Birde Benim Gözümden Bakın #1
Reklamlar
-
01 Haziran 2016, 12:11
#1
Merhabalar,
Son dönemlerde aksiyon kameralarının bollaşması ve ucuzlaması sebebi ile bolca sürüş videosu izlemeye başladık .
Ancak;
Zaman zaman motosiklet sürücülerinin canlı kaza veya atlatılan kazalara ait videolara işin kolayına kaçarak sadece araç sürücülerine kusur bulunduğu ima edilen bazı videoları birde benim gözümden benim yorumumla sunacağım.
Benim için trafik kurallarına göre kimin haklı olduğu hiç ama hiç önemli değildir. Önemli olan motosiklet sürücüsünün kendisini korumak için gerekeni yapıp yapmadığıdır. Mezar taşınızda "HAKLIYDI AMA ÖLDÜ" yazacağına ,alınacak basit önlemler ile yaşamaya devam etmenin yollarına dikkat çekmeye çalışacağım.
Bugün ilk videomuz Motorcu Muhabbeti adlı vlogger ın bir videosu olacak. Hakkını teslim etmek lazım videonun sonunda daha dikkatli olunması konusunda küçük bir uyarı koymuş.
Benim Yorumum
Orjinal video
Reklamlar
-
01 Haziran 2016, 12:47
#2
Ben de bu ara motorcu megolamanlığından iyice bıkmıştım.
Abim hız sınırını, şerit değiştirme kurallarını, takip mesafesini,... hiç bir şeyi takmaz
200 metre ilerde araç sol şeride geçti mi önüne kırdı olur : )
Millete küfür etmek yerine biz ne yaparızı konuşalım.
Hocam çok iyi geldi. Serinin devamını merakla takip ediyoruz.
-
01 Haziran 2016, 12:49
#3
Elinize emeğinize bilginize sağlık güzel ve eğitici bir konu olmuş teşekkürler.
-
01 Haziran 2016, 13:48
#4
Motorcu dediğiniz gibi kaskatı kesilmiş olsaydı düşerdi ya da otomobile çarpardı. Not kırmak için sınav kağıdı okuyan hoca gibi yorumlamışsınız. Motorcunun doğru yaptığı hiç mi bir şey yok?
-
01 Haziran 2016, 13:59
#5
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
Motorcu dediğiniz gibi kaskatı kesilmiş olsaydı düşerdi ya da otomobile çarpardı. Not kırmak için sınav kağıdı okuyan hoca gibi yorumlamışsınız. Motorcunun doğru yaptığı hiç mi bir şey yok?
Merhabalar,
Tarzımın acımasız olduğu konusunda çok doğru bir teşhiste bulunmuşsunuz teşekkür ederim.
Biz motosiklet eğitmenleri okullarınızdaki hocalarınızdan çok daha acımasız olmak zorundayız. Sınav kağıdındaki hatalarınız yüzünden sadece notunuz düşer motorunuz değil Kurtarmaya çalıştığımız şey sizin canınızdır. Kaldı ki ben burada bunu neredeyse karşılıksız yapıyorum. Kullanıcıların yolladığı beğeni mesajları dışında hiçbir çıkarım da yok ...
Sürücü hiçmi doğru birşey yapmadı ,sorunuza gelirsek ;
Eğer otomobil yürümeye devam edip motorun önünden çekilmeseydi zaten çarpmıştı. yani motosiklet sürücüsünün bu kazanın atlatılmasında zerre payı yok.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
01 Haziran 2016, 14:06
#6
Hocam sizlere sonuna kadar hak veriyorum, genelde insanlar vurdum duymazlıkla araç kullanıyor , gün gelip bir yere yapışınca da cırlamayı kendinde hak biliyorlar.
-
01 Haziran 2016, 14:50
#7
Adamın çok sağlam verilmiş sadakası varmış demek ki o kadar hataya rağmen kaza yapmamış Hatanın kaynağı hatayı nasıl çözebiliyor onuda anlamış değilim, bana kalırsa araba sürücüsü aman yoluma devam edeyim de üzerime gelen motosiklet bana çarpmasın diye düşünmemiştir.
Motosikletlinin sola kırması, yola atlayan öküzün duracağını ya da kendini görünce en azından yavaşlayacağını düşünmesinden kaynaklı diye düşünüyorum. Sağa kırıp arkasından geçerim diye düşünmüş olsa ve öküz heyecan yapıp dursa yada yavaşlasa sonuç gene hüsran.
Yani motosikletli doğru mesafede duramadığı sürece, yaptığı eylemlerin tamamı yola atlayan öküzün yapacaklarına göre sonuçlanıyor. Videoyu izleyip araç şoförünün yaptığını gördükten sonra, fren dışında şunu yapmalıydı demek o yüzden yanlış diye düşünüyorum.
Yani şans mı dersiniz verilmiş sadakamı bilemem ama böyle karşıdaki öküzün insafına kaldığınız durumlarda bu ikisinden biri lehinize değilse işiniz çok zor.
-
01 Haziran 2016, 15:06
#8
sagat adlı üyeden alıntı
Adamın çok sağlam verilmiş sadakası varmış demek ki o kadar hataya rağmen kaza yapmamış
Hatanın kaynağı hatayı nasıl çözebiliyor onuda anlamış değilim, bana kalırsa araba sürücüsü aman yoluma devam edeyim de üzerime gelen motosiklet bana çarpmasın diye düşünmemiştir.
Motosikletlinin sola kırması, yola atlayan öküzün duracağını ya da kendini görünce en azından yavaşlayacağını düşünmesinden kaynaklı diye düşünüyorum. Sağa kırıp arkasından geçerim diye düşünmüş olsa ve öküz heyecan yapıp dursa yada yavaşlasa sonuç gene hüsran.
Yani motosikletli doğru mesafede duramadığı sürece, yaptığı eylemlerin tamamı yola atlayan öküzün yapacaklarına göre sonuçlanıyor. Videoyu izleyip araç şoförünün yaptığını gördükten sonra, fren dışında şunu yapmalıydı demek o yüzden yanlış diye düşünüyorum.
Yani şans mı dersiniz verilmiş sadakamı bilemem ama böyle karşıdaki öküzün insafına kaldığınız durumlarda bu ikisinden biri lehinize değilse işiniz çok zor.
Sevgili Kardeşim,
Biz motosiklet eğitmenleride sizinle aynı koşullarda ve aynı mekanlarda motosiklet kullanıyoruz ama böyle durumlardan çok daha basit ve güvenli şekilde sıyrılabiliyoruz.
Bu olay için ben olsaydım;
O hızda oraya asla gitmezdim. Bizim hocalarımızın bizlere verdiği çok basit bir nasihat vardır.
Derlerki;
Çevredeki evler yola yakın şekilde konumlanmaya başlarlarsa o bölgede hızını limitlerin bile altına indir. Potansiyel kaza riski çok yüksektir. Bu sebepten dolayı şehir içinde ara sokaklarda hız sınırı 30 km ye kadar düşer.
Diyelimki o gün gaza gelip o hızda oraya daldım ;
Aracı farkettiğim anda çok daha etkili bir fren ile motorumu durdurabilirdim ki çok yapmışlığım vardır.
Hadi fren de yetmedi diyelim ;
Aracın davranışına göre son ana kadar kaçış noktası arardım bodoslama aracın üzerine sürmez , eğer durursa önünden , durmazsa arkasından "swerving" ile sıyrılır giderdim. Swerving nedir merak edersen videoya bir göz atabilirsin.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
01 Haziran 2016, 15:32
#9
sagat adlı üyeden alıntı
Adamın çok sağlam verilmiş sadakası varmış demek ki o kadar hataya rağmen kaza yapmamış
Hatanın kaynağı hatayı nasıl çözebiliyor onuda anlamış değilim, bana kalırsa araba sürücüsü aman yoluma devam edeyim de üzerime gelen motosiklet bana çarpmasın diye düşünmemiştir.
Motosikletlinin sola kırması, yola atlayan öküzün duracağını ya da kendini görünce en azından yavaşlayacağını düşünmesinden kaynaklı diye düşünüyorum. Sağa kırıp arkasından geçerim diye düşünmüş olsa ve öküz heyecan yapıp dursa yada yavaşlasa sonuç gene hüsran.
Yani motosikletli doğru mesafede duramadığı sürece, yaptığı eylemlerin tamamı yola atlayan öküzün yapacaklarına göre sonuçlanıyor. Videoyu izleyip araç şoförünün yaptığını gördükten sonra, fren dışında şunu yapmalıydı demek o yüzden yanlış diye düşünüyorum.
Yani şans mı dersiniz verilmiş sadakamı bilemem ama böyle karşıdaki öküzün insafına kaldığınız durumlarda bu ikisinden biri lehinize değilse işiniz çok zor.
bence hız sınırının 50 olduğu yerde 120 ile giden kişi araba sürücüsünden daha öküz bence. ve eğer siz sadece araç sürücüsüne öküz deyip motor sürücüsüne bir şey demiyrsanız benzer bir durumda kaza yapacağınızın habercisidir bu durum. şimdiden geçmiş olsun. buarada ölümlü motor kazalarının 2/3 ü motorların aşırı hızından kaynaklanmaktadır.
videoyu hazırlayan arkadaşa ise teşekkür ederim. gerçekten olması gereken bakış açısıyla bakmış olaya.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
01 Haziran 2016, 15:49
#10
Bu videoyu ilk izlediğimde araba sürücüsüne çok küfür etmiştim. Şimdi hocamızın gözünden bakınca araba sürücüsünde ettiğim her küfür için özür diliyorum.
-
01 Haziran 2016, 16:06
#11
Yasin D adlı üyeden alıntı
Bu videoyu ilk izlediğimde araba sürücüsüne çok küfür etmiştim.
Şimdi hocamızın gözünden bakınca araba sürücüsünde ettiğim her küfür için özür diliyorum.
Sevgili Yasin ,
Araç sürücüsü kurallara göre hatalı çıkıyor bunun mazereti olamaz .
Ancak;
Önemli olan biz motosiklet sürücülerinin böyle durumlara daima hazırlıklı olmamız gerektiğidir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
01 Haziran 2016, 16:16
#12
Söylediklerinizin hepsinde haklısınız , hiç tartışılacak bir yanı yok ancak ben ben olsaydım şu taktikle kurtulurdum kısmına çok katılmıyorum öyle bir ihtimal öyle bir zamanlama ile birlikte gerçekleşir ki siz bile ne olduğunuzu şaşırırsınız ,hepimiz motor kullanıyoruz, ister hoca olun ister yarışçı olun veya ne olursanız olun , o olay gerçekleştiğinde motorun üstünde kendiniz yoksanız bu şekilde bilmişlik yapmak bence yanlış.
Not:Yanlış anlaşılmasın konu hakkında yorum yapıp yanlışları söylemeniz gerçekten güzel sadece en son kısımda yazdıklarınız için söylüyorum
-
01 Haziran 2016, 17:47
#13
Kaza riski veya kendisinin videosu üzerine yorum yapmak yanlış diye biliyoruz neden? Ağzı olan konuşuyor çünkü. Ve bazıları sınırı da kaçırıyor ,çünkü herkes her şeyi çok iyi bildiğine inanıyor..
Oysa burda konuşan adam herkesin işi iyi bildiğine inandığı adam , arada ufak bir fark var :p
Bana göre de motorsiklet sürücüsünün konumlanması ve frenlemesi yanlış ancak takıldığım nokta yoldaki işaretler. Ne yazık ki çoğu zaman takmıyoruz bu işaretleri ,neden? Takılacak gibi değiller abi çünkü. O yolda 50 ile gitmekte risk , bir çok noktada gereksiz düşük işaretler takmamamızı sağlamış .
-
01 Haziran 2016, 18:49
#14
SenC_an adlı üyeden alıntı
Kaza riski veya kendisinin videosu üzerine yorum yapmak yanlış diye biliyoruz neden? Ağzı olan konuşuyor çünkü. Ve bazıları sınırı da kaçırıyor ,çünkü herkes her şeyi çok iyi bildiğine inanıyor..
Oysa burda konuşan adam herkesin işi iyi bildiğine inandığı adam , arada ufak bir fark var :p
Bana göre de motorsiklet sürücüsünün konumlanması ve frenlemesi yanlış ancak takıldığım nokta yoldaki işaretler. Ne yazık ki çoğu zaman takmıyoruz bu işaretleri ,neden? Takılacak gibi değiller abi çünkü. O yolda 50 ile gitmekte risk , bir çok noktada gereksiz düşük işaretler takmamamızı sağlamış .
Merhabalar,
Eğer o işaretleri nasıl yorumlayacağını bilirsen mutlaka önemsersin.
Hadi şu başlığa bir göz atıver ne dediğimi daha iyi anlayacaksın.
Sevgilerimle
http://www.motosiklet.net/forum/moto...niz-varmi.html
-
01 Haziran 2016, 20:12
#15
Video için teşekkürler.
Peki bu hızla giderken karşımızda kaçabilecek bir alan olmadığı şekilde tehlike yaşarsak ne yapmamız lazım? Yani güvenli kaçış alanının olmadığı bir durumda.
Mesela araba yerine komple yolu kaplayan bir tırla karşı karşıya gelmiş olsaydı, motorcu ne yapmalıydı?
-
01 Haziran 2016, 20:21
#16
enxdesign adlı üyeden alıntı
Video için teşekkürler.
Peki bu hızla giderken karşımızda kaçabilecek bir alan olmadığı şekilde tehlike yaşarsak ne yapmamız lazım? Yani güvenli kaçış alanının olmadığı bir durumda.
Mesela araba yerine komple yolu kaplayan bir tırla karşı karşıya gelmiş olsaydı, motorcu ne yapmalıydı?
Merhabalar,
Doğru frenleme ile kaçış alanı kalmamış olsa bile bu videodaki hız ve mesafe için durmak mümkündür.
Doğru frenleme için bkz. https://www.youtube.com/watch?v=ewzCXs7_CWE
Yanlış hızda ve mesafeniz kalmaması durumunda ise bende cevap yok. Yapabildiğim kadar fren yapar çarpışma hızını azaltmaya çalışırdım.
Ancak ;
Özellikle yol eğitimlerimizin amacı , yanlış hızla , yanlış yerde olmamaktır. İleride bu konuda çalışmalarımızı burada yayınlayacağım takipte kalınız..
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
01 Haziran 2016, 21:00
#17
Çok önemli bir konuya değişmişsiniz, devamını bekliyorum.
-
01 Haziran 2016, 22:16
#18
Oocan abi, bu altın elbiseli adam kimi motor eğitimcilerine "mirketler" diyordu
Burada seni mi kasdediyor?
-
01 Haziran 2016, 22:36
#19
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
Oocan abi, bu altın elbiseli adam kimi motor eğitimcilerine "mirketler" diyordu
Burada seni mi kasdediyor?
Valla Barkın hep ortaya konuşuyor bizde anlayamadık kimi tarif ettiğini kendi haline bıraktık
Şakası bir yana AEA son dönemde "Motosiklet Eğitmenleri" ve eğitmenlik mesleğini ciddi şekilde karalamakta. Durmadan ağır ithamlarda bulunuyor ama hiç isim vermiyor. Bu durum bende dahil bu işi yapan meslektaşlarımı ciddi şekilde rahatsız etmekte. Bizler bu yapılanın arka planını ve sebeplerinin farkındayız. İşimizi en iyi şekilde yapıp bunlara takılmamaya çalışıyoruz.
Elbet zamanla sap ile saman birbirinden ayrılacaktır.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
01 Haziran 2016, 23:42
#20
Konusu acilmisken ben de bahsi gecen motovlog ile ilgili bir sitemde bulunmak istiyorum.
Hocam guzel bir degerlendirme olmus, elinize saglik. Eklediginiz sarki da , video duzenlemeniz de cok hos.
Simdi konudan ayri olarak motovlogger konusunda ciddi sikintilar var benim gordugum. Misal bu ninjali abimiz...
Kendisinin ilk takipcilerindenim, ilk koydugu trafik videolari, yagmurlu havada islak zeminde surus gibi videolarini cok begeniyordum, ve severek takip ediyorum. Tamam bu adamlar profesyonel degil, egitmen de degil ama ayni sehirde ve guzergahta motosiklet surup deneyimlerini paylasan birini bulduguma cok seviniyordum.
Taaa ki su videoyu kanalindan paylasana kadar ;
4. dakikadan sonra bir izleyin.
Ilgili videonun altina yorum biraktim, benim gibi dusunen takipci sayisi bayagi bir cokmus ki ayni yorumlar begenildi ve en ustte gosterilmeye baslandi.
Sagolsun abimiz bu konuda birseyler yazacagina veya sonraki videolarinda bundan bahsedecegine videoyu yoruma kapatip, duymazdan gelerek devam etti.
Sunu ogrendim, 500 milyon km deneyimi de olsa, altinda kullandigi 25. litrelik motoru da olsa bu is hakkinda ahkam kesmek egitmen harici kimsenin harci degil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)