Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karanlıkta Motosiklet Kullanmak... (Basit Anlatım)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Merhaba Arkadaşlar,

    Aslında her türlü ışık koşulunda görmek zorunda olduğumuz en önemli şeyler sürüş çizgimiz ve görüş limitimizdir.

    Kısaca açıklamamız gerekirse ,

    Sürüş Çizgisi ;

    Motosikletimizi üzerinde sürmeyi planladığımız hayali çizgi. Bu çizgiyi "KESİNTİSİZ" ve "NET" olarak görmek zorundayız. Diğer araçlardan farklı olarak avantajımız bu çizginin iki değil tek olması zorunluluğudur.

    Görüş Limiti ;

    Sürüş çizgisine baktığımızda göremediğimiz ilk nokta veya net olarak göremediğimiz ilk nokta görüş limitimizdir. Çizginin kaybolduğu noktadan daha ilerisinde tekrar görünüyor olması görüş limitimizi "DEĞİŞTİRMEZ" , sürüş çizgisi "KESİNTİSİZ" olmak zorundadır.

    Havanın kararmaya/aydınlanmaya başladığı veya ışık koşullarının kötüleştiği (aşırı bulutlu , sisli , tozlu) olduğu anlarda görebildiğimiz net alan yakınlaşacaktır.

    Bunları neden anlattım.

    Eğer bir kazaya karışmak istemiyorsanız en temel kural .

    " DAİMA SÜRÜŞ ÇİZGİNİZ ÜZERİNDEKİ GÖRÜŞ LİMİTİNİZDEN ÖNCE DURABİLECEK HIZDA MOTOSİKLETİNİZİN HIZINI KONTROL ALTINDA TUTMAKTIR "

    Şimdi bu temel kurala göre gece sürüşünde neler yapmalıyız ona bakalım.

    Eğer ,

    Ortamda sizin ve diğer araçların farlarından başka bir aydınlatma bulunmuyor ise "AZAMİ GÖRÜŞ LİMİTİNİZ FARINIZIN AYDINLATTIĞI ALANDIR"

    Bu durumda azami hızınız farınızın gösterdiği alan içerisinde durabileceğiniz seviyeden daha fazla olamaz.

    Eğer ,

    Ortamda ilave aydınlatma var ise (sokak lambası v.s.) Temel kural geçerli olmak ile beraber direklerin aydınlatamadığı ve genelde yanlarda kalan karanlık alanlardan gelebilecek risklere karşı daha uyanık olarak motosiklet kullanmalıyız.

    Bu temel bilgilere ilave olarak ;

    - Gece sürüşlerinde renkli vizör veya güneş vizörü kullanılmaz.
    - Vizör temiz ve çiziksiz olmalıdır
    - Kalitesiz , ışığı kıran veya dağıtan vizörler gece sürüşü için uygun değildir.
    - Gece sürüşünde karşıdan gelen aracın farlarının içine doğru bakmak görüşünüzü zayıflatır. özellikle far ayarı bozuk araçlar söz konusu ise bakışınızı bir parça uzağa kaydırınız.
    - Kullanacağınız "standart dışı" spot , ilave far , sis farı gibi aydınlatmalar diğer sürücüleri tehlikeye sokmaktan başka bir işe yaramazlar.
    - Görülmeyi arttırmanın en güvenli yolu motorunuzdaki "yasal" aydınlatmalara ilaveten reflektif ürünler (fosforlu yelekler , sticker lar v.s.) kullanmaktır.

    Sevgilerimle
    The Dude, Quad87, oialdemir ve 8 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    bir de şahsi ekleme yapmak isterim.

    gözümüz ışığın yansıması ile algılayabiliyor.
    dolayısı ile ışık oyunlarına da azami ölçüde dikkat etmek gerekir.
    gerçi bu durum sadece gece sürüşü için geçerli değil,
    yine de gece daha fazla dikkat etmek gerekiyor.

  3. #3

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Merhaba Hocam,
    Özellikle servislerin ve ticari araçların farları yüksekte olması ve en yukarı ayarlamaları (veya direk uzunları yakmaları) sebebiyle gözüme giren ışık görüşümü neredeyse sıfıra indiriyor. Dirsekleri aynayı kapatacak şekilde kaldırıp (cross kullanır misali ) bir nebze idare etsem de aynalarımı iptal etmiş oluyorum. Bu durum gerçekleşmeden/gerçekleştiğinde alınacak tedbir(ler) nedir?

  4. #4
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Hocam,
    Özellikle servislerin ve ticari araçların farları yüksekte olması ve en yukarı ayarlamaları (veya direk uzunları yakmaları) sebebiyle gözüme giren ışık görüşümü neredeyse sıfıra indiriyor. Dirsekleri aynayı kapatacak şekilde kaldırıp (cross kullanır misali ) bir nebze idare etsem de aynalarımı iptal etmiş oluyorum. Bu durum gerçekleşmeden/gerçekleştiğinde alınacak tedbir(ler) nedir?
    Benim de gözlerimde astigmat problemi olduğu için bu tür aydınlatması kusurlu araçlardan fazlasıyla rahatsız oluyorum hatta bazen görüşüm tehlikeli derecede azalıyor.
    Aynaları dirseklerle kapatmak anlık olarak çözüm olabilir ama sürekli olarak aynaları kapatmak doğru değil.
    Ben genellikle bu tür araçların far alanından çıkmaya çalışıyorum. Ya biraz hızlanıp araya bir başka araç sokup perdeliyorum ya da yol verip önüme geçmesine izin veriyorum.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #5
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    günün anlam, önem ve karanlığını dikkate alarak konunun üstlerde yer alması gerekir.

    özellikle hatalı aydınlatma elemanlarına daha fazla dikkat etmek gerekiyor.

    hocam zamanında sarı gece sürüş gözlüğü almıştım,
    epey de kullandım,
    zararını görmedim,
    faydasını gördüm.
    kaliteli bir ürün iş görür diye tahmin ediyorum.
    lifegoeson13 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    hocam epey faydalı şeyler yazmışsınız, sağolun.

    Şimdi malum ülkemizde son 2 yıldır yaz saati uygulamasının iptali gibi bir saçmalık var. Hava 08.30 da aydınlanıyor ve aksam 17.00'de kararıyor (istanbul) ve dolayısıyla çalışma saatleri 08.30-18.00 arası olduğundan işe gidip gelirken sürekli hava karanlık. (son 1.5 aydır kendimi yarasa gibi hissediyorum, geçen öğlen vakti bir yere gitmem gerekti, oha dedim bu ne, ne kadar harika bir görüntü, aydınlık havada motosiklet sürmeyi özlemişim.) neyse, sadede gelecek olursak ; aralık ayı geldi çattı, bu karanlığa ek olarak yağmur da yağmaya başladı. Tüm bu bilgiler ışığında elimizdeki faktörler şunlar ;

    + karanlık
    + yağmur
    + istanbul trafiği
    + çakar lambalı araçlar
    + yanımızdan son hız geçen kurye ve scooter (özellikle xmax ve pcx) sürücüleri

    Bu faktörlere göre yukarıda yazdıklarınıza eklemek isteyeceğiniz bir şeyler olabilir mi ?

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam epey faydalı şeyler yazmışsınız, sağolun.

    Şimdi malum ülkemizde son 2 yıldır yaz saati uygulamasının iptali gibi bir saçmalık var. Hava 08.30 da aydınlanıyor ve aksam 17.00'de kararıyor (istanbul) ve dolayısıyla çalışma saatleri 08.30-18.00 arası olduğundan işe gidip gelirken sürekli hava karanlık. (son 1.5 aydır kendimi yarasa gibi hissediyorum, geçen öğlen vakti bir yere gitmem gerekti, oha dedim bu ne, ne kadar harika bir görüntü, aydınlık havada motosiklet sürmeyi özlemişim.) neyse, sadede gelecek olursak ; aralık ayı geldi çattı, bu karanlığa ek olarak yağmur da yağmaya başladı. Tüm bu bilgiler ışığında elimizdeki faktörler şunlar ;

    + karanlık
    + yağmur
    + istanbul trafiği
    + çakar lambalı araçlar
    + yanımızdan son hız geçen kurye ve scooter (özellikle xmax ve pcx) sürücüleri

    Bu faktörlere göre yukarıda yazdıklarınıza eklemek isteyeceğiniz bir şeyler olabilir mi ?
    Sevgili kardeşim,

    Yukarıda yazdığın faktörlerden karanlık ve yağmur bizler için hiç sorun değil. İngilteredeki motorcular yılın 12 ayı bu faktörler ile yoğun olarak motosiklet kullanıyorlar ve kaza oranları bize göre çok düşük.

    İskandinav ülkelerinde ve benim yaşadığım Hamburg gibi kuzey avrupada şehirlerinde güneş ışığı bu aylarda çok az yüzünü gösteremekte.

    Asıl sorun diğer faktörler ama sen yanlış yazmışsın , o faktörlerin tek ortak noktası var İNSAN. Sürücüleri doğru eğitebilir , doğru şekilde sürmelerini sağlayabilirsek karanlık, yağmur ,çamur sorun olmaktan çıkacaktır.

    Sevgilerimle
    zapalka ve lifegoeson13 bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim,

    Yukarıda yazdığın faktörlerden karanlık ve yağmur bizler için hiç sorun değil. İngilteredeki motorcular yılın 12 ayı bu faktörler ile yoğun olarak motosiklet kullanıyorlar ve kaza oranları bize göre çok düşük.

    İskandinav ülkelerinde ve benim yaşadığım Hamburg gibi kuzey avrupada şehirlerinde güneş ışığı bu aylarda çok az yüzünü gösteremekte.

    Asıl sorun diğer faktörler ama sen yanlış yazmışsın , o faktörlerin tek ortak noktası var İNSAN. Sürücüleri doğru eğitebilir , doğru şekilde sürmelerini sağlayabilirsek karanlık, yağmur ,çamur sorun olmaktan çıkacaktır.

    Sevgilerimle
    Teşekkürler hocam.

    Cevabınıza ek olarak rahmetliyi tekrar analım öyleyse ;

    müsaitnick bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Gece yağmurlu havalarda ıslak zemin ve karşıdan gelen araçların farları ışık oyunları yapmakta bunun için de varsa bir iki taktik verirmisiniz?

  10. #10

    Üyelik
    08 Kasım 2017
    Geçen hafta beşiktaş - bostancı arası yağmurlu ve karanlıkta sürmek durumunda kaldım. Yola çıkarken hava aydınlık ve yağmur yoktu. Uzunları yakarak gittim pek çok yerde, gene üzerimde fosforlu bi yelek olsa daha iyi olurdu diye düşündüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

    yollar mayın tarlası , çok haklısın AEA

  11. #11
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gece yağmurlu havalarda ıslak zemin ve karşıdan gelen araçların farları ışık oyunları yapmakta bunun için de varsa bir iki taktik verirmisiniz?
    Kaliteli bir kask ve vizör , içinde buğu vizörü , üzerine gelen suyu ve çamuru temizlemek için parmak sileceği. Mümkünse motorda yüksek cam (yerden kalkan çamurlu suyun vizörünüze gelmesini engelleyecek şekilde)

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #12
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    günün anlam, önem ve karanlığını dikkate alarak konunun üstlerde yer alması gerekir.

    özellikle hatalı aydınlatma elemanlarına daha fazla dikkat etmek gerekiyor.

    hocam zamanında sarı gece sürüş gözlüğü almıştım,
    epey de kullandım,
    zararını görmedim,
    faydasını gördüm.
    kaliteli bir ürün iş görür diye tahmin ediyorum.
    Gece şehirler arası yolculuk yapmayı seviyorum. En çok etkilendiğim şey bazı araçların kör edici farları. Gece sürüş gözlüğü bu sorunu çözüyor mu?

  13. #13
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Mecbur kalmadıkça gece ve yağmurlu havalarda motosiklet sürmeyelim beyler. 2 teker kullanıcıları olarak zaten zemine zor tutunuyoruz, yağmurda da iyice kayganlaşıyor yollar. Aniden karşımıza çıkan su birikintileri, çukurlar falan da büyük sıkıntı.

    Hocanın deyindiği konulara şunu eklemek isterim •Egzoz Sesiniz• karanlıkta size dikkat etmelerini sağlayabilir diye düşünüyorum. Motosiklette “hey ben burdayım, buradan bi araç geliyor” diyen egzoz şart diyenlerdenim... Abartmamak kaydıyla.

    Birde yerler ıslaksa yağış varsa mümkün mertebe •Yüksek Viteste, Düşük Devir• şeklinde kullanalım motosikletimizi..

  14. #14

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Merhaba,
    Motor Ehliyetimi yeni aldım Yavaş ve acele etmeden Öğrenmeye Çalışıyorum . Gece Sürüşü İçin Sarı Gözlük Takmanın bir faydası olur mu ?
    Araba kullanırken gece sarı gözlüğü kullanıyorum yolu daha net ve ışıkların gözümü almasını engelliyor ama kask içinde takıla bilir mi - + etkisi nedir daha denemedim .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)