Eşsiz ve tek Honda CBR 600 F (F4i)
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar normalde motosikletim hakkında pek fazla konuşup fotoğraf paylaşmayı sevmem fakat bazı insancıkların,seviye yoksunu mesajlarından sonra düşündüm ki hem ağızlarının paylarını vereyim hemde iyi niyetli arkadaşlarımızın gözleri bayram etsin düşüncesiyle teksen makinamı paylaşmak istedim tr'de belkide dünyada kalan enlerin bir araya toplandığı tek 2006 cbr 600f motosikletimi sizlerle paylaşmak istedim tr'nin en temiz son kalan cbr 600 f'i olduğuna şüpheniz olmasın.
Gelelim motor hakkındaki bilgilere motosikletim 2006 model bırakın kazayı boyayı en ufak bir çizik yahut lekesi dahi olmayan,en az 5 dakika ısınmadan gaz bile verilmemiş,her gün binilmeyen ancak haftada yada 15 günde bir kullanılan ve kesinlikle ama kesinlikle orijinal 10.500 km'de olan(istenirse ispatlanır) içide dışı kadar temiz kalan tek motosiklettir.
600f'in efsane sıfatını almasında gerek gücü gerek viraj performansı gerekse özellikle tr şartlarındaki yol tutuşu ve en önemlisi sağlamlığı ile ün salmış tam bir efsane olan 600f'in müzelik versiyonuyla karşı karşıyasınız.
600f'e en çok yakışan rengi ile en ufak vidasından en büyük parçasına kadar tam anlamıyla gerçek otantik bir 600f olması ile beni büyüleyen yegane motosikletim.
Beni tanıyanlar bilirler acayip kıl(titizlik anlamında) birisiyimdir,millete sıfır gibi gelen motosikletler benim gözümde laçkadır beğeneceğim motor ya kasasından sıfır çıkmış olmalı yada önceki sahibi ben gibi birisi olmalı ki bu çok zor daha kendim gibi birisine rastlayamadım,mesela hava kapalı olsun motorumu kesinlikle çıkarmam,kışın garajda değil evimin içinde saklarım arasıra çalıştırır sesini dinler yağ dolaşımı sağlar,aküyü özel şarj aletimle düşük amperle tampon sarj yapıp,tekrar kapatır üzerini özel örtüsü ile örterim,millet 5.000+km aynı yağı kullanırken ben max 2-2.500km civarında katana full sentetik yağı ve her seferinde oem filtreyi tazelerim,vites düşürürken aragazını verir bu sayede şanzımanı ilk günkü halinde tutarım,yakıtın en iyisini yüksek oktanlı ve genelde aynı istasyondan alırım,orta sehbada yazın 5 dakika kışın 7-8 dakika gaz koluna dokunmadan rölantide sanayi jargonu tabiriyle 600f'in o bebek ağlamasını dinlerim,aküsünü 400 liraya yakın fiyatı olan yuasa ytz10s'den başkası ile yenilemem,motul fork oil amortisör yağı genuine part oem keçeleri ile amortisör bakımları yapılılır,sonax ve meguiars ürünleri ile boyayı ilk günkü halinde tutarım teknik bilgim sayesinde tüm bakımlarını service manuale göre kendim yaparım küçük bir vidayı sökerken dahi özel metotlarımla lekelemeden söker tekrar takarım,farklı kısımlar için farklı microfiber bezler kullanırım vs.vs.vs. aklıma gelenler daha gelmeyen bir sürü ayrıntılar var.
Ekstra olarak zero gravity siyah ön cam,kesilip biçilmemiş stock yoshimura trs motora özel uygun sıkıştırma oranına sahip egzoz ve buna uygun işin ehli kişilerce dynoda yapılmış yakıt hava karışım ayarı,sıfır ayarında elimde duran orijinal fabrika zinciri (bu zincirin o ring li olması hasebiyle did gold X ring zincir ile değişimi)cbr logolu jant stickerları ve fabrikasyon orijinal sıfır ayarında katalizörlü egzozu jelatinli şekilde durmaktadır,kendisi gibi özel torpille alınmış F 600 şeklinde bir plakaya sahiptir.
Maalesef ülkemiz şartlarındaki 600flerin %95'i bilgisiz ustalar,biliçsiz kullanıcılar,kötü bakım hatta bakımsızlık vs. gibi nedenlerle nesli tükenme seviyesine gelmiştir,gerçek temizini bulmak uzayda honda fabrikası kurmak kadar zordur:),ilanlardaki çoğu motosikletin ya şesesi kaynatılmış ya motoru kendini usta sanan kasapların ellerinde kesilip biçilmiş yada baştan aşağı yeniden toplanmış,bakımın b sini ilginin i sini dahi görmemiştir,boya cila işine girmiyorum bile can çekişen motorlarla doludur,maalesef ülkemizde gerçek usta kıtlığı ve bakım konusunda cahillik hala daha devam etmektedir.:farao:
Neyse artık fotoğraflara geçelim işte karşınızda güncel çekilmiş ve kesinlike fotoşop uygulanmamış tamamen orijinal fotoğraflarıyla gümüş pençem;
Not:Motosikleti hiç kullanmıyormusun falan demeyin yazın gayette güzel viraj yapıp gazlıyorum fakat çok titiz bakıyorum bu kadar temiz olmasının sırrıda bu ;)
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Reklamlar
-
öncelikle maşallah diyelim....
6000f gerçekten ses görüntü güç olarak tatminkar bi motosiklet(kendi katogorisinde)
gerçekten ben hayattta kendimden başka bi kılçık tanımıştım siz 2. oldunuz temiz makina kullanılmış gibi durmuyor
bende böyle temiz motor a binmeye dikkat ederdim taa ki enduro ya gönül verene kadar
şimdi diz boyu sudan geçerken çok daha fazla zevk alıyorum
yani kirlenmek güzel....
kazasız belasız evde oturmalar dilerim............
gri renk her motorda favorimdir bak gri olan nc de benim ...
ilk aldığım gün acayip yağmur vardı yanlız sulardan geçerken foşşş diye suyu fırlatması çok zevkli...
-
Hayrani oldugum ,kullanması apayri bir keyif olan motordur kendisi,
Masallahi var, Kazasiz belasiz ve de masrafsiz sürüşler, Aman nazar değmesin
-
Bence binme ve dedigin bakimlari periyidik olarak yapmaya devam et. 2040 ta milyonersin sahsen ben surmeye kiyamam bunu, nazar degmesin. Torunluk
-
-
-
F54 adlı üyeden alıntı
öncelikle maşallah diyelim....
6000f gerçekten ses görüntü güç olarak tatminkar bi motosiklet(kendi katogorisinde)
gerçekten ben hayattta kendimden başka bi kılçık tanımıştım siz 2. oldunuz temiz makina kullanılmış gibi durmuyor
bende böyle temiz motor a binmeye dikkat ederdim taa ki enduro ya gönül verene kadar
şimdi diz boyu sudan geçerken çok daha fazla zevk alıyorum
yani kirlenmek güzel....
kazasız belasız evde oturmalar dilerim............
gri renk her motorda favorimdir bak gri olan nc de benim ...
ilk aldığım gün acayip yağmur vardı yanlız sulardan geçerken foşşş diye suyu fırlatması çok zevkli...
http://i.hizliresim.com/BRDGOp.jpg
Öncelikle iyi dileklerinizden dolayı teşekkürler,enduro doğası gereği çamur pislik içinde olur bende olsa olmaz ya neyse herkesin tercihi kazasız belasız sürüşler dileseniz çok daha iyi olurdu sonuçta biniyorum motora fakat ikinci bir motosikletim daha olduğu için bunu az kullanıyorum neyse yinede teşekkürler,kazasız sürüşler.
-
Diyecek bir şey yok, maşallah
-
koraycbr adlı üyeden alıntı
Hayrani oldugum ,kullanması apayri bir keyif olan motordur kendisi,
Masallahi var, Kazasiz belasiz ve de masrafsiz sürüşler, Aman nazar değmesin
Aynen öyle hele virajı harika tabi sürücüde bunda etkili,geçen gün burdurda kurna yokuşu diye bir yol vardır hem yokuş hemde virajları baya keskindir arkamdaki artçı korktuğu için normal şekilde yokuş aşağı virajları alıyordum birde baktım arkamdan fazer600 geliyor hiç ellemedim geçti daha sonra keskin bir viraj denk geldi artçıyı aldırmayaıp gazladım virajda 140-150 arası bir hızla fazerın dışından şöyle bir döndüm çocuk geride kaldı neyse aşağıda kırmızıda durdum çocuk utancından kırmızı ışıkta bile durmadan geçti gitti :D
İyi dilekleriniz için teşekkürler,nazar konusunda haklısınız bir dua yazmak lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:48 ----------
fthaltan adlı üyeden alıntı
Bence binme ve dedigin bakimlari periyidik olarak yapmaya devam et. 2040 ta milyonersin
sahsen ben surmeye kiyamam bunu, nazar degmesin. Torunluk
Haklısın müzayedeye götürüp açık artırmaya koyarım belki 2040 da şaka bir yana aslında sürüyorum ama iki motosikletim olduğu için bunu daha az kullanıyorum kahrımı diğer motor çekiyor,bu haftada 15 günde biraz turluyor bakımları en ince noktasına kadar yapılıyor o kadar bu arada iyi dileklerin için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:52 ----------
Ahmetbahadır adlı üyeden alıntı
Maşallah çok güzel.
Teşekkürler,Allah size daha iyilerini nasip etsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:54 ----------
Schizophren adlı üyeden alıntı
bence hem motora, hem kendinize yazık ediyosunuz neredeyse 9 yaşına gelmiş bi motor 10.500 km'de öyle mi?
km düşürüldü demiyorum hatta muhtemelen ilk sahibisiniz ama neden kullanmıyosunuz? kullanarak da gayet temiz bakabilirsiniz. aşağıda linkini verdiğim motorda 600f 320 bin km yapmış videoyu 2010 yılında paylaşmış sahibi muhtemelen hâla kullanıyodur. şimdi o kişinin motoru aldığı tarihten itibaren aldığı keyifle, sizin aldığınız keyifi teraziye koyup siz karar verin? zevk ve tercih meselesi tabiki sizi yargılayamam yanlış anlamayın ard niyetli yazmıyorum saygılar
http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0
arkadaşlar hayata bir kez geliyoruz aynı motorla 800 bin mil yapan adamlar var boşverin sürün gitsin
Motora kesinlikle yazık etmiyorum km yapmasa dahi tüm bakımları itinalı bir şekilde yapılır ve kontak kapatıp yatırmak olmaz atalarımızında dediği gibi çalışan demir ışıldar o yüzden belirli periyodlarla çalıştırır kullanırım,bundan hariç 3 farklı vasıtam olduğu için (biri motor) km o yüzden fazla değil ve tabiki orijinal.
Bakımları doğru yapılan bir japon motosikletinde en önemlisi yağı ve filtreleri kalitelisiyle ve zamanında değişmişse birde soğukken zorlanmamışsa o motoru bitiremessiniz çünkü yataklarda gömlekte biyel pimlerinde kam millerinde ve diğer parçalarda oluşan yağ filmi tabakası iki parça sürtünmesini first start hariç neredeyse yok eder ve motor sanki yağ küvetinde çalışırmışcasına aşınmaz.
Binlerce km motosiklet tecrübem var yani motor kullanamayan birisi değilim,sadece bu motoru fazla kullanmıyorum genelde şehir içi ve yakın mesafelerde gezdiğim için diğer motosikletimi kullanıyorum bunu uzun yola gideceksem yada güzel bir viraj döneyim falan dersem o zaman kullanıyorum.
Gelelim videoya o şahıs benim arkadaşım adı Jared motosiklet hastalığının yanında köpek hastalığıda vardır kendisinin,yağ ve filtre gibi bakımlarla defarlarca kez km saatini sıfırlamıştır kendisi,284.000 km de iken talihsiz bir kaza sonucu yanlış hatırlamıyorsam yağdan dolayı kayıp düşmüştü motosiketin sol alternatör tarafından aldığı darbe sonucu alt bloktaki ana yatakğın oturduğu alüminyum kırmıştı hatta krank mili eğilmişti durum böyle olunca mecbur kalıp motoru açmak zorunda kaldı ve aynen yuakrıdaki mesajımda dediğim gibi bu km boyunca dönen krank yataklar ve gömlek içleri tertemizdi sekmanlar dahi çok çok az 0.027mm ne öyle bişey aşınmıştı sanırım gergi paletleri gaydlar hala yeni gibiydi görsen şaşırırsın senkromeçler volan bile cam gibiydi görsen bu nasıl bu kadar km yapmış dersin bunda yeni hondalar bunu yaparmı desen bence zor çünkü gittikçe kaliteyi düşüyorlar eski japon motorları önmüzdeki 10 sene içinde saanırım tarih olmaya başlayaak kullan at şeklinde motorlar yapılacak diye düşünüyorum jaredin yaptığı bu kmlerde 600f in sağlamlığı etkili olsada en büyük etken yağ filtre diğer bakımlar ve kullanma şekli jared videolardan gördüğüm kadarıyla motoru insan gibi kullanıyor,neyse sonra motoru aynı yataklar aynı pistonlar vs. ile topladı ve hala gazlıyor,maalesef ecnebilerin şartlarıyla bizimki aynı değil bizler onlar kadar gezemiyoruz malum herkesin işi gücü var.
Hayata bir kere geliyoruz evet bende binmiyorum demedim başka motorlara biniyorum dedim,neyse iyi dilekleriniz için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:18 ----------
Ayrıca jared ın birde 89 accord lx-1 aracı vardı onunlada yanlış bilmiyorsam 705.000 km yol yapmıştı şimdi bir ford jip aldı bakalım onunla kaç bin yapacak adam gezmek için yaratılmış
-
27 Aralık 2014, 06:40
#10
Fabrika şuan sıfır 600f çıkarsa bu kadar temiz olamazdı herhalde. Allah kaza bela vermesin.
-
27 Aralık 2014, 07:09
#11
maşallah allah nazardan korusun. sizi tenzih edereken şu son hafta içerisindeki 600f konuları üzerinde durucam. ne zaman altın barkın adam 600f efsane dedi herkes 600f hayranı oldu :D tabi sizi tenzih etmemdeki amaç siz en başından beri motosikletinizin hastasıymışsınız ki bırakın böyle temiz 600f i böyle temiz motosiklet fabrikadan çıkmıyor :D
-
27 Aralık 2014, 08:25
#12
Al eline mikrofiber bezi bakım sütünü pastayı cilayı lastik parlatıcıyı wd 40 ı parlatıcıyı detaylıca bir temizlik yap sende salonun ortasına koy hatta bende salonun köşesine koymayı düsundüm merdivenlerden dönmedi
-
27 Aralık 2014, 10:22
#13
Azımın suyu aktı. Satarsan haberim olsun
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
27 Aralık 2014, 10:57
#14
Tebrikler, harika bakmışsınız. Malının kıymetini bilen insanlara bayılırım.
-
27 Aralık 2014, 11:35
#15
sizi takdir etmekle birlikte genel tabloyu begenmedim.
Barkının 96 blade i , 97 ZX-7 si 100.000 de.
keşke sizin makinede 60.000 km de olsa ve ne kadar iyi durumda helal olsun desek.
Motorunuza egzotik muamelesi yapmışsınız
-
27 Aralık 2014, 11:40
#16
tek kelime ile maşallah.....
-
27 Aralık 2014, 11:52
#17
'İşleyen demir paslanmaz' demişler. Bu kadar sevdiğim bir makinem olacak onu süs niyetine kullanırsam yazık etmiş olurum. Motorun tadını bence binerek ve gezerek çıkar derim. Hayat kısa.
Bmw F650, Bmw R1150GS, Hyanax100, MCX150 Roadracer, Honda CBF 150
-
27 Aralık 2014, 11:55
#18
Maşallah Allah kaza bela vermesin.
-
27 Aralık 2014, 12:10
#19
Evet temizmiş ammmaaaaa rengi siyah olaymış bambaşka olurdu.Motorda da arabada da siyah bir başka gözteriyor bu benim fikrim.
Allah kaza bela vermesin. Cümlemize (Amin)
Adana dan selamlar...
-
27 Aralık 2014, 15:59
#20
enxdesign adlı üyeden alıntı
Fabrika şuan sıfır 600f çıkarsa bu kadar temiz olamazdı herhalde. Allah kaza bela vermesin.
Teşekkür ederim,sen beni biliyorsun önceden konuşmuştuk teknik bilgim artı titizlik huyum sayesinde motosikletime elimden geldiğince iyi bakıyorum bu sayede cam gibi duruyor.
Millete ne kadar söylediysem anlamıyorlar yada yorumları okumadan laf olsun diye yorum yapıyorlar motor sayısı çoğalınca motor başına yapılan km azalıyor beni motor binmeyen birisi sanıyorlar alakası yok diğer motorumla kafam estimi kışın ayazında bile gazlarım,neyse iyi dileklerin için tekrar teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------
telike adlı üyeden alıntı
maşallah allah nazardan korusun. sizi tenzih edereken şu son hafta içerisindeki 600f konuları üzerinde durucam. ne zaman altın barkın adam 600f efsane dedi herkes 600f hayranı oldu :D tabi sizi tenzih etmemdeki amaç siz en başından beri motosikletinizin hastasıymışsınız ki bırakın böyle temiz 600f i böyle temiz motosiklet fabrikadan çıkmıyor :D
İyi dilekler için teşekkürler,aynen beni tenzih etmeniz iyi olmuş çünkü barkın yokken biz vardık yanlız barkın iyidir millete elinden geldiğinee bişeyler anlatmaya çalışıyor,aslında konuyu açma gibi bir düşüncem yoktu ama bazı kendini bilmez iyi niyetli (arkadaşları tenzih ediyorum) üyelerin ağzına üstübü tıkmak hoş oldu neyse tekrar teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Al eline mikrofiber bezi bakım sütünü pastayı cilayı lastik parlatıcıyı wd 40 ı parlatıcıyı detaylıca bir temizlik yap sende salonun ortasına koy hatta bende salonun köşesine koymayı düsundüm merdivenlerden dönmedi
Yukarıda mesajların tamamını okursan eğer motosikleti kullandığımı anlarsın ikici bir motosikletim olduğu için bunu az kullanıyorum o kadar
rebel_punto adlı üyeden alıntı
Azımın suyu aktı. Satarsan haberim olsun
Aman hocam peçete yokmu yanında klavyeye falan kaçmasın şaka bir yana güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim Allah size daha iyilerini nasip etsin,şimdilik satmayı düşünmüyorum satsam motorsuz duramam böylesini de bulamam neyse bakalım hayırlısı,tekrar teşekkürler kazasız sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Tebrikler, harika bakmışsınız. Malının kıymetini bilen insanlara bayılırım.
Teşekkürler,kimileri anlamakta zorluk çeksede siz beni anlamışsınız,Allah size daha iyilerini nasip etsin,kazasız belasız sürüşler dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)