http://www.motosiklet.net/forum/moto...man-bakin.html
bir göz atsana buraya tekteker abi senin için bişeyler hazırlamışlar
http://www.motosiklet.net/forum/moto...man-bakin.html
bir göz atsana buraya tekteker abi senin için bişeyler hazırlamışlar
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
bende motorcuyum benimde yaşım küçük bende öğrenciyim benimde ehliyetim yok amaaaaaaaaaa plakamda var kaskımda montumda var aynamda... motorumda senin gibi çin malı ayrıca o yıldızlar aksesuar olmuş kötü durmuş herkes ne yapıyorsa sende onu yapıyosun herkes kasklı gezse acaba sen takarmısın? yoksa özentimisin?
not:: ayın dolmasını bekliyorum hemen yazılıcam ehliyete
bende öğrenciyim hemde polis akademisinde polis durdurunca rica ederim bişi olmaz belki ama ben kendime ne kasksız ne ehliyetsiz nede aynasız gezmeyi yakıştıramam kendimi düşünmezsem ailemi düşünürüm kaza hiçbir zaman geliyorum demez///bu arada ehliyetim yok olmadığı için sadece köyde biniyorum(kaskımı takarım ehliyetim yok ama sadece köy merkezi zeytinlik arası gider gelirim)anayola çıkmam ehliyet başvurusunuda yapıcam hemen bence sen o motora binme binersende bi güntekrar binemeyip o zevkten mahrum kalabileceğini düşünerek bin
saygılar...
EvReN 8 >>>>>>>>>YaKuZaA
Kask ve ayna kullanmak içinden gelmiyorsa, binme arkadaşım motora..
Emeğine saygı duyarım ama motor iğrenç olmuş..
Siz motorları bu şekilde kullanıp, egzoz bağırttırıp, makas atıp, trafikte serserilik yapıyorsunuz diye motorcuların adı kirleniyor.
Sonra motorcular serseri oluyor..
NE ZAMAN BİLİNÇLENECEKSİNİZ ANLAMADIM Kİ..
Ben modifiyeye hiçbir zaman karşı olmadım ama, modifiye hoş görüntü için yapılmalıdır. Dikkat çekmek, ses çıkarmak için degil..
AĞIR LAFLAR SÖYLEMİŞ OLABİLİRİM AMA HAKLIYIM. HAKSIZSIN DİYEN VARSA HERŞEY KABULUM.
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
ne dir o hı motora 3-5 tane sticker yapıştırmayla modifiyemi oluyor sen ne biçim adamsın ya o motorun neresine ne yaparsan yap yinede fıss,,,,,,
MODİFİYELİ MOTO yok demişsin sen modifiye ne onu öğren önce,,,,,ve buradaki arkadaşlarımızın motorlarında öyle modifiyeler varki aklının sınırlarını zorlar senin git işine giiittttttt
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
Sevgili Ali konuyu başından beri okudum yaklaşımın ve saygın için öncelikle tebrik ederim. Yazılarında ki tavrından anladığım kadarıyla dürüst ve saygılı birisin...
Hepimiz motosikletleri farklı amaçlar için kullansakta ortak bir çatı altında birlikteyiz ve bir çoğumuzun amacıda birbirinden uzak değil..Arkadaşlarımın sert tavrına gelince ben yaklaşık 1 yılı geçkin bu siteye üyeyim ve üye olduğumdan bu yana sonu ölümle biten en az 20 kaza okudum ve bunların yaklaşık 16 - 17 sinde tedbirsizlik vardı...İnan bana hepimiz en az kendi akrabamızı kaybetmiş kadar üzülüyoruz.Türkiye de motosiklet kültürü tam oturmuş değil, fakat bizler gönülden bağlı insanlar olarak bu bilinci oturtmayı yaymayı kendimize görev bildik.Sende kaza atlattığını belirtmişsin az çok bizi anlarsın artık sonu ölümle biten kaza haberleri duymak okumak görmek istemiyoruz.O kadar çok içimiz yanıyorki kimilerimiz bu sevdadan bile vazgeçti, yadırgamadık.Çünkü ülkemiz trafik şartlarında motosiklet kullanmak gerçekten yürek isteyen bir iş. İşte bu şartlar altında bir kişiyi bile bilinçlendirmek bizim için mucize..Arkadaşlarımın verdiği sert tepki yüreklerindeki acıların izidir.
Bazı arkadaşlar çok güzel yazmış kaskın önemini, ve sende demişsinki topluma ayak uyduruyorum.Öncelikle motosiklet.net ailesine hoşgeldin, biz kalabalık bir aileyiz. Korumaya, kaska, motosikleti düzgün kullanmaya önem gösteririz ki herşeyden öte kardeşliğe..Madem ki topluma ayak uyduruyorsun bize de uyum sağla kaskını tak.Yavaş yavaş korumalarını al, hatta 50 mt 100 mt demeyip kaskınıda takmayı alışkanlık haline getir, getirki bu alışkanlığı kazandığında bizi daha iyi anlarsın.İstersen bir kaç site belirtiiriz o kadar güzel kasklar varki köyde herkes hayran kalır kaskına, sonra yine aynı şekilde korumalı montlar...
Sıra geldi motoruna güzellik göreceli bir kavramdır, kişiden kişiye değişir ama madem ki bize de fikrimizi sormuşsun bende söz hakkımı kullanayım;
Motosikletine egzos yapmışsın seside sana göre güzel olabilir ama bizim bildiğimiz teknik bilgi çerçevesinde motosikletinin sıkıştırma oranı ve çekişini olumsuz yönde etkileyebilir bu ayrıca benzin sarfiyatınıda arttıracaktır.Öğrenciysen gerek yok böyle şeylere durduk yere neden benzinin egzostan uçsun ki..Aynalar içinde biraz internette araştırma yaparsan çok motoruna yakışıcak çok güzel modellere denk gelirsin.Aynasız motora motosiklet demiyoruz biz burada.
Biraz daha sık dişini hazır yaz tatilindeyken çalışıp biraz para biriktirirsen sonbahara doğru motosiklet fiyatlarında biraz düşme yaşanır, 2nci el debriyajlı güzel bir motosiklet alabilirsin. Siteyide düzenli takip et ve burada o kadar güzel yazılara olaylara denk geliceksin ki bunu zaman içinde anlayacaksın.
Ehliyet konusuna gelince de motosikleti ehliyetin kullanmadığı konusunda hemfikiriz hatta ülkemizde bu belgenin veriliş şartlarına da karşıyız para üzerinde kurulu bir düzen fakat TC karayollarını kullanmak istiyorsan bu belgeye de ihtayaç var.Belki 3 belki 2 sene sonra ehliyetini alıcaksın o zaman şehirler arası yolculuklara çıkabileceğin daha güzel bir motor sahibi olursun.Motosiklet kullanmanın özgürlüğünü daha iyi anlarsın.Şimdilik trafiğin yoğun olmadığı mevkilerde kullanarak tecrübe sahibi olabilirsin ama korumalarına dikkat et.
Aştım artık tek teker dolaşıyorum
Arkadaşlar TEKNOALİ nin aynasız ve kasksız motora binmesini bende tasvip etmedim ama,yazılan cevapları teker teker okudum ve kendisininde belirttiği gibi çok sert cevaplar ve çıkışlar olmuş.
Tamam hatalıdır yanlış biniyordur motora ama inanıyorum ki bunu düzeltecek.Sonuçta motoruyla ilgili yaptıklarını bizlerle paylaşmak istemiş,lütfen emeğe saygı....
birde şunu belirtmek isterim ..;Okadar sert çıkışlara rağmen,arkadaşımız uslubunu ve saygısını hiç bozmamış , kimseye ters bir cevap vermeyip bütün şeffaflığıyla herşeyi anlatmış.buna özellikle dikkat ettim.Köyde yaşayan genç bir arkadaşımız olarak kendini çok iyi yetiştirmiş bence.Bu konuda teknoaliyi kutluyorum.
Saygılarımla..
Bu arada umutus benden önce davranmışsın...
öncelikle motorunu sevip onunla uğraşman güzel
ancak biraz çocukca olmuş sanki.. bir sürü sticker.. ben sadelikten yanayım. hatta biraz daha eskisin motorumun üzerindeki orjinalinden olan şeyleri bile çıkartacağım.
valla bende motorumla çok sık köye gider gelirim. kask kafamdadır. istedikleri kadar yadırgayabilirler. umrumda değil açıkcası.
80 lerin sonu 90 ların başındada anadoluda bu tarz hakim olmuştu ozaman cup tarzı motorlar yok tu honda cup lar az ve pahalıydı alanda zaten modifiye etmezdi mobiletler bu tarzın atasıdır hala da vardır sağda solda resimlerini görürsünüz ben gençken arkadaşlarımın mobiletlerinde yazılar olurdu "hunterwolf" "canısı" "fullşikesin" "belinda" "jackal" eskiden "çakaldı" ama ben herzaman orjinallikten yanayım abuk sabuk yazılarla modifiye olmaz
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Arkadaşlar Aynası Olmayan Motosikletin Resmini Buraya Koymayınız Lütfen !!
bu arada şunu da belirtmeden geçecmeyeceğim..
Hane deli gibi adamın üstüne gidiyoruz ya ayna yok diye. ben önüme baktığım kadar aynaya bakarım. aynasız motor süremem ne diyeyim. 10 km gidemem. bu herif bunu nasıl kullanıyor. helal olsun diyecem daha da gaza gelecek korkuyorum
ayna fiyakayı bozuyormuş arkadaşlar ozaman bmw k1200s dede ayna olmasa iyi
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Fiyaka
Bi söz vermiştim sizden önce 4 gün içerisinde foruma çevremde çektiğim motor resimnlerini vere4cem diye.3 gün kaldı ve ben sözümdeyim.Motor sahipleri ile görüştüm fotoğraf çekmeme izin verdiler.Siz o zaman göreceksiniz daha (bana göre ) iyisi (size göre ) berbat ı.
Size çevremden aynasız ve plakasız motor resimleri göstereceğim en kısa zamanda.
Teşekür ederim abi.Şimdiye kadar bana göre medeni bir şekilde bir tek sen açıklama yapmışsın yazdıklarını nerdeyse tek nefeste okudum.Bilgilerin için çok sağol.Diğer üye arkadaşalar da sen gibi bahsetse bu kadar problem olmazdı....
Şimdi senin kafandaki sorulara cevap vereceğim...
SEn nerde yaşıyorsun bilmem ama ben FETHİYE de yaşıyorum...
1-] Buralarda Trafik ÇEvirmesi çevre yolu kenarında Bir adet MEGANE ve EUROPA marka araçla yapılıyor.Birisi radar olarak bekliyor diğeri az ötede yol kesiyor.(kesilen yol virajdan çıkınca dümdüz bi yol...)Yoldan çıkan kişi önce radarı görüyor sonra polis i.Genelde Çoğu motorcular bu çevirme yerine gelmeden önce bi büyük ve yavaş araç bulurlar kendilerine.Otobüs ya da kamyon.Yolcu minibüsüde olabilir...
Bulunan aracın arkasında yola devam edilir...ÇEvirme noktasına yaklaşılınca minübüs hafiften sollanmaya başlanır tam polis karşşısında aracı sollama halinde olunur.Ve polis i geçerek de sollanır. Bu şekilde polis hiç bi şeklide görmez.Diyelimki gördü ve dur çekiyor... Hİç durmuyon hızın da ortalama 70 in üstünde oluyo zaten basıp gidiyon.O ordan araca binip yola çıkıncaya kadar kadar sen zaten ara yol sapan yerlere geliyorsun..Bu bitti kaçtın.
Şehir içinde ise bi ihtimal kaçma durumu...Tam çarşı da gezion arkadan polis aracı (MEGANE) bağırıyor: Hey sen kenara çek... Hmen hızlanıyosun trafik sıkışıyo ya da ışıklara gelion sen araçların arsında gidion sağ sol derken polis oto su nise gidemio.Bi yere gidemesen bile kaldırıma çık.Sonra arayollardan bas git...
Motorlu polis de ise cidden sakat..Erken davranırsan kaçarsın yoksa
Plaka olsa ise her iki durum da da ceza plakaya gelir...
umutus abi egzoz konusu ise şöyle bence benzinde artış var kabul fakat çekmesinde de acayip artma var.Yamaçlarda diğer lerini bırakıp gidiyor...Ses de zaten buralarda her motorcunun benzeri gibi güzel.
Modifiye anlayışı diyosun dediğin gibi heryerde farklı olabilir fakat bu dış görünüş ü bunun içi de var.Ben bunu 2. el aldım daha önceki sahibi yarışlara bile giriyormuş bununla.Ben bu motru tamirden aldım ve özellikleri;
1.)100 lük silindir yerine 110 luk silindir atıldı.Grank, çeki balatası, vites dişlisi, çeki dişlileri, felan herşey dahil...
2.)Egzoz performansa çevrildi ve petek egzoz takıldı.
3.)Amasörler kesildi.
4.)Jantlar boyandı.
6.)Arka dişli küçüldü ön dişli büyüdü.
Hızlanması için ve ses için açık hava filtresi var.+++ Motor içerisinde oyunlar var
Teknoali..;yine yapacağını yapmışsın..Herkeze teker teker sabırla saygı çerçevesi içinde cevap vermişsin.tekrar senin bu sabrını kutluyorum.
Yalnız birşeyi merak ettim..?Motorsikletin yürüyen aksamıyla oynayıp çekişini ve gücünü arttırdığını anlatmışsın güzel..peki frenlerindede aynı oynamayı yapıyuormusun??okadar hızlandıktan sonra durmak önemli mutlaka.
Atalarımızın bir sözü vardır hani..''Kontrolsüz güç güç değildir''
Saygılar.
Motosikleti biraz süslemişsin bana göre...güzel güzel....
Arkandan gelebilecek tehlikeleri önceden görmen ve tedbir almanı sağlayan '' dördüncü gözlerin '' icabında hayatını kurtaracak AYNALAR'ın nerede uzun yıllar binemeyecek ve zevk alamayacak olduktan sonra böyle modifiye olmaz olsun
Kendine zarar verebileceğin gibi başkalarınında başını yakarsınız.......sen gibilerinin tümünü kastediyorum!!
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
ben teknoali arkadaşıma hiç birşey demek istemiyorum emeğine sağlık güzel olmuş motorun (hoşuma gitmeyen yanlarda var) ama istanbulda gerek pizza gerek fastfood restaurantlarda çalışan arkadaşları gördükten sonra çk garip gelmiyor
pizzacı motoru olarak bilinen Honda activa ile yaklaşık 500 600 metre bi yolda tek teker ile gidebilen birisi alkışlanıyor burda artık normal geliyor millete hele caddede yaptıkları.... bi de övünüyorlar kendileriyle ...
teknoali'nin yaptıkları bence ehliyetsiz olmasından ve yukarda belirttiğim durumdan kaynaklanıyor.. elbet düzelecektir.. ama düzelenene kadar inşallah başına bi iş gelmez..
Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)