper/saat lik ise motor çalışmadan 60 wattlık bir ampülü (tam dolu ise ve kaliteli ise) 1 saat yakar ve boşalır.
Kolaygelsin.
saol mustafa abim bilgilerin için
cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın:
Devam edelim:
Motorsiklet üreticisi,imalat sırasında maliyet hesabı yaparak kaç watt lık ampül takacağını,bütün elektrikli cihazlar devredeyken aküyü şarj edebilmek için ne kadar güçte bir alternatör(veya dinamo)kullanması gerektiğini hesaplar,ona göre malzeme kullanır.18+18 watt lık far ampulü kullanılan yere 55/60 wattlık otomobil far ampulü takarsanız.Alternatörün,far anahtarının,kabloların ve far aynasının ısı ve amper olarak kapasitesinin üzerine çıkarsınız.Özellikle farları devamlı açık dolaşanlar,dolaşma sürelerine bağlı olarak bir süre sonra marş basmama problemiyle karşılaşırlar.
Bana göre Far değişikliği yapmak isteyenler öncelikle mevcut akülerinin yerine sığacak daha büyük amper/saat kapasiteli bir akü edinsinler.Tesisat kablolarının ve far anahtarının yapılacak işe uygunluğunu kontrol ettirsinler.
Far anahtarı zayıf ise ek tesisat yapılarak voltaj fara uygun amperde bir röle kullanılarak iletilmelidir (DİKKAT YANGIN TEHLİKESİ).
Değişik far ampullerinin uzunlukları farklı olabilir.Birinin yerine diğeri takıldığında
aynanın ışık demetini odaklama noktası değişeceğinden kuvvetli ampul bile yeterli aydınlatmayı sağlıyamaz.Halojen ampüller normal ampullere göre daha fazla aydınlatırlar.Büyük ampullerin daha fazla ısı yayıp etrafını eritebileceğini de unutmayınız.
kardeşim bende de rmz var ama bnm farlar fazla aydınlatmıyo bi de bnm farlar bobinden çekiyo yani motor calısmadn farlar yanmıyo aküden alırsak farların enerjisini düzelir mi daha ii olur mu yardımcı olursan çok sevinirim
en azından motoru rölantide salıp gittiğinde farlarının kısılmaması için aküden alman daha iyi bunu ancak bu işlerden anlayan bi oto elektrikçiye yaptırablirsin
çok bir maliyeti yok sadece işcilik kabloları söküp konjektör veya park çıkışından elektrik alacak hepsi bu şunuda söleyim kesinlikle iyi olur.
Ramzey 125 cc scooter
sağol kardeş ben onu yapsam aküyü hemen boşaltırmı ve ampuller orjinal ilk aldıgım gibi duruyor değiştirip küçük güçlü bi ampul taksam olurmu tekrar bilgi verirsen sevinirim
fiyatı ucuz ama motor öle maf olur
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)