Özet geçeyim,
Doğru bilinen yanlış, ulan virajda gaz açarsak nasıl virajı daha iyi döneceğiz merkez-kaç kuvvetinden dolayı bizi dışarı atmaz mı?
-Evet diğer şartların sabit olduğu durumda doğrudur. Gaz açarsan merkez-kaç seni dışarı atar ama şartlar değişken.
Değişken olan şartlar nedir?
- Motosikletin viraj kabiliyetini artırmak için daha iyi yatırmak gerekir. Bunun için gazı daha fazla açıp merkez-kaç kuvvetinden yararlanmak gerekir. Apex'te motosikletin kafanızda planladığınız max. yatma noktasında olması gerekir, Apex çıkışında gazı daha fazla açarak motosikleti dikleştirip uzamanız gerekir. Viraj öncesi ilk hareketi yani yatışı vermenizden itibaren gazı açmaya başlamanız gerekiyor.
- Bir diğer değişken konuda değinilen lastik çapı konusu... Yatırdıkça gazı sabit tuttuğunuz düşünürsek azalan lastik çapı-artan tur sayısından dolayı arkadan biri sizi çekiyormuş gibi olur ve motosikleti dikleştirmeye iten bir kuvvettir bu.. Eğer yatmıyo lan bu diye kontraya asılırsanız Low Side olasılığı yüksektir. Low Side'ın düşmanı gaz açmaktır. High Side ise eğer gaz açmayı abartırsanız özellikle motosiklet yatıkken ve de ülkemiz yollarında tutunma kaybını da beraber yaşarsanız kaçınılmaz sondur.
Şimdi olayın mantığı şu, lastik çapı küçülüp tur sayısı arttıkça motor kompresyona düşer, tabi gazı sabit tuttuğunuzu düşünüyoruz gazı kapatırsanız hepten çuvalladınız.. Kompresyona düşen motor devrini azaltma eğilimindedir, arka tekere giden güç azaldıkça motosiklet dikleşme eğilimi gösterir. Bu sebeple viraj içerisinde gaz açmaya devam etmeniz gerekir, mevcut yatış açısını korumak için motosiklet devri düşmemeli daha fazla yatırmak için devir biraz daha artmalı ve viraj çıkışında gazı daha fazla açmanızla motosiklet dikleşmeli ve uzayıp gitmeli...