Merhaba Arkadaşlar,
Aslında her türlü ışık koşulunda görmek zorunda olduğumuz en önemli şeyler sürüş çizgimiz ve görüş limitimizdir.
Kısaca açıklamamız gerekirse ,
Sürüş Çizgisi ;
Motosikletimizi üzerinde sürmeyi planladığımız hayali çizgi. Bu çizgiyi "KESİNTİSİZ" ve "NET" olarak görmek zorundayız. Diğer araçlardan farklı olarak avantajımız bu çizginin iki değil tek olması zorunluluğudur.
Görüş Limiti ;
Sürüş çizgisine baktığımızda göremediğimiz ilk nokta veya net olarak göremediğimiz ilk nokta görüş limitimizdir. Çizginin kaybolduğu noktadan daha ilerisinde tekrar görünüyor olması görüş limitimizi "DEĞİŞTİRMEZ" , sürüş çizgisi "KESİNTİSİZ" olmak zorundadır.
Havanın kararmaya/aydınlanmaya başladığı veya ışık koşullarının kötüleştiği (aşırı bulutlu , sisli , tozlu) olduğu anlarda görebildiğimiz net alan yakınlaşacaktır.
Bunları neden anlattım.
Eğer bir kazaya karışmak istemiyorsanız en temel kural .
" DAİMA SÜRÜŞ ÇİZGİNİZ ÜZERİNDEKİ GÖRÜŞ LİMİTİNİZDEN ÖNCE DURABİLECEK HIZDA MOTOSİKLETİNİZİN HIZINI KONTROL ALTINDA TUTMAKTIR "
Şimdi bu temel kurala göre gece sürüşünde neler yapmalıyız ona bakalım.
Eğer ,
Ortamda sizin ve diğer araçların farlarından başka bir aydınlatma bulunmuyor ise "AZAMİ GÖRÜŞ LİMİTİNİZ FARINIZIN AYDINLATTIĞI ALANDIR"
Bu durumda azami hızınız farınızın gösterdiği alan içerisinde durabileceğiniz seviyeden daha fazla olamaz.
Eğer ,
Ortamda ilave aydınlatma var ise (sokak lambası v.s.) Temel kural geçerli olmak ile beraber direklerin aydınlatamadığı ve genelde yanlarda kalan karanlık alanlardan gelebilecek risklere karşı daha uyanık olarak motosiklet kullanmalıyız.
Bu temel bilgilere ilave olarak ;
- Gece sürüşlerinde renkli vizör veya güneş vizörü kullanılmaz.
- Vizör temiz ve çiziksiz olmalıdır
- Kalitesiz , ışığı kıran veya dağıtan vizörler gece sürüşü için uygun değildir.
- Gece sürüşünde karşıdan gelen aracın farlarının içine doğru bakmak görüşünüzü zayıflatır. özellikle far ayarı bozuk araçlar söz konusu ise bakışınızı bir parça uzağa kaydırınız.
- Kullanacağınız "standart dışı" spot , ilave far , sis farı gibi aydınlatmalar diğer sürücüleri tehlikeye sokmaktan başka bir işe yaramazlar.
- Görülmeyi arttırmanın en güvenli yolu motorunuzdaki "yasal" aydınlatmalara ilaveten reflektif ürünler (fosforlu yelekler , sticker lar v.s.) kullanmaktır.
Sevgilerimle