Motosiklet Kullandığınızı mı Zannediyorsunuz ? YANILIYORSUNUZ !!!
Reklamlar
-
Orta-dar gelirli kesim için profesyonel eğitime ulaşmak ciddi sorun.. En çok önerilen; bilinen iki markanın başlangıç seviyesi birer günlük eğitim ücretleri 350-550 tl. Keyif ve hız duygusunu tatmin amaçlı kullanıcıların haricinde; motosikleti ucuz ulaşım ve taşıma amacıyla kullananların oranının; özellikle taşrada çok daha yüksek olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Bu insanlara vasat ehliyet kurslarında verilen eğitimin ne derece yeterli olduğu sizlerin takdirindedir. Ülkemiz hızla kalkındığı ve zenginleştiği için; geçmişteki mobiletlerin, java ceylanların yerini; Hintlisi çinlisi; yüksek hacimli/hızlı/naylon tekerli makineler aldı..Naylon teker..lastik demiyorum..Naylon..Naylondan teker mi olur lan? 1 haftadır heves ettim ,skutır alayım; buraları okuyorum; videoaları seyrediyorum;herkesin hatta bayilerin söylediği ilk cümle "lastikleri değişin;" " Niye?" "kuruda iyidir ama yağmurda kayar düşersiniz" Yaz lastiği mi bunlar?"" Her mevsimde kullanılabilir ama naylon olduğu için ıslaktaa." Ne diyosun kardeşim ne naylonu;oyuncak araba mı satıyosunuz? bunları bu şekilde nasıl satarsanız? "Şimdi tabii siz motosiklet piyasasını bilmediğiniz için haklı olarak tepki veriyosunuz ama işte bu şekilde ithal ediliyor maalesef beyefendi, ama dikkat ederseniz kaymazsınız, kuru zeminde sorun çıkarmaz" " Ben almam naylon maylon, bunları bu şekilde ithaline satışına izin verenlere yazıklar olsun, kaç kişinin kanına girdiniz, ocağını söndürdünüz kim bilir.." Neyse; toparlarsak; görebildiğim kadarıyla bu ortamda eğitim verebilecek düzeyde çok kişi var..Bir araya gelin, örgütlenin, sosyal sorumluluk örneği gösterin, belli zamanlarda kahvehane olur; top sahası olur; ne bileyim bir yer olur işte; maddi gücü yetmeyen motosiklet sevdalılarını eğitin bilinçlendirin..Bilgilerinizle bir gencin hayatını kurtarırsınız belki, ne büyük sevap olur ; ne büyük..
Reklamlar
-
The Dude adlı üyeden alıntı
hocam eğitim demişsin de,
ardından yazılan ilk mesajda dogma karşına çıkmış.
coq mu yazmıştı türk tipi kadercilik kavramını ?
kader or not kader.
işte bütün mesele bu.
buraya gelip de kontraymış, eğitimmiş kafamızı ütüleme.
bir arkadaş omm bültenleri ile ilgili konular açtı,
kaç kişi onları okudu ?
motosiklet teorisi kitabını kaç kişi okudu ?
hiç yoksa Robert pirsigi okuyun.
kaç kişiyiz ?
varsa kader,
yoksa kader.
sonra rahmet okuyun anca.
not: üst üste kaza konuları, videoları, haberleri ile motosiklette tedirgin olma durumunu bende yaşıyorum. kısmi özgüven kaybı gibi duruyor. İstanbul trafiğinde biraz özgüvensizlik iyidir, kişiyi tetikte tutar.
Zamanımız pek okuma zamanı değil,
Maalesef genç nesil okumaktan çok görselliğe takılıp kalıyor.
Forumun yarısından fazlası "Bileği Bükmek" videosunu izlemiştir. Hatta bazıları defalarca izlemiştir.
Ama,
Bu videonun aslında "Bileği Bükmek" adlı kitabın introsu olduğunu , içerdiği bilginin kitaptaki bilgilerin onda biri kadar bile olmadığını bilmezler.
Bu maalesef değişim ve gençler değil bizler değişime ayak uydurmaliyız. Ben geçen seneden itibaren yazmak yerine görseller ile anlatmayı tercih ediyorum ve farkettimki çok daha fazla kişiye bilgi ulaşıyor.
İnşallah bu sene bu konuya daha çok yoğunlaşacağım.
Görselin gücünü farkeden bazı aklı evveller bile ,olmayan bilgileri ,yalan yanlış değerlendirmeleri ve çıkar ilişkileri doğrultusunda ürettiği görseller ile kendilerini motosiklet gurusu sınıfına soktular.
Umarız doru bilgi yanlışı kovar ve taşlar yerine oturmaya başlar.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
entelektüel seviyenin ve evrensel kültür değerlerinin bu coğrafyada düşük olması buna uymamız gerektiği anlamına gelmiyor,
oturup kalın kalın kitaplar ya da uzaklara bakmalı filmler de bireyi toplumun mevcut değerlendirme sisteminde bir işe yaramıyor,
ve fakat toplum içerisinde kendinizi ifade ederken bu fark ortaya çıkıyor,
forumda son dönemde ciddi anlamda iki kelimeyi yan yana getirmekten aciz, kendini ifade edemeyen, derdini kelimeler ile anlatamayan konular ve mesajlar çoğaldı.
cehaletin kendi içerisinde sınıfları olduğunu görüyoruz.
motosiklet genel olarak bu kültür yapısından etkileniyor ve sonuçları okuduğumuz basit şekilde önlenebilir kazalar ve can kayıpları.
bilgi sahibi olmak için bilgiyi arzu etmek gerekiyor,
maalesef bu zamanlarda çoğunluğun böyle bir talebi yok,
bilgi talebi olmayan insana zorla bilgi veremezsiniz.
ancak propaganda yapabilirsiniz.
onu da yoğun olarak yapmanız gerekiyor ki birey şartlandırılabilsin.
görsel öğelerin kullanımının katkı yapacağını düşünüyorum.
ve fakat yine de istenilen seviyeye geleceğini sanmıyorum,
ihtiyacından ziyade tipine bakarak motor alınan bir memlekette ihtiyaç bilgi değil imajdır.
-
150 km/s ile giderken motosikleti yönlendirmeyi siz öğretiyor musunuz?
-
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
150 km/s ile giderken motosikleti yönlendirmeyi siz öğretiyor musunuz?
Elbette öğretiyorum ama bu tekniği illaki 150 km hız ile uygulamanız gerektiği anlamına gelmiyor. Bu teknik her hızda sonuç verir 30 km hızda da ,100 km hızda da güvenle çalışır. Halbuki bisikletten gelen alışkanlıklarınız hız arttıkça yönlendirmenin zorlaşmasına sebep olacaktır. motor 90 km hızla giderken 50 km hızdaki gibi davranmayacaktır.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
150 km/s ile giderken motosikleti yönlendirmeyi siz öğretiyor musunuz?
Okan Hoca öğretiyor mu bilmiyorum. Öğretilmesi gerekir mi, uygun mudur onu da bilemiyorum. Öğretilirse mi eğitim sizin için cazip olur, öğretilmezse mi cazip olur bilemiyorum. Ama öğretenler belli ki var.
https://www.facebook.com/zafer.akcay...4844832068395/
Göstergeyi şuradaki resimden kıyaslayabilirsiniz.
Zafer Akçay veya herhangi bir eğitmen yol eğitimi esnasında tempoyu belirlemiyor. Tempoyu katılımcı belirliyor. Bildiğim kadarıyla temponun o sürücü ve eğitmen için güvensiz olmaya başladığına dair durumda da artık takibi bırakıyorlar. Bu videodan "yol eğitimleri de apaçilik öğretiyormuş yae" sonucu çıkarılmasın diye açıklamak lazım.
-
Eğitim konusuna dikkat çekmek güzel bir şey. Bir çok eksiklerimiz ile birlikte yola devam ediyoruz. Fakat bunları ifade etmekten daha anlamlı olanı Turing kurumunun yaptığı gibi eğitimler düzenlemek. Sponsor firmalar bularak eğitmenlerin de emeğininin karşılıksız kalmaması sağlanabilir. Motosiklet forumları kendini biraz sorumlu hissederek bir çalışma yapabilir. Gerisi havanda su dövmek...
-
acemi60 adlı üyeden alıntı
Eğitim konusuna dikkat çekmek güzel bir şey. Bir çok eksiklerimiz ile birlikte yola devam ediyoruz. Fakat bunları ifade etmekten daha anlamlı olanı Turing kurumunun yaptığı gibi eğitimler düzenlemek. Sponsor firmalar bularak eğitmenlerin de emeğininin karşılıksız kalmaması sağlanabilir. Motosiklet forumları kendini biraz sorumlu hissederek bir çalışma yapabilir. Gerisi havanda su dövmek...
Emin olun sponsora falan ihtiyaç yok.Teorik eğitimler zaten ücretsiz ve davet edildiğimiz her yere gitmeye çaba harcıyoruz. Uygulamalı
eğitimlere ise benim tanıdığım her eğitmen yılda en az iki kez ücretsiz/karşılıksız gönüllü olarak katılır. Ben bunu yıllardır farklı şekillerde yapıyorum zaten.
Turing yönetimi eminimki şu anda karşılıksız hatta hediyeler vererek verdiği teorik eğitimleri , uygulamalı eğitimlerle genişletecektir.
Honda Motosiklet Eğitim merkezi Guruplara özel kış sezonunda hafta içi olmak şartı ile %50 lere yaklaşan indirimler sağlıyor şu anda.
Araştırın arkadaşlar araştırın. Eğitim almak isteyen herkes uygun bir seçeneği mutlaka bulacaktır.
Sevgilerimle
-
ee_ee adlı üyeden alıntı
hahahhaha bu ne lan HAHHAHAHAHAH
-
Jemand adlı üyeden alıntı
hahahhaha bu ne lan HAHHAHAHAHAH
Ne zannediyorsunki ; motoru yürütmek iş değil ...
Garibimin dönüşleride bayağı düzgün
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
Ne zannediyorsunki ; motoru yürütmek iş değil ...
Garibimin dönüşleride bayağı düzgün
motoru yürütmeyi sizden öğrenecek değiliz hoca efendi..
şaka bi yana güzel çıkarımlar olmuş. anlayana..
-
The Dude adlı üyeden alıntı
bir arkadaş omm bültenleri ile ilgili konular açtı,
kaç kişi onları okudu ?
motosiklet teorisi kitabını kaç kişi okudu ?
hiç yoksa Robert pirsigi okuyun.
Videolar da var: http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-listesi.html
Pirsig beni aştı.
-
Motorlar buyudukce alışkanlıklar da degisiyor. Bi bakmissiniz "giyerim yelegi polenezde tur atarim, acarim egzozu daga tasa bakarim" desturuyla baslayan motosiklet seruveni "riva virajlari tastan, 150 yle cikarim o virajdan" haline gelivermis. Bu sirada yillar geçmiş . Tecrubeler egitimler yollar mollar... Özellikle benim gibi ulasim icin de motoru sık kullanan arkadaslar, ( araba 12 lt nin altina dusmeyince) gun icinde az bi viraj gorunce kaptiriveriyor kendini. Tempolu sürüş. Arada muzige takilmalar. Bi ara sarkiyla ritmik gaz acip kapattigimi bile fark etmistim. Motorla yillar icinde uyum saglayinca dusunerek degil duyarak kullanim kismi agir basiyor sanirim. Ara sira sirf motora binmek icin sürdüğüm de oluyor. O zaman daha dikkatli izliyorum etrafi. Daha sistemli gidiyorum ama sehir ici kullanimda ister istemez oa isin ucu kaciveriyor. Tabi ki ben de emniyet seridi kullaniyorum. 30 cm yanimdan 90 la gecen arkadasin aksine trafikten%15-20 hizli gidiyorum anca ama yine de zink diye sağa kiracak dayinin tamponuna yapış mamin işten bile olmadiginin farkindayim. Velhasılı 200 le gaz acmak guzel hissiyat. O sartlarda motora tam hakim oldugunu düşünmek de buyuk ahmaklik. Bu boku yiyosaniz ölüm ihtimali de hep yaninizda olacaktır. Lastigin 1.000 lira sigorta nin 600 ekipmanin 3-5 bin pldugu yerde hocanin aldigi 300-500 gozunuze batmasin. Egitim işleri iyi guzel... usenmesek ayda bir gitsek keske.
-
Şimdi bence asıl sorun şudur ki;
Biat kültürünün hakim olduğu bir toplum olarak çoğunlukla kendi hayatına değer vermeyen bireylerden oluşuyoruz.
Elinde kendi hayatını feda etmek dışında, kendisini gösterebilecek hiçbir becerisi olmayan ve de aşağılık kompleksine sahip olduğu için sürekli kendini gösterme ihtiyacı duyan fertlerden oluşan bir sürünün içinde yaşıyoruz.
Adam bilinçlenmek istemiyor, adam kendisini kurban etmek istiyor.
Buna karşı ne yapılabilir ki?
Sorun motosiklet eğitimi değil.
Önce kişinin kendi hayatının değerli olduğunu ve kendi hayatına değer vermesi gerektiğini öğrenmesi lazım.
Bu olursa, kişi gerisini kendi halleder zaten
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)