Merhaba Arkadaşalar,
Ara ara güneşin yüzünü göstermeye başladığı günler , hele bir de hafta sonuna denk gelirse garajda kapalı kalmış motorumuza özgürlüğünü geri vermek için bulunmaz fırsat gibidir. Zaten kaşınan bizler bu fırsatı sürüşe çevirmek için resmen atlarız.
Ancak;
Zorlu kış koşulları nedeni ile kar buz altında kalan yolların zemininde oluşan bozukluklar , atılmış yamaların soğuktan dağılması ve en kötüsü de buzu çözmek için kullanılan tuzun içerisine karıştırılan o incecik kumun asfalt üzerinde kalan kısmı sürüşünüzü kabusa çevirebilir.
Bu tür bir yolda motosiklet kullanacaksanız dikkat etmeniz gerekenler ;
- Zemin taraması yüzünden bakış düşüyor , limit noktası ve zemin taraması arasında verimli bir denge kurmalısınız yoksa ya aşırı yavaş ya da aşırı riskli ilerliyor olursunuz.
- Viraj içleri düz yollara göre çok daha kirli oluyor . Viraja giriş hızınızı motoru yönlendirmeden hemen önce bitirmiş olmak zorundasınız. Bu tür kirli zeminlerde yatık motor ile bırakın fren yapmayı , gazı sertçe kapatmak bile sıkıntı olabilir.
- Görüş olmayan kapalı virajlara yaklaşımda hızınızı ekstra ekstra azaltın . unutmayın viraj içerisinde hızınızı değiştirmeniz mümkün olamayabilir.
- Yol üzerinde temiz bir çizgi arayın ,konumlanmanızda güvenlik öncelikli olmak şartı ile diğer bütün faktörleri temiz zemin seçiminden sonraya bırakın . Görüş ve konfor sadece hızınızdan ödün vererek rahatlatacağınız seçeneklerdir.
- Koşullar yüzünden gerildiğinizi hissederseniz mutlaka durun ve gevşeyin. Kötü zeminde iyi tutunmanın temeli gevşek kollar ve sakin bir kafadır.
Konu üzerinde düşünün ve ilave edebileceğiniz önerileri aşağıda bizimle paylaşın.
Dün yüzünü gösteren güneşi görünce tutan kaşıntımı gidermek için attığım turdan küçük bir parça aşağıda. Gaz kulllanımına ve virajlara yaklaşırken asgari fren kullanımı ile hız ayarlamasına dikkat.
Videoyu 1080p yüksek çözünürlükte izleyebilirsiniz.
Sevgilerimle
https://www.youtube.com/watch?v=wKY3Tat-Fk8