Haha aslında pahalı değil ekipmanı dwgiştirdim 700 lira falan harcadımda param bitti ondan pahalı gelmiş olabilir
Haha aslında pahalı değil ekipmanı dwgiştirdim 700 lira falan harcadımda param bitti ondan pahalı gelmiş olabilir
Eskişehirin kışında anca aralık ayına kadar sürebiliyorum.bu gün itibariyle motoru temizledim bırandayı çektim ki geçen hafta sabah işe giderken eksi altı dereceydi...bu sehirde -30 u gördğümü bilirim.kısacası bırakın bu harbi motorcu ayaklarını...
Tesadüfe bakın bende Eskişehirde yaşıyorum ve bugün motoruma bindim. Ocak - Şubat döneminde kısa bir süre sağlam soğuk yapar ama yağış yok ise yine motora binilir. Sadece ben değil pek çok motor kullanıcısı da Eskişehirde motora binmeye devam ederler.
Bence agresifliğiniz bir süre çok sevdiğiniz motorunuzdan uzak kalacak olmanızdan kaynaklanıyor.
Kasmayın kendinizi , güneşin yüzünü gösterdiği ilk gün açın motorunuzun brandasını ve gezin. Sinir falan kalmayacak emin olabilirsiniz...
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Ekipman önemli ama lastik de en az ekipman kadar önemli. Havalar daha da soğuyacak kardeşim . Bence böyle durumlarda son çareye başvurmak lazım.
Annene gidip "annnemmmm annemm annem motur gayıyoo ,düşcem uff olcammm" diye ağladığında , babanın bile yerini bilmediği gizli kasadan çıkan ve muhtemelen son altın gününden kaldırılmış hasılatın bir kısmı işini görecektir. (Valla 47 yaşıma geldim son çare olarak hala bunu yapmak zorunda kalabiliyorum. Param olduğunda hemen geri ödediğim için sürekli faizsiz finansman anneciğimin cebinde beni bekliyor oluyor.)
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
uslup hiç hoş değil...agresif falan değilim,bu alaycı yaklaşımlar sevimsiz...siz insanları kategorize edip küçümserken agresif olmuyorsunuz ama ben agresifim.benimde hala motor kullanan arkadaşlarım var ama aynı zaman elcik koruma ve ısıtmaları var.naked kullanıcısı olarak benim böyle olanaklarım yok...ayrıca eskişehirden bihaber gibisiniz sanki, son motorumu aldığımda 3 ay bırakın sürmeyi kar yüzünden garajdan sokağa çıkaramamıştım...
saygılar...
kar yağana kadar biniyorum ancak Ankara'nın ayazı iyi çarpıyor yav. Atom çayı içmekten yersiz gelen enerji patlamaları yaşıyorum.
Havalar soğumaya başladığına göre konuyu güncellemekte fayda görüyorum.
Sevgilerimle
Kar taneciği yere düşene kadar beklerim. O kar düştü mü motora brandayı çekerim. O saatten sonra benim yazlık lastikler iş yapmaz, kış lastiğine de ayrıca para veremem.
Arabaya yazlık kışlık ayrı lastik, motora ayrı, nereye kadar arkadaş? Banker kastelli miyiz, pablo escobar mıyız biz?
Haaa sizde para bolsa (money talks) takın kış lastiğini gezin tabi, dünya zengine güzel zaten,
Kaç para ülen bir fülüt !!!! Bakınız fülüt
Diyeceğim o ki kışlık ekipman olacak+kışlık lastikler de olacak ondan sonra kışın tadı çıkar elbet.
Bunun içinde yine yeşil yeşil dolarlar lazım $$$$
Uludağın zirvesindeki villamda, kar yağarken şöminede yanan odunların çıkarttığı çıtırtılar eşliğinde elimdeki yıllanmış buzlu viskimi yudumlayıp; "bu fakirlerin işi de kışın gerçekten çok zor" demeyi isterdim elbet...
Harbi motorcularmış, hadi ordan hadi
(Evine ekmek götürmek için çabalayan, kar kış demeden yollarda olan kuryeci kardeşlerimizi tenzih ederim.)
Okan Hocam,
Bilinçli bir kullanıcı olarak paraya kıydım gittim Winter Grip Plus aldım taktırdım motoruma. 10 Aralık Pazar günü Ankara çevresinde 3-4 saat motor sürdük. 3 Kişiydik;
1) Bridgestone BT23 ( Mt-07 ile gelen lastik )
2) Michelin Road 4
3) Anlas Winter Grip Plus
Anlas diğer lastiklerden bir tık bile iyi tutuş sağlamadı. 3 motor hep aynı hızda gittik, diğer lastiklerin kaydığı yerde ben de kaydım. Viraj, frenleme vs hiç farkını göremedim. Bu lastiğin üretiliş amacı olan kaygan zeminlerde ( tozlu yolun ıslanması gibi ) performansı hiç tatmin etmedi beni.
Dünyanın ilk ve tek kış Enduro lastiği
Winter Grip Plus, her türlü hava koşulunda motorunu kullanmayı tercih eden Enduro motosiklet sürücüleri için geliştirildi.
lastiğin tanıtımından alınmıştır.
Sanırım "her türlü hava koşulu"ndan sadece 0 derece altındaki kuru tertemiz asfalt veye Full Kar anlamam gerekiyordu. Yağmur, kırağı, çiğ vs kast etmemişler demek ki. Ayrıca "kaygan zeminlerde ( tozlu yolun ıslanması gibi )" dedim, kaygan zeminlerden sadece birisi tozlu yolun ıslanması idi. Temiz, ıslak, parlak asfalt kesimlerinde de bir fark göremedim.
Diğer lastiklerden 1 tık bile iyiliğini göremedim maalesef. Bu sezon 5 bin km yaptım, 5-10 bin km daha yaparım, gelecek sezon Metzerler Roadtec 01 takarım, türkiye yollarında ve hava şartlarında nasılsa öyle de tutmuyor böyle de tutmuyor. Belki iyi lastiktir de benim beklentilerim fazlaydı, beklentilerime karşılık bulamadım.
Bu karşılaştırmayı ne şekilde yaptınız ? 3-4 motoru aynı anda nasıl kullandınız ? Motorların tepkisini aynı anda nasıl ölçtünüz ve hepsinin aynı olduğuna nasıl karar verdiniz açıkçası anlayamadım.
Bu tür karşılaştırmalar öyle arka arkaya sürüp sonuca varılabilecek şekilde yapılmazlar.
Lastiğin iyi olmadığını düşünüyorsanız 5-10 bin km daha yapmayı nasıl göze alabiliyorsunuz ?
Sevgilerimle
Diğerlerinden bir tık bile daha iyi olmadığı için gayet iyi bir lastik olan yerli malı Anlaş yerine gidip Metzeler takacaksınz. Bravo...
Hocam benimki tamamen ampirik bir bilgi ( çeşitli gözlemler sonucu elde edilen bilgi )
Gözlemlerimin hepsinde ortalama bir süratle sevrediyorduk, 70-90 km/s arası, şehir dışı yollarda, yumuşak sürüyorduk.
1) Yağmur yağmış ama durmuş 3 motor arka arkaya gidiyoruz, dik konumda sabit gaz ile giderken temiz pütürlü asfalttın bazı yerleri pütür gitmiş sadece kaymak asfalt ( zift sanırım ) kalmış 50-100 cmlik kısımlardan geçerken hepimizin arka lastiği bir salladı. Bende TCS olduğu için sarı uyarı ışığı yanıp söndü. Sanırım Aquaplaning yaşadık.
2) Yağmur yağmış ama durmuş 3 motor arka arkaya gidiyoruz, sol virajda hafif yatık ( zemin ve hava şartları yüzünden hızlı değiliz ) yukarıdakine benzer bir zeminde arka tekerimiz yine salladı.
3) Çiğ veya tozlu zeminin ıslanması dolayısı ile kayganlaşan yolda sağ virajda belirli bir noktada hepimizin arka teker bir salladı.
Bu 3 durumda da hava ve zemin şartlarından dolayı tempomuz ortalamanın altında bir durumda idi, kuru yoldaki gibi yüksek değil, çok da yavaş değil.
Kızılcahamam Soğuksu'dan aşağı ana yola inerken 30-40 km ile giderken şehir içi yolda yer yer ıslak, yer yer maximum 5 mm ıslak toz tabakası ( bir nevi çamur ) olan yolda zemini ve lastiğin tutuşunu kontrol için limon sıkar gibi ön frene basarken daha %15-20 sıkmışken ABS devreye girdi. Panik fren filan değil bilinçli olarak önüm ve arkam müsaitken yaptığım frendi.
3 arkadaş da ortalama sürücüler sayılırız, kesinlikle uzman değiliz, acemi de değiliz, adac kapalı alan, gözlemli yol sürüş eğitimi aldık. Eğitimler sonrası 20-30 bin km de yol tecrübemiz var.
Sizin gibi uzmanlar karşılaştırsa belki aradaki farkı çok rahat görebilir, BEN ülkemiz yollarında, ülkemiz hava şartlarında bir fark göremedim. Bir daha da almayı düşünmüyorum.
Lastik kötü değil, bence bizim sürüş yaptığımız koşullar altında alternatiflerinden iyi değil, ekonomik ömrünü tamamladıktan sonra BANA GÖRE aynı ayardaki başka bir markaya geçeceğim.
Bahsettiğim koşullar altında daha iyi performans verecek bir lastik markası/modeli biliyorsanız önerilerinize açığım. Yurtdışına taşındığınızı hatırlıyorum, eğer Ankara'ya gelme durumunuz olursa özelden telefon numaramı verebilirim, gelir bir de siz test edersiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
Fiyat aynı, BENCE performans aynı ise neden marka fanatikliği yapıp Anlas alayım? Metzeller Roadtec 01 yurtdışında yapılan testlerde kuru ve ıslak zeminde hep ilk sıralarda çıkan bir lastik. mt-07'im varken kullanmıştım, aşırı yağmur olan bir sürüşte bile bana güven vermişti. Yağmur altında Ormanlık Dağ yolunda sol dar virajda bir kere hafifçe arka tekeri sallayıp hafif kaydı o kadar, önümde giden ktm 1290 SA da kaymıştı. Zeminin çok bozuk/kaygan bir yerine denk geldik sanırım. Ne kuruda ne soğukta ne de ıslak zeminde bir kere bile üzmedi beni. Bridgestone BT23'den bu lastik yere yapışıyor, mt-07'nin frenleri aslında iyiymiş hissi bile yaşamıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Bende bir sıkıntı var sanırım, https://www.facebook.com/groups/1640...0559789877970/ adresinde gayet güzel buz/kar üzerinde gidiyor.
Çektim garaja ikitekeri, baharda görüşürüz artık.
Konu güzel; bari tavsiye de alalım... 1997 model Yamaha XTZ660 Tenere'mde yaklaşık 2 yıldır kullandığım Mitas E07'ler var. 3 mevsim kullanımda benim sürüş alışkanlıklarım dahilinde gayet iyiler ve geçtiğimiz hafta 8-10 derece hava sıcaklığında sürüş yaptığımda herhangi bir sorun yaşamadım ama 0 civarı derecelerde yol tutuşları nasıl olur hiç bilmiyorum. İki kışı motosiklet garajda yatarak geçirdi, bu kış yatmasın bari, ben de keyfimden eksik kalmayayım Ön 90-90/21, arka 130-80/17 (Yamaha 120-90/17 öneriyor) iç lastikli. Bu ölçülerde makul fiyatlı kış lastiği tavsiye edecek olan var mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)