Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Kullandığınızı mı Zannediyorsunuz ? YANILIYORSUNUZ !!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Gencecik ölümleri gördükçe kahroluyor , altına yazılan yorumları okuduğumda daha da umutsuzluğa kapılıyorum.

    Yok tecrübeli abimiz ,yok süper yetenekli kardeşimiz , yok yılların usta motorcusu...

    Bunların hepsi,

    ÖLDÜLER yahu....

    Ne tecrübe , ne yetenek ne de ustalık kurtarabildi onları.

    Araba yasak yerden U dönüşü yapmışmış.

    O arabalardan binlercesi o kavşaktan , o yasak yerden hatta kaldırımdan atlayarak U dönüşü yapacaklar . Aranızda bunu bilmeyen var mı ??????

    O zaman o trafikte o hıza niye çıkıyorsunuz ???

    Hadi o kazada araba hatalıydı,

    Ya diğerlerinde ne oldu ???

    +200 km/s hızlarla trafiğe açık yollarda sürerek kaç kez daha azraili atlatabileceğinizi sanıyorsunuz.

    Ben yıllardır sizden çok daha fazla hızlı olduğunu zanneden motorcu gördüm ve gömdüm. Hepsi tertemiz dostlar arkadaşlar kardeşlerdi.
    Mekanları cennet olsun , olsun da yahu vakti zamanı gelince torun torba sahibi yaşlı insanlar olarak göçselerdi şu fani dünyadan ne olurdu sanki.

    Motosikleti gerçek anlamda kullanabilmek için 3 şeyi tam anlamı ile yapabilmek gerekir.

    1- Motoru hareket ettirmek ve hızlandırmak.

    2- Motoru gerçek anlamda yönlendirebilmek.

    3- Motoru her koşulda durabileceği en kısa mesafede durdurabilmek.

    Maalesef,

    Sadece birinci madde olan "motoru hareket ettirmek ve hızlandırmak" kısmına (ki dünyanın en kolay işidir , bir maymun bile bunu kolayca yapabilir) vakıf olan her aslan parçası kendisini parasının yettiği en hızlı motorun üzerine atıp caddelerde gazlamaya çıkıyor. Alttaki iki maddeden ise hiç haberi yok.

    Kaçınız biliyor acaba ????

    Saatte 50 km ile giden bir motoru bisikletten gelen bilgileriniz ile rahatça hatta ustaca yönlendirebilirken 150 km hızda aynı tekniğin hiçbir işe yaramayacağını ve motorun düz gitmekte ısrar edeceğini. Yüksek hızdaki kaza videolarının %90 ını seyrederken yönlendirmeyi doğru bilen bir motorcunun hiç sıkıntı yaşamadan oradan sıyrılabileceğini görüyor ve o kazadaki ucuz ölümlere kahroluyorum.
    Efendim ??? Kontra tekniğimi dedi biriniz. Hani gidonu döneceğiniz tarafa ittiğinizde motorun döndüğü iddia edilen teknikmi ???
    Bu gözler kontrayı bildiğini iddia eden ama yapamayan o kadar çok sürücü gördü ki şaşarsınız.
    Siz yapabiliyormusunuz ???
    Kandırmayın kendinizi. Kontra kendi kendinize çözebileceğiniz bir teknik değil. Eğitim almadan paraşütle atlamak ne kadar güvenli ise eğitimini almadan kontra tekniğini kendi başına öğrenmeye çalışmak o kadar güvenlidir.
    Hoca yine kendine yontuyor dediğinizi duyar gibiyim.
    Evet bu benim profesyonel işim olabilir ama şu yukarıda yazdıklarımı aman paracıklar gelsin kaygısı ile yazmıyorum , ölmeyin bizi de kahretmeyin diye yazıyorum.

    Motoru 3 sn de 100km ye 5 sn de 200km ye çıkarabiliyor olmanız bir cacık değildir , gerçek motorcular için zerre kadar kıymeti harbiyeside olmaz. Eğer o hızlara çıkarabildiğiniz gibi kısa sürede ve mesafede durdurabiliyorsanız 3.aşamayıda geçtiniz demektir.

    Şu lanet aleti adam gibi kullanmayı öğrenin , kullanmayı gerçek anlamda bilmediğiniz aletle riske girmeyin bizleri üzmeyin.

    27 senedir nefessiz yaşarım ama motorsuz yaşayamam diyen benim gibi bir adam bile şu son kazalardaki gencecik ölümleri gördükçe motosikletine ters ters bakmaya başladı. O gariban ise dili olsa şöyle derdi sanıyorum " abi bizim ne günahımız var, gaz senin elinde gidon senin elinde. Yürü dersen yürürüm dur dersen dururum benim yapabildiğim bu kadar"

    KAZAYI MOTOSİKLETLER ARABALAR YAPMAZ SİZ HATTA "SEN" YAPARSIN.

    Mazereti başka yerde arama önce aynaya bak.

    Sevgilerimle
    bezor1, Ond3rkor, Baykonur ve 39 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Ağustos 2011
    Ölüm meleği bir gün Hazreti. süleymanın yanında bulunan birisine dikkatlice bakmıştı.
    Çıkıp gittikten sonra adam Hazreti süleymana onun kim olduğunu sordu.
    hazreti süleyman ölüm meleği dedi.
    adam onun bakışı sanki ruhumu almak istiyor gibiydi.
    rüzgara emret de beni hindistana götürsün dedi. hazreti.
    süleyman da öyle yaptı.
    Adamı hindistana gönderdi.
    ölüm meleği yanına tekrar geldiğinde
    Süleyman a.s sen geçenlerde yanımda duran birisine ne için dikkatlice bakmıştın diye sordu.
    Melek şu cevabı verdi
    Ben onun ruhunu Hindistanda almakla emrolunmuştum.
    Onu burada senin yanında görünce şaşırdım.
    Fakat vakit geldiğinde Hindistana gittim.
    Onu orada buldum ve ruhunu aldım

    Bir insanın ne kadar yaşayacagı kendi iradesiyle degil kaderin takdiriyledir
    Elbette tedbirli olacağız olmalıyız. bazen o kadar net ölümcül kazalardan kurtuluyoruzki bizi o kazalardan bir güç çekiyor kurtarıyor görüyoruz şahit oluyoruz.
    Ancak Allah eceli geldigi zaman bir kimseyi asla ertelemez.
    cenabı hak bir kulun nerede ne zaman ve ne şekilde ölmesini takdir etmişse o kulu oraya gönderecek bir sebep yaratır.
    Allah ölenlere rahmet şefaat eylesin..
    Markopaşa bunu beğendi.

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Abi 25 seneden fazla oldu bu meretin üstündeyim...
    Hiçbir zaman ülem beni geçtiler demedim...
    Hiçbir zaman CAN taşıdığımı unutmadım...
    Ha bide son 3-5 yıldır olm parçalar pahalı,sigortalar artıyor,tremeri unutma v.b şeylerde başladı
    Kaza yaparsan şu kadar paran gider,canını düşünmüyorsan keseni düşün diyorum...
    İşe yarıyor..
    Hadi biz ittiyarız,sen ilk beni döv,gençler üstüne alınsın...
    Selamlar abi...
    espresso ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.

  4. #4
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    herkesin arabaya binmesinin sebebi var motor kullanımı pek artmaz

  5. #5
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Hocam burasi simdi "tabi dogru evet ben de zaten cok dikkatli surer cok iyi fren yaparim, soyle surulmeli boyle durulmali adam gibi sursun herkes kardesim" diyenlerle dolabilir.

    Kendi adima 15 yillik surusun sonunda bile 2 ve 3ncu maddede ne kadar kusurum oldugunu bilmiyorum.

    Egitim elzem bir konu, cok zor anlatilabiliyor suruculere. Ben dahi bu 15 senenin 13unde ne egitimi aga suruyoruz iste derdim.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    3senedir yaz kış aktif motor kullanıyorum öncesini saymıyorum şimdi işe geldim yağmurluğun bi yeri delinmiş ön arka takım komple ıslandı kurumasını bekliyorum.(arabam olmasına rağmen bu havada yine motorla geldim,köprünün rüzgarından haberim olduğu halde) Bu zamana kadar max. gördüğüm hız 178km/s. O zaman anladım ben hız sevmiyorum motora binmeyi seviyorum.İki tekerle yolculuk etmeyi seviyorum,artçım olmadığı zaman kesinlikle arabaya binmiyorum ki araba çok yaktığı içinde değil dizel 100km/5.2litre şehir içi.
    Şimdi bu şartlarda ben hocama katılıyorum,en çokta yüksek hızlarda motorun düz gitmek istemesine. Yayla gibi yolda yüksek hızlarda şerit değiştirirken bile şerit değiştirdiğini zannedenler kuş bakışı kendini izlese sol şeritten sağ şeride geçerken katettikleri mesafeyi görseler %80i şaşırır,zannediyolar ki tık diye şerit değiştiriyoruz.Ama sonuç olarak ne oluyor? Kapasitesine göre hız limitini aşıp en ufak bir olumsuz durumda kurtaramıyor ve kaza gerçekleşiyor geneli ölümcül oluyor. Kim ne derse desin birden fazla eğitim almadan +200lü hızlarda motor kullanan isterse 30yıldır kullanıyor olsun(YOK) birgün kötü haberi alınacak. Şans faktörüyle kurtuldukları kazaları tecrübe sayan motorcularla dolu yollar ve öldükten sonra şansa ihtiyacımız bile kalmayacak.

  7. #7

    Üyelik
    05 Mart 2016
    Şehir
    Aslen sındırgılıyım istanbuldayım
    Motosikleti
    Yamaha mt 700 tracer
    Hocam eline yüreğine sağlık,çok çok güzel anlatmışsın.Lakin anlaşılacak mı......Hiç sanmıyorum.Bizdeki bu adam sendecilik olduğu müddetce düzelmez ve düzelmeyecekte.Şimdi de bir firma bas baas bağırıyor.Ehliyet gerekmez!Ne demek bu ne deeemek yahu,onu bunu bilmem burada, uzun uzun?yazmak istemiyorum.Kişinin cebinde araç ehliyeti yok,tecrübesi,trafikte olup bitenden haberi yok.Kim,nasıl,nerede,nereye döner yada gider bilmez veya tahmin edemez.Biner motoruna vııın sonrada...Demem o ki işin özü,MOTOSİKLET HER ZAMAN DUYULARLA YÖNETİLEN BİR ALETTİR?kaldı ki dediğiniz gibi(kendi başına dengede bile duramaz);Arkadaşlar hepimiz üzülüyoruz.Kaza olmaz demiyorum ama,LÜTFEN HİÇ YOKTAN YOLU OKUYUN HİSSEDİN ve SİZİ BEKLEYENLERE GERİ DÖNÜN......Sevgiyle esen kalın

  8. #8
    blacktulip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    az kaçar,çok yakar.
    Çok haklısınız.

    Keşke sizin gibi değerli eğitmenler elini taşın altına soksa ve Ankara'da bir haftasonu ücretsiz eğitim düzenlese.

    Gerçi artık periscope,instagram falan var,yapın bi canlı yayın,seminer. Öğrenelim dimi
    hyanax100 bunu beğendi.

  9. #9
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı blacktulip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok haklısınız.

    Keşke sizin gibi değerli eğitmenler elini taşın altına soksa ve Ankara'da bir haftasonu ücretsiz eğitim düzenlese.

    Gerçi artık periscope,instagram falan var,yapın bi canlı yayın,seminer. Öğrenelim dimi
    Sevgili kardeşim,

    Benimkilerde dahil Türkiyedeki neredeyse tüm seminer veya bizim deyimimizle teorik eğitimler zaten ücretsiz.

    Bundan iki ay önce ben ODTÜ deydim . Katılım serbest ve ücretsizdi.

    Turing sürekli ve düzenli olarak bu tür eğitimler veriyor ve hatta katılımcılara kask ve yelek hediye ediyor.

    Bugün Bilkent üniversitesinde Honda Motosiklet Eğitim merkezinin ücretsiz eğitimi vardı.

    Biraz araştırmacı olur , takip ederseniz bu tür bolca eğitim olduğunu görebilirsiniz.

    Sevgilerimle
    Sepetçioğlu ve Sj's bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  10. #10

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    yavaş gidincede o arkadan gelen o cocuğu sanki görmüyormuş gibi üzerinden geçicekmiş gibi geliyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------

    bu yazı hiç bir şeye çözüm üretmez, baş kaldırıcak bir kaç plan yapılmalı, 10 kişi gidelim belediyenin önüne motorları yatıralım bizde yere uzanalım bundan güzel eylem olamaz

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Motosiklet hobi olmaktan çıkarsa ölümlü kazalar oldukça azalır.Özellikle gençlerin,hafta sonu 3-4 saat gazlayıp adrenalin yaşamak stres atmak derdiyle bu alete binmesi çok tehlikeli.

    Motosiklet çok güzel bir ulaşım aracıdır.Özellikle büyük şehirlerde trafik,park yeri derdinden sizi kurtarır,onu hobi olarak görmeyip günlük hayatınızda da yer açın.

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Geri dönüşümleri net göremediğimiz için genellikle boşa yoruluyor, boşa yazıp çiziyoruz gibi geliyor ama öyle değil hocam.

    Yazılan, çizilenler, videolar, eğitim programları gerçekten işe yarıyor.

    Şu bir gerçek ki ölümlü kazaları sıfıra indirmek imkânsız.
    Fakat azaltıyoruz.

    Çeşitli platformlarda yüzlerce insan bu konuda emek sarf ediyor ve hiç biri boşa gitmiyor.
    Ölenlerden daha fazla kurtardıklarımız var.
    Motosiklet kazaları motosiklet sayısı gibi artış gösteriyor ama aynı oranda değil.
    Gün geçtikçe paralellik azalıyor.
    Yani motosiklet sayısı %10 artıyorsa kaza sayısı da %10 artmıyor.
    Son yıllarda bu artış puan puan düşüyor.
    Yılmadan devam edeceğiz ve oran kabul edilebilir bir noktaya illa gelecek.

    Okumayan, araştırmayan, anlamayan, dinlemeyen için yapacak bir şey yok.
    Başlarına bişey gelmemesi için dua edicez.
    Şanslıysalar yaşayacaklar.
    İşini şansa bırakmayanlarla biz devam edelim.

    Aslında çok bir iş kalmadı.
    Şu an bir tek
    -ben kendime güveniyorum
    -gaz kolu benim elimde
    -kişi kendini bildikten sonra her şey bilekte biter
    -20 yıldır tek kazam yok eğitim neymiş

    Gibi geyikçiler kaldı.
    Onlar da yavaş yavaş doğru yolu bulacaklar.
    Sonrası Allah Kerim.

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yavaş gidincede o arkadan gelen o cocuğu sanki görmüyormuş gibi üzerinden geçicekmiş gibi geliyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------

    bu yazı hiç bir şeye çözüm üretmez, baş kaldırıcak bir kaç plan yapılmalı, 10 kişi gidelim belediyenin önüne motorları yatıralım bizde yere uzanalım bundan güzel eylem olamaz
    Yani diyorsunki,

    Son kazada ölen arkadaşlar arkadan gelen araçlar üzerlerinden geçmesin diye 290 km ile gidiyorlardı . Arkalarından ne geliyordu Bugatti falan olsa gerek.
    Yazıyı çare olsun diye değil çaresizliğimden ,ölümleri elim kolum bağlı seyretmek zorunda kaldığım için yazdım . Belediye nasıl bir çare olabilirki ?. Varsa belediyenin elinden gelen birşey 10 değil 10.000 motor olarak gidelim .

    Sevgilerimle
    emc2 bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Teorik eğitimleri,herkesin daha rahat ulaşabileceği pratik eğitimlere çevirmek lazım.

    Canını düşünen,motosikletten zevk almak isteyen herkes aslında sürüş eğitimi almayı ister ama ne yazık ki koşullar elvermeyebiliyor. Kimisi eğitim merkezine uzak,kimisinin maddi şartları elvermiyor vb...

    Bunun sistematik halde artması lazım.

    Yani A1-A2-A sınıfı ehliyeti alan bir kişi gerekirse kursa +1000 Tl fazla ödesin,ama profosyonelce,kaliteli bir eğitimden geçsin ve ehliyeti öyle alsın.

    A2 ehliyetimi alırken sürücü kursunun sınav motosikleti,sınav alanında bozulmuştu,biz onarmıştık.

    Gerçi yeni düzenlemeler ile sistem biraz daha gelişti eskiye nazaran fakat çok çok daha disipline edilmesi gereken şeyler var.

    Ayrıca trafikte yapılan her kural ihlali insanın üstünde bir vebaldir,kul hakkına girmektir.

    İnsan tedbirini en iyi şekilde almakla,kurallara en iyi şekilde riayet etmekle mükelleftir.

    Bu da eğitimle,bilmekle,öğrenmekle oluyor...

    Öğreneneceğimiz/öğrenmemiz gereken çok şey var...

    Velhasıl şair demiş ki;

    Güvenme kendine ben oldum diye,
    Pişenler hamım der, bir düşün niye...
    BIYIKLI ve Baykonur bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    En üstteki yazıya ithafen.. Hocamın ne kadar doğru söylediğinin kanıtı..


    Jemand ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Velhasıl şair demiş ki;

    Güvenme kendine ben oldum diye,
    Pişenler hamım der, bir düşün niye...
    Çok güzel söylemiş şair...
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Eğitimden önce insanların risk algısını geliştirmek gerekiyor. Şu anda bu memlekette araç kullananların büyük çoğunluğu, yaptıkları hareketlerin, sürüş tarzlarının ne kadar riskli olduğunun farkında değil. Motosiklette bir de bunun üzerine cahil cesareti ekleniyor. Riskin farkında olan insan ürkek olur. O ürkeklik onu hayatta tutar. Türkiye'de olan kazaların yine büyük çoğunluğu sürücülerin aptallığından kaynaklanıyor. Bugüne dek emniyet şeridinde motor sürmekten kaynaklanan onlarca kaza haberi okuduk ama şimdi forumda "Emniyet şeridini kullamayın" desem (ki sürekli diyorum zaten) hemen ama ile başlayan savunmalar gelecektir. Siz eğitimlerinizde sürüş tekniklerinden önce insanlara şerit aralarını kullanmayı öğretirseniz mesela, her şey daha risksiz olur. Buna da amalar gelir birazdan.

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitimden önce insanların risk algısını geliştirmek gerekiyor. Şu anda bu memlekette araç kullananların büyük çoğunluğu, yaptıkları hareketlerin, sürüş tarzlarının ne kadar riskli olduğunun farkında değil. Motosiklette bir de bunun üzerine cahil cesareti ekleniyor. Riskin farkında olan insan ürkek olur. O ürkeklik onu hayatta tutar. Türkiye'de olan kazaların yine büyük çoğunluğu sürücülerin aptallığından kaynaklanıyor. Bugüne dek emniyet şeridinde motor sürmekten kaynaklanan onlarca kaza haberi okuduk ama şimdi forumda "Emniyet şeridini kullamayın" desem (ki sürekli diyorum zaten) hemen ama ile başlayan savunmalar gelecektir. Siz eğitimlerinizde sürüş tekniklerinden önce insanlara şerit aralarını kullanmayı öğretirseniz mesela, her şey daha risksiz olur. Buna da amalar gelir birazdan.
    Yani diyorsunuzki ;

    Adamı kullanmayı bilmediği bir makina ile trafikte ilerleyen güruhun arasında kullanmaya teşvik edin.

    Mantıklımı bu ????

    Ayrıca bunu öğretmediğimizi nereden biliyorsunuz. "Filtering veya Türkçesi ile filtreleme" terimini hiç duydunuz mu ???.

    Herhangi bir eğitimde neler yapıldığı hakkında bir bilginiz varmı ???

    Önceliklerinizi gözden geçirmenizi hararetle tavsiye ederim.

    Bakın hiç "ama" kullanmadım

    Sevgilerimle
    emc2 bunu beğendi.

  19. #19
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    hocam eğitim demişsin de,
    ardından yazılan ilk mesajda dogma karşına çıkmış.


    coq mu yazmıştı türk tipi kadercilik kavramını ?

    kader or not kader.
    işte bütün mesele bu.

    buraya gelip de kontraymış, eğitimmiş kafamızı ütüleme.

    bir arkadaş omm bültenleri ile ilgili konular açtı,
    kaç kişi onları okudu ?
    motosiklet teorisi kitabını kaç kişi okudu ?
    hiç yoksa Robert pirsigi okuyun.
    kaç kişiyiz ?

    varsa kader,
    yoksa kader.

    sonra rahmet okuyun anca.

    not: üst üste kaza konuları, videoları, haberleri ile motosiklette tedirgin olma durumunu bende yaşıyorum. kısmi özgüven kaybı gibi duruyor. İstanbul trafiğinde biraz özgüvensizlik iyidir, kişiyi tetikte tutar.
    Okan Sinan Ocan, Reşit ve espresso bunu beğendiler.

  20. #20
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Velhasıl şair demiş ki;

    Güvenme kendine ben oldum diye,
    Pişenler hamım der, bir düşün niye...
    Kesinlikle bize uygun dizeler.. Ben oldum dediğin anda kaza yapıyorsun, bu bazen ölümcül, bazen acı verici ve şanslıysan ders çıkarıcı hafif sıyrıklarla atlatılacak bir kaza oluyor. Yeni başlayanlarda iradesi çelik gibi, hem eğitim hem güvenlik ekipmanı konusunda bilinçli insan sayımız az. Bence bunu nasıl yükseltiriz ona kafa yormalıyız. Belki sonuçlarını uzun vadede görürüz ama şu içimizi sızlatan "ben oldum" kazalarının asıl önüne geçecek olan motosiklet öncesi bilinç, eğitim olacaktır.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)