Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zemin Kötü .........

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Merhaba Arkadaşalar,

    Ara ara güneşin yüzünü göstermeye başladığı günler , hele bir de hafta sonuna denk gelirse garajda kapalı kalmış motorumuza özgürlüğünü geri vermek için bulunmaz fırsat gibidir. Zaten kaşınan bizler bu fırsatı sürüşe çevirmek için resmen atlarız.

    Ancak;
    Zorlu kış koşulları nedeni ile kar buz altında kalan yolların zemininde oluşan bozukluklar , atılmış yamaların soğuktan dağılması ve en kötüsü de buzu çözmek için kullanılan tuzun içerisine karıştırılan o incecik kumun asfalt üzerinde kalan kısmı sürüşünüzü kabusa çevirebilir.
    Bu tür bir yolda motosiklet kullanacaksanız dikkat etmeniz gerekenler ;

    - Zemin taraması yüzünden bakış düşüyor , limit noktası ve zemin taraması arasında verimli bir denge kurmalısınız yoksa ya aşırı yavaş ya da aşırı riskli ilerliyor olursunuz.
    - Viraj içleri düz yollara göre çok daha kirli oluyor . Viraja giriş hızınızı motoru yönlendirmeden hemen önce bitirmiş olmak zorundasınız. Bu tür kirli zeminlerde yatık motor ile bırakın fren yapmayı , gazı sertçe kapatmak bile sıkıntı olabilir.
    - Görüş olmayan kapalı virajlara yaklaşımda hızınızı ekstra ekstra azaltın . unutmayın viraj içerisinde hızınızı değiştirmeniz mümkün olamayabilir.
    - Yol üzerinde temiz bir çizgi arayın ,konumlanmanızda güvenlik öncelikli olmak şartı ile diğer bütün faktörleri temiz zemin seçiminden sonraya bırakın . Görüş ve konfor sadece hızınızdan ödün vererek rahatlatacağınız seçeneklerdir.
    - Koşullar yüzünden gerildiğinizi hissederseniz mutlaka durun ve gevşeyin. Kötü zeminde iyi tutunmanın temeli gevşek kollar ve sakin bir kafadır.
    Konu üzerinde düşünün ve ilave edebileceğiniz önerileri aşağıda bizimle paylaşın.
    Dün yüzünü gösteren güneşi görünce tutan kaşıntımı gidermek için attığım turdan küçük bir parça aşağıda. Gaz kulllanımına ve virajlara yaklaşırken asgari fren kullanımı ile hız ayarlamasına dikkat.

    Videoyu 1080p yüksek çözünürlükte izleyebilirsiniz.

    Sevgilerimle




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Okumayı zorlaştıran font tipi, rengi ve boyutunu silip yazıyı orjinal hale getirdim. İnanın böyle daha iyi oldu, gözü hiç yormuyor
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Teşekkür ederim.

  4. #4
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim.
    Hocam yağmurda sürüş konusunda bir video çekseniz de biz de istifade etsek.
    Yağmur özellikle gece sürüşlerinde çok riskli olabiliyor.
    "Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
    Epiktetos

  5. #5

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Sarıcakayadamı kalıyorsunuz yoksa yolunuzun üzerindemiydi?

  6. #6
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    aman ses açmayın

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yağmurda sürüş konusunda bir video çekseniz de biz de istifade etsek.
    Yağmur özellikle gece sürüşlerinde çok riskli olabiliyor.
    Yapılacaklar listesine eklendi. Tavsiye için teşekkürler
    harung bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Senin motosiklet kullandığın yollara bayılıyom hocam.
    Ne ararsan var.

    Yolda nelerle karşılaşılabilir başlıklı bi dünya video ve malzeme çıkar o yollarda.
    Kırık zemin mi ararsın,dökük asfalt mı.
    İşeyen adam bile gördüydüm.

    Arabayı sollarken acık kaçırmışsın.
    Video çekiyom hata yapmayayım diye kafaya takıp onu düşünürken başka hatalar yapmak gibi bir durum oluyor aman dikkat!


    Senin yolda konumlanma şeklin benimkine benziyor hocam.
    Ben farklı olarak viraj içine biraz dalarım ama sanırım zemin buna müsaade edecek yapıda değil.

    Videoyu daha sonra bir daha izleyeceğim.
    Abone olayım diye bişeyler yazayım dedim.
    Çocuklara dışarı çıkarız diye söz vermişim.
    Başımın etini yiyorlar.
    Hiç hatırlamıyorum öyle bi söz ama!
    yine ayakta uyutuyorlar beni ya du bakalım...
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  9. #9
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Kaçıncı vitesi kullandınız acaba? Teşekkürler.

  10. #10
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaçıncı vitesi kullandınız acaba? Teşekkürler.
    Ağırlıklı olarak 2-3 kullanıyorum nadiren 4 e çıktım.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------

    Alıntı mhmtesk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sarıcakayadamı kalıyorsunuz yoksa yolunuzun üzerindemiydi?
    Eskişehirdeyim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aman ses açmayın
    Gaz kullanımının daha iyi algılanabilmesi için ortam sesi ile bırakıp üzerine müzik bindirmedim. Rüzgar sesi için kusura bakmayınız.

    Sevgilrimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  11. #11
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz kullanımının daha iyi algılanabilmesi için ortam sesi ile bırakıp üzerine müzik bindirmedim. Rüzgar sesi için kusura bakmayınız.

    Sevgilrimle
    rüzgar sesi değil o, tankın verdiği titreşimin sesi. benim xj6 da tank mount yapınca kamerayı aynı böyle uyuz bir ses verirdi.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  12. #12
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rüzgar sesi değil o, tankın verdiği titreşimin sesi. benim xj6 da tank mount yapınca kamerayı aynı böyle uyuz bir ses verirdi.
    Tank mount un böyle bir hendikapı olduğunu bilmiyordum ancak , diğer seçeneklere göre bu açının çok daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum.

    Bilgilendirme için teşekkürler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  13. #13

    Üyelik
    10 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150, fzs600
    Eğitim almış abilerimizden duyduğumuz gibi düşük vites, yüksek devir bir seyahat gördüm video da. Bazı noktalarda vites atmanızı bekledim ama ısrarla aynı viteste seyrettiniz.

    Düşük vites, yüksek devir sürüş sırasında kontrolün gaz kolu ile verilmesi amaçlanıyor diye duymuştum. Daha doğrusu motora hükmetmek için böyle davranılıyormuş... Videodan izliyorum tabi yolların gerçekteki durumunu değerlendiremiyorum izlerken. Yol durumu da düşük vites, yüksek devir için bir etkenmi ?

    Tam olarak bu olayı bir izah edebilirmisiniz ? Ben genelde daha düşük devirde sizinkinden 1-2 vites yüksek seyretmeyi seviyorum. Daha dingin bir anlayış içinde buluyorum kendimi. Sizinki gibi bir tavır benimsediğim de spor bir sürüş tarzına giriyorum hemen. Yani çevrenin,yolun ve sürüşün tadını çıkarmak için daha akıcı olmaya çalışıyorum. Motoruda kendimle aynı noktaya getiriyorum.

    Saygılar

  14. #14
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı doghouse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim almış abilerimizden duyduğumuz gibi düşük vites, yüksek devir bir seyahat gördüm video da. Bazı noktalarda vites atmanızı bekledim ama ısrarla aynı viteste seyrettiniz.

    Düşük vites, yüksek devir sürüş sırasında kontrolün gaz kolu ile verilmesi amaçlanıyor diye duymuştum. Daha doğrusu motora hükmetmek için böyle davranılıyormuş... Videodan izliyorum tabi yolların gerçekteki durumunu değerlendiremiyorum izlerken. Yol durumu da düşük vites, yüksek devir için bir etkenmi ?

    Tam olarak bu olayı bir izah edebilirmisiniz ? Ben genelde daha düşük devirde sizinkinden 1-2 vites yüksek seyretmeyi seviyorum. Daha dingin bir anlayış içinde buluyorum kendimi. Sizinki gibi bir tavır benimsediğim de spor bir sürüş tarzına giriyorum hemen. Yani çevrenin,yolun ve sürüşün tadını çıkarmak için daha akıcı olmaya çalışıyorum. Motoruda kendimle aynı noktaya getiriyorum.

    Saygılar
    Merhabalar,

    Yüksek devir kavramı aslında çok tartışılabilecek bir konu. Güncel motorlar için yüksek devir , devir kesici tarafından engellenmiş ve yazılım üzerinde oynama yapmadan ulaşılamayan devirlerdir. Kullandığım motorun verimli devirleri 6000-11000 dd aralığıdır. Bu pekçok motorcu için otomobilden gelen alışkanlıklarından dolayı aşırı devir olarak algılanır halbuki öyle değildir. bazı yerlerde vites değiştirmemek için üst devirlerde devam ettiğim doğrudur. Kısa bir süre için üst vitese çıkıp sonrasında tekrar vites küçültmek ,motor için üst devirlerde devam etmekten çok daha yıpratıcıdır. Ayrıca sürücünün odaklanması gereken değişkenlerin sayısını arttıracağı için vites değişimi minimumda tutulmaya çalışılmalıdır.
    Yol durumu bu tür kullanım için en büyük etkendir. Minimum fren ihtiyacı için motoru gaz ile yönetmek çok daha sağlıklıdır. Viraj içi veya kötü zemin için hazırlık safhasında hassas gaz kullanımı ile çok daha yumuşak ve ön teker tutuşundan ödün vermeden (hatta artttırarak) motoru yönetmek daha verimlidir.

    Sevgilerimle
    crxforever ve doghouse bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #15
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tank mount un böyle bir hendikapı olduğunu bilmiyordum ancak , diğer seçeneklere göre bu açının çok daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum.

    Bilgilendirme için teşekkürler
    rica ederim. çözüm için 1 axis gimball almanızı tavsiye ederim. hem titreşimden dolayı vızıltıyı yok eder, hemde virajlarda doyumsuz görüntü sunar.

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Dün yazacaktım unuttum.
    Kameranın yeri gerçekten harika. İnsan kendini sürücünün yerine koyabiliyor.

    Şimdi iyi sürücü fren yapmayan sürücü falan diye bir geyik var kafalar oraya gider diye yazmak istemedim ama benim daha önce açtığım gaz kontrolü başlıklı konu ile de alakalı olduğu için yazayım.

    Bu videoda gerçekleşen olayı antreman şeklinde yapmak gerekiyor.
    Yani minimum fren kullanarak işimizi gaz koluyla halletme.

    Bir kez daha uyarıyorum.
    Bu fren kullanmazsan iyi sürücüsün demek değildir.
    Gaz kontrolünü pekiştirme amaçlı bir çalışmadan bahsediyorum.

    Başlık gözden kaçıyor.
    Zemin kötü.
    Bu kötü zemine buzlanma da dahil olabilir ve freni etkin kullanamayacağımız sürüşler gerçekleştirmek zorunda kalabiliriz.
    İşte o zaman bu antremanların çok faydasını görürüz.

    Jemand sesi kapatın demiş ama bu video seyredilecek değil aksine motorun sesinin dinlenmesi gereken bir video.( tabi ki arkadaşımızın niyeti o değil biliyorum)

    Hem vites değiştirme zamanları, hem kullanım devir aralıklarını iyi anlayıp sürücünün kullanım tarzının kavranması gerekiyor.

    Özellikle aşırı soğuk havalarda bir süre sonra manetlere olan erişiminizin yavaşlayacağı ve tepki sürenizin uzayacağı gerçeğinden hareketle gazın etkin kullanımı daha büyük önem arz ediyor.

    Bana sorarsanız soğukta motora binmeyin.
    Ama serde hafif çatlaklık olmasa zaten motora hiç binmeyiz
    Bu nedenle öneri kısmını geçiyorum.
    Madem biniyoruz, gereğini yapalım.
    Yapalım ki hayatta kalalım.
    Okan Sinan Ocan ve crxforever bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşalar,

    Ara ara güneşin yüzünü göstermeye başladığı günler , hele bir de hafta sonuna denk gelirse garajda kapalı kalmış motorumuza özgürlüğünü geri vermek için bulunmaz fırsat gibidir. Zaten kaşınan bizler bu fırsatı sürüşe çevirmek için resmen atlarız.

    Ancak;
    Zorlu kış koşulları nedeni ile kar buz altında kalan yolların zemininde oluşan bozukluklar , atılmış yamaların soğuktan dağılması ve en kötüsü de buzu çözmek için kullanılan tuzun içerisine karıştırılan o incecik kumun asfalt üzerinde kalan kısmı sürüşünüzü kabusa çevirebilir.
    Bu tür bir yolda motosiklet kullanacaksanız dikkat etmeniz gerekenler ;

    - Zemin taraması yüzünden bakış düşüyor , limit noktası ve zemin taraması arasında verimli bir denge kurmalısınız yoksa ya aşırı yavaş ya da aşırı riskli ilerliyor olursunuz.
    - Viraj içleri düz yollara göre çok daha kirli oluyor . Viraja giriş hızınızı motoru yönlendirmeden hemen önce bitirmiş olmak zorundasınız. Bu tür kirli zeminlerde yatık motor ile bırakın fren yapmayı , gazı sertçe kapatmak bile sıkıntı olabilir.
    - Görüş olmayan kapalı virajlara yaklaşımda hızınızı ekstra ekstra azaltın . unutmayın viraj içerisinde hızınızı değiştirmeniz mümkün olamayabilir.
    - Yol üzerinde temiz bir çizgi arayın ,konumlanmanızda güvenlik öncelikli olmak şartı ile diğer bütün faktörleri temiz zemin seçiminden sonraya bırakın . Görüş ve konfor sadece hızınızdan ödün vererek rahatlatacağınız seçeneklerdir.
    - Koşullar yüzünden gerildiğinizi hissederseniz mutlaka durun ve gevşeyin. Kötü zeminde iyi tutunmanın temeli gevşek kollar ve sakin bir kafadır.
    Konu üzerinde düşünün ve ilave edebileceğiniz önerileri aşağıda bizimle paylaşın.
    Dün yüzünü gösteren güneşi görünce tutan kaşıntımı gidermek için attığım turdan küçük bir parça aşağıda. Gaz kulllanımına ve virajlara yaklaşırken asgari fren kullanımı ile hız ayarlamasına dikkat.

    Videoyu 1080p yüksek çözünürlükte izleyebilirsiniz.

    Sevgilerimle


    https://www.youtube.com/watch?v=wKY3Tat-Fk8
    Motosiklet eğitmenisiniz, fakat öndeki aracı yasak olan yerde (düz çizgi ile bölünmüş yol) solluyorsunuz...Yakıştıramadım.
    The Power of The Dreams.

  18. #18
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Trafik kurallarına uymadan gidiyorsunuz, baştan yanlış her şey.
    dyavol-77 bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafik kurallarına uymadan gidiyorsunuz, baştan yanlış her şey.
    Güvenlikle ilgili bir sıkıntı yok. Issız bir dağ yolunda, görüş tamamen açık, sollamaya yapmak için şartlar uygun.



    Aracın hızı ile motosikletin hızı arasındaki fark, sağı solu ve ilerisi görülen düzlük için güvenli bir sollama imkanı sağlıyor. Ne solladığı aracı ne de kendisini herhangi bir riske atmamış. Bir otomobil ile bu sollama makul olmazdı ancak bu motosiklet sürüşü ile pürüzsüz, sıkıntısız.

    Hatta bence durum şöyle:

    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam sürmüş, akıp gitmiş. Ne kendisi ne de diğer sürücüler için, İstanbul'da araç kullanan ortalama bir sürücüden daha fazla tehlike yaratmamış kanısındayım. Bu kadar seri ve motora hakim sürmek için pist eğitimi, güvenli sürüş eğitimi ve yüzbinlerce km trafikte sürmüş olmak [...]
    Ya da bi dakka... O sözleriniz 180 ile iki arabanın arasından silme geçmek içindi.



    Olmamış Okan Hoca! Övgüye mazhar olman için daha çok çalışmalısın. Eğlenceli forum yaw.

    PS: Benim de bir iki sorum var konumlanma ile ilgili. Bi' daha izleyip şey edeyim.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Sokak arasında 1.vites egzos bağırtan apaçi gibi kullanıyo motoru.Motor yüksek hacimli sürücü de kıyafetli kasklı olunca kimse bişey diyemiyor.
    Debriyaj mebriyaj yok bam bam bam


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)