Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

MT Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi Köşesi Açıldı

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı xenopbia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önerebileceğiniz videolar, kitaplar, pdfler vb. var mı acaba?
    Soru bana sorulmamış ama Lebovsky'ye baktım ki yardırabiliyoruz. Ben bi cevab vereyim de konu sahibi hocalar yine daha güzel cevap verir.

    Video: http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-listesi.html

    Makale: https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../Makaleler.pdf (ART MotoAkademi Makaleler, OMM Oku ve Sür ve diğer yerlerden kopyalanmış birleştirilmiş PDF)

    Kitap: http://www.motosiklet.net/forum/moto...er-kitabi.html

    Temel kaynak: Motosiklet Yol Sanatı http://ommriders.com/kitaplarimiz/

    Benim zırvaladıklarım:

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...z-hatalar.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-mesafesi.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...kis-acisi.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...tehlikeli.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ina-gecis.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...gitimleri.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-kazalari.html


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sezon nedeni ile yoğun çalışınca ,insanın çalışmak , yemek ve uyumaktan başka birşey yapabileceği zamanı kalmıyor. Son 6 aylık dönemde haftanın 7 günü hiç durmaksızın çalışıyordum . Hesapta biz eğitmenler de motorcuyuz ama şu 6 ay boyunca gezmek için motora ya 2 ya da 3 kere binebilmişimdir.

    Haliyle yoğunluğun yansımaları bu sayfalarda da görülmüş , buraları bir miktar ihmal etmişiz.

    Şimdi;

    Nerede kalmıştık ???

    Kışa girerken mevsime özel neler yapacağımızdan konuşsak mı acaba

    Sevgilerimle

  3. #63

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışa girerken mevsime özel neler yapacağımızdan konuşsak mı acaba
    Bunu biliyorum Temiz pak yıkayıp depoyu doldurup lastiklerin altına takoz takılacak, akü sokulup şarja konulacak, motorun brandası örtülecek bide arada bi yanına gidip sevip okşayacaksınız Hasret gidereceksiniz


  4. #64
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ee_ee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu biliyorum Temiz pak yıkayıp depoyu doldurup lastiklerin altına takoz takılacak, akü sokulup şarja konulacak, motorun brandası örtülecek bide arada bi yanına gidip sevip okşayacaksınız Hasret gidereceksiniz

    Benim kastettiğim durum biraz farklı

    Aşağıdaki link çok hoşunuza gitmeyebilir , şimdiden uyarayım :p :p :p

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...anacaklar.html

  5. #65
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Bir türlü yenemediğim bir tereddüt yaşama durumum var. Fazla eğimli yollarda yokuş aşağı inerken aslında mevcut hızımla rahat rahat alabileceğimi bilsemde keskin virajlara yavaşlayarak giriyorum. Yük transferinin ön tekere daha fazla aktarılmış olması ve gaz tepkileri, doğal olarak hızlanmalar normalin üzerinde olduğu için olsa gerek bu sıkıntıyı aşmakta epey zorlanıyorum.
    Şöyle örnekleyeyim. Aynı virajlara yokuş yukarı lastik limitlerini görerek 130 140la girebilirken yokuş aşağı 90 100.. naaapcaz bu işi

  6. #66
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir türlü yenemediğim bir tereddüt yaşama durumum var. Fazla eğimli yollarda yokuş aşağı inerken aslında mevcut hızımla rahat rahat alabileceğimi bilsemde keskin virajlara yavaşlayarak giriyorum. Yük transferinin ön tekere daha fazla aktarılmış olması ve gaz tepkileri, doğal olarak hızlanmalar normalin üzerinde olduğu için olsa gerek bu sıkıntıyı aşmakta epey zorlanıyorum.
    Şöyle örnekleyeyim. Aynı virajlara yokuş yukarı lastik limitlerini görerek 130 140la girebilirken yokuş aşağı 90 100.. naaapcaz bu işi
    Motorunuza virajda yapmanız gerekenlerin tam tersini yapmaktasınız . Uyguladığınız yöntem (hem çıkarken hemde inerken) önden kayma ile sonuçlanabilecek durumlar yaratabilir.

    Ne yapmanız gerektiğine gelirsek ;

    Maalesef bunun için kısa bir tavsiye veya hap gibi verilebilecek bir bilgi yok. Tek çareniz;

    Eğitim alacaksınız

    Ancak bu eğitim yolda değil kapalı alanda başlamak zorunda . Eğer daha önce eğitim almadıysanız , motora oturuş ve motora tutunma konuları ardından bakış üzerinden geçildikten sonra yönlendirme ile beraber "yönlendirmede motorun dinamikleri ve gaz kullanımı " konusunda bilgilendirilmelisiniz.

    Eğitimli iseniz oturuş ve tutunma hemen kendini gösterecektir. Kapalı alanda olayın teori ve deneyimleme kısmı bittikten sonra yola çıkıp yolda viraj okuma ve viraja hazırlanma konularında bilgilendirilmeniz gerekli.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  7. #67
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuza virajda yapmanız gerekenlerin tam tersini yapmaktasınız . Uyguladığınız yöntem (hem çıkarken hemde inerken) önden kayma ile sonuçlanabilecek durumlar yaratabilir.

    Ne yapmanız gerektiğine gelirsek ;

    Maalesef bunun için kısa bir tavsiye veya hap gibi verilebilecek bir bilgi yok. Tek çareniz;

    Eğitim alacaksınız

    Ancak bu eğitim yolda değil kapalı alanda başlamak zorunda . Eğer daha önce eğitim almadıysanız , motora oturuş ve motora tutunma konuları ardından bakış üzerinden geçildikten sonra yönlendirme ile beraber "yönlendirmede motorun dinamikleri ve gaz kullanımı " konusunda bilgilendirilmelisiniz.

    Eğitimli iseniz oturuş ve tutunma hemen kendini gösterecektir. Kapalı alanda olayın teori ve deneyimleme kısmı bittikten sonra yola çıkıp yolda viraj okuma ve viraja hazırlanma konularında bilgilendirilmeniz gerekli.

    Sevgilerimle
    Müdürüm eğitimliyim zaten rospa testine giremiyorum bu sıkıntıyı aşamadığımdan dolayı
    [I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]

  8. #68
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Yunusus

    Özelden mesaj attım mutlaka cevapla

    Sevgilerimle

  9. #69

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Bursa, Aşgabat
    Motosikleti
    Honda VFR 1200x Crosstourer
    Üstat selamlar. Sizinle aynı motoru ( manuel olanı ) kullanmaktayım. Motorumdan genel olarak memnun olmakla birlikte, almış olduğum eğitimlerde, motoruma hakim olduğumu, motorumu iyi tanıdığımı ancak motorumun biraz fazla işçilik gerektirmesinden dolayı kendimi geliştirmemin yavaş olacağı bana iletildi

    Aslında ben de bir 1200 GS kullanıcısı olsam, belki motorun kompresyonuyla hızlı biçimde yavaşlayan bir aletle daha rahat ederim, ağırlık merkezi bizim motora göre nispeten düşük olan bir motorla daha rahat ederim diye düşünmüyor değilim. Bu fikre katılıyor musunuz?

  10. #70
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı honour16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstat selamlar. Sizinle aynı motoru ( manuel olanı ) kullanmaktayım. Motorumdan genel olarak memnun olmakla birlikte, almış olduğum eğitimlerde, motoruma hakim olduğumu, motorumu iyi tanıdığımı ancak motorumun biraz fazla işçilik gerektirmesinden dolayı kendimi geliştirmemin yavaş olacağı bana iletildi

    Aslında ben de bir 1200 GS kullanıcısı olsam, belki motorun kompresyonuyla hızlı biçimde yavaşlayan bir aletle daha rahat ederim, ağırlık merkezi bizim motora göre nispeten düşük olan bir motorla daha rahat ederim diye düşünmüyor değilim. Bu fikre katılıyor musunuz?
    Aynı soruyu özelden de sormuşsunuz . Orada cevapladıktan sonra buradaki mesajınızı gördüm.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  11. #71

    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street 150
    https://www.youtube.com/watch?v=Sgs_3dth5qo

    videosunda bahsedilen kitapları tavsiye eder misiniz hocam?
    Kitapları okumak bize yarar sağlar mı?

    yoksa illede sürüş eğitimi gerekir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=Sgs_3dth5qo

    bu videoda bir kaç kitaptan bahsedilmiş. iş görür mü

  12. #72
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ilterirfan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=Sgs_3dth5qo

    videosunda bahsedilen kitapları tavsiye eder misiniz hocam?
    Kitapları okumak bize yarar sağlar mı?

    yoksa illede sürüş eğitimi gerekir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=Sgs_3dth5qo

    bu videoda bir kaç kitaptan bahsedilmiş. iş görür mü
    Bahsi geçen kitaplar faydalı kaynaklardır. Zaten motosiklet hakkında kendi dilimizde yazılış yada çevrilmiş çok az kaynağa sahibiz . Bu sebeple eldekileri azami olarak değerlendirmek lazım.

    Sevgilerimle

  13. #73

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benden iz frenlemesinin yolda neden gerekli olduğuna dair bir yazı istemişsin [...]Buyur al bakalım istediğin yazı. [...]

    http://www.n2td.org/trail-braking/
    Okan Hocam,

    Makale paylaşımı için çok teşekkür ederim. Bu yazarın üslubunu da seviyorum anlattıklarını makul şekilde açıklamasını da. Hatta İngilizce motosiklet makalesi okumayı seven insanlar için bu yazarın yazdığı kitap (herhalde bir tanedir) bence mutlaka okunması gereken iki kitaptan biri. PDF olarak İnternet’in değişik yerlerinden erişmiştim. Güzeldi.

    Bu paylamış olduğun siteyi de makaleyi de görmemiştim. Dolayısıyla ilk olarak bu türden daha çok paylaşım rica ediyorum.

    Hem senden, hem diğer eğitmenlerden daha çok video da bekliyoruz hocam. Mesela “Eyvah, viraja çok hızlı girdik, ne yapacağız?” videosu pek çok insanın seveceği, faydalanacağı bir eser olur. Başka bir başlıkta dile getirdiğim teorik eğitimi bir Youtube eğitim materyali haline getirmek önerimi cazip bulmadın. O yüzden onu es geçiyorum. Her şeyi de sen yapacak değilsin, onu da OMM filan yapsın.

    Linkteki makalede olayın şu olmadığını kavradığımı sanıyorum: İz frenleme, kendimizi olması gerekenden hızlı girmiş bir pozisyonda bulduğumuzda bizi kurtaracak olan bir hamle değil. Virajda daha az sürücü girdisi, daha az yatış açısı ve hızın daha rafine ayarlanması için faydalı.

    Bu okuduğumuz makalenin Uğur Hoca’nın virajda fren makalesindekileri anlattığını düşünmüştüm. Ama hiç alakası yok. Bu makalede başka bir şeyler anlatıyor. Argümanı da oldukça ciddi ve ikna edici. Yani doğru kullanmayı becerebilirsek iz frenleme trail-braking sadece daha hızlı değil ayrıca daha güvenli de. Hımmm. Yazarın dedikleri gayet de mantıklı.

    Soruma geliyorum. Peki biz sürüşümüze bu bilgiyi nasıl aktaracağız? Her viraja iz frenleme yaparak mı gireceğiz? RoadCraft ile anlatılan ileri sürüş hadisesini 4S’in 4üne de dikkat ederek yapmaya çalışan bir sürücünün sürüşü içinde iz frenlemenin yeri ne olmalıdır?
    Ultraviolet bunu beğendi.

  14. #74

    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Merhaba. Ben 34 yaşındayım, A sınıfı ehliyetimi yeni aldım. Başlangıç için 150cc'lik Bajaj Boxer motosiklet aldım. Ehliyet sınavını geçecek kadar bilgim var sadece, yeni yeni kısa mesafe trafiğe düşük hızlarda çıkmaktayım. Bilgi ve tecrübe olarak sıfır konumundayım diyebilirim. Ciddi bir eğitim ve tecrübe sürecine girmek istiyorum. Motosiklet tutkumu ancak bu yaşta gerçekleştirebildim.

    Çevremde tecrübeli kullanıcılar var, viraj giriş, apeks, çıkış, bakış, sürüş pozisyonu, counter-steering gibi kavramları anlatıp gösteriyorlar ama ben sıfırdan eğitim alma peşindeyim. Tek aldığım ciddi eğitim, bir gün süren Go Moto'dan Mustafa Hepekiz'den dinlediğim teorik eğitim. Oldukça faydalı bulmuştum.

    Nasıl bir eğitim modülüyle başlamam lazım. Hangi eğitimlerle, hangi tecrübeden sonra devam etmeliyim?

    Birebir mi olmalı, grup mu?

    Hangi kişi veya kurumları tavsiye edersiniz?

    Büyükçekmece'de ikamet ediyorum ama aracım var, her yere rahat ulaşıyorum. Fakat özellikle Hezarfen Havaalanında eğitim veren bir yer var mı merak ediyorum.

    Son olarak bu işe ne kadar bütçe ayırmalıyım?

  15. #75

    Üyelik
    18 Kasım 2017
    Şehir
    USA
    Motosikleti
    BMW

    Edison Batz

    Evolvegt.com Motorcycle Track Days, scooterınızı nasıl kontratlandıracağına kendiniz de yardımcı olabilir! Yakın çizgi günlerini kaydettiniz, efsaneleri yakaladınız, fişe şahit oldunuz ... Şimdi, tamamen yetkili eğitmenlerimiz size yolu göstererek dahil olmak üzere sayısız istisnai, kısıtlı acele raceroad'ları sürükleme zamanı geldi.

  16. #76

    Üyelik
    24 Şubat 2019
    Selamlar,

    Umarım doğru yere yazıyorumdur. Ben motosiklet kullanmaya yeni başladım. bir cb250r'ım var ve güvenli sürüş için eğitim almak istiyorum.
    İstanbul Anadolu yakasında hangi eğitimleri alabilirim ve eğitmenler konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.

  17. #77
    tayfunley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2019
    Motosikleti
    CB125F
    Alıntı Zaphod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Umarım doğru yere yazıyorumdur. Ben motosiklet kullanmaya yeni başladım. bir cb250r'ım var ve güvenli sürüş için eğitim almak istiyorum.
    İstanbul Anadolu yakasında hangi eğitimleri alabilirim ve eğitmenler konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Tuzla'da yamaha riding academy var. Ama şu an koronavirus sebebiyle kapalılar. Hocalarına sordum haziran ayında başlayacaklarmış. Ben çok memnun kalmıştım inşallah bi üst programa da katılacağım
    Zaphod bunu beğendi.

  18. #78
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    *Honda'nın Güvenli Sürüş 1 eğitimini tavsiye ederim.Eğitim sırasında kask, buff ve eldiven de veriyorlar. 2 tam gün sürüyor.
    *Meg Dernek: Tuzla Aydınlı'da trafiğe kapalı bir alanda kapalı alan eğitimi veriyorlar. Full ekipman giyerek eğitime katılma mecburiyeti var.
    *Murat Denizhan: İstanbul Park'ın karşısındaki trafiğe kapalı alanda eğitim veriyor, Honda'nın eski eğitmenlerinden.

    Yamaha YRA'yı da tavsiye ederim ama daha önce yazıldığı için tekrarlamadım.
    Zaphod bunu beğendi.

  19. #79

    Üyelik
    25 Aralık 2018
    Merhaba tracer 900 gt ile motora başlamak istiyorum. Beni motora tracer 900 ile başlatabilecek eğitimler var mı ?


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler