DİKKAT !!!! Bu Ay Lastikleriniz Bir Yılda Yaşlandıklarından Daha Fazla Yaşlanacaklar.
-
Panik yok ,
Lastiklerinize birşey olmayacak.
Buradan sonrası motorunu sarıp sarmalayıp güneşli Mayıs - Haziran aylarına kadar mumyalayacak arkadaşlar için değildir , onlar annelerinin dizine yatıp biberonlarındaki ılık sütü tatlı tatlı içip uyuyabilirler. Anlatacaklarım 7/24 motor kullanabilen harbi motorcular ve motosiklet üzerinde ekmeğini kazanan iki teker emekçileri içindir.
Aslında olan şey şu;
Mevsim artık kışa dönecek ve sadece havalar değil, motorunuzu üzerinde sürdüğünüz asfalt da soğuyacak ve tutuş sanki lastiğiniz sertleşmiş gibi azalacak.
Yıl boyu motosiklet kullanan "harbi" motorcular için lastik değişimi zamanı aslında tam bu zamandır.4 mevsim adı altında satılan diğer tüm ürünlerde olduğu gibi 4 mevsim lastiklerde de 4. mevsim olan "KIŞ" kısmı biraz abartıdır. Kış ayları diğer tüm aylardan çok çok farklı tutuş koşulları içerir ve 4 mevsimlik olarak üretilmiş "ortalama" bir lastik iş yapamayacaktır.
Unutmayın şimdiden sonra lastiklerinizdeki tutuşun önemi kat kat artacak.
Comutter ve scooter sürücüleri biz bol hacim ve beygir sever motor severlere göre çok daha şanslılar. Son dönemde bu iki tür motor için gerçek "KIŞ LASTİĞİ" bulmak hem çok kolay hem de nispeten oldukça ucuz. Bizim koca hayvanlar için ise iç piyasada gerçek "KIŞLIK" lastik bulmak zor.
Peki nedir bu "KIŞ LASTİĞİ" ???
Kış lastiği denildiğinde akla gelen lastik genellikle "KAR LASTİĞİ" dir. Ancak durum pek öyle değil.
Kış lastiği denildiğinde akla gelen ilk şey "ISINMA KARAKTERİ" olmalıdır. Kış lastiğinden beklenen en önemli özellik soğuk yüzeylerde ve hava koşullarında dahi kolayca ve çabucak çalışma ısılarına ,dolayısı ile azami tutunmaya erişebilmeleridir. Yaz lastiklerine göre çok daha geniş ve derin su tahliye kanallarına ilaveten yazlık lastiklerimizde olmayan ve tutuşun zayıf olduğu zeminlerde (ıslak , kaygan v.s.) tutuşun artmasına neden olan kılcal kanallara (vakum etkisi) sahip olan lastiklerdir.
Yumuşak hamur karakterleri nedeni ile yaz aylarında kullanımı tavsiye edilmeyen bu lastikler ,sadece kış aylarında takıldığında size diş derinlikleri izin verdiği sürece , eğer çok kilometre yapmıyorsanız ,doğru saklama koşullarında 3 yıl boyunca verimli şekilde hizmet edebilirler.
Her zamanki gibi yukarıda özeti geçilen konuya ilave edecekleriniz çekinmeden aşağıya ekleyiniz , tartışınız.
Kavga etmeyiniz ,ayırmam mısırımı alır seyrederim ona göre
Sevgilerimle
Reklamlar
-
yazlık lastikle 2 karış karda giden bendim harbi motorcularız biz
-
- 15C soğukta motora biner gezerim ama karda kesinlikle binmem.kar lastiği olsada güvenmem çünkü kar lastiği buzda çok iş görmüyor.bulunduğum yerde çok dik rampalar ve inisler var.
-
ben de yılın her günü motora biniyorum. karda binmiyorum sadece. kimin harbi motorcu olduğunu belirleyen de kesinlikle bu kıstas değildir. lastik konusu doğru.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
Biz de kar, buz, soğuk asfalt yok 11. Ayda kısa kollu tişörtle geziyoruz :D
-
HARBİCİ seni. Hadi oradan.
-
-
-
The Dude adlı üyeden alıntı
Motosiklet kullanırken "İYİ" yada "YETERLİ" seçeneği bazı anlarda sizi zor durumda bırakabilir. Aslında kış aylarda kullanmanız gereken lastik , kullandığınız lastiğin kış versiyonu olan CITY GRIP WINTER olmalıdır. Bu seçim kış ayları için "EN İYİ" sonucu verecektir.
ÖNEMLİ NOT: O viskiyi hocanız olmadan tüketmeniz hem ayıptır hem de caiz değildir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
The Dude adlı üyeden alıntı
white russian olmadan sütü ağzıma değdirmem bu bir. antalya da oturuyorum kış,antifriz filan nedir bilmem bu da iki. soğukta motora binen arkadaşlara ayıp olmasın, ben susayım bu da üç
-
City grip cidden güzel lastik,ıslak zemin performansı harika,yıllardır kullanıyorum.
Ama daha sportif modeli power pure göre hızı biraz daha düşük deniliyor,5-6 km fark ediyormuş,viraj kabiliyet ve yakıtta da daha üstün durumda,ıslak zeminde ise başarılı değil diyor kullanıcılar,
Yazın power pure kışın City grip iyi gider aslında ama motoru jantı mundar ederler sök-tak her sene iki defa.
Power pure kullananlar bir-iki yorumda bulunursa sevinirim yazın düşünüyorum.
-
Standart lastik ile 2013 yılında karda kayıp düşmüştüm.. Epey kaymıştı yerde motosikletim.. yol kenarındaki kar yığınına saplandığı için birşey olmamıştı.. İlginç bir şekilde standart lastik güzel yol tutuyordu..
-
Lastiğin içindeki havayı ısıtmak için rezistans döşeyip çözüm bulacaklar çıkacaktır elbet..
"-Baba bi 2dk. bekleyelim lastikler ısınsın.."
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Lastiğin içindeki havayı ısıtmak için rezistans döşeyip çözüm bulacaklar çıkacaktır elbet..
"-Baba bi 2dk. bekleyelim lastikler ısınsın.."
Aslında hiç fena fikir değil ha
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Konu ya girişiniz bir eğitimciye yakışmamış.
-
Macit250 adlı üyeden alıntı
Konu ya girişiniz bir eğitimciye yakışmamış.
Sadece 6 yıldır eğitmen ama 26 yıllık motorcuyum.
Bilmem anlatabildimmi
Ayrıca burası insanlara not verip , zayıf aldıklarında sınıfta kaldıkları bir okul değil bende Kel Mahmut değilim.
Sohbet ediyor , birbirimize takılıyor bunun yanında da bildiklerimiz paylaşmaya çalışıyoruz.
Eğer sizin işaret ettiğiniz türden bir eğitmen olsaydım öğrencilerim/dostlarım/kardeşlerim değil , müşteri kitlem olurdu ve tabiki onlara bolca kibar davranabilirdim.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Bu kışın motosiklet sürenlerin biz harbi motorcuyuz hadi dağılın bebeler triplerini, askerdeki uzun dönemlerin siz askerlik mi yaptığınızı sanıyorsunuz serzenişlerine benzetiyorum bence gerek yok
Kışın lastik seçimi öneri ve bilgilendirmeleriniz için ayrıca teşekkürler
-
wing41 adlı üyeden alıntı
Bu kışın motosiklet sürenlerin biz harbi motorcuyuz hadi dağılın bebeler triplerini, askerdeki uzun dönemlerin siz askerlik mi yaptığınızı sanıyorsunuz serzenişlerine benzetiyorum bence gerek yok
Kışın lastik seçimi öneri ve bilgilendirmeleriniz için ayrıca teşekkürler
"Bu kışın motosiklet sürenlerin, biz harbi motorcuyuz hadi dağılın bebeler"
Ama durum aynen böyledir zaten .
Harbi motorcu dediğin adamı;
- İlk yağmur damlası yere düştüğünde,
- Düzlüğün sonunda ilk viraj geldiğinde,
- Litrelik canavardan inip 125cc lik yavrucağa oturduğunda bile yüzünde oluşan mutluğu gördüğünde ,
Tanırsın...
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
"Bu kışın motosiklet sürenlerin, biz harbi motorcuyuz hadi dağılın bebeler"
Ama durum aynen böyledir zaten .
Harbi motorcu dediğin adamı;
- İlk yağmur damlası yere düştüğünde,
- Düzlüğün sonunda ilk viraj geldiğinde,
- Litrelik canavardan inip 125cc lik yavrucağa oturduğunda bile yüzünde oluşan mutluğu gördüğünde ,
Tanırsın...
Sevgilerimle
Evet biz çakma motorcular zaten hiç viraj sevmeyiz, litrelikten aşağısına binmeyiz değil mi
Saygılar
-
Konu güzel,faydalı .Harbi motorcu bende olamadım,Sorun değil. Kar yağınca binemiyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)