Sağdan geçmeyi haklı görüyorsunuz gibi geldi.
Sağdan geçersen, geçmeye kalkarsan sonuçlarına katlanırsın. Sağdan geçilmez. Soldan geçilir.
Bana göre Fuat abi bir hata yapmış...
Sağdan geçmeyi haklı görüyorsunuz gibi geldi.
Sağdan geçersen, geçmeye kalkarsan sonuçlarına katlanırsın. Sağdan geçilmez. Soldan geçilir.
Bana göre Fuat abi bir hata yapmış...
!!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!
Sağdan geçmeyi haklı gösteren bir ibare kullanmadığım gibi,videoyu dikkatle izlerseniz sağdan geçmek için hamle edenin Barkın olduğunu görebilirsiniz. Fuat Domaniç sadece sağa geçmiş ama hızında kayda değer bir değişiklik yok. Videonun başından kazanın olduğu ana kadar Fuat Domaniçin hızı 160 civarında sabit. Önünüzdeki motor sağa hamle yapar ve aynı anda da fren yaparsa videoda olan dan başka yapılabilecek fazla birşey yoktur. Bu videoda asıl sağlayan Barkın , yakın takip mesafesi yüzünden çarpan Fuat Domaniçtir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Bu arada videoyu bir kere daha izledim.Sanırım önceki mesajımda yanlış bir tespit yapmışım.Fuar abi sağlama yapmıyor.Göstergelere ve Barkın'ın fren lambasına bakınca Barkın fren yapıyor hızı 150 km lerden 130 lara iniyor.Fuat abi 160 km hızla sabit devam ediyor.Fuat abi orada kaçış manevrası yerine çok az frene dokunsa belki kaza hiç gerçekleşmeyecek.Yanlış veya geç tepki vermesinde aşırı derece yakın olan takip mesafesi oldukça önemli bir faktör.
oocan hocam, sizi tesadüfen buradan sonra da motbaba'nın kanalından tanıdım, iyi ki tanımışım. Gerek üslup olarak gerekse yaklaşım olarak neredeyse tam düşündüğüme yakın bir eğitmen duruşunuz var. Umarım bir gün yakından da tanışırız, hatta sohbet imkanı buluruz. Ne saldırılara karşı sert bir üslup, ne de anlatımda ters bir dil yok sizde, çok hoşuma gidiyor. Sizin gibi insanlar bence gerçek eğiticilerdir, tıpkı Aydın Hoca gibi, ki Aydın Hoca Honda'da iken GS 2 eğitimi almıştım kendisinden Çağrı Hoca ile birlikte.
Kaza ile ilgili anlattıklarınızın neredeyse aynını düşünmüştüm ben de.
Öncelikle her ikisine de geçmiş olsun. Evet daha önceden ben de Barkın'ı hakaret etmeden ama sert şekilde eleştirmiştim ve sanki o videoda kaza geliyorum der gibiydi(hani şu meşhur suzuki videosu). Ben de dün ilk kez videoyu izleyince İkarus Sendromu bu olsa gerek dedim açıkçası. Üstelik yanlış bilmiyorsam Fuat Domaniç de bir motosiklet eğitmenidir. Ama kişisel görüşüm bence de kazanın asıl kusurlusu Barkın'dır. Zira sinyal de vermemiş, görünen o ki aynaya da bakmamış. Fuat Hoca da hızına da bağlı olarak kaçamamış, belki içinden napıyo yav bu Barkın bile demiş olabilir anlık olarak ama o da kaçarım sanıp frene basmamış gibi. Ki, Barkın'ın Fuat abinin bana çarpması sonucu diye direkt peşin hüküm vermesi de garibime gitti, çünkü asıl hata kendinde, her ikimizde dikkatsizlik ettik diyeceğine direkt kusuru başkasına atmış. Kazalarda hep kusuru çarpanda ararız, niye çarptı, kazaya kim sebebiyet verdi bunu pek düşünmeyiz. (Bu arada hayat kurtaran bakış der durur Aydın hoca, zaten yapardım ama onun videoları izledikçe artık neredeyse her şerit değiştirmede yapıyorum, Barkın da yapsaymış, bu kaza olmazmış belki de)
Çokça sallamanın da anlamı yok, bu 2 tekerli meretle siz ne kadar dikkatli olsanız bile öndeki, yandaki arkadaki aracın ne halt edeceği belli olmuyor, yani kazaya açığız her zaman. Evet biliyorum siz bir eğitmen olarak başkalarını da sürekli kontrol edeceksin, diyeceksiniz ve bu doğru ama, işte zaman zaman hepimiz bunu anlık da olsa unutuyoruz ve o zaman yukarıdaki gibi videolar meydana geliyor.
Her ikisine de tekrar geçmiş olsun! Neyse ki hayattalar, biz de burada laf ebeliği yapabiliyoruz sayelerinde.
Araba devrilince yol gösteren çok olur diye güzel bir ata sözümüz var, bizimki o hesap, ne desek boş aslında.
Bence iyileştikten sonra güzel bir analiz ve özeleştiri videosu çekeceklerdir(Umarım). Ve videolardan Fuat Domaniç'i az buçuk tanımışsam eğer, asli kusurun Barkın'da olduğunu söyleyecektir, ki haksız da olmaz böyle söylerse. Barkın'ın da ciddi anlamda bir özeleştiri yapmaya ihtiyacı var gibime geliyor.
İkisine de acil şifalar dilerim!
NOT: Bir de son zamanlarda şunu anlıyorum ki, motosiklette teknik anlamda da sürüş süresi anlamında da sizden daha fazla zaman almış ve bilgili olan kimi sürücüler sizden daha kötü sürebiliyorlar. Böyle arkadaşlarım da var, adam motor bloğunu söküp takacak kadar iyi tanıyor motosikleti ama yola çıkınca bu aynı adam mı diye düşündürüyor beni sürerken.
Öncelikle geçmiş olsun,
bu kazanın hiç olmamasını dilerdim, ama pozitif tarafından bakmak gerekirse, bir çok kullanıcı için sağdan geçmek, sağdan hızlanmak vb durumlarda net bir örnek olay oldu. İçimizden birinin başına gelmesine üzüldüm ama herbirimiz bir çok video izleyerek kendimizi geliştiriyoruz.
Motorcu olmak farklı bir şey iyi motosiklet sürmek farklı bir şey. Barkın'ı çok takip etmiyorum ama barkın genelde motosikletleri tanıtan işin reklam - pazarlama bölümüne ağırlık veren biri. İyi bir motosiklet sürücüsü olduğunu ve eğitim verdiğini iddaa etmiyor. Eskiden tek teker olsun, progressive fren felan biraz biraz bahsediyordu ama son 1-2 yıldır işi daha magazinsel şeylere döktü. Bu yüzden barkın'ı iyi sürücüydü nasıl kaza yapar ? şeklinde eleştirmek yanlış bir tutum olur.
Youtube videolarında zaten motosiklet tanıtımlarına ağırlık veren biri, umarım bundan sonrada en iyi yaptığı işi yapmaya devam eder.
bu konu başlığı altında motosiklet eğitmeni olarak verilen düşüncelerede katılıyorum, güzel bir paylaşım teşekkürler
Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !
Aslında evet bütün olan biteni tetikleyen ilk hareket Devrim Sirmenin yavaşlaması .
Ama,
Takipteki sürücüler yeterli mesafede olsalardı o hızlarda bile en ufak bir sorun olmayacaktı . Bu nedenle bu yavaşlama tetikleyici olsa bile kazanın asli sebeplerinden biri değildir. Önümüzdeki sürücünün sebepli veya sebepsiz her an yavaşlayabileceğini öngörmek zorundayız.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
kazayı eleştirecek kadar motosiklet tecrübem yok , o nedenle hocalarımızın sözüne söz katamam . Ama uzun yıllardır otomobil aktif sürücüsüyüm 1994 ten bu yana. uzun yolda yüksek süratte seyir anında hız artıkça sürücünün görüş alanı ters orantılıdır . Hız arttıkça görüş alanı daralır. Düşük hızlarda etrafınızda olanı biteni daha iyi görürsünüz. Kaza anındaki hızda ( -ki 150 kmh üzeridir diye tahmin ediyorum ) tüm sürücüler sağına soluna değil sadece önüne odaklanır.
O nedenle arkadan gelen sürücünün sağlamasını bu kuraldan ötürü daha geniş açılı yapması gerekirdi diye düşünüyorum. Çünki Önde seyreden barkının kendisini görmeden yolun dinamiğine göre sağa yada sola hamle yapma riski olduğunu düşünmeliydi . Şile yolunda karşınıza her an inek, köpek tavuk vs. vs çıkabilir. Bu sadece motorlar için değil otomobiller içinde böyle. Önündekinin kör noktasında bulunmamalısın . Arkadan gelip barkına çarpan sürücü kör noktadan girip kendisini göstermeden geçmeye çalışmış.
Aslında Fuat Domaniç devrilmemiş ilk çarpmada. Toparlamış motoru ama AEA devrilince motorunun ikinci vuruşunda devirmiş Fuat Domaniç'i, zaten sele altından da tutunmaymaya çalışmış herhalde refleks olarak. Öyle gördüm.
Tuhaf bir kaza olmuş. Hani kural kitabına göre sağlayan hatalı çıkacaktır ama AEA kontrolsüz geçmiş sağa. Ama o da arkadan gelenin kolladığını düşünmüştür tahminim, hepsi tecrübeli motorcular. Belllki Fuat Domaniç biraz daha sağa açılıp geçebilirmiş ama cidden anlık bişey olmuş orada. Anlık boşluklar, anlık dalgınlıklar. Her ne kadar eleştirilse de sanırım 3 motorcudan hiçbiri böyle kazayı yapacak adamlar değildir normalde. Hepsine geçmiş olsun, tez zamanda iyileşirler inşallah. Bizlere de ders olsun.
Ne kadar tecrubeli olursak olalim
Bu kazadan öğrenilecek altın ders bence yüksek Hız ölüm tehlikesi kat sayısını arttiran etken
Kaskimizi takalim kurallara uyalim
Sonra gecmis olsun başımız sag olsun dememek için
Hepsi birbirinin tecrübesine güvenmiş, hepsi de birbirlerinden beklemeyeceği küçük hatalar yapmış. O hızlarda da bu en ufak hataların affı olmuyor.
Şahsi fikrim Fuat abinin dalgınlığı, yolu takibi bırakması kaza sebebidir. Barkının yaptıgı hamle yollarda her zaman olabilecek tehlıkelerle aynı kefeye konabilir. Örneğin yoldakı hayvan leşi, çukur, yağ vb birçok etken olabilirdi. Maalesef ben burda Fuat abiyi hatalı görüyorum.
barkın bey, fuat beyin kendine yaklaştığını eksoz sesinden anlayamazmıydı. ?
Fuat Domaniç bildiğim kadar, asıl mesleği müzisyen, ton maister'dir ve OMM Riders'ın Türkiye kurucularından olup sonradan o camiadan uzaklaşmış biridir, motosiklet eğitmeni olduğunu Barkın programlarında sık sık dile getirir, ki bilgi anlamında da sadece motosiklet konusunda da değil, pek çok konuda da oldukça dolu bir insandır.
Kaza hakkında hepimiz atıp tuttuk, bu forum ortamlarının klasiği ama Onun "Burada olmak istemezsin" klibinde olduğu gibi o an orada olsak hangimiz ne yapardık bilemeyiz.
Tekrar her ikisine de geçmiş ola, bi daha hiç tekrarlanmaya.
https://www.youtube.com/watch?v=UWgOqomY_z0
Oocan Hocam, Tecrübenize elbette yetişemem ve saygı duyarım ama,
Öncelikle, kazazedelere geçmiş olsun diyorum...
ne o arka kontrolsüz pike
ne de "kaza tutanaklarında hep yazılan ( ekspertizde çalışmıştım ve kazalarda hep aynı savunma -duracak, uçacak vs SANMIŞTIM-) şeyler, bu fenomanelere yakışmayan bahanelerle, sağdan geçmek olmaz.
aynı hareket bana yapılsa, adamın beni öldürmeye çalıştığını düşünürüm direk.
apaçi tayfalığı için ustalaşmışlar artık, bence..
acemi şansı da yardım etmez artık. büyük geçmiş olsun tekrardan
saygı ve sevgilerimle
Barkın önündekini sağından sollamiyor,resmen emniyet şeridine doğru gidiyor Fuat Domaniç'in yapacak bir şeyi yok.
Bir kez daha durdura durdura izledim, Barkın birden fren yapıp sağa doğru geçmeye başlamasına rağmen sağını ve arkayı hiç kontrol etmiyor, Fuat Domaniç vurana kadar Barkın ne olduğunun farkında bile değil sanki, robota bağlamış gidiyor görüntüsü var, başını bile oynatmıyor. Fuat Domaniç Barkın'ın sağa doğru kaydığını görmüş ve kendisi de sağa doğru geçiyor, dikkatle izlenirse Barkın çizgi üstünde giderken Fuat sağa kaymış durumda ve Barkın aniden frene basıp sanki duracakmış gibi sağa kırınca kaza gerçekleşiyor. Fuat'ın hatası bence "Bu adam sağa devam eder mi? Aynaya, arkaya da bakmadı" diyerek yavaşlamamış olması ya da aksine iyice sağa kayıp d ha hızlı geçip kurtarmamış olması belki de. Kaza anında Barkın'ın kamerasından Domaniç'in neredeyse emniyet şeridine girmiş olduğu görülüyor.(Bunlar benim videoda görebildiklerim sadece, yoksa ahkam kesmek için yazmadım.)
Bu arada unutulan bir şey var, kayıtta olan kameraların muhtemelen intercom konuşmaları da kayıttadır, onu yayınlamamış, fonda müzik var, yayınlasa belki de tam olarak ne olduğu net olarak ortaya çıkacak konuşmalardan. Buna rağmen kazanın oluş sebebi esasında Barkın gibi gördüm ben tekraren izleyince de.
NOT: Bu arada yazmadan geçemiycem, forum niye var, bu gibi konular konuşulsun, tartışılsın diye. Sürekli birileri çıkıp savunma moduna geçiyor, arkadaş biz de adamları yargılayıp asma peşinde değiliz, nasıl olmuşu konuşuyoruz, hoca eğitici gözüyle analiz yapmış, herkes yorumunu yazıyor. Vay siz sanki daha öı iyi sürüyorsunuz vay klavye kahramanları gibi gereksizliklere girmek çok saçma geliyor bana. o zaman forumları kapatalım, kimse bir şey yazmasın, bu mudur yani.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
düşene akıl vermek sevimsiz bir durumdur demişiniz ama barkın ağabey, düşene güleceksin dalga geçiceksin ki aynı hatayı bidaha yapmasın demişti yanında çalışan çocuklardan biri cbf 150 ile virajda patlayınca muhahaha
E Barkın ben eğitimci değilim de diyor zaten. Yani eğitimci ile farklı davranmaları normal
Valla işin şakası bir yana 3 kırık omur iyileştikten sonra motora dönülebilir mi ben onu düşünüyorum :( Çok üzücü, inşallah kritik omurlar değildir. (Kritik olmayan omur mu var ki yani, benimki de laf hehe)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)