MT Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi Köşesi Açıldı
Reklamlar
-
13 Haziran 2016, 01:54
#41
İçimden geldi sadece...
İlkay abiyle tanıştım,yemek yedik,sohbet ettik,kısaydı ama olsun bu şansı yakamış oldum...
Okan abiyle tanışma fırsatıni henüz bulamadım,ama en kısa zamanda hanımın memleketine gittiğimde yanına uğramayı istiyorum..
25 seneden fazladır motosiklet üstünde olmama,şeytan kulağına kurşun hiç kazam olmamasına rağmen hiç birşey bilmediğimi biliyorum ve sağlığımı da buna borçlu olduğumu düşünüyorum..
3-5 dakika geç git,bilmemkaç km hızı görmeden git,virajda peglerin yere değmesin v.s ama....
Gideceğin yere sağlam git mantığındayım..
Bunları bu saatte neden yazdım bilmiyorum ama...
Bildiğim şey ikinizide abim olarak seviyorum,saygı duyuyorum...
Reklamlar
-
13 Haziran 2016, 08:21
#42
hocam, akıcı trafikte kendi kameranızla çektiğiniz videolarınız varsa izlemekten keyif alırız. saygılar
-
13 Haziran 2016, 10:02
#43
DKN adlı üyeden alıntı
hocam, akıcı trafikte kendi kameranızla çektiğiniz videolarınız varsa izlemekten keyif alırız. saygılar
Akıcı trafikte çekilmiş sadece tek videom var. Eğitim amaçlı çektiğimiz video lar dışında kamera takmıyorum.
2013 yılında motorumu teslim aldığımda çekmişim bu videoyu 2:00 dan itibaren İstanbul trafiğinde 6 dakikalık sürüş mevcut . Bakın bakalım farklı bir şeyler varmı
-
13 Haziran 2016, 13:00
#44
hayalhane adlı üyeden alıntı
Merhabalar
3 yıllık vespa kullanıcısyım.
şuan vespa gts 250 kullanıyorum. lakin yokuş aşağı iniş-yokus aşağı virajlıiniş ve virajlı gidişlerde korkumu yenemezken birde sağa yatıp bi ara kucuk kaza yaptım. ileri sürüş eğitimimi almak isterim yada temel egıtım. çünkü bu korkum veya eksıklıgım sebebıyle sağlıklı surus yapamıyorum. hızı sevmem 90 km yıgecmem.ara ara km gostergesine bam hatası olsada yınede hep ılerı bakarım. lakı vıraj ve yokus aşamalarından korkum benı sıkıntı kullanıma ıtıyor..oncelıkle bu max scother ıcın yanıkucuk tekerlekler ıcın vıraj olgusunu anlatrmısnız hocam..
saygılarımla
öncelikle konu çok yerinde olmuş, bolca faydalanırız umarım.
elbette sürüş tekniği önemli fakat; bir arkadaşımın yeni aldığı vespa 250 yi (modeli tam hatırlamıyorum) virajlı bir yolda denedim. gücüne göre çok küçük jant çapı kullandığından mıdır, değişik amortisör sisteminden midir çok dengesiz geldi, virajda ve hatta düz yolda yapılan manevralarda bile. yaklaşık 5 er bin km 5 farklı scooter kullandım, bu kadar marka imajı olan vespa'nın yol tutuş, güvensizlik hissi kadar kötüsüne denk gelmedim, kıyaslamak için farklı scooterlar da denemenizi tavsiye ederim.
-
13 Haziran 2016, 22:01
#45
Evet aynaları kullanıyorsun ama hep kafanı çevirip kontrol ediyorsun
-
14 Haziran 2016, 04:28
#46
Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı
Evet aynaları kullanıyorsun ama hep kafanı çevirip kontrol ediyorsun
Omuz üzeri bakış (cankurtaran bakışı) özellikle yoğun trafikte kör noktalardan dolayı yaşanabilecek sorunları önlemektedir. Kullanmanızı öneririm.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
14 Haziran 2016, 08:00
#47
oocan adlı üyeden alıntı
Akıcı trafikte çekilmiş sadece tek videom var. Eğitim amaçlı çektiğimiz video lar dışında kamera takmıyorum.
2013 yılında motorumu teslim aldığımda çekmişim bu videoyu 2:00 dan itibaren İstanbul trafiğinde 6 dakikalık sürüş mevcut . Bakın bakalım farklı bir şeyler varmı
https://www.youtube.com/watch?v=disU274P0zg
6:05 ve 8.04 dışında güvenli diyebileceğimiz bir sürüş olmuş video ile beraber seyir sırasında yapılan hamleler ve bunları açıklayan sesli anlatım olursa mükemmel olur aslında, mt güvenli sürüş eğitimi köşesi daha da canlanıp zenginleşmeli ve bir soru daha.. omuz üzeri bakış yoğun trafikte seyir sırasında mı yapılır (önümüzde araç var) yoksa durur vaziyette iken mi yapılır (çünkü 6:05 de seyir sırasında yapılmış bir hamle olarak geldi cankurtaran bakışı)
-
14 Haziran 2016, 08:49
#48
DKN adlı üyeden alıntı
6:05 ve 8.04 dışında güvenli diyebileceğimiz bir sürüş olmuş
video ile beraber seyir sırasında yapılan hamleler ve bunları açıklayan sesli anlatım olursa mükemmel olur aslında, mt güvenli sürüş eğitimi köşesi daha da canlanıp zenginleşmeli
ve bir soru daha.. omuz üzeri bakış yoğun trafikte seyir sırasında mı yapılır (önümüzde araç var) yoksa durur vaziyette iken mi yapılır (çünkü 6:05 de seyir sırasında yapılmış bir hamle olarak geldi cankurtaran bakışı)
Merhaba
6.05 ve 8.04 de güvenli sürüşü bozan hatamı anlatabilirmisiniz . Diğer konularla beraber hepsine cevap vereyim.
Sevgilerimle
-
14 Haziran 2016, 17:31
#49
Kör noktaya bakış Seyir sırasında yapılır.
Ben arabayla giderken bile bazı zamanlar yapıyorum.
-
17 Haziran 2016, 11:21
#50
oocan adlı üyeden alıntı
Merhaba
6.05 ve 8.04 de güvenli sürüşü bozan hatamı anlatabilirmisiniz
. Diğer konularla beraber hepsine cevap vereyim.
Sevgilerimle
evet okan hocam. 6.05 de takip mesafeniz kısayken omuz üzeri bakış yapmanız (tam olmamış ama mantığını kavramamız açısından örnek olarak söyledim bunu) 8.04 ise yan yola girmek üzere olan aracın solundan girmeniz. burada söz konusu araç ani karar değişikliği ile yan yol şeridinden otoyol şeridine geçebilirdi de.. yani ofsayta düşmek tehlikeli değil mi ?
-
17 Haziran 2016, 20:42
#51
DKN adlı üyeden alıntı
evet okan hocam. 6.05 de takip mesafeniz kısayken omuz üzeri bakış yapmanız (tam olmamış ama mantığını kavramamız açısından örnek olarak söyledim bunu) 8.04 ise yan yola girmek üzere olan aracın solundan girmeniz. burada söz konusu araç ani karar değişikliği ile yan yol şeridinden otoyol şeridine geçebilirdi de.. yani ofsayta düşmek tehlikeli değil mi ?
6.05 de bir şey yok Motorun hızı 20 km den daha fazla değil önümdeki araba dursa bile aramızdaki mesafe kurtarırdı . Orada çıkmadan önceki son bakış mutlaka gerekli ,adı üzerinde cankurtaran bakışı .
8.04 e gelirsek onu iyi yakalamışsın . Aslında motorda benzin olmadığını son anda hatırlayıp yan yola pike yapınca böyle bir durum ortaya çıktı. Yinede zamanlama çok kötü değil diğer araç vazgeçse bile ben gazı açıp içeri kaçabilirdim. (Hala iş var bende pinpon değilim ben :p )
Sevgilerimle
-
26 Haziran 2016, 00:00
#52
Sakarya da racing başlangıç eğitimi kimden alabilirim?
-
26 Haziran 2016, 00:14
#53
Artwork adlı üyeden alıntı
Sakarya da racing başlangıç eğitimi kimden alabilirim?
Motosiklet tecrübeniz nedir ?
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
26 Haziran 2016, 00:26
#54
Sıfır. Otomobil ile aram iyi ama vitesli motor hiç kullanmadım.
-
09 Ağustos 2016, 23:29
#55
konuya uzun zamandır birşey yazılmamış hazır motora yeni başlamış birisiyken ben bilgileneyim bari öncelikle 40 dan sonra azanı teneşir paklar diye, sanırım andrapoza giriyorum. 2-3 senelik motor sevdama cbr250r ile kavuştum ama o kadar plan programa rağmen kazın ayağı öyle çıkmadı. özellikle ilk bir hafta içinde yapmış olduğum yaklaşık 150 km deneyim bunu öğretiverdi(kurye arkadaşımla saolsun gösteriyor ama iyi bir eğitmen olduğu söylenemez).öncelikle en büyük problemim tabiki kalkış kalkarken motoru bağartmalar aman çok bağırıyor deyip kalktıkdan sonra gazı kesmek ve motorun yığılması, ikinci ve en özel,en problemsel ve hayati sıkıntı virajlar ruhum bi tarafdan aktı desem yeridir.yani düşük hızda motor yalpalıyor yüksek hızda ben yatıramıyorum(korku) velhasıl o motor dönene kadar ben virajda ruhumu teslim ediyorum. yada baya bir yavaşlıyorum.bununla ilgili bir sürü viraj videosu ve eğitim videosu var ama.
1- kontra tekniği (valla uzunca bir süre o tekniği kullanabileceğimi sanmıyorum) bazı videolar dada önermiyorlar.
2- motoru yatırıp bedeni dik tutmak
3- motorla beraber yatmak
4- döneceğin virajın içine bakmak
şimdi sormak istediğim nerde,nasıl,ne şekilde olmalı. biraz ve kafa ütüleyen bir yazı oldu ama akşam akşam çeneme vurdu kusura bakmayın.
yardımlar için şimdiden teşekkür.
-
12 Ağustos 2016, 18:10
#56
Adana / mersin Bölgesin de eğitim veren kurum veya kuruluşlar bilindik şahıslar felan ?
-
Selam arkadaşlar
motor ehliyetimi 2007 de almama ramen motora birtürlü başlayamadım, istanbul tırafiğinden boğulduğum vede motorsiklete olan sevgimden dolayı 32 yaşımdan sonra motorsiklete binmeye karar verdim , ilk etapta iyi bir eğitim düşünüyorum honda veriyormuş eğitimi ,ikinci etap için scooterle mi başlayayım yoksa vitesli eğitimi almışken vitesliden devammı edeyim hala karar veremedim tabi birde hangi motor markasınada karar veremedim, geçenlerde türkiye turing ve otomobil kurumunun verdiği seminere katıldık kaskımı ve yeleğimi ordan verdiler ) geri kalan koruma giysilerini eğitim aldıktan sonra tedarik edeceğim ,koruma ekipmanlarının önemini hem bu sitedeki arkadaşlardan (üye olmadanda siteyi takip ediyodum) ve gittiğim eğitim seminerinden anladım, belki sizde izlediniz altınelbiseli adamın kaza vidiosunu ,birazda tırstım biraz )) arkadaşlar tecrubeli olan arkadaşlar sizce düşündüğüm etaplar doğrumu ilerleyiş bu şekildemi olmalı,arkadaşın scooteri var sym bazen biniyorum fakat motorun istediği yöne gidiyorum motora yönvermekte zorlanıyorum inşallah bu acemiliği eğitimle atarım herkese iyi günler
-
oocan adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Yapılan istatistikler 24 yaş ve sonrasında motosiklet ile ölümle sonuçlanan kazalarda büyük azalma gösteriyor. Bu sebeple Avrupada uygulanan ve bizde de yeni yürürlüğe giren yasa ile 24 yaş ve üzeri yeni başlayan sürücü adayları için cc sınırı bulunmuyor.
Ben kendi adıma özellikle İstanbul-Ankara v.b. büyük şehirlerde yaşayan 24 yaş üzeri sürücü adayları için ilk motor olarak 20-50 hp arası motorlar öneriyorum . Bu tür motorlar trafikte diğer araçlardan kaçabilecek ataklığa ve son hızlara sahipler. 24 yaş altı sürücüler için ise yasal sınırlamalar mevcut ve bende bu sınırlamaları destekliyorum.
MT-07 kesinlikle başlangıç motoru değil , hatta ikinci motor olmak için bile fazlası ile agresif . Mümkünse üçüncü motor olarak düşünülmeli.
Büyük cc motorların güvenlik açısından daha dolu olması sadece teknik bir ayrıntıdır. Motosikleti güvenli veya güvensiz yapan en önemli faktör sürücüdür. Bu nedenle motoru büyütmek yerine eğitiminizi ilerletmeniz çok daha doğru bir seçenektir.
Sevgilerimle
çok çok doğru
-
Hocam merhaba. Ben yıllarca motosiklet hayali kurdum, bir çok genç gibi aileme aldıramamıştım.
Okulumdan mezun olup, işe girdikten kısa süre sonra motosiklet almaya karar verdim.
95 kilo+190 boyum itibariyle CBR250R ile başlamayı düşünüyordum. Ama uyguna bulduğumu düşünerek 24 yaşımın dolmasına kısa süre kala RC390 aldım.
Motorumu almaya gitmeden önce toplam 4 saat ehliyet kursunun verdiği basit bir başlangıç eğitimini aldım. Bu şekilde bir delilik yaparak motorumu Ankaradan evime 250 KM sürdüm. Aslında bu direksiyon kursundaki "sözde hocaların" öğrettiği çok bir şey olmamıştı. Virajlarda nasıl döneceğimi, trafikte nasıl ilerleyeceğimi yıllarca izlediğim videolardan öğrendiklerimle yapıyordum. (Barkın Bey başta geliyor videolarda)
Yaklaşık 2000-2500 kmdir motorumu çok severek kullanıyorum. Agresif bir miktar ama şu ana kadar ciddi bir kaza yaşamadım. Sadece ilk aldığım hafta superonlineın açtığı kanala sokup ön tekeri, yerde sürüklemiştim :(. Kayıpsız öğretici bir düşüş olmuştu, artık öyle durumlarda ne yapmam gerektiğini biliyorum en azından.
Şimdi ben ileri/güvenli sürüş teknikleri dersleri almak istiyorum ama önümüzdeki sezon başında, şu an maddiyat izin vermiyor. Malum ekipman ve diğer giderler başta çok fazla. Önerebileceğiniz videolar, kitaplar, pdfler vb. var mı acaba?
Teşekkürler
-
uzmanlık alanım olmasına rağmen şahsımın konuya davet edilmemesini yadırgadığımı belirteyim.
zaten konunun açıldığını da görmemişim.
gerçi oocan, coq gibi tırt eğitmenlerin olduğu yerde kendimi eğitmen olarak nitelmeyi de hakaret kabul ederim.
ne'se.
motosiklet konusundaki özgeçmişimi yazmam durumunda fare tekerleğiniz çok çalışacağı için sonra pdf şekilden eklerim isteyen bakar.
gelelim derslerimize.
1) motosiklet ile yapılacak en güvenli sürüş hiç yapılmayacak olandır. yani motosiklete binmezseniz en güvenli sürüşü zaten yapmış olursunuz.
2) bir numaralı maddeye rağmen illa ki motosiklet kullacağım diyorsanız öncelikle kullanacağınız makine nin ne olduğunu bilmeniz gerekiyor. motosiklet belli başlı 3 kısma ayrılır. ilki motosikleti oluşturan ana gövde örneği alttaki gibidir,
yukarıdaki fotoğraftan anlayacağınız üzere motosiklet iki tekerli bir araç. genelde fotoğrafta durdukları gibi durmuyorlar. hareket halinde olmadıkları süre içerisinde 3. bir destek noktası ile dünyaya temas ediyorlar.
ikinci kısım sürücü denilen kısımdır, bu durumda siz oluyorsunuz.
üçüncü kısım motosiklet sürücüsünün kullandığı ekipmanlardır.
çoğunuzun kulak aşinalığı olduğu ve fakat ne olduğunu bilmediğini bildiğim kask;
bunların başında gelir. sırasıyla mont, eldiven, pantolon (dizlik içerir), bot, bellik ya da sırtlık gibi ekipmanlardır.
burada ekipman dediğime bakmayın, bunlar motorun ana parçalarıdır.
bunları kullanmayacaksanız derhal 1. maddeye dönünüz ve orada kalınız.
aşağıda yanlış ekipman seçimi ile ilgili görsel örnekler verilmiştir.
kontağa anahtarı takıp ölen insan biliyorum, gerçi kalp krizinden öldüğünü öğrendik sonra ama yine de motor kazası sayılır.
3) motosiklet kullanmak pahalıdır. ekipmanlarınıza en az, memleketteki zavallı kültürün statü sembolü olan ayfonun en pahalı modeli kadar bütçe ayırmıyorsanız eksiğiniz var demektir. ucuza aldığınızı sandığınız ekipmanın ucuz olup olmadığını amacını yerine getirirken görebilirsiniz.
kendini eğitmen diye tanıtan arkadaşlar bu bilgileri verdiler mi ? HAYIR
bilgileri benden aldınız mı ? EVET
dipnot: yazı içerisinde iğneleyici, sarkastik, seksist, didaktik, sataşan dil kullanamamın sebebi istanbulda yani trafiğin trafik olduğu yerde motosiklet kullanırken gözlemlediğim baskın motorcu profiline olan aşırı öfkem ve acıma duygumdur. benim gördüklerimin çoğu motosiklet kullanmıyor, altındaki demir makineye yön vermeye çabalıyor. eğitmenlerimize bilgilerinden ve yaşlarından dolayı saygılarımı sunarım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler