Daha önce mesaj attıydım ama şimdi tekrar okuyunca bişey fark ettim.
Hiç övmemişim seni.
Halbuki harika anlatmışsın yani takdiri hak ediyor bu konu.
Niye öyle yaptıysam???
Daha önce mesaj attıydım ama şimdi tekrar okuyunca bişey fark ettim.
Hiç övmemişim seni.
Halbuki harika anlatmışsın yani takdiri hak ediyor bu konu.
Niye öyle yaptıysam???
600 ve 1000rr cbr harflerindeki racing ise, xx city bike harflerini temsil ediyordur 1100 RR olsaydı o zaman haklıydın
kawasaki de zx olarak çıkarmadı 1100-1200 leri mesela zzr olarak çıkardı.gerçi şimdi zx14
aynı şekilde hayabusalar da gsx-r serisi değil. gsx serisinin 1300r modeli
bunların övgü için yapılmadığını sende biliyorsun.çok istediğin ya da çok beğendiğin bir şey hakkındaki duygu düşünce paylaşımı işte zzr,fj ve eski motor konularımda böyleydi.teşekkür ederim
O kadar motor sürdüm şu xx o kadar denemek istiyorum ki anlatamam. Kısmet belki birgün.
sen bir kere sür ertesi gün rüyalarına girmeye başlar nasıl alsam diye başlarsın düşünmeye. demedi deme satalı 9 ay oldu olmadı her cbf 250 me bindiğimde aklıma geliyor " ah nasıl sattım kafama sıçayım " diyorum. arada bir resimlere bakıp kendime sinir oluyorum ama o zaman şartlar onu gerektirdi bir karavan hayalim vardı o gerçekleşti.
Valla 2007 1000rr gsxr600(k8) hayabusa motoguzzi breva 1200 daha saymadığım çok motor sürdüm,sahip oldum. Alamadığım modelide çevrem geniştir binmişliğim sürmüşlüğüm vardır.
Bi zzr1400 bi xx i çok merak ediyorum. Avcılarda görüyorum arasıra bi xx.
Bide geçenlerse hasarlı ilanlarda egzozlu patlayan xx vardı,Tekirdağ'da Çok takip ediyorum tecili bozmasam niyetim vardı.
Ah ulan leyla ahh.
Gözüm yok Allah kaza bela vermesin aman hee.
Zzr1400 almam için bu hafta sayısal loto tutması lazım başka türlü imkansız.
1100 efsana zaten onuda sürmedim ama çirkin kral diyolaa bizim camiada.
aldığımdan beri neler yapmışım bir düşündüm,eski,büyük hacim bir motor aldığımızda yaptığımız şeyleri örneklemesi konusunda fikir veriri diye yazayım dedim.
*yağ/yağ filtresi.99 model olmasına rağmen kitapçık 12.000 km de bir yağ değişimi diyor.tabiiki bu kilometreleri beklemiyoruz 4000-5000 civarı değiştiriyoruz.Burada asıl mutluluk 4000-5000 km sonra yağ değişimi için boşaltacak eski yağınızın hala motorda olması :D neyseki yağ yakmayan bir makineye sahibim(ve önceki motosikletlerime bakınca beni huzursuz eden bir durum.yağ yakan bir motorda yola çıkmadan önce yağı eklemek mesela yola çıkarken güven verir,eğer yakmıyorsa yola çıkarken bu işlemi yapmadığınız için bir şeyler eksik olarak yola çıkmış hissedersiniz, sıfırcılar bilmez )
*hava filtresi,k&n filtrem var,temizleyip yağlayıp kullanıyorum.hızlanırken emdiği havanın sesini duymak güzel
*antifriz.ben aldığımda kışa girerken değiştirdim.bir de şimdi yaza girerken değiştirdim.15 ay falan.radyatör kapağımda kaçak vardı.onu da değiştirdim.burası önemli.kapaklar,borular,contalar sıkıntı olabilir bu yaştan sonra.ve benimde pompa çıkışından sızdırıyordu.onun contasını da değiştirdim.zaman sadece antifrizi değil sistemin tüm elemanlarını yaşlandırıyor aklımızdan çıkarmayalım.
*lastikler,aldığımda arka lastik çok kötüydü ama telleri sıfır gibiydi.daha yeni çıkmaya başlamıştı idareten önceden kullandığım hayabusadan çıkma pilot power 2leri takmıştım çok binmiyorum diye.sonrasında sıfır pirelli dragon süpercorsa takmıştım 2007 üretim.bir gezide ortası dümdüz oldu tabiiki.uygun bir takım metzeler rennsport buldum ve taktım.3000 km yol yapmaya imkan verir diye düşünüyorum.şimdi "motorunuz kilometrede ne kadar yakıyor?" sorusuna benzin mi? lastik mi? diye cevap veriyorum 5000 km sonra çöp olsa km de 20 kuruş lastik yakıyor şuan.mümkün olduğunca düz gitmemeye çalışıyorum ortası bitmesin diye
*zincir dişli, aldığımda dişliler fena değildi ama zincir çin malıydı.çin malı zinciri çok seviyorum.özellikle de fiyatını.sevmediğim bir tek özelliği var, "kopması" o yüzden dişli ve zinciri rk,cz,did,esjot,sunstar,jt gibi markaların orjinalleri ile değiştiriyorum
*farlar,kesebilir, herkesin başına gelebilir.bir stop bir kısa far.özellikle fren switchleri zamanla bozulabilir.ön fren yapınca yanar ayaktan basınca yanmaz mesela.
*fren balataları,arkayı değiştirdim.önleri almadım daha.ön balatalar ile hidroliği de değiştireceğim.kombine ile XX te önemli çünkü,heryer hortum
*debriyaj hidroliği,hemen değiştirdim.sertliği güzel,kaçırmıyor.neyseki debriyajdan bir sürpriz yaşamadım.standart XX debriyajı, kalkışta çok hızlı bırakırsan devirliyken vıııjjjk diye bir ses ile 1 adım öne atlayıp rölantide bekliyor motor.97 ve 2006 model sıfırında da aynısını yaşadığını söyledi eski kullanıcılar,2006 model 20.000km de olanında da aynıydı
*ısınınca tekliyordu.arıza ışığını yakarak.krank sensörü,tps sensörü dediler ihtimal vermedim.öyle bir arızayı da okuyamadık zaten arıza lambasında.tesisatta sıkıntı olabileceğini düşündük.tüm sigortalar değişti.gene yaptı,yılmadık akü kütüklerinin eski olduğunu farkettik onları değiştirdik.gene yaptı,dahası birkaç hafta hiç çalıştırmama sonrası marşa basıp çalışmaması burunda bir sızlama yaratmadı değil.klasik honda kroniği olarak statör gitti dedim ama önce bir aküyü değiştireyim dedim.neyseki sorun aküymüş.ama tekleme gene gitmedi.yılmadık elektrik tesisatındaki kabloları elden geçirdik,açık yırtık olanları değiştirdik,oksitlenen yerleri temizledik,sensörleri söktük taktık,değerlerini ölçtük.gene yaptık teklemeyi,tam artık yıldım derken teklediğinde immobilizer ışığınında yandığını farkettim.sonunda sıkıntıyı bulduk.beyin ve anahtar güncellendi.neredeyse 1 yıl olacak o günden beri arıza ışığım hiç yanmadı,hiç teklemedi,kışın - derecelerde bile haftalarca marşına dokunmadığım motor tek seferde çalıştı,2200 devirde jikle açık ısıttı kendini ve sanki yaz gününde gibi devam etti cold startlarda da.
*akü,değiştirdiğimi söyledim.akünün seçiminde en önemli faktörün soğuk çalışma akımı olduğunu unutmayın.ne kadar iyiyse okadar az zorlanır.
*teker bilyaları,mutlaka değiştirin.farka inanamazsınız.
mutlaka yapacaklarım:
-ön fren balataları/fren hidroliği
-ön maşanın içindeki yağın durumunu bilmiyorum.bu yüzden keçeleri de değiştiriyorum yağla birlikte.önde ayar bulunmadığından XX te, fabrika önerisinden daha kalın yağ ile bir miktar sertleştirebilirim de ön tarafı.bu da daha sert yay almanın ucuz çözümü biraz da.
-buji, fabrika 96.000 km de 2. değişimi öneriyor ama 18 yaşında ve 90.000 km de iken bunu dikkate almak doğru değil.değiştireceğim.
şimdi bunu okuyan,eski motor bitmez derdi diyebilir.aman aman evlerden ırak diyebilir.ben yaşadıklarımın hiçbirini büyük bir problem veya beni bu motordan soğutacak bir problem olarak görmüyorum.18 yaşında 100.000 km ye dayanmış bir motor için çok hafif hastalıklar.ayakta atlatılabilen.yatalak etmeyen hastalıklar.doğaldır,olabilir.göz korkutmak için yazmadım,tam tersine heveslendirmesi için de yazmadım.kişinin kendi arayışı,düşüncesi,bütçesine göre çok farklı anafikirler çıkabilir buradan.
şanslıyım,kronik konjektör sorunu,egzantrik gergisi sorunu,statör sorunu yaşamadım.bilmiyorum belki onlarda gelebilir başımıza gelmeyedebilir.
tabi herkesin aklında harcanan paralar var yapacaklarımla birlikte 3000 lirayı geçecektir.ben yazmasamda fiyatlar internette belli zaten.ha ama şu var.tüm bunları 250 cc bir motorda yaşasaydım fark çok olmazdı emin olun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
initial-d naptın kardeşim gece kahve uyutmadı heralde baya güzel bir yazı yazmışsın üşenmeden okudum hepsini.ellerine sağlık. Havalar yavaş yavaş ısınmaya başladı. gündüz sıcaklıkları açık arayla günler uzadıkça artıyor marmarada. bahar aylarındaki motor turlarının keyfi bir başka oluyor umarım kazasız belasız güzel gezilerimiz olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)