Merhaba Motosiklet Dostları,
Öncelikle ,
Barkın Bayoğlu (AEA) , Fuat Domaniç ve Devrim Sirmen e en içten şekilde büyük geçmiş olsun diyorum .
Bu dakikadan sonra kuru kuru eleştiri yapmayı istemiyorum. Barkının sürüşü hakkında bu kaza olmadan önce defalarca yazdım çizdim. İleri sürüşteki öğretilerin özeti şudur "BİR KAZAYA KARIŞMAMANIN EN GARANTİLİ YOLU HİÇ ORADA OLMAMAKTIR" yani bizim öğretimiz kaza olmadan önce biter. Kaza olmuşsa yapılacak tek şey geçmiş olsun demek ve ölüm olmamış olmasına sevinmektir. Düşene sonradan akıl vermek sevimsiz bir durumdur.
Umarım en kısa sürede sağlıklarına kavuşurlar ve Barkın eğitmenler hakkında sallamaya devam edebilir. Sağlık olsun yeterki onlar geri dönsünler biz yine katlanırız.
Eleştirmek yerine sadece kazanın oluş şekli ve nedenlerini videodan çözebildiğim kadarı ile kendi görüşümle anlatmak isterim.
Kazanın oluşundaki ana etken "yakın sürüş ve yetersiz arka kontrolüdür" tür. "Fuat Domaniç arkadan geldi çarptı" demek işin kolayına kaçmaktır. O hızda yapılan bir sürüşte , o takip mesafesinde Barkının frenle beraber gelen sağa pikesine cevap verebilecek ne zamanı ne de mesafesi vardı Fuat Domaniç in.
FD nin daha önceki pistteki kazasındaki durum ile burada olan biten arasında dünyalar kadar fark var , saatte 150 km civarında 1 sn takip mesafesinde önünüzde giden motor sert bir frenle sağa çekilir ve önünüzü kapatırsa aynen videoda olduğu gibi daha gazı kapatamadan patlarsınız. Yinede FD tecrübesi ile motoru oldukça sağa çekmeyi başarmış ama arkasında olan bitenden habersiz, ayna kontrolü olmadan sağa çekilmeye devam eden Barkından gidonu kurtaramamış.
Sonuçta sadece Fuat Domaniçe yüklenmek haksızlık etmektir. Bu hızda bu kadar yakın takip mesafesinde o üçlüden hangisi arkadaysa ortadakine çarpması kaçınılmazdır.
Tekrar tekrar her ikisine de geçmiş olsun diyor ,en kısa sürede sağlıklarına kavuşarak motosiklet üzerinde görmeyi diliyorum.
Sevgilerimle
https://www.youtube.com/watch?v=xofqykB38M0