Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

ABS ye güvenme , ABS siz kalma

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    ***** ABS GEREKLİDİR *****

    Umarım yukarıdaki kocaman kırmızı yazı ABS ye bakışım hakkında bilgi veriyordur.

    Peki neden ABS ye güvenmiyoruz.

    Sebeplerini kısaca özetleyelim.

    1- ABS fren mesafesini kısaltan bir sistem değildir. Sadece tekerleklerin kilitlenmesini "bazı durumlarda" engelleyebilir.

    2- Sanıldığının aksine ABS her durumda motorun kaymasını engelleyemez.

    - Motorun hızı çok düşükse
    - Motorun yatış açısı fazla ise (Çok sınırlı sayıda büyük motorda kullanılan akıllı ABS ler bunu çözdü ama yaygın değil)
    - Motor tutunma sınırında dönüyor ise (aşırı kaygan zeminde veya dönüş hızının limitine ulaşıldığında sözkonusu olur)
    - Sürücü deneyimsiz ve paniklemiş ise (motorun durma anına yakın noktada dengeyi yitirir)

    Motor ABS li olmasına rağmen kayabilir veya dengesi bozulabilir. Her iki durumun sonunda da düşüş olma ihtimali yüksektir.

    Yani genel olarak motor düz gitmiyorsa ABS nin sizin hatalarınızı absorbe edeceğine güvenmeyin.

    Doğru fren yapmayı öğrenin ve boş bulduğunuz alanlarda doğru fren yapma çalışmasını düzenli olarak yapın.

    Doğru fren umduğunuzdan çok daha önce motoru ABS devreye girmeden durdurabilir.
    Riptalon, yüksel66, YasinC ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    okan hocam,
    malum utc 3 gibi alakasız bir saat dilimine alınmamızın sonucu olarak vampir gibi sabahın köründe yollardayız,
    bu sebepten gece motosiklet kullanımı ile ilgili bir şeyler karalasan iyi olur,

    malum karanlık, ayaz, uykusuzluk gibi etkenler bir araya geldiğinde iyi sonuçlar çıkmayacaktır ortaya.

    üstüne iş çıkış saatleri de karanlık saatlere denk gelmektedir.

    (şikayetçi değilim, zira memleketin üzerindeki karanlığı gayet net betimliyor)

  3. #3
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    okan hocam,
    malum utc 3 gibi alakasız bir saat dilimine alınmamızın sonucu olarak vampir gibi sabahın köründe yollardayız,
    bu sebepten gece motosiklet kullanımı ile ilgili bir şeyler karalasan iyi olur,

    malum karanlık, ayaz, uykusuzluk gibi etkenler bir araya geldiğinde iyi sonuçlar çıkmayacaktır ortaya.

    üstüne iş çıkış saatleri de karanlık saatlere denk gelmektedir.

    (şikayetçi değilim, zira memleketin üzerindeki karanlığı gayet net betimliyor)
    En kısa zamanda yazacağım.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #4

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Merhaba Hocam.
    Eski nesil abs modülünü daha güncel bir modelle değiştirme imkanı var mı, ya da bunu yapmış birini duydunuz mu?

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Hocam.
    Eski nesil abs modülünü daha güncel bir modelle değiştirme imkanı var mı, ya da bunu yapmış birini duydunuz mu?
    Sadece modül değişimi ile mümkün değil maalesef. Yeni nesilde ilave pek çok sensör mevcut.

    Benim bildiğim bu tür değişim yapılmış bir motosiklet yok.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Abs gereksiz deseydiniz 4. sayfadaydı konu
    EmirŞengezer bunu beğendi.

  7. #7
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ***** ABS GEREKLİDİR *****

    Umarım yukarıdaki kocaman kırmızı yazı ABS ye bakışım hakkında bilgi veriyordur.

    Peki neden ABS ye güvenmiyoruz.

    Sebeplerini kısaca özetleyelim.

    1- ABS fren mesafesini kısaltan bir sistem değildir. Sadece tekerleklerin kilitlenmesini "bazı durumlarda" engelleyebilir.

    2- Sanıldığının aksine ABS her durumda motorun kaymasını engelleyemez.

    - Motorun hızı çok düşükse
    - Motorun yatış açısı fazla ise (Çok sınırlı sayıda büyük motorda kullanılan akıllı ABS ler bunu çözdü ama yaygın değil)
    - Motor tutunma sınırında dönüyor ise (aşırı kaygan zeminde veya dönüş hızının limitine ulaşıldığında sözkonusu olur)
    - Sürücü deneyimsiz ve paniklemiş ise (motorun durma anına yakın noktada dengeyi yitirir)

    Motor ABS li olmasına rağmen kayabilir veya dengesi bozulabilir. Her iki durumun sonunda da düşüş olma ihtimali yüksektir.

    Yani genel olarak motor düz gitmiyorsa ABS nin sizin hatalarınızı absorbe edeceğine güvenmeyin.

    Doğru fren yapmayı öğrenin ve boş bulduğunuz alanlarda doğru fren yapma çalışmasını düzenli olarak yapın.

    Doğru fren umduğunuzdan çok daha önce motoru ABS devreye girmeden durdurabilir.
    Hocam ders niteliğinde olmuş. Fakat korkuyorumki bu yazınızı bile okumadan garip anlamlar çıkarıp cevap yazan çok olacak. Abs güzel bir sistem fakat asla hayat kurtarmaz. çok iyi bir abs beyni varsa motosikletinizde çevre sartları uygunsa sizi belki yara almadan kurtarabilir. Fakat çevresel faktörler diğer araçların tavrı duruşu veya çakıllı kirli bir zemin göz önünde bulundurulursa herzaman işe yaramayacaktır.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......Eski nesil abs modülünü daha güncel bir modelle değiştirme imkanı var mı, ya da bunu yapmış birini duydunuz mu?
    yeni nesil ABS lerde tekerlek kilitlenmese bile devreye girme özelliği bulunmakta, bunun için motorun geometrisini ve fren hidrolik yağ basıncının artış hızını ölçen sensörler de mevcuttur , hadi kafaya taktın bu parçaları temin ettin diyelim , sistemin besleme kabloları hatta amortisör sertliklerinden tut da fren kaliperinin hassasiyeti bile farklıdır, yani motoru satıp yenisini almak daha mantıklı olabilir

  9. #9

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Okan Sinan Ocan ve Nikkfurie.
    Anladım teşekkürler

  10. #10
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Saatte 100 km ile yapılmış bir fren örneği. Motor doğru frenleme ile yavaşlatıldığı için ağırlık transferi tam olarak gerçekleşiyor (motor durduğu anda ön maşanın rahatlama mesafesine dikkat) . Bu nedenle durmaya yakın üzerinde hiç ağırlık kalmayan arka tekerlekteki ABS mecburen devreye giriyor. Ön fren arkanın aksine hiçbir zaman devreye "GİREMİYOR" Bunun nedeni , doğru ağırlık transferi ön tekerleğin kilitlenmesini engelliyor. En son noktada yaklaşık yarım metrelik bir ön tekerlek kilitlemesi görülebilir. Bu da ABS nin o hızlarda devreye girmediğinin göstergesidir.

    Motor : Honda VFR1200X DCT 2015 model

    Sürücü : Okan Sinan OCAN

    100 km ile Acil Fren

  11. #11
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    ABS yi de düzgün kullanmak lazım yoksa birden dengesiz sıkarsan benim gibi aracın arka kaportasında sıfıra sıfır durmak zorunda kalabilirsin veya hafif frenle duracağın yerde birden sıkarsan kaportayı öpersin.

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    babana bile güvenme
    kdiner bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)