Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Street Rocket Yamaha FJ 1200

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    Temiz bir motosiklete benziyor tekerin düz bassın.Ama arka fren diskine çok şaşırdım bildiğin araba diski şişip kitlemesin?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    hayırlı olsun hayalimdeki motor bu
    initial-D bunu beğendi.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  3. #23
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı Pangea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temiz bir motosiklete benziyor tekerin düz bassın.Ama arka fren diskine çok şaşırdım bildiğin araba diski şişip kitlemesin?
    bir sıkıntı yaşamadım ben şimdilik ve arka fren ile ön freni birlikte kullanıyorum sürekli.gerçi performanslı bir şekilde fren kullanmadığımdan yorumda yapamıycam ama şişip kilitleme olacağını sanmıyorum.disk delikli değil ama üstten bakınca içinde hava kanalları var

  4. #24
    ozann765 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2011
    Motosikleti
    Kuba KH125-12D
    harika makina, kazasız belasız kullanman dileğiyle
    initial-D bunu beğendi.

  5. #25
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten hoşuma gidiyordu,bir akşam şakayla karışık alalım muhabbeti oldu,ertesi akşam pazarlık yaptık aldım.


    http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnq0k.jpg

    http://l1307.hizliresim.com/1c/r/qnnnn.jpg

    http://l1307.hizliresim.com/1c/r/qnpwr.jpg

    http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnpxj.jpg

    http://u1307.hizliresim.com/1c/r/qnnn7.jpg

    http://t1307.hizliresim.com/1c/r/qnnnj.jpg


    1990 model, 26,000mil yazsada 50.000 km civarında gerçek kmsi.1996 trafik çıkışlı yada tr ye 96 da girmiş bilmiyorum.son 3 sahibi tanıdık.Eski ama yorgun bitik bir makine değil.Kafa grenajı önceden beyazmış aldığım arkadaş gövde rengine boyattı yan yatma sonucu yandaki motosikletin ayaklığı kafa grenajını delince.
    Arkada sıfır metzeler lastik var, aldığım sabah sanayide bakımını yapan usta sıfır ayarında birde ön lastik verdi bridgestone.muayeneyi geçen hafta yaptırmıştı aldığım arkadaş.Ben sadece 3lt yağ değişimi yapıcam dün fırsat olmadı.Yedek depo geçiş otomatiği çalışmıyor onun haricinde çalışmayan aksamı yok,zaten çalışmayacak kadar donanımda yok ya

    1200 cc 130 hp 108nm tork, sıralı 4 silindir makinesi var.10.000de kesiciye giriyormuş ki 90 model 1200cc için çok bile.5 ileri vites.önde çift papatya disk var arka disk ise motosikletlerde pek görülmeyen otomobillerdeki gibi deliksiz disk ama içersinde hava kanalları var.Ayarlanabilir amortisörler ve sonradan takma 1700tl ye alınmış devil egzoslar var üzerinde şuan.Susturucu tıpaları takılıyken gazlandığında bile bağıran bir makine değil.Tıpaları sökünce 1000lik racingler gibi sesli,gece eve geldiğimde 5-6000 devirde mahalleyi ayağa kaldırırım.Racing makine değil sport touring, bugüne kıyaslarsak gsx-r 1000 değilde hayabusa gibi olduğu sınıf.Sınıfında kawasaki gpz 1100 ve suzuki gsxr 1100 ile kıyasla kilosuna rağmen yavaş sürüş ve şehiriçi kullanımında en rahat ve çevik olduğu için street rocket lakabını gördüm 1-2 yerde

    Hayatımda kendi motorum olan 150lik çinli ile yaptığım 6000km(2 ayda) haricinde hiç deneyimim yoktu başka motorda.117 kg motosikletten sonra bunun 260 kg ağırlığı korkuttu biraz.Özellikle aldığımda bakım yaparken usta ile ön tekeri sökmek için burnu aşağı düşmesin diye arkasına oturmama rağmen dengeleyemememiz iyice ter yapmaya başladı bende.dükkandan çıkarırken ayaklarımla geri geri itemedim yerler mıcırlı olduğundan ve daha marşa basmadan canım sıkılmaya başladı "nabıcam ben bununla"diye.Marşa bastık ve usta"kaldırırken gaz verme alışana kadar,sen debriyajı bırak o yürür" dedi ki hakikaten öyle.Sanayiden çıktım ve 10-15 km gezindim anladımki o kadar ağır değilmiş giderken.Emniyet şeridi olmayan 2 şerit yolda ayağımı koymadan artçıyla dönüş yapabildim.Motor kullananlar daha iyi anlar bu dediğimi.Ağırlık tekrar başıma bela oldu bu sabah,garajda soktuğum kapı, oda kapısı genişliğinde olduğundan motorun burnuna geçip geri geri ittirirken 1 karış yükseklikte eşiğe çıkarana kadar canım çıktı hatta yan yatırıyordum kapının yanında duran koltuk sayesinde devirmeden tutabildim.Eski motordan sonra bunun rüzgardan etkilenmemesi çok iyi geldi.Ama yine kilo ile alakalı bir durum varki u dönüşlerinde yada dar dönüşlerde gidonu döndürmek için oynattığım an tekerlek komple dönmeye çalışır gibi oluyor ve motor haliyle içeri yığılıyor,örneğin sağa dönerken 5-10 km hızla gidonu 2 cm çekip sonrasında kendiliğinden sağa dönme hareketini arttıran gidonu sola itmekle uğraşıyorum.Alışkanlık olmadığından ve tecrübesizlikten yaşıyorum bu sıkıntıyıda.

    Artçıyla bile çok rahat hatta benim boyum 195 olduğundan 150lik motorun deposunda diz koymak için yapılmış oyuklara ne yaparsam yapayım dizlerim sığmıyordu,bu alet tam bacak ölçülerime göre yapılmış gibi her yerim motorda kullanıcının tutması/yaslanması gereken yere denk geliyor.Ön cam çok büyük nimetmiş.Benim motorda 2 farklı çeşit camdan orjinal büyük olan versiyon takılı.Sele ve süspansiyon konforu eskisi ile kıyaslanmayacak seviye,çok rahat.Motoru daha zorlamamama rağmen 80-100 km hızlarda viraja hafif yatırmak çok eğlenceli.Ağır olduğu için eskisi gibi altımda kolay bacak hareketiyle değil gerçekten bir motorda olması gerektiği gibi gidon/kontra hareketleriyle manevra yapılıyor.Hidrolik debriyaj eski motorumdan daha hisli ama çok sert,eller alışkın olmadığından 60sn boyunca elim debriyajda beklemiyorum.Zaten beklememekte güvenli olan çünkü boşluğuna gelipte elimi bıraktığım an gider.Debriyaj haricinde fren maneti vearka fren pedalıda çok sert.

    Eskisindeki önde tek avuçiçi kadar disk ve kampana arka frenden sonra bunda fren var.Gerçekten durmak için konulduğuda belli.Çok aşırı sert bir fren denemedim hiç ama dün sert sayılabilecek bir fren yapmam gerekti ve tatmin etti.Önceki sahiplerinden 20 küsür yıldır motora binen arkadaşım viraj kapasitesinin çok eğlenceli olduğu söyledi.Alışınca görücez

    Konforu bozan en büyük şey büyük hacimlerde yaşanan sıcaklık maalesef.Motor hava soğutmalı fakat yağ soğutma radyatörü var.Fan yok.Hararet göstergesi hatta uyarı ışığı bile yok.Işıklarda dururken ve şehiriçinde dizlerimden aşağısı cayır cayır yanıyor.motorun içinden geçip dizlerden bileğe kadar olan grenajda hava kanalları var ama sadece motorun sıcağı geliyor başka birşey yok.Hatta gece ellerim ve boynum donarken özellikle ayaklarım yanıyordu.

    Böyle bir motorda en heyecan verici kısımda tahmin edileceği gibi, gidişiÖncelikle kalkış çok rahat.hiç öyle aşırı güçlü makine gibi zorlamıyor.Çok daha dengeli olduğu için daha debriyajı bırakmadan ayaklarımı peglere koyuyorum.Ayaklarım yerde gitmekten zaten nefret ederim, düşeceğim noktaya kadar indirmem ayağımı motordan.Kalkıştan sonra 1. viteste biraz hızlanmadan 30-40 a gelmeden 2 ye takınca gidiş biraz sıkıntılı 2000-2500 devir arasında kalmak istemiyor makine.Zaten o devirlerde elciklerdeki titreşim bileğini sakatlar adamın ama 3500 devir ve sonra ne titreşim var ve kararsızlık.Vitesle ilgili söylemem gereken şey ise sert olduğu.Yamaha'nın vitesleri sert ve seslidir diyorlardı, kırmızı ışıkta boştan bire takıyorum herkes dönüp bakıyor noluyor diye.Ama vites düşerken debriyajı bırakmayla aragazı vererek bir alt vitese geçiş çok iyi ayarlanabiliyor.Debriyaj kullanmadan vites geçirirkende sıkıntı yok ama yormamak için şanzımanı yapmıyorum.

    Hızlanma, 5. viteste bile hızlanma muazzam(benim için-şimdilik ).4 adet karbüratör var üzerinde,sert hızlanmalarda 5000 devri geçince çift boğazlı olmamasına rağmen karbüratörler, sanki çift boğazlıymış gibi hızlanma başka boyuta geçiyor.İlk 3 vites gaz çevirilmez demiştim ama 3te gazladım bugün korkutuyor gidişi.Tabi gazlamak dediğim halen tam gaz hızlanma değil.Onu yapacak *** baya bir süre olmaz gibi geliyor,gerekte yok zaten.Lazım olduğunda elinin altında güç olduğunu bil yeter.Böyle hızlı otomobil ve motora binmediğim için ne kadar deli olsamda, almış olduğumuz motosiklet eğitimlerinde söylenenler hemen frenliyor beni.Şakası yok.Racingler gibi tek teker yapmadığı söylendi bana,hayalkırıklığınada uğramadım hiç.90 model motorun havada giden ön tekerini 100 km üzeri hızlarda yere indirmeye kıyamam.180km hızda yere konan cbr 1100xx te bile içim gitti dannn diye yere vurunca.Dingil mesafesinin uzun ve kafanın racing makineye göre daha ağır olması zaten tekere engel.İlk 3 viteste bu sebepten patinaj yapıyor(muş).Patinaj bende hiç olmadı,olacak kadar gaz açamadım çünkü, götünü biraz sert sallarsa o hızlanma esnasında üzerinde duramayacağım belli şimdiki tecrübemle.

    Gösterge tablosunda 1. viteste 90 km hızı geçmememiz konusunda bir uyarı var kırmızı işaretli,bunu dinliyorum bende.Gösterge tablosu dışarda mil içerde km gösteriyor.265 km kadranı indirdikten sonra 1000 devir daha kalıyormuş ama reel hızı 260ı geçmez sanırım.Yılların yorgunluğuda var tabi ama geçen sene 200km yolu +200 km üzeri hızlarda yapabilmiş durumda.Hızlanırken sağolsun önceki sahibinin cilaladığı koltukta duramadığımdan sadece gidon ile bağlıyım motora

    Hızlanmanın ciddiyetini şöyle söyleyebilirim, 660hp enzo ferrarinin 0-400metre süresinden daha hızlı.

    Şimdi biraz makyajını düzeltip yağ değişimi yapıp devam edeceğim.Güzel bir tank ped takıp belki seleyi kaplatabilirim.

    6000km 150cc tecrübesinden sonra direk 130hp 1200cc +200kg makineye geçmek mantıklımı?Kesinlikle hayır.İlk defa 5 ay gördüm ve tipine hasta olmuştum.500cc kawasaki er-5 veya cbf 500 düşünürken daha ucuza denk geldi.100,000km üzeri otomobil kullanmış olmanın verdiği trafik öngörüme güvenerek,motora ilk başladığım hafta aldığım ciddi eğitimin çok faydasını gördüğümden ve nolursa olsun dengim olan olmayan motor-otomobille traifte gaza gelip saçmalamayacağım, sağ elimin ayarına güvendiğim için aldım.Yavaş yavaş ısınıcam.Gençlik ateşimizi 9-10 sene öncer otomobillerle saçmalayarak,sonrasında atlattığımız tehlikelerden ders çıkararak biraz ağırlaştırmıştık,son bir kaç sene kullandığım dizel ve otomatik vites araçlar bunu neredeyse iyice söndürdü.Hız güzel evet ama şuan 2 veya 4 tekerde hız açlığım olmadığı için rahatım.

    Şöyle söyliyim, almama vesile olan kişi ile oturup konuştuğumuzda "ben sebebin olmak istemem benden alman için gaz vermemi bekleme" dedi.Zaten sağda solda saçma sapan gaz çekmelerimi görürsede motoru elimden alır.Şuan motordan korkmuyorum,büyük ve nispeten güçlü motor korkumu yendim, ama üstündeyken sahibi efendisi değilim kesinlikle.Sadece saygı duyuyorum ve ilişkimizi bozmayacak şekilde nazik davranıyorum.


    biraz uzun oldu kusura bakmayın

    Güle güle kullan. Herkese nasip olmayacak bir seçim. Seviyorum böyle cesaret örneklerini.

    İstanbuldaysanız görüşüp motorunuzu yakından görüp incelemek isterim.

    ayrıca o fren diski arabalarda oldugu gibi çift yüzlüdür ve arada soğutucu kısım vardır. ( muhtemelen )
    initial-D bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  6. #26

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Hayırlı olsun.
    initial-D bunu beğendi.

  7. #27
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güle güle kullan. Herkese nasip olmayacak bir seçim. Seviyorum böyle cesaret örneklerini.

    İstanbuldaysanız görüşüp motorunuzu yakından görüp incelemek isterim.

    ayrıca o fren diski arabalarda oldugu gibi çift yüzlüdür ve arada soğutucu kısım vardır. ( muhtemelen )
    tekirdağdayım

    aynen arabalardaki gibi,çift yüzlü arası boşluk hava kanallı

  8. #28
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Çok güzel nadide gerçek bir makina.Temizliği şaşırtıcı.Mutlu etsin umarım
    initial-D bunu beğendi.

  9. #29
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Hayırlı olsun.güzel motor,kazasız belasız kullanın.
    initial-D bunu beğendi.

  10. #30
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Sağolun arkadaşlar

    8000 devirde 240 görüyor bugün biraz gazladık.kafa sallama yok

  11. #31
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300





    wolrath ve fz6_fazer bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)